Nissan Leaf 2 #Rapidgate

Pár hónapja már vezettem az új Nissan Leafet, de csak egy órát. Most megkaptam végre hosszabb időre is, de nem egészen azt a videót vettem fel, amit korábban terveztem, ugyanis időközben lecsapott a #Rapidgate…

A cím nem clickbait, tényleg komoly vihar ver hullámokat az új Nissan Leaf körül, most már nem csak 1-2 elszigetelt videó van arról, hogy valami nincs rendben az új Leafek töltésével. Dióhéjban arról van szó, hogy a villámtöltés sebessége lassabb a kelleténél. Ha mondjuk a telefonom kicsit lassabban tölt fel, az nem annyira para, mint mondjuk egy elektromos autónál. Az első két ilyen hír után jöttek a cáfolatok, aztán még rosszabb tesztek, majd megint mások szerint semmi gond, de a #rapidgate fogalom megszületett.

Persze az Apple-t övező “gate”-ekből már megtanultam, hogy nem kell manapság egyből mindent elhinni, amit a neten lát az ember. Így hát, amikor átvettem az új Leafet, haza se jöttem vele, egyből elindultam egy Budapest-Pécs-Budapest útnak, hogy a saját szememmel győződjek meg arról, hogy van-e probléma, vagy csak egy újabb kattintásvadász sztorit láthatunk.

Nem tudom hangsúlyozni, hogy mennyire hálás vagyok a Patreon támogatóimnak és az a jó hírem van ezzel kapcsolatban, hogy a Patreonnak köszönhetően elképesztően ütős videók lettek tervbe véve áprilisra. Még nem árulom el, hogy miről van szó, majd ha már minden 100 százalék, akkor lesz külön videó arról, hogy mire készülök.

Nektek pedig külön hatalmas köszönet:

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm!

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György

  • bitabar bitabar

    Nem rossz verda ez. Az elsőhöz képest legalábbis tutira nem… Viszont azért aggasztó a dolog, mert most útközben lehetett 15 fok, és pár töltés után így reagált, mi lesz, ha mondjuk 35 fokos melegben fogjuk hasonlóan, vagy mondjuk a klíma miatt még inkább igénybe venni az akksikat? Akkor nem kizárt hogy ennél drasztikusabban, vagy inkább hamarabb előjön a probléma…

    • Majd kiderül, most még ezt nem lehet tesztelni. Gyanítom segíteni nem fog a kánikula.

    • Valentin

      Ez így is lesz, jól látod a dolgokat!
      Már az előzőnél is brutálisan leesett a töltés erőssége 130 km/h autópályás tempó után nyáron, s ugyanolyan konstrukciójából fakadóan ennél is nagyon le fog esni.

  • Aracsi Mihály

    Most mig ingyenes a töltő még küvárja az ember a lasabb töltéssel, de ott ahol már perc alapon kell fizetni, ott már nem mindegy meddig töltünk. Ezzel a Nissan a vevőit károsítka meg, kispórol egy aktiv hűtést úgy, hogy, van tapasztalata a korábbi modellel.

  • W

    Nissannal a tervezo brigad megerdemelne egy nagy seggberugast/kirugast. Nem kis tapasztalattal a hatuk mogott ilyen hibat elkovetni?!?
    Nem nezik a konkurenciat?
    Egyebkent az 1 toltes 100%-ra, es azzal 210-220 km engem annyira nem gyozott meg. Varom az elerheto aru 340-350km megtetelere varo elektronyost (ami utana fel ora mulva ujra ennyit tud menni).
    Pedig az auto kulsejet es belsejet tekintve tetszik, auto formaju auto 🙂

  • Zorro

    Ezért cserélik a nissan (electricity) chademo töltők belét mindenhol angliában. A polarokkal nincs baj.

  • fects

    Az autópályán végig 130-cal mentél vagy inkább lassabban?

    Más: a legtöbb elektromos autót 75-80%-ra lehet viszonylag emberi idő alatt tölteni villámról, ergo ha épp nem melegedett túl, akkor ezzel az autóval 160-180 km tehető meg kényelmesen a pályán, szóval lényegében 1.5 óránként meg kell vele állni ~45 percre. Persze, tudom, évente 2-3 hosszú utat tesz meg az átlag ember, de akkor is.

    Majd a 60 kW-os aksival jobb lesz a helyzet, csak az gondolom nem 8.5M-ról (sőt most már 8.9M Ft) indul…

    • 100-as tempó volt majdnem végig a pályán, utána 80-90 az autóúton.

      • fects

        Tehát ez a 40 kW-os Leaf 100-as tempónál, ideális hőmérsékleti körülmények között tud 220 km-t? 130-nál ez 160 km, ha meg még hideg is van, akkor 120 km?

        • Valentin

          Igen, nagyjából ez a helyzet.
          Ezért se szeretem, ha istenítik a Leafet, mert valójában egy nagyon jól marketingelt, ám de elmaradott (nem kellően áramvonalas, ami pedig nagyon kéne az autópályákra, tervezési hiányosságból és spórolásból adódó rapide gate, valójában egy új tervezésű/kiadású autóhoz képest szerény aksi, kis teljesítményű inverter) e-autóról van szó.

          • fects

            A nem túl nagy e-autó választékból ár/érték arányban még mindig elég jó ez a Leaf, de vannak hiányosságai. Amik nagy részét nem fogod érezni, ha napi szaladgálós autónak veszed. Az aksi valóban lehetne nagyobb, csak akkor az autó is drágább lenne. (Kíváncsi leszek a 60 kW-os verzió árára.)

  • Valentin

    András, én azért feature-nek nem nevezném, hogy a Nissan Leaf-nek le kell lassítania az akksik villámtöltését gyorstöltésre, mert még most, az új generációs autójukba is képtelenek voltak aktív hűtést betenni.
    S még egy: aktív hűtés nem csak folyadékhűtés lehet, hanem légcserés hűtés is, vagyis ezerrel hűtik, keringtetik a levegőt ventillátorok (az akksik körül), ahogy az a legtöbb PC-ben is működik, már vagy 30 éve!!!
    S nem csak aktív hűtés, de hőszivattyús fűtés sincs alapból az új LEAF-ben, ami egy e-autónál alap kéne hogy legyen.
    Pont e miatt 2 héttel ezelőtt a hidegben nem értél volna le Pécsre, az tuti, ti. olyan sok áramot vesz fel a LEAF fűtésre!

    Tényleg nem értem, miért istenítik annyira a LEAF-et ilyen tulajdonságokkal!
    Szégyen, hogy milyen gyorsan tönkremegy az aksikuk!

    • Gipsz Jakab

      Tudtommal már az előző LEAF-ben is hőszivattyús fűtés volt a magasabb felszereltségi szinteken. Az újban meg alapból az van.
      Mondjuk az első széria nagyon fapad is tudott lenni, USA piacon az alapverzióban még a ChaDeMo is feláras volt, mondván, hogy aki mindig otthon tölti, annak úgyse kell. Sőt, ahogy nézem a mostani széria árait, az USA-ban az alapverziónál most is 1500 dolláros felárért adják a villámtöltés lehetőségét.

      • Valentin

        Igen, amikor azt írtam, hogy alapból, akkor az alapfelszerelésre gondoltam, de akkor ebben lehet, hogy tévedtem, és az új Leaf-ben már benne van a hőszivattyús fűtés az alapverzióban is.
        Az viszont biztos, hogy a Renault Zoé már 2012-től alapként kezeli és ezért minden szinten jelen van az aktív aksi és a hőszivattyús fűtés + irgalmatlan gyors töltési lehetőség (gyorsabb, mint a Tesla-jé) AC töltőkről, amivel teli van szórva az ország.
        Magyaroknak magyar földre sokkal alkalmasabb autó a Zoé, mint s Leaf, használt autókból meg pláne!

        • Valentin

          Egyébként mindent egybevetve, az összes tényezőt figyelembe véve -a Zoé sem igen alkalmas autópályázásra, mert bitang sokat fogyaszt az alakja (magas profil) miatt- a
          Hyundai Ionic
          a legjobb választás, s ezt nem csak én mondom!

  • Bence

    Én már a Model X-et várom 🙂

  • W

    Azért most, hogy zöld a lámpa Paks2 előtt várjatok még azokkal a megtérülésekkel… erről senki nem beszél, hogy mennyi lesz 1 kWh áram. Rezsicsökkentést azt itt el lehet felejteni nagyjából 30 évig villamosáram területén. Durván 50%-os emeléssel számolok, remélem nem becsültem alul.
    Hogy megújulóból? Gáz, Mátrai Erőmű és Paks I-II. Napelemek nem számottevők

    A csatolt térképen fehér pöttyökkel van jelölve Magyarország területén belül a telepíthető szélerőművek helye (a döntéshozók szerint persze), magáért beszél…
    https://uploads.disquscdn.com/images/c000b1377ebfaacc2c749e8013b588dad65032339f0de28093db4bdf397b0540.png

    Szóval én gyorsan ráakasztottam a gondolataimat pár napja egy másik hajóra.

    • Traveller

      én egy másik országra..

  • Zsiráf Zoli

    A probléma inkább van azzal, hogy Pécsre 90-100km/h-s tempóval, a végén a kicsit hosszabb, de praktikusabb autópálya helyett a 6-os úton lehet lemenni, mint a töltési idővel…