Nálunk mikor tiltják ki a belsőégésű autókat?

Huhh, most sokan nem fogtok szeretni, főleg azok, akik szerint alanyi jog, hogy az emberek 3000-es biturbós autókkal csapathassanak a városban, meg smoke & charm stb. Ja és azoknak is igazuk van, akik azt gondolják, hogy ez a Handrás mekkora egy álszent barom, eddig tolta a benzintemetőknek, mióta pedig megőrült és elektromos autóval jár, osztja ezt a hittérítő dumát. Tényleg így van, de csak szeretném megmutatni, hogy a belsőégésű autók után is van élet, nem kötelező követni a példámat. Még…

Szóval, amiről igazából írni akartam, az egy tegnapi hírhez kapcsolódik: a szlovén kormány bejelentette, hogy 2030 után nem lehet majd benzines és dízel autókat regisztrálni az országban. Ez a lépés nem egyedülálló, egyre több ország dönt hasonlóan. Franciaország, Anglia, Németország, Norvégia, India, Hollandia, és Kína is egymás után jelentették be, hogy 2025 és 2040 közt betiltják a nem elektromos üzemű autókat.

Miért nem kell megijedni a benzingőz imádóinak? Ez a tiltás csak az új autó eladásokra vonatkozik, tehát a meglévő autókat lehet még használni 2030 után is. Tehát a következő 20-30 évben még bőven lehet üzemanyagot égetni azoknak, akiknek ez minden álmuk. Bár szerintem addigra annyira brutálisan sok és jó elektromos autó lesz a piacon, hogy tényleg csak az elvakult fanatikusok gondolkoznak majd belsőégésű autókban.

Magyarországon mikor tiltják be?

Visszatérve a tiltásra. Vajon Magyarország mikor csatlakozik ehhez a trendhez, vagy akár mondhatnánk azt is, hogy mikor csatlakozunk a jövőhöz? Mikor mondja ki valaki hazánkban, hogy egyszer majd nem lehet többé olyan autókat eladni, melyek telefüstölik a városokat? Persze nem akarom siettetni a dolgokat, van még időnk, csak előbb utóbb már majd az autógyárak elkezdik ontani magukból a plugin hibrideket, meg a teljesen elektromos autókat, mi meg itt állunk normális töltőhálózat nélkül. Aztán jön majd “nyugatról” az autós, a határon átautózva meg majd úgy érzi, hogy egy sivatagba érkezett. Igazából már most évekkel le vagyunk maradva ezen a téren, nem kéne további lemaradást összeszedni.

Csak példaképp. Magyarországon nagyjából 200 töltő van, ezek nagy része a fővárosban – ahogyan azt már sokszor elmondtam, teljesen értelmetlenül – hiszen leginkább az autópályák mentén kellene lenniük villámtöltőknek. Szlovénia sokkal kisebb ország, mégis már 470 töltőállomásuk van, ezek szépen elosztva a fő autóutak és autópályák mentén. Ha valaki nem tudná hol van Szlovénia, annak segítek: a térképen balra lent, csak kitakarja az országot a sok töltő.

Az már nem kérdés, hogy az elektromos autózás a jövő. Látva az országok döntéseit, az sem nagyon kérdéses, hogy mikor érkezik el ez a jövő. Az egyetlen kérdés, hogy hazánk ismét lemarad-e valamiben, vagy nem. Tényleg nem akarok politizálni, de tudjátok hány villámtöltőt lehetne építeni egyetlen Soros kampány árából? 333 darabot.

Természetesen tudom, hogy a kormány tesz lépéseket az ügyben, csak úgy érzem, hogy valami miatt borzasztóan nyögvenyelősen halad a dolog. Persze lett állami támogatás az elektromos autókra, lettek adókedvezmények, de mindez nem sokat ér, ha az elektromos autókat nincs hol tölteni a hosszabb utak során. Ha esetleg illetékesek olvasnak, keressenek meg, több szakértőt is ismerek, akik segítenének megoldani a jelenlegi helyzetet.