Miért nincs egyre több elektromos autó töltő Magyarországon?

Míg sorra érkeznek a hírek európai elektromos autó töltő hálózatok gyarapításáról, hazánk továbbra is csak kullog a környező országok után. Legalábbis az elektromos autó töltőállomások számát tekintve, mert például stadionokkal jól állunk. Természetesen mindenkiben felmerül a kérdés, hogy mi ennek az oka, kin vagy min múlik egy-egy töltő telepítése. Állambácsi a hibás? Az ELMÜ? A piaci szereplők? A heti elektromos autó sorozatomban, erről lesz szó, hiszen az elektromos autók hatótávja mellett, a töltőhálózat az egyik legfontosabb téma.

Mennyi elektromos autót bírna el a jelenlegi elektromos autó töltő hálózat?
Mennyibe kerül és mennyi időt vesz igénybe egy töltő telepítése?
Miért nem nőnek ki a földből gomba módjára töltők Magyarországon?

Az legutóbbi elektromos autós találkozón az ELMÜ székházban kaptunk választ a kérdéseinkre. A találkozón a beszélgetés több, mint két órán keresztül tartott, ezt szerettem volna nektek összefoglalni.

Antalóczy Tiborral, a Villanyautósok.hu tulajával beszélgettünk az ELMÜ-től kapott információkról és az elektromos autó töltők helyzetéről Magyarországon.

PS: Iratkozzatok fel a Youtube csatimra, lesz majd egy nagyobb jelentőségű videóm, amit szeretnék, ha minél többen látnátok, de egyébként is érdemes, mert amint látjátok, gyártom sorra a kontentet az elektromos autókról, téma pedig van bőven.

  • Gipsz Jakab

    Abban bízhatunk, hogy a benzinkúthálózatok meglátják az üzletet a villanytöltőben, és tényleg oda telepítenek villámtöltőt, ahova kell. Az állam bácsi meg az ELMÜ nem fogja megtenni, mert ők csak abban érdekeltek, hogy a sűrűn lakott településeken bekössék a fogyasztókat.

  • bp

    Nekem csak az ütött szöget a fejembe, hogy ha Te mint üzletember nem látsz ebben lehetőséget hogy zsebből azt a pár milliót belefinanszírozd amibe állításotok szerint kerülne egy ilyen (például az említett tesztjellegű, fizetős állomást), akkor más miért tenné meg helyetted?

    • Szerinted nekem van 14 millióm egy töltőre? És nem egy kell, hanem sok. Külföldön láthatóan több cégnek megéri (vagy úgy látják, hogy később meg fogja érni) villámtöltőket üzemeltetni, akkor nálunk is megérné.

      • ascend honor 6

        Azér’ ez egy kissé sablonos gondolkodás, hogy “ha kűföldön megéri akkor nálunk is megérné…” Üzleti tervnek ez karcsú.

        Mondjak példákat, hogy mennyire nem így van???

  • The Norwegian

    Csatimra? Ez olyan cuki.

  • W

    Nem lenne rossz egy feltoltokartyas rendszer (esetleg havidijas). Amikor ott kell fizetni, az rogton nyogvenyelos nekem, talan meg a kartyaval fizetos, paypass-os. A feltoltokartya mindig a kocsiban lenne, vagy mobilrol NFC-s fizetes… sok lehetoseg van, remelem nem parkolo automatahoz hasonlo rendszerben gondolkodnak az illetekesek.
    Jo a video, erdekes volt, koszonom!
    W

  • Vince

    Na ezért nem tud téged sok ember komolyan venni:
    “Hazánk továbbra is csak kullog a környező országok után, legalábbis az elektromos töltőhálózatot tekintve, mert például stadionokkal jól állunk.”

    Akarsz technikai blogot írni, de már az első sórban olcsó ballib politikai propaganda fogadja az erre látogatókat.
    Itt nem az elektromós autókon van a lényeg, hanem ismét kaptál valamit amivel lehet trollkodni. Gratulálok, sikerült egy jó ügyet elbaszni! Szép volt Handrás!

  • haban

    Hosszu tavon az allam, az energia cegek, az autogyarak ki fogjak epiteni ezeket a toltopontokat, de egy dolgot nem kellene elfelejteni. Az allamnak hatalmas bevetele szarmazik az autozasbol. Minden iranybol szedi a hasznot. Az elektromos autok miatt az uzemanyag jovedeki adoja, a jarmuvek teljesitmeny adoja kozvetlenul bevetel kieses, de kozvetetten ott van az kiseso afa bevetel mert nincs olajcsere nem kell 60eKm-enkent fekbetetet cserelni, sott meg kettostomegut sem cserel, igy ez mind mind afa bevetel, valamit nem adozik a szerviz a nem elvegzett munka utan, az ott dolgozo nem kap a nem igy fizetest, es o is teher lesz. Gondolom lesz erveles, hogy amit nem az autozasra koltesz, azt majd koltod masra, es ott huzzak le a 27%-ot, de nem kell elfelejteni, hogy a jovedeki ado+afa amit a benzinkutnal a zsebedbol kirantanak az 60-65%! Figyeljetek meg, ha eler egy pontot az elektromos autok szama, olyan adozast fognak ra kitalalni, hogy csak pislogunk. Tudom, vannak orszagok, foleg joleti tarsadalmak, ahol a kornyezetvedelem az elso, de Magyarorszagon nem ez mozgatja a szemleletet. Itt allami oldalrol a bevetel/visszaosztas a legfontosabb.

    • Több adó nem lesz rajta, mint most a benzineseken, viszont ha ide eljutunk addigra érezhetően tisztább lesz a városokban a levegő.

    • Kara_kan

      Számolj a haszonnal is, te!

  • Pataki Antal