Tesla EB – melyik Tesla eszik kevesebbet?

Elég sokféle Tesla van most már, különböző méretű akkumulátorokkal. Van Performance, meg sima, S, X, meg Model 3. Van miből válogatni. De vajon melyik mennyit megy el egy töltéssel? Ezt próbáltuk ki 15 autóval.

Annyi Teslát amennyi Budaörsön fogadott a Decathlon parkolójában, ahol egyébként napelemes fedél alatt dolgoznak a villámtöltők, csak Las Vegasban láttam a legnagyobb Tesla szalon körül, ahol szerviz is volt. Szám szerint 15 Tesla tőtikézett, hogy lehetőleg mindenki 100 százalékos aksival induljon neki a Budapest-Sormás távnak, hogy kiderüljön melyik Tesla fogyaszt legkevesebbet, illetve melyik képes legnagyobb hatótávra. Mi is ott voltunk Attilával (Teslások.hu) és a Performance Model 3-mal szálltunk versenybe. Fogadtunk is egy mákos gubában. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian

  • Valentin

    Ez a SOMA nem semmi srác, igazi tech és kütyü guru, nem most kezdte a programozást!!!
    A sok Tesla között ő volt a teszt fénypontja, ahogy éppen a Tesla szívébe mászott bele és letesztelte a MacBook Air billentyűzetét 😀 (ezzel még nem volt gond, szemben az újakkal!).

  • fects

    Mennyi volt az átlagsebességetek?

  • realitivitásgyakorlat

    Namost komolyan. Ez itt 12-16 ember, 12 autó, 5000 km (!) kb a semmiért.

    Inkább egyél meg egy szelet húst, pls.

    • Sojeac

      Hát igen. Ez pont olyan értelmetlen volt, mint a gyorsulási verseny.

    • Márton Szigeti

      Ilyen az, amikor kezdesz kifogyni a videó ötletekből. A legtöbb hatótáv tesztnek semmi értelme, már bőven ki lehet számolni papíron is, tele van ilyenekkel Handrás csatornája.

      • Ilyen az amikor hulye vagy.

        • Márton Szigeti

          Semmilyen lényegi információt nem tartalmazott a videó. Nyilván mi vagyunk a hülyék, mert ezt le merjük írni, te meg a helikopter.

        • Luckyland

          Ne torodj veluk, csak a sekelyes eletuk unalmas. A forma 1 et azert biztos csipik…

          • realitivitásgyakorlat

            Sekélyes, mi?

            Mi köze a F1 szeretetének ahhoz, hogy 15 tesla konvojban legurul Sormásra? Megjegyzem én akkor sem tennék rád semmilyen megjegyzést, ha neked ez lenne életed videója. Ne minősítgess.

            • Luckyland

              Nem emlekszem hogy minositettelek volna, vagy valaszoltam volna neked. Gyengebbek kedveert az F1 parhuzam a pazarlasra vonatkozott.

            • realitivitásgyakorlat

              Igaz, az F1 is pazarló. Ők vasárnap elégetnek egy tankernyi benzint, de három nappal korábban nem is esznek vegánburgert mert bajban van a Föld.

              A két videó egymás után: ez nem jön össze nekem (és ahogy nézem másnak se)

              (Csak zárójelben: a “sekelyes eletuk unalmas” az nem a hétköznapi társalgás része, erősen minősítő és negatív. Ha te nem így gondolod, ne beszélgessünk)

            • Luckyland

              Valakit azert negativan minositeni mert vegan kajat eszik nem gaz ugye? Kettos merce, de ugysem erted ahogy latom. Ne pazaroljuk az energiat mert nagy lesz a carbon footprint. Szep napot.

            • realitivitásgyakorlat

              Na látod, ezért kell sokat olvasni fiatal korunkban, mert akkor nem okoz gondot a szövegértés (ha most gondolkodsz: igen, ez minősítés).

              NEM minősítettem negatívan a vegán kaja evést.

              A két videó szellemisége közötti ELLENTMONDÁSRA hívtam fel a figyelmet. Az egyik a Földért aggódik, a második meg ráküld 15 db két tonnás autót a semmiért 5000 km-t gurulni. Először pls ezt próbáld meg megérteni. Aztán várom a véleményedet, ha van.

            • Luckyland

              Kettonk kozul nem nekem van bajom a szovegertessel ugy latom. Fuss neki megegyszer. A caps locktol pedig nem lesz igazad.

            • realitivitásgyakorlat

              Na ez kb már az “én apukám erősebb” színvonal, drága barátom. Én elég világosan leírtam amit gondolok, te meg nyújtogatod a nyelvedet. Bravó.

              Menj vissza az órára, mert a tanítónéni mérges lesz.

    • Fogalmatlan vagy megint. Nem a semmiert. Az osszes video azert keszul, hogy az emberek lassak, nem problema napi tobb szaz km-t menni. Ebben a videoban pedig az is latszik, hogy 360 000-et futott Tesla gond nelkul hasznalhato.

      • realitivitásgyakorlat

        Nem jó irány az, amikor a kritikusaidat elkezded lehülyézni. Egyrészt tűrni kell, de még jobban teszed ha elgondolkodsz rajta.

        Ebben a videóban semmi új nem volt, hacsak a mákosguba vs somlói dolog nem. De én nem is ezért írtam.

        A környezetpusztításnak számos formája van, a füstös autó, a 150 ezer liter vízbe kerülő szték ÉS bizony ilyen az értelmetlen dömping furikázás is, amit most műveltetek. Idő, energia, gumi, kopás, zaj, forgalom és nem utolsósorban 20 értelmes, tettrekész ember idejének az elpocsékolása. Mi ehhez képest egy szelet szték?

        • Olvasol is, vagy csak kotekszel? Nem nagyon erdekel egyebkent amit irsz.

        • Balogh Balázs

          Jól látod. És még azt sem sikerült alátámasztani, hogy lehet hosszú távokat menni az elektromos autókkal. Ha pont Sormáson a Park Hotelben van dolgunk akkor tökéletes a Tesla, minden más esetben kerülőt és időt kell elcsesznünk a töltésért.

  • W

    Ertelmet en sem latom ennek a videonak, de ugy gondolom ez ilyen “kellemest a hasznossal” dolog lehetett… valoszinu mint minden markanak a fanatikusai elobb vagy utobb talalkoztak volna valahol (pl. VW Bogarasok, Ford Focusok, Hondasok stb). Ez egy egesz napos program volt ezeknek az embereknek ahogy elneztem, kozben kibeszeltek a verdaikat egymas kozott, a regebbi tulajok valoszinu kivancsiak voltak az uj modellekre, az uj tulajok a regiekkel valo tapasztalatokra stb.
    Andras pedig az adatkupacbol ami osszejott kihozott valamit. No nekem ezzel a “valamivel” volt bajom 🙂
    Mi volt itt a cel? Mennyi km marad meg az egyes tipusok akkujaban ugyanannyi megtett km utan? Ezzel az a gond, hogy eltero tomegterhelest kaptak a kocsik, volt aki vegig elozgetett, volt aki tartotta a 130-at, es volt 300.000 km-t futott verda gondolom 80-90% kozotti akkucsomaggal es par hetes/honapos auto is. Tehat kb. ossze lett hasonlitva az alma, a korte, a banan es az eper, es utana levontunk egy kovetkeztetest: delutani napon venyige vesszovel konnyebb lekvart kaszalni…

    (A kommentelok vedelmeben: ehhez a teszthez eleg lett volna 3-4 auto is, csak a konkret tipusokbol, ezert gondoltam ez a talalkozo Andras tesztje nelkul is letrejott volna)