Rekordot döntött a Tesla Model 3

Elindult a Tesla Model 3 forgalmazása Európában és ahogyan az várható volt, minden korábbi rekord meg is dőlt. Persze nem Magyarországon.

2008-ban valamikor, még az iPhone 3G korában, amikor kijöttek a negyedéves számok az eladásokról, az asztalra csaptam: megtörténik! Akkor már tudtam, hogy az Apple egy marginális cégből, gigavállalat lesz.

Norvégiában valós időben láthatjuk az autóeladásokat és elnézve a Model 3 eladásokat, most is azt éreztem, hogy megtörténik a nagy boom. Aztán megérkeztek a Tesla negyedéves eredményei és egyből nem lett olyan fényes a helyzet. Ráadásul az áprilisi számok egyáltalán nem túl jók, jól látszik, hogy csak az előrendelések teljesítése tornázta fel a Tesla Model 3 eladásait márciusban. Ezekről és sok más Teslás történésről beszélgettünk a Teslások.hu Attila gyönyörű hófehérkéjében. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

 

  • DnP

    Az a “műszerfal”…. egy rossz vicc.

    • Köles Ákos

      A műszerfalon műszeregység is szkott lenni! Mivel ezen nincs olyan, így műszerfala sincs! 😀
      Az egész autó egy vicc!!! Egy unalmas, “steril”, semmi!!! A hatótávon kívül semmit sem tud felmutatni… Nem értem, miért kell ennyire tolni, hiszen annyi féle elektromos autó van, amiről lehtne tesztet csinálni…

      • Valentin

        Ühmm, nézd meg Cefi kommentjét lejjebb -nem ismerem őt-, és én is így vagyok vele, meg még nagyon sokan.
        Hát ezért.
        Nyilván Norvégiában is a te véleményedet tükrözi a márciusban eladott 5000 Tesla modell 3 kontra 900 VW Golf-e vagy 750 BMW i3.

        • Köles Ákos

          Én egy szóval nem mondtam azt, hogy nem adnak el sokat belőle! A TESLA nem más, mint a telefonok közt az Apple az iPhone-al. Egy unalmas steril telefon! Miért veszik mégis annyian? Mert, ha iPhone-od van menő vagy! Na, TESLA-t is ezért vesz az emberek többsége! Amikor egy kínai gyártó ilyet “dob” össze, akkor még nagyobb szégyen a TESLA semmilyen formaterve! https://uploads.disquscdn.com/images/db32a7b97ce48ae32721024ab008a43bb2bcb04cb0896e1b551f764714ec24dc.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/b15e039b680c8c47d84741e69acd154cbe09528249faff448095e7dec35a4430.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/4b5142e5f91db4bdb641b2b458d33deb4c915bca629601a257e747d250c3d53a.jpg

          • Valentin

            Tévedsz Ákos! Sokan azért vesznek/vettek iPhone-t, mert egyszerűen csak működik, méghozzá a legmegbízhatóbban a telefonok között. Ugyanezért vesznek sokan Tesla-t, működik, és a legsokoldalúbban használható elektromos autó, és szerintem valamint sokak szerint, szép is.

            • ROZSE

              Érdekes, múltkor meg azt írtad, hogy az iPhone már szar, de a csúcs Huawei na az odab@sz…
              Amúgy annyiban igaza van, hogy a Teslának van még kb 2 éve aztán roló lehúz. Az E-tron már most sokkal jobb autó, lassan majd jönnek ki kisebb, olcsóbb modellek is a Model 3 ellen aztán vége. (Model S-nek vége, a Tesla kinyírta a model 3-al) Egy francia/ német vagy osztrák ember meg nem fog Teslát venni, ha van Audi helyette ugyanannyiért vagy olcsóbban.

            • Valentin

              Ebben igazad van, tényleg azt mondtam, de könnyen lehet, hogy az én rendszerem lett túl bonyolult az évek során, amit aztán rendszeresen visszatöltöttem az új iPhone-ra, s úgy néz ki, kell egy clean istall-t csinálnom, aminek nagyon nem örülök, de könnyen lehet, hogy ezért volt annyi bajom az elmúlt években az iPhone-okkal (de persze még nem biztos).
              Mellesleg a Huawei P30 Pro tényleg embertelen jó lett, de amit nagy különbségnek látok, hogy az iPhone kiegyensúlyozottan hoz egy elfogadható jó szintet, addig a többi gyártónál mindig van valami, ami nagyon-nagyon rossz, és elfogadhatatlan, hiába más szinteken meg kiválóak (pl. kamera).
              Pl. P20 Pro-nál kiváló volt a fényképezés, de a mesterséges intelligencia hazavágta a színeket, és még csak nem is tudtam kikapcsolni videónál, és maga a videózás meg csapnivalóan közepes szintet hozott.
              Az Androidot a Huawei rendszerével meg hagyjuk is!
              Ami a németeket illeti, szerintem a 3 nagy német gyártó fog a legjobban megdöbbenni, hogy a németek elkezdenek egyszer csak nagyobb mennyiségben Model 3-at vásárolni, s ezt csak 2 hónapon belül taksálom.
              Persze, baromi jó autó az E-Tron -mondjuk szerintem nem-, egyedül a csöndessége tetszett, csak épp nem lehet kapni, mert alig gyártanak belőle, hisz nincs elég akku gyártás kapacitásuk,
              no meg brutál sokat eszik, még a nála jóval nehezebb és 7 személyt kínáló Tesla model X-nél is 15%-kal többet fogyaszt!, ami ebben a konstellációban nagyon nagy égés!
              A másik, hogy az eleje szerintem baromi ronda, otromba és hivalkodó, nagyon nem tetszik, nekem nem kell ez az autó!
              Ja, és elől van benne csomagtartó?
              Ugye nincs.

            • Köles Ákos

              Majd meglátjuk mit hoznak az újdonságok! Pl. ott lesz a Peugeot e-208. Egy kis autó 50 kWh-s akkupakkal. Amennyiben pl. a kis súlya miatt sikerül olyan fogyasztás kihozniuk mint, amit a Hyundai kihozzott az ioniq-ból bele sem merek gondolni milyen hatótávja lesz… Ráadásul, ha 8 millió alatt megvásárolható lesz felkötheti minden gyártó a nadrágját!!!

            • Valentin

              Nagyon jó kis autó, nekem is nagyon tetszik több szempontból is, de már most mondom, hogy az Peugeot 208e nem lesz 10 millió alatt.
              A második bekezdésedet illetően, ennek a dolognak 3 évet adok, azaz 2022 előtt nem jönnek ki vele sorozatgyártásban.
              Szóval bejelentésekkel a padlás is teli van, a Peugout 208-e viszont egy nagyon klassz autó, ezzel egyetértünk, viszont ez se lesz olcsó.

            • Köles Ákos

              Azért az erős, hogy a TESLA csődbe fog menni! Mindig lesznek olyan sznobok, akik azért, hogy menőzzenek megveszik. Meg, azért azt se felejtsük el, hogy van az a design-ra teljesen igénytelen réteg is, akinek egy fontos dolog van a hatótáv. Abban pedig még mindig a TESLA a legjobb. Nyilván az eladásaik csökkenni fognak… Aztán ki tudja lehet, hogy felvesznek egy designer-t és normális AUTÓKAT fognak gyártani. Látod az Apple iPhone is ott van még a piacon, még mindig menő, ha iPhonod van. Pedig egy Huawei lazán kenterbe veri!

            • iamthehorsewitnoname

              “a design-ra teljesen igénytelen réteg is”

              a design szubjekítv. innen nézve max lehánynám azt a kocsit amit fentebb linkeltél annyira ronda a szememben. szerencsére lehet felhasználót blokkolni ezen a szaron, még 1-2 ilyen bugyuta agyatlan megnyilvánulás és mész blockra olyan idegesítően hülye vagy.

      • iamthehorsewitnoname

        LOL. bocs de te nagybetűs IDIÓTA vagy. attól, hogy te nem hallottál/nem érted a minimalizmust még nem lesz valami automatikusan ronda. nem tud felmutatni semmit? pl. az egy semmi, hogy sw update segítségével növelnek hatótávót stb stb? én ezerszer inkább ülnék be nap mint nap egy ilyen letisztult autóba mint egy olyanba, ami tele van kapcsolókkal amerre látok.

  • qubit

    Az 58000 Eurós autó ha itthon lehetne kapni, az mennyiből jönne ki?

    • fects

      20M körül.

  • GeriSoft

    Sokszor látom Attilát a szép új fehér teslában 🙂 tényleg szép autó!

  • Zoli

    Szia András, jók a videoid, már mindehol kerestem erre a kerdesemre amit most felfogok tenni a választ, amúgy Zoli vagyok Dunaszerdahelyröl /SK/, magyarul az elektromos autóknak van-e káros elektromos kisugárzásuk az emberi testre vagy nem? Le van szigetelve az összes autó vagy sugároz az elektromotor mint az állat és így roncsolja a sugárzás az emberi testet?? Ok.satelit sugárzás dettó.erre a kerdesemre az el.autokkal kapcsolatban választ adhatnal legyszives ha persze tudod, köszi szépen és csak így tovább a musoraiddal szuperak!! 🙂

  • Zsolt kiró

    A Dizel a káros a nano szemcséivel!!! …és a mai napig azt gyártják….

  • Keksz

    Ez a model 3 elég király, melóban ahol töltök ott is áll most egy fekete és egy piros mindig mellettem. A piros gazdájánál már jeleztem is, hogy menjünk teszt körre.

    A németeknél a perc alapú töltést 04.01. óta elméletileg kWh alapúra kellett átállítani, lettek is új árak, amik ha rossz helyen töltessz vagy rossz kártyával rossz roaminggal, akkor már nem annyira hozzák ki gazdaságosnak a villanyautókat. Pl. 0,89EUR 1 kWh… Így oda kell fizetni, kell 9-10 app a telefonra, meg 2-3 töltőkártya hogy jól jöjjön ki az ember a buliból és ne hagyja ott a gatyáját is.
    És van az egyik szolgáltatónál hibrid /büntető modell is, pl. hogy 30 cent 1 kWh, de 2 óra után a töltő blokkolásáért perc alapon kell pluszban fizetni… Ha mondjuk beülsz egy filmre a moziba, akkor elég drága is lehet a töltés és a parkolás (hogy hagyd el a helyet, viszont ha pl. csak ott áll egy benzines és senki nem tud tölteni, akkor őket nem “bünteti”)).

    Ki kell még ezt találni. És kíváncsi vagyok az árakra ha már többen járnak így, és az állam is elesik az üzemanygból befolyt adóktól. Hogy akkor milyen árak lesznek…

    • fects

      Ha lehet otthon kell tölteni, a fizetős töltők előbb-utóbb csak arra lesznek használva, hogy a hosszú utakat is meg tudja tenni az autó.

      Benzinessel e-helyre állni elég nagy bunkóság, mehetne nekik a 300 eurós bírság…

  • Cefi

    Nincs másik autó típus, ami most jobban kellene nekem, mint egy LR Model 3…