Az alkalmazás, ami megment a parkolás gyötrelmeitől!

Mindannyian téptük már a hajunkat és késtünk el azért, mert 20-30 perc körbe-körbe autózás után sem találtunk parkolóhelyet. Most egy olyan alkalmazást mutatok be, ami egy csapásra megoldhatja a pakolással kapcsolatos kínszenvedéseket.

Egy hazai startup vállalkozás alkalmazása, a Parkl lehet a megoldás a problémára, amivel minden autós találkozik nap mint nap, ez pedig a parkolás kínja. Talán nem kell ecsetelnem, hogy főleg a belvárosban mekkora szívás parkolóhelyet találni, biztosan mindenki belefutott már az idegőrlő keringésbe parkolóhely keresése közben.

Amikor megkeresett a Parkl, gyorsan ránéztem az oldalukra, hogy miről van szó. Dióhéjban egy olyan alkalmazás, amelynek a segítségével be lehet jutni eldugott garázsokba. Az app mutatja a szabad parkolóhelyeket, odanavigál, nyitja a sorompókat, elirányít a szabad parkolóhelyekhez,  intézi a fizetést bankkártyával, szóval túl szép, hogy igaz legyen. Legalábbis azt gondoltam, hogy a gyakorlatban ez tuti nem működik ilyen flottul, hiszen ehhez mindenféle szerkezeteket fel kell szerelni a parkolókba, meg kell egyezni a garázs tulajával, fizetési és elszámolási rendszert csinálni, stb stb stb.

Baromi jó ötletnek gondoltam ezt az egészet, de nem sok esélyt láttam, hogy ez tényleg kivitelezhető. Végül a kíváncsiságtól hajtva elmentem a Parkl irodájába, ahol azt láttam, hogy bizony ezek a srácok nagyon komolyan gondolják a dolgot, így hát elvállaltam, és a cég társalapítójával Somogy Zsolttal készítettem egy videót, amiben megmutatjuk miért jó és hogyan is működik a dolog. Érdekes adalék, hogy Zsolt még nálam vette az első PoweBook gépét, még a Hegedűs Gyula utcában az XMS-ben, ezen a gépen tanult meg programozni, majd 10 évvel később belevágott a Parkl-be. Kicsi a világ. 🙂 Íme, a parkolás jövője:

Töltsétek le az appot, de ami még fontosabb, hogy kiadó garázzsal rendelkezők (plázák, mélygarázsok, utcai garázsok, stb.) mindenképp vegyék fel a kapcsolatot a Parkl csapatával, teljesen ingyen telepítik a szükséges eszközöket, szóval nincs vesztenivaló, sőt! Már most is több ezer felhasználó van, aki letöltötte az alkalmazást és csak arra vár, hogy újabb garázsok jelenjenek meg a térképen.

Még valami! A parkolásnál nincs sem vágva, sem gyorsítva a videó, csak a kameraállások változnak, de maga a művelet pont annyi idő alatt zajlik le, amennyi idő alatt a videón is látszik.

(X)

  • napraforgó

    https://haszon.hu/friss-hirek/108954-london-szintet-lep-nem-epuelhetnek-parkolok-az-uj-irodahazakhoz.html

    pont az ellenkezője igaz az elhangzottaknak, nyugaton már sikerült rájönni, hogy a plusz kapacitás (garázs) mindig plusz forgalmat generál

    egyáltalán semmi értelme nincs autókat vonzani a belvárosba

    a József nádor téri fákat kivágni és a garázst is megépíteni nonszensz volt a belvárosban

    szomorú András, hogy te kb a város közepén laksz, ha jól tudom egészségi problémáid nincsenek, de 2 km-re is autóval jársz

    • Igen, az emberek azért vesznek autót, hogy azzal közlekedjenek. Azért a teljesen elektromos autómmal szerintem elég jó vagyok… Egészségügyi problémáim nincsenek, de egy nap több helyre is megyek, se kedvem, se időm nincs tömegközlekedni, vagy bringával izzadni. Szóval lépjünk túl ezen pls.

    • Tolnai Gábor

      “a plusz kapacitás (garázs) mindig plusz forgalmat generál” – persze, de nézzük meg hogy mennyi forgalmat generál az, hogy az autók parkolóhelyet keresve köröznek.

      “a József nádor téri fákat kivágni és a garázst is megépíteni nonszensz volt a belvárosban” – Igen, rettentő rossz dolog, mert cserébe a környékbeli utcákban megszüntetnek egy rakat parkolóhelyet, így nem ott tárolják majd az autójukat…

      Egyébként meg ha nem építenek parkolóházat, akkor is fognak az emberek autóval járni, a belvárosba szóval nem ez generálja a forgalmat.

      • napraforgó

        525 hely lesz abban a mélygarázsban, ez nyilván sokkal több hely, mint amennyit az amúgy is forgalomcsillapított környéken meg fognak szüntetni

        • Tolnai Gábor

          És? Te tényleg azt gondolod, hogy akkor majd mindenki hirtelen úgy dönt, hogy oppá ott van egy csomó hely, autókázzunk oda? A belvárosba az megy autóval akinek tényleg muszály, nem hobbiból kocsikáznak az emberek (de ez nagyjából igaz a város többi részére is). Én pl. nagy ívben kerülöm a belvárost évek óta, de nem csak autóval, hanem úgy minden téren, és szerintem sokan vannak még ezzel így, és az, hogy ott most egy kicsivel több parkoló lesz nem igazán fog ezen változtatni, nem fognak tömegesen odatódulni az emberek.

          • napraforgó

            nem, én azt gondolom, hogy 3 milliárdért építenek just for fun egy mélygarázst, így lesz ott 400 új parkoló, amik természetesen üresen fognak állni, így szerencsére reggel és délután se növelik a forgalmat az amúgy is tök üres József Attila utcában

            • Tolnai Gábor

              Nem fog üresen állni, de hidd el, hogy oda nem a napi ingázók fogják berakni az autójukat (mivel olyan ára lesz ott a hely bérlésének), hanem azok akiknek ott van intéznivaló dolguk (és pl. nem opció a BKV, mert mondjuk gázszerelő az illető), vagy a környéken 100+ millióért vettek lakást, amihez 0 parkoló tartozik…

            • napraforgó

              valószínűleg annyi a titok, hogy luxuslakások fognak épülni, mint a Palazzo Dorottya

            • Tolnai Gábor

              Igen, és? Valószínüleg van rá igény, hogy luxuslakások épüljenek, mivel eléggé magasak az árak arrafelé, szóval sanszos, hogy nem az egyszerű melós fog ott ingatlant venni.

            • napraforgó

              ez itt már elég OFF, de sok tízmilliárd Forintért fog innen átköltözni az NGM a Várba, ami egy elképesztő pazarlás, kevés rosszabb helyszín van egy minisztériumnak és ugyan még nem lehet tudni, hogy mi lesz a József Nádor téri épülettel, de biztos vannak, akik már tudják, hogy kié lesz…

  • Krisztián Kovács

    Baromi jo otlet!! Mindenesetre egy sztori a ceges parkolokrol:
    A Ceg ket reszlegerol van szo: egyik foglalkozik a parkolohelyekkel masik az emberekkel stb… HOGY az utobbinak ne legyen akkora kiadasa NEM fizette a sajat ceg masik reszlegenek a parkolohelyet. Kovetkezmeny: ceg parkolohaza ures, az irodahaz korul levo parkolohelyek TELE. Ez nem most volt de szerintem meg mindig vannak hasonlo dolgok…

  • Krisztián Kovács

    Az mondjuk nonszensz hogy mennyi ember akar autoval kozlekedni es leparkolni a belvarosban – ennyi hely NINCS. Rakas utcaban azert nincs masra hely mert at kellett alakitani sima ut szeli parkolorol halszalkasra.. Valami alapjan en biztos kivagnam az autok jo reszet a belvarosbol (penz az nem lenne tul igazsagos)… Raadasul 2 centire vannak egymastol a mindenfele megallok, es ott aztan biciklivel is minden percekre van egymastol.

    • Gipsz Jakab

      Ha az elmúlt 30 évben Budapesten lett volna egységes várostervezési koncepció, akkor meg lehetett volna lépni, hogy pl. a Hungária-körgyűrűn belül ne épüljenek óriási irodaházak, amelyek vonzzák befele az agglomerációból a céges autós népeket. Megjegyzem, dugódíj, sorompó, lövészárok mindhiába, ha a cég a segge alá tolja a dízel fókuszt, akkor bizony bejön a céges mélygarázsba akkor is, ha ágyúval lövöd.

      • Ezzel az Appal pl lehetne használni a munkaidő után üres irodaházak parkolóit is.

        • Gipsz Jakab

          Az a baj, hogy sok irodaház bérlője úgy fizet a parkolóért, hogy cserébe 0-24-ben használhatja, hétvégén is. Persze éjjel meg hétvégén mindegyik kong az ürességtől, de a bérlő elvárja a pénzéért, hogy ha kedve tartja, vasárnap hajnali kettőkor is beállhasson.

          • ROZSE

            De mondjuk ez jogos is szerintem. Gondolom te sem örülnél neki, ha valaki beállna arra a helyre, amire fizettél. Ettől függetlenül ez egy valós probléma, mert tényleg sok az “üresjárat”.

      • Karnage

        “Ha az elmúlt 30 évben Budapesten lett volna egységes várostervezési koncepció…”

        Miért, volt amúgy az elmúlt 30 évben úgy en bloc Magyarországon bármilyen infrastruktúrával kapcsolatban egységes, konzekvens fejlesztési stratégia? (Nem, a stadionépítési láz nem számít! :D)
        Itt még mindig az a nívó, hogy csak én értek hozzá, mindenki más hülye és 4 évente mindig egy új irányba indulnak el a dolgok “csakazértse!” kicsinyes bosszú alapon…

        Másrészt meg jól mondod, Mo.-n valahogy beleragadt a köztudatba ez a kocsi mint státuszszimbólum. Valamiért itt mindenkinek a céges verdára áll a zászló. Tökmindegy, hogy amúgy a munkájához semmi szüksége nem lenne céges kocsira, mert egy héten egyszer kell elmennie egy tárgyalásra a külvárosba, egy bizonyos szint fölött akkor is adják mert ez itt elvárt. Ha más nem, legalább egy fapados Polo, de legyen!!! A nyugati központban meg nem érti a HR hogy mi a bánatért akar itt mindenki céges autóval szopni a dugóban reggel meg este is 45 percet…

  • Gipsz Jakab

    Ha mondjuk valamelyik cég végre belevágna az autópályákra telepített, napelemes villámtöltő bizniszbe, akkor a fizetős töltést pont ugyanilyen technikával meg lehetne oldani, csak ott nem a parkolt percek, hanem a betöltött kilowattórák alapján menne a fizetés.

  • W

    Nagyon jo otlet, gratula a fejlesztoknek.
    Hatha megerjuk meg egyszer, hogy onkormanyzatok nyilt terre telepitenek ilyen helyeket, amik erzekelik szabadok vagy sem, es oda navigalhatok, lefoglalhatom a terkepen (persze indul a fizetes a foglalassal). Erdekes fejlesztesi irany.
    Szerintem kar azon mergelodni, hogy ne legyenek autok a varosokban. Vannak es lesznek is, a “lett vóna, lehetett vóna” teljesen felesleges, igy van mar mindenhol. Most ezt a mostani allapotot kell konnyiteni ahol lehet.

    • Krisztián Kovács

      Nehez. Andras is megjegyezte egyszer hogy milyen tiszta lehet(ne) a levego ha nem lenne ennyi auto a varosban. Brutalis mennyisegu megbetegedes van a rossz levegotol – de mivel nincs direkt osszefugges az autok -> leguti es egyeb megbetegedesek kozott, megsem lepnek fel kemenyen az (nem elektromos) autok szamanak csokkenteseert, mert azzal sajat maguk ellen forditanak az embereket.

      • A következő 10 évben azért szerintem nagy változások lesznek. A legtöbb országban már látszik, hogy mi várható.

      • Tolnai Gábor

        “Brutalis mennyisegu megbetegedes van a rossz levegotol” – igen meg a sok dohányzástól, és attól is hogy télen sokan jó esetben fával, rosszabb esetben bármilyen egyéb éghető anyaggal fűtenek a vegyestüzelésűben (ami okádja magából az ocsmány füstöt). Menj el egy hidegebb napon bármelyik vidéki faluba, és lepődj meg azon, hogy jééé, mekkora szmog van.

        • Krisztián Kovács

          igazad van. a futes az masik hihetetlenul nonszensz dolog itthon foleg videken, hogy az allam / lako szomszedok / onkormanyzatok EVEK OTA keptelenek az ellen tenni valamit hogy konkretan szemettel futson sok ember. ilyenkor a keletkezo szemet harmada eltunik.. joreszt szinten rakot okozo fustgaz formajaban.. es a tapasztalatok alapjan nem is azok csinaljak ezt akik tenyleg erre szorulnanak hanem akik sporolni meg “okosan” akarjak megoldani a dolgokat. Viszont: azert mert ez van attol meg lehet foglalkozni mas szennyezo dolog csokkentesevel.. Cigire meg nincs kenyszeritve korbaccsal senki sem, foleg a mostani eloirasok alapjan (vendeglatohelyek stb).

        • Karnage

          Ezt sosem értettem érveléstechnikailag. Egy adott problémának van 4-5 vagy akárhány kiváltó oka és ha valaki javasolja hogy próbáljuk minimalizálni az egyik kiváltó okot, akkor páran mindig azzal jönnek hogy dehát ott van a többi kiváltó ok is. ÉS? Ettől jobb lesz bármi is? Vagy akkor ettől megoldódik a probléma magától? Vagy akkor már nem is érdemes megpróbálni megoldani?
          Tudjuk hogy a légúti megbetegédeseket nem 100%-ban csakis a robbanómotorok okozzák, hanem több dolog. De ez akkor azt jelenti, hogy szarjunk bele az egészbe és inkább ne is próbáljunk csinálni semmit? Ebben zéró logika van…
          Ha neked a vegyestüzelés visszaszorítása a szívügyed, akkor nyomjad, hajrá! Eskü teljes mellszélességgel mögötted van az ország nagy része. Ne add fel! De vedd észre hogy a motorok által kibocsájtott károsanyagok visszaszoritásán fáradozók nem az ellenségeid, hanem a partnereid. Örülj neki, hogy ilyen is van.

  • Zsiráf Zoli

    Nagyon szimpi, de nem hiszem, hogy meg fogja érni a rengeteg fejlesztés: ahová rendszeresen jár az ember, oda -ha zavarja a parkolójegy macera- kivált egy bérletet. A legtöbb parkolóban műxik a paypassos fizetés, ahol nem ott a Parkl sem. Parkolóház keresésre sem a Parkl a praktikus, hiszen csak a partnereket mutatja…

    • Ezzel nem kell egyaltalan jegyekkel es fizetoautomatakkal veszodni.

      • realitivitásgyakorlat

        Vesződni? Ja. Telefon elő, alkalmazás, aztán mi van, ha sietsz, kapkodsz és a bal helyett a jobbat nyomod meg, stb..

        Az igazi az lenne, hogy a rendszer ismeri a rendszámodat, beolvassa, nyitja a kaput.

        • Zsiráf Zoli

          Pontosan. Az menő és használható lenne, ha felismerné a rendszámomat és mindenfelé appos bohóckodás nélkül nyitná a sorompókat. Ez megérné a kényelmi extra díjat is.

    • Karnage

      Szerintem egyértelmű, hogy ez az app nem azoknak lett kitalálva akik csakis meló miatt járnak be a belvárosba autóval és mindig ugyanott parkolnak a fix munkahelyük miatt. Evidens hogy ezek az emberek fejből vágják, hogy a környéken hol tudnak és hol érdemes parkolni.

      Ez az app azoknak készült, akik vagy nem fix helyen dolgoznak és ezáltal rendszeresen ingáznak a belvárosban a helyszínek-tárgyalások között és/vagy azoknak, akik agglomerációban laknak és rendszeresen bejárnak Pestre a belvárosba szórakozni, enni, vásárolni, ide-oda sétálni, stb.

      • Zsiráf Zoli

        Ez ok, de amíg a parkolóházak, foghíjtelkes parkolók csak kis része van bekötve, addig plusz egy nyűg: szeretnék a belváros ismeretlen részére menni, megnyitom a Parkl-t hátha van ott szerződött parkoló, amikor odaérek kikeresem az Appból és megnyomom a gombot. Innovatív, jövőbe mutató, de szvsz csak a nagyon kockák fognak játszadozni vele. A Waze akár a sima google maps- kb. 90%-os eredménnyel megmutatja a parkolóházakat.

  • napraforgó

    https://youtu.be/YZSTArZo_hY

    amúgy itt egy izraeli start up jópofa videója, ami már csinált hasonló alkalmazást és beletettek még néhány szolgáltatást

    https://youtu.be/dqQlL-VazfI