München – Budapest Tesla Model 3-mal?

Mennyivel tart tovább egy modern elektromos autóval hosszú távon autózni? Órákig tartó töltögetés és nyomorúságos várakozás? Beültünk egy Tesla Model 3-ba és kipróbáltuk mennyi idő alatt lehet letolni a München – Budapest távot.

Elektromos autóval nem lehet hosszú távokat megtenni, csak városi közlekedésre alkalmas.

Ha annyi ezresem lenne ahányszor ezt hallottam illetve olvastam, már két Teslát is vehettem volna. Persze van olyan elektromos autó, amikkel én sem indulnék neki, de hát a fejlődés nem állt meg, sőt. Sorra jönnek a több száz km hatótávra képes elektromos autók, lassan ideje lenne elengedni ezt a dumát kedves trollok.

Többször is jöttem már haza Münchenből autóval. BMW Z4-gyel 8 óra, alatt jártam meg, és 7 óra volt a rekordom nappal a Jaguárral. Kifele menet meg 13 óra volt a legrosszabb időm, köszönhetően egy gigadugónak, aztán az azt követő eltévedésnek de ez nem is számít. Most egy Teslával próbáltuk ki, hogy mennyi idő alatt lehet hazajutni. A körülmények közel sem voltak ideálisak, jöttünk 240-nel és 60-nal is hazafele. A németeknél szinte végig 100-120-as korlátozás volt az eső miatt, aztán Bécsnél is volt egy terelés, amivel sok időt vesztettünk, de legalább gyönyörködhettünk a tájban és a szélerőművekben. Hogy végül mennyi idő alatt sikerült megjárni a 700 kilométeres távot a Performance Model 3-mal? Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter

  • realitivitásgyakorlat

    München – Budapest nincs 700km se. A 100km/h-s átlag az egyáltalán nem művészet egy közepes autóval, ha mondjuk nincs sehol dugó. Sokszor megcsináltam már.

    A csúcsom az bőven hat órán belül van, de az állat módon volt, 20+ éve, 180LE-s sportkocsival, egyedül, nappal, száraz úton.

    • Mint irtad: ha nincs dugo. Nekunk volt tobb dugo is az uton.

  • W

    Andras… azt azert illik hozzatenni, Bukarest vagy Belgrad fele elindulva 700km-t nem biztos, sikerulne a kiserlet (no es nem a katyus utak miatt!).
    Es 2x toltottetek 690km alatt?

  • Wa.Lacky

    Sajnálom,de ön az én szemeben hiteltelen ember az aples múltja óta. Akkor az volt az etelon most meg ezek a villanyos szarok.Ezek párhuzamából könnyű levonni a tanulságot. Majd amikor be bizonyosodik,hogy ezek is mekkora környezet szennyezők a gyártás folyamán,gyorsan köpönyeget vált. Már eleve ott kezdődik a bibi,hogy a táv közel sem 1000 km.

    • Ne nezz akkor. Hulyeseget vissont ne irogass. Lehet co2 semlegesen is elektromos autot gyartani, lasd gigafactory, vagy az Audi etron gyar.

      • Zsolt

        Ne bosszantsd magad András! Nyavalyások mindig lesznek. Én hálás vagyok neked. Részben neked köszönhető, hogy most elektromos autóban ülök. Kitartás, világosítsunk fel minél több füstös autó tulajdonost!

    • Valentin

      Írni nem tudsz, hemzseg a hibáktól a szöveged, meg az Apple nevét sem vagy képes leírni (ezek után képzelem mennyire behatóan ismerheted), és hülyeségeket beszélsz!
      “Már eleve ott kezdődik a bibi,hogy a táv közel sem 1000 km” – kutyát sem érdekli, mikor az ember kényelmesen szeret utazni, vagyis legalább 250km-enként megáll, és ez az utazók legnagyobb többségére igaz.

      • Daniel Nagy

        Inkább 4-500 kilométer lesz az. Megnézem ki áll meg másfél-két óránként fél órára. Az vagy nagyon fáradt és már inkább aludnia kéne megállni, vagy el se kellett volna indulnia, mert nem fogja végigbírni.

        • Valentin

          250 km, az több mint 2 óra, mivel legtöbbször nincs 125 km/h átlagsebességed autópályán, hiszen egy csomó lassító tényező szokott lenni: útfelújítások miatt 80 km/h -s korlátozások, dugó, autópálya kapuk (Horváto. felé).
          Vagyis ez reálisan nézve ez 2,5 óránkénti megállást jelent, azaz egy 750 km-es horvát úton (mondjuk Splitig) ez 2 megállást jelent.
          Dani, ez olyan sok 2 gyerekkel, 4 főnek???
          Na ne már!!!
          Fogadok, hogy többen értenek velem egyet, mint akik nem, és nem miattam, hanem mert amit írtam, az egy reális, élhető eset!

          • Daniel Nagy

            “Legtöbbször” 130-al tudsz haladni. 20 év alatt kb. 5 komolyabb dugóra emlekszem, és nem évi 1 út alapján. De egyébként is, ha bejön egy dugó, határátkelő ahol araszolsz, utána még meg kell állnod fél órára pihenni?
            Szerintem baromi sok ilyen sűrűn ilyen hosszan megállni. Pisi/kaki szünet nyílván nem számít, mert az nincs ennyi idő.

            • Valentin

              Te nem olvasod el, amit a másik ír?
              Vagy csak nem tudod értelmezni?

            • Daniel Nagy

              Hol nem kapcsolódott a válaszom?

            • Valentin

              “Szerintem baromi sok ilyen sűrűn ilyen hosszan megállni. Pisi/kaki szünet nyílván nem számít, mert az nincs ennyi idő.”
              – Egy 750 km-es szakaszon 2 megállás (ahogy írtam) 2 pici gyerekkel az olyan sok és sűrű?
              – 2X20 percre álltunk meg.
              Ettől vagy úgy oda?
              Szerintem más ennél hosszabb ideig áll meg 4-ed magával két kicsi gyermekkel.

            • Daniel Nagy

              Elektromos autóval jelenleg nem elég a 2×20 perc megállás sem… Teslával igen, de azzal 5 éve is eleg volt egy…

            • Valentin

              Tavaly szept. elején hemzsegett a teljes vonalon nézve az M7-es a 80-as, 100-as korlátozásoktól, nagyon frusztráló, amikor végre már haza szeretnél érni!
              Amit én látok nálad, hogy te csak magadról beszélsz, 1 emberről, én viszont négyről, köztük két gyermekről, s ehhez képest kétszer megállni egy 750 km-es szakaszon, és arra azt mondanod, hogy túl sok, az több, mint nonszensz!

            • Daniel Nagy

              M7-esen elég sokat járok, elég sok éve. Attól mert most Siófoknal feltúrják, ebből nem tudsz általánosítani….
              Szerintem meg 1 óra állást nonszensz hozzátenni egy 6 órás úthoz. Akkor is ha négyen vagytok.

            • Valentin

              Feljebb már írtam neked, a 750km-es úton 2X20 percet álltunk meg, s nem lepődnék meg, ha te a jövőben 2 kicsi gyerekkel majd hosszabb időre állsz meg!
              – Az M7-esen nem csak Siófoknál volt lassítás, hanem vagy 6 helyen (viaduktot, mindent beleértve), így ha 130-nál nem mész gyorsabban (és nem megyek, pedig 145-tel is mehetnénk, csak akkor feleslegesen fogyaszt lényegesen többet az autó, így a környezetem is lényegesen jobban terhelem), akkor a sok lassító meg a 2 megálló miatt 8 óra jött ki.
              A sok lassító a frusztráló, nem a két megállás, amire szüksége van a szervezetnek!

    • zenius

      mekkroa kornyezetszennyezok?
      a nemet cikkre gondolsz?
      en abbol a cikkbol azt olvastam ki inkabb, hogy a nemet autogyartok egyelore erosen sz.poban vannak az elektromos sz.rjukkal, mert meg sem szagoljak a Tesla menetteljesitmenyet meg hatotavjat se, ugyhogy irattak egy cikket “veletlenul”, hogy a hezitalokat meggyozzek ezzel meg, hogy most meg nem kell ilyen e-autot venniuk masik gyartotol sem, kifogva a szelet azok vitorlajabol
      majd amikor par ev mulva kepesek lesznek gyartani vegre olyan hatotavos e-autot, amit a Tesla mar addigra 10+ eve is csinal(t), akkor figyeld csak meg, hogy egy ujabb nemet cikkben az lesz a vilag legeslegeslegzoldebb autoja a vilagon, ami a nagy harmas egyike kitolt vegre a gyarkapun, es nem csak egy paperware, meg jol eldemozgtanak vele Genf-ben
      csak majd nezd meg melle az arcedulat is
      az i8 is mennyibe is kerul, 60miska? mennyi is fogyott belole ~2014 ota, kb 10k db?
      wow
      5 ev alatt
      model3-bol ket het alatt fogy ennyi

  • realitivitásgyakorlat

    Bizony. Ahogy kommentelni is 😉

  • iCeViSioN

    Szerintem király lett ez a videó is, mint a többi! Mindig érdekes témaköröket boncolgatsz. A tesla témakörben még nagyon mozgat engem az “autopilot” funkció jelenlegi tudásszintje, ennek szentelhetnél egyszer egy epózódot. 😉 A negatív emberek nem is értem miért jönnek ide kommentelgetni. Szerintem András jól csinálja, amit csinál, érdekes témákat boncolgat az elektromos jövővel kapcsolatban. Nem egyszerű ezt csinálni, én szurkolok neki! Csak így tovább András!

  • Interstate

    Írd még le egy párszor, hogy füstös. Köszi.

    • Zsolt

      Hasaljon mindenki oda az autója hátuljához járó motornál. Ha eddig nem tudta, akkor füst jön ki általában ott. Na. Akkor most fogja meg mindenki a saját gyerekeit, és szintén vigye az autó mögé! És a párját, és a szüleit, az összes szeretett ismerőst. Vegyenek mély levegőt! Pár perc csupán, és a halál bekövetkezik, de mérgezés biztos, valamint a fejük, ha elég közel hasaknak a kipufogóhoz, a füsttől kezd feketedni. A kutyádat is és minden háziállatot szintén!

      NE TEDD NYOMORULT! MEG FOGNAK HALNI! FIGYU! NEM HARAGSZOM RÁTOK. TUDOM, HOGY HA MEGTEHETNÉD, LECSERÉLNED TE IS AZ AUTÓT ELEKTROMOSRA, VAGY HA NEM LENNE SZÜKSÉGED AUTÓRA, AKKOR TÖMEGKÖZLEKEDÉSRE. HA ÚGY ALAKUL, HOGY MEGTEHETED, TEDD MEG! ÉS NE MÉRGEZD A SZERETTEIDET ÉS AZ ÉN SZERETTEIMET!

      Én megengedhettem magamnak, meg is tettem, elektromos autóra váltottam. Nem kérek tapsot, de ismerjük el, hogy többet tettem a jövőnkért, mint a füstös autó tulajdonosok. Az én autóm mögé feküdhetnek a gyerekek, semmi bajuk nem lesz.

      Aki meg azt hiszi, hogy a levegő minden szennyezést felold a végtelenségig, az téved.

      Szóval a füstöt eregető autó az füstös autó. Egy régi, elavult modell. Aki teheti, cseréljen! Aki nem teheti meg, az segítse másképp, hogy 20 év múlva is legyen belélegezhető a levegő! Mindegy hogyan, törekedjünk mindannyian mindent megtenni!

      • Sunyi

        Zsolti, Zsolti . . a gyógyszereket beszedted ?
        Az apólobácsi telefonjával meg nem szabad játszani . . ejnye-bejnye.

        A fosszilis erőművek meg tolják magukból a “füstöt”, – mert napelem rendszer nincs nélküle – hogy te rátud dugni a szuper autódat ?

        Tehát, hogy más szívja helyetted a “füstöt” az erőműnél az nem zavar, csak teneked legyen meg a hegyi levegő ?

        https://www.origo.hu/gazdasag/20190503-atomreneszansz-usa-harfas-zsolt-blog.html

        “Szemléletes adat: 2019. április 30-án, 1 óra 35 perc körül a francia
        villamosenergia-termelés 76 százaléka atomenergiából származott, és
        ennek eredményeként a francia szén-dioxid-kibocsátás csak 50 g/kWh volt.
        Ezzel szemben ugyanezen időszakban a német villamosenergia-termelés 55
        százaléka fosszilis forrásból (szén-, gáz- és olajtüzelésű erőművekből)
        származott. A különbség számottevő: Németországban 1 kWh fogyasztáshoz
        489 g szén-dioxid-kibocsátás társult! Közel tízszer több, mint
        Franciaországban.”

        “Úgy is lehet fogalmazni, hogy a hazai zöld ellenzék által propagált német út – zsákutca.”

        • Madoff

          napelem nincs fosszilis eromu nelkul? Megmagyaraznad? A tobbi hulyesegedet hagyjuk

      • Batka

        Egy elektromos autó kilométerenként 70-80 g CO₂ kibocsátást okoz (Magyarországon). De ez csak az erőműre vonatkozik. Nincs benne a szén, lignit bányászata, szállítása közben kibocsátott CO₂.
        Valamint: http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182
        Tudjátok, a szaros Teslák hajón jönnek Európába. A fent említett szennyezés árán.

        • Madoff

          “Ugyan meséld már el légyszives, hogy mekkora teljesítményű sziget rendszerű (amit te írsz, azt úgy hívják) ”
          jo, elmeselem: felszereltettem egy napelemet a hazamra, vettem egy elektromos autot es arrol toltom. Mekkora teljesitmenyu: eleg az auto toltesere, napi 50-100-150 kilometerre, a reszletekben nem merultem el, nem az en dolgom.
          Ebbol viszont nekem az jon at, hogy neked nincs fogalmad az egeszrol csak idegbeteg modon ontod a hulyesegeid.

          • Batka

            Értem. Nekem nincsenek érveim, de a saját rendszered teljesítményéről fogalmad sincs. Egy dodgemnek 100 km-re 12-20 kWh kell. Ezt te napelemmel minden nap beletöltöd? És egész nap nyilván nem vagy otthon, ha 50-100-150 km- mész naponta. Nálatok minden nap süt a Nap és délután gyors betöltesz napelemről a legideálisabb esetben 6-18kWh-t.
            Kéretik mást hülyének nézni.

            • Madoff

              te egy pszichiatriai eset vagy, milyen bizonyitekot kersz ? Igen minden nap 4 ora alatt feltoltom gyorstolton, es igen 15 napbol 14-en hetagra sut a nap. Minden nap meg tudom nezni, mennyit termelt a napelem, a kocsi is kiirja mennyit fogyasztott, alkony utan es hajnal elott nem toltom, stb. de te onnan biztos jobban tudod. Szerintem meg napelemet se lattal. Azt is jobban tudod, hogy mikor es mennyit vagyok otthon. Pontosan erre kertem rendszert, hogy ennek a celnak megfeleljen. Elkepesztoen sotet es arrogans vagy. Meg mirol akarsz vitatkozni, a cipomeretemrol, hajszinemrol, pulzusomrol?

            • Batka

              Lehet, hogy én pszichiatriaibeset vagyok, de te meg hazudsz. Az elmúlt 2 hónapban összesen nem sütött a Nap 14 napon. Elhiszem, hogy gyorstöltővel 4 óra alatt betöltesz annyit, ami kell, de azt tisztán napelemmel fedezni elég hihetetlen. Egyébként amikor a teljesítményről beszéltünk, elég lett volna azt írnod, ha úgyis üeg tudod nézni, hogy mennyit termelt a napelem.
              Nem tudom, menyit vagy otthon, csak azt momdtam, ha napi szinten mész átlag 100 km-t, akkor biztos nem egész nap. Akkor nyilván rövidebb idő marad tölteni, akkor meg ugyanannyi energia betöltéséhez nagyobb teljesítmény kell. Amúgy, amikor nem töltöd az autót, mit csinál a napelemed? Nem termel? És ha igen, az hová lesz?

            • Madoff

              hat igen, lehazogozos baratom, csak eppen nem Magyarorszagon elek, a zinternet az ilyen, hogy a vilag masik vegebol is lehet irni (wow), es hat itt 15 napbol 14-en sut a nap, 100 eves atlagban. Tehat nem hazudok. A tobbire is valaszoljak? Vagy nem lenne ideje az oriasi arcodbol visszavenni? Esetleg….

            • Batka

              Igen, a többi lenne a lényeg. Mert az, hogy az elektromos autózás valóban környezetbarát illetve rentábilis-e, az erősen függ attól, hol él az ember. Nem kell megsértődni, ha te lehülyézel, miért ne hazugozhatnálak le? Nem, nem terveztem visszavenni az arcomból.

            • Batka

              Szarok a hajszínedre, pulzusodra, meg a cipődbe is. Igen, megbecsültem, mert adatok nélkül csak azt lehet, de te meg nem tudod, mekkora teljesítményű a saját rendszered. Jóeséllyel fogalmad nincs semmilyen elektromos jellemzőről az általad használtakról. Nem a katalógusadatokra gondolok, hanem azok értelmezésére.

            • Madoff

              a stilusod egyre primitivebb lesz, de megertem, hogy ervek hijan mar csak a hiszti marad

            • Batka

              És te milyen érvet, vagy akár egyetlen műszaki adatot osztottál meg a szájtépésen kívül, hogy márpedig az elektromos jó és kész?

            • Madoff

              hat utoljara segitek: (de ugyse megy at az agyi korlataid miatt) azt irtad, hogy fosszilis eromuvek bla-bla, en meg megirtam ERV-nek a TENYEK-et, hogy az en autom tolteseben nincs fosszilis eromu, csak a napelem. Vagyis oriasi nagy hulyesegeket irtal. Megneztem a napelemek teljesitmenyet is, most csak neked, napi 22 kWh az atlag, 15 es 26 kozott evszaktol fuggoen. Az autom 10kWh-val elmegy 100km-ert es azt 3.5-4 ora alatt tudom beletolteni. Na most mar szerintem vedd be a gyogyszereid.

            • Batka

              Köszi bevettem. Mi lesz amúgy a fennmaradó napi 10-12 kWh-val, ha nem töltöd az autót?

        • Zsolt

          Tudod mennyi áramra van szükség ahhoz, hogy tankolni tudj egy liter benzint, gázolajat?

        • Zsolt

          Butuska. Mennyi áram kell 1 liter üzemanyag előállításához?

  • Kövér S. Tamás

    Jól értettem, hogy 8 EUR + 3000 valamennyi forint = 6000 Ft-al számoltak az úti költséget? Az induláskori feltöltés nem maradt ebből ki?

    • Valentin

      Ott ingyen volt a töltés.

      • Batka

        Az egy jelenlegi állapot. Nem sokáig lesz az már ingyen.

        • Valentin

          A kérdés nem az volt, hogy a jövőben mi lehet, hanem hogy most hogy volt.
          Amúgy is megérdemlik a korai e-autó vásárlók az ingyenes töltést, azt gondolom.

  • Daniel Nagy

    Remek programok vannak az autopályák mellett. Tudod nézni a kopár tájat, miközben aszalódsz a betonon, beülhetsz inni egy kávét a klímás kávézóba aranyáron. A Youtube eszembe se jutott milyen remek utazási program.

    • Zsolt

      Ez a feladat. Kiépíteni a programokat az autópálya mellett is.

  • Köles Ákos

    Szia András!
    Mikor lesz végre teszten a nagyobb aksis Nissan Leaf? Szerintem sokan kíváncsiak lennének rá mennyit bír hatótávban.
    Üdv.:
    Ákos

  • izmos medve

    Szia András. Ez a rész is nagyon jó lett. Többször voltam már No.ban kocsival. Teljesen reális amit most Attilával megcsináltatok. Plusz ha gyerekkel utazik a család még több időre is meg kell állni.
    A vágóképeken látom hogy tetszenek a szélturbinák. Irtam a mac.com os címedre ezzel kapcsolatban. Ha érdekel a dolog kérlek jelezz vissza.
    Üdv. Laci

  • gusson

    Az állandóan fikázókról jut eszembe (Hofi után szabadon):
    – Kapcsolja be az altatógépet!
    Hangszóróból felhangzik:
    – A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar! A villanyautó szaaar!

    Ásít, majd elalszik.

    • Batka

      Az elektromos autósok meg cseréljék ki az altatógépben a szöveget:
      Naaagyoon köörnyeezetbaráát, jajj de trendiii! Naaagyoon köörnyeezetbaráát, jajj de trendiii! Naaagyoon köörnyeezetbaráát, jajj de trendiii! Naaagyoon köörnyeezetbaráát, jajj de trendiii!

      • gusson

        Pontosan így van. Végre egy környezetbarát(abb) dolog lett trendi.

  • Valentin

    Azt hiszem ez volt az utolsó, hogy írtam neked, ti. olyan kemény fejed van, hogy nem megy bele az információ, amit a másik ír!!!
    Nem tudsz szöveget értelmezni!
    3X-ra is leírom, utoljára:
    – nem 1,5-2 óránkénti pihenők voltak, hanem 2,5 óránkénti
    – nem fél órások, hanem 20 percesek
    – nem 6 órát mentünk, hanem 8-at
    – nem 145-tel mentünk, hanem MAX 130-cal, jellemzően ennél kevesebbel, így az átlagom a pihenő nélkül 102 km/h volt, pihenővel 94.
    +1 Nem állítottam neked, hogy Splitből indultunk, csak a kocsiút indult onnan hazafelé a 2 és fél órás komp után, és este 8-kor indultunk el Splitből úgy, hogy már napok óta hulla fáradt voltam, mert a szúnyogoktól nem tudtunk aludni, s én vezettem végig. Rémálom volt az egész hazaút, olyan fáradt voltam!
    Na bye!

  • realitivitásgyakorlat

    fúbaszki, szerintem nézesd meg magad, hallod. Nem bántásból, de amikor valaki ilyen szektás szöveget tol idegeneknek ott valami baj van.

  • Kotto

    Annyi infó kéne, hogy ilyen kaliberű és felszereltségű benzines/dízeles autó és a Tesla modell között beszerzésnben (értsd vásárlási ár) mekkora különbség van, mert szerintem a tankolási költségeket így lehetne objektíven összehasonlítani

    • Semekkora nincs. 3-as BMW-t veszel, Audit, vagy Model 3-at, mind 20 milla.

      • Batka

        BMW 2019.03. Havi árlistában a 3-as limousine bruttó 11.6M- től 14.3M ig van. Másik kettőt meg se néztem. Szóval kamu, mint az egész elektromos őrület.
        Elektronauta… Édes Istenkém!

        • Akkor talan azokat nezd amik 3,2 alatt vannak szazon. Az Alap Model 3 is 13 millio ft, de itt a performance-rol van szo, ami egy M3-nak felel meg. Nem baj ha hulye vagy, csak akkor ne kotekedj.

          • Batka

            Hülye neked az öreganyád, te majom! Annyi műszaki rálátásod sincs arra, amiről írsz, mint egy iskolásnak! A Model 3 meg akkor sem lesz prémium, ha 1sec alatt futja a százat!

            • Nem te döntöd el, hogy mi prémium, hanem az EPA, a szabvány szerint pedig az. BTW a legjobban fogyó prémium sedan USA-ban.

  • Batka

    Akinek 1000 Ft az óradíja, nem nagyon fog dodgemet venni. De “füstöst” is csak módjával.
    Meg a töltögetés sem mindig lesz ingyenes/olcsó. Ha haladni akar az ember, nem áll meg 200 kilométerenként “mást csinálni”.
    Ha messze megyek, 350-400 km után szoktam megállni max ½ órára. Ez az elektromos autózás a jelenlegi formájában trendiskedés, semmi több.
    Jut eszembe: hány kg az akku az autódban? Az kb annyi kiló veszélyes hulladék.
    Mondjuk szerintem maga az elektromos autó teljes egészében az…

    • Zsolt

      Nekem 56000 Ft plusz ÁFA az óradíjam, mégis elektromos autót vettem.

      350-400 kilométer távon egyszer állsz meg Nissan Leaf-el is. Töltve indulsz.

      Igazad van. Trendi elektromosnak lenni. Mert ma még trendi a környezetet óvni… sajnos…

      A füstös autóra igaz, hogy amennyi kilogramm, annyi hulladék. Aki autó cserében gondolkodik, csak elektromosat vegyen! Az utolsó füstös autótulajdonosok kinek fogják eladni a füstös autót, mikor már mindenhol be lesz tiltva? Hulladékként megy a roncstelepre.

      Ne mondj butaságokat! Tudom hogy megvennéd csak nem engedheted meg magadnak. Nem vagy te gyilkos… Négy-öt év múlva már lesz számodra is elérhető árú elektromos autó.

      • Batka

        Azt írtam, hogy akinek 1000, az nem vesz. Hagyd már ezt az “én kurva gazdag vagyok, ti meg nem” fellengzést. Nekem ugyan nem 56k az óradíjam, de azért egy dodgem még beleférne. Közel vagyok az 50-hez, mire betiltják a rendes autókat, az már engem nem érint. Persze, biztos elektromos lesz a jövő, de nem ebben a töltögetős szerencsétlenkedős formában.
        Addig meg motorozom (1400ccm), vagy a 3.5 V6 benzines duruzsol.

  • Batka

    Szerintem meg legyen kötelező lítiumot bányásznotok, meg az elhasznált akksikat otthon tárolnotok!

    • Ne legyel demagog. Az elhasznalt aksikat ujra lehet majd hasznositani. 30 ev mulva amikor elhasznalodnak. Az aksi pedig egy k.

      • Batka

        Mi az, hogy egy k?

        • Az akkumulátor főnévből rövidült játékos, bizalmas formák helyesen: akku, aksi.

          A -si képző a mássalhangzó-torlódás elkerülése miatt vagy az egyébként hibás, rövid k-s ejtés [*akumulátor] okán az ak- alakhoz járul. (Az akku változat az előbbit teszi valószínűbbé.)

          Az aksit nem a gyorstöltés veszi igénybe, hanem a hő. Ha van rendes hűtés, akkor nem számít neki. Ezek nem modellautók, meg nem is mobiltelefonok. A Tesla 1 millió mérföldre tervezi az autóit. 1 millió!

          A lítiumot ki tudják nyerni, csak most még nem éri meg. https://electrek.co/2019/04/16/tesla-battery-recycling-system/

          • Batka

            Tehát nem nyerik ki.

            • De. Rohadt unalmas vagy, lövésed sincs kb semmiről, de vitázol.”One of the premier EV battery recycling companies is Li-Cycle, a Canada-based company that uses advanced recycling technologies that can recover up to 100% of lithium from lithium-ion batteries. (According to a report from Argonne National Laboratory, traditional smelting processes are typically far less effective at recovering lithium — generally recovering about one-third of lithium.)”

              https://www.fleetcarma.com/electric-vehicle-batteries-reused-recycled/

            • Batka

              Figyelj már, nagyarcú hülyegyerek! Szerinted a szaros Teslád mire elkészül, ideér, töltögeted valóban annyira környezetkímélő?! Lentebb már idéztem egy másik elektro-buzinak, hogy alapból 70-80g CO₂ képződik egy villanyautóval történő 1 km megtételéhez szükséges áram előállítása közben. Ebben nincs benne, hogy bányásszák, szállítják a szenet, lignitet. A hajó, amivel hozzák a dodgemedet, annyi CO₂-t bocsát ki, mire ideér, hogy nem győzöd leautózni a hátrányt!

            • Jajj te is olvastad a gagyi német tanulmányt? Gratulálok! Az olaj kitermelését finomítását szállítását miért nem számolod? Tudtad, hogy 1 gallon finomításához annyi energiát kell használni, amivel egy elektromos autó 40-50 km-t megtesz? Nem, nem tudtad. https://jalopnik.com/enough-with-the-actually-electric-cars-pollute-more-bu-1834338565
              Röviden. Ha tovább ugatsz ilyen stílusban, bannolak a picsába, okoskodjál máshol.

          • Batka

            Ja, látom, hogy 2 k-val írtam, értem már. Azért megnézem azt a hűtést, ami néhány száz KW-os töltésnél hűtöget. Tudom, hogy nem modellautó (helokopter amúgy), deg gondolom fogalmad nincs azoknak az aksiknak a terhelhetőségéről. (Sem)

            • Modelleztem. Az Audi e-tronban 27 liter hűtőfolyadék van, 10 százalék bufferrel, hogy ne töltsd fullra és ne merítsd nullára. Egyéb kérdés? Olvassál már utána, mert nincs időm oktatni.

            • Batka

              Oktass már, az mennyi hűtési energia is? Mert a közeg mennyiségéből ítélve kell oda is egy kis környezetbarát energia!

    • Zsolt

      Le vagy maradva. Frissítsd a tudásod!

  • Madoff

    az egvilagon semmi ertelme nincs annak amit irsz. Ha napelem van a hazamon es kozvetlenul toltom az automat, akkor ott hol van fosszilis meg nuklearis halozat???? Sehol.Ha te muszaki ember vagy, remelem nem nyulsz semmihez, csak kommentelsz, azzal kevesebbet artasz.

  • Madoff

    a stilusod elegge megkerdojelezi a hitelesseged, bar az mar az ervek hianyanal is eldolt.

  • Zsolt

    Nos. A cerka szopó elmü augusztusi meglepetése, 100 forintért az áram… aki szeretne fizetni az áramért, mehet. Én lobbizok tovább, hogy legyen egy tökös kormány, akik kényszerítik a benzinkutakat villám töltő és napelem telepítésére és ingyenes szolgáltatásra. Akkor még Batka manó sem tud kifogásolni semmit. És ha mégis hasal az autóm mögött a családjával, akkor sem fog belehalni.

    A buta emberek öngyilkosok és gyilkosok is egyben. Én szeretek élni.

    • Batka

      Hajrá! Szerintem nyitott kapukat döngetsz, ez a kormány híres a szociális érzékenységéről, és szereti ingyen adni a dolgokat. Nem tudom, mondjuk a repülés ellen ki mennyit lobbizik, az például tényleg környezetszennyező. Egy modern repülő annyi CO₂-t bocsát ki 100 km-en utasonként, mint egy benzines autó. És közvetlenül a magaslégkört szennyezi (annak levegőjét égeti, oda tolja ki a gázait). Mivel a CO₂ nehezebb ugyan a levegőnél, de nem nagyságrenddel, nagyon soká ér abba a magasságba, ahol a megkötésére, átalakítására képes növényzettel találkozik. A hűtéstechnikában erős törekvés van a CO₂ hűtőközegként történő alkalmazására, mert minden más hűtőközeg szennyezőbb. Tényleg, gondolom a dodgemekben is van klíma. Az nem baj, hogy nem környezetbarát?

  • Batka

    Jaj, bocs, a böffeneted utolsó “gondolatára” nem is reagáltam.
    Szar ember vagy te, a hozzád hasonlók és elsősorban az a szalmástehén édesanyád, amelyik a világra szart és nem húzott le azonnal. Vagy, hogy környezetbarát változattal is előálljak: apád helyett az áram baszta volna muterodat, most nem dodgemezhetnél.
    Na. Tudod, sértegetni is csak szépen, ahogy csillag megy az égen!

  • Batka

    Nem rosszindulatú vagyok, csak nem bírom a hülyéket. Ezek közül emelkedsz te ki összesen. Minden barátomnak (de csak nekik) azt kívánom, annyira “bassza meg ” az élet, mint engem. Szerintem örömmel fogadnák.

  • Batka

    Azt írtad, követed Jézust. Akkor nyilván keresztény vagy. Akkor meg nem lesz senki a szolgád a túlvilágon.
    A nem személyeskedő, anyázós felvetéseimre miért nem válaszolsz, ha már mindenképp válaszolni akarsz?

    • Zsolt

      Nem egyházista vagyok.
      De több figyelmemet nem érdemled. Majd ha változtál. Mostantól magadra hagylak a viharodban. Pá! Találkozunk a következő életben. (Sokáig a Bibliában is benne volt a reinkarnáció.)

  • Batka

    Ott tartottunk, hogy nem érdemled több figyelmemet.
    Alpári, lehülyézős stílusra te váltottál először. Én csak megmutattam neked, hogy kell, mert ezt is csak nagyjából tudod. Mint a hozzád hasonlók általában.
    Régen lehet, hogy kisfiúk kezét törted el, nem tudom, de el tudom képzelni. Olyanét, mint én, egész biztosan nem.
    Szolgád pedig említett felmenőd lesz neked.
    Na, most van igazából vége!

    • Zsolt

      Hetedíziglen leszel szolgám. Minden, amit ebben a világban tettél és teszel még, hétszeresen kapod ott vissza. Öntsd a jó dolgokat, különben szopni fogsz! El nem tudod képzelni, hogy mennyire…