Miért kell baromságokat írni?

Nagyon nem terveztem ezt a videót, de iszonyatosan felcseszte az agyam a Vezess.hu cikke.

“6 apróság, amitől eloszlik a rózsaszín köd a villanyautók körül” címmel írtak egy igazi bulvár borzalmat, ami persze villámgyorsan ment körbe a neten. Nekem már több, mint 30-an elküldték reggel óta, ami nem jelent jót. Az ilyen cikkek borzalmasan sok kárt okoznak, tekintve, hogy az egyébként is rengeteg tévhitet tovább erősítik. Így hát fogtam a kamerát és csináltam egy videót, melyben pontról pontra reagálok a cikkben leírtakra. Nincs semmi bajom egyébként a vezess.hu-val, de ez a cikk kiverte a biztosítékot.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu

  • Köles Ákos

    Üdv!
    Hát nagyon optimista vagy! “Mindössze 7% és 50 évünk van rá…”
    Szerinted még van 50 évünk?
    Sajnos több probléma is van.
    1. Amíg az elektros áramot nem megújuló forrásokból nyerjük (vízerőmű, szélerőmű, naperőmű), addig sajnos van az elektromos autókhoz köthető károasynag kibocsátás, nyilván kevesebb, mint a benzinesekénél, de van…
    2. Azt is elfelejtik sokan, hogy nem csak autók eregetnek gázokat a levegőbe, hanem sok már pl. az a több ezer repülő, amik naponta szelik át az eget!
    3. No, meg azt is, hogy a fejletlenebb országokban nem, hogy a drága elektromos autót nem tudják megvenni, de még az olcsókat sem fogják tudni! Ott a régi leharcolt benzines, dízel autókkal fogják róni az utakat.
    4. Magunkról meg végkép elfelejtünk beszélni. Egy számítás szerint a Földön az emberek optimális száma 40-50 millió körül lenne. Ehelyett vagyunk vagyunk 7,5 milliárdan durván. Az durván 166 szoros túlnépesedés. Mit is lélegeznek ki be az emberek? Na, és ki? Ehhez még hozzá jön, mint árukapcsolás a sok marha (itt az állatra gondolok), mert ugye a 7,5 milliárd embert etetni kell. Milyen gázokat is bocsájtanak ki a marhák? Jó kis metánt!
    5. Aztán zárásként ne feledkezzünk meg az erdőirtásokról, ami ezeket a gázokat megköti. 2019-es erdőveszteség: 1 535 256 hektár!
    Az idei CO2 kibocsátás: 11 926 074 077 tonna!
    Tudósok kiszámították, ha a mai naptól 0 lenne a Földön a károsanyag kibocsátás 1,5 fokot emelkedne az átlaghőmérséklet az utóhatások miatt…
    Sajnos az emberiség még mindíg nem fogta fel, hogy kib*szottul nagy a baj és pl. az autógyártók is azzal szórakoznak, hogy átlagemberek számára elérhetetlen áron árulják az elektromos autóikat!!! Mert nem attól lesz nagy változás, ha pl. András, vagy Mr. Nagyláb (akik megtehetik) elektromos aztóval járnak, hanem attól, ha a kisemberek nagy tömege azzal jár!!! Ja és ez, csak a károsanyag kibocsátás egy szelete!!!

    • Dániel Szász

      az 5. ponthoz annyit hozzátennék, hogy a föld akkor is melegedne ha nem lenne egyetlen ember sem szóval ha az egész emberi faj nem is létezett volna akkor is melegedne, csak a mértéke és a gyorsasága változik. De mint minden felmelegedést lehülés követ majd fog jönni több millió v a egy nagy fagy 😀

      • Köles Ákos

        Ebben igazad, van, hogy akkor is melegdne, ha nem lennénk. Viszont az ne felejtsd el, ha átbillenünk egy ponton, már nem lesz megállás és a Vénusz sorsára jutunk!!!

        • Valentin

          … és a Mars. Ott korábban nem csak víz volt dögivel ( mellesleg most is van, csak kevés), hanem éltek is rajta…

    • Seres Tibor

      Pontosan! Ennyire összetett a dolog! Nem egyszerűen fehér és fekete. És nem csak annyi, hogy veszek egy villany autót és ezzel meg van mentve a világ!

      • Simo Laszlo

        Nos nekem már van vollanyautom , és ezzel nem tudom mennyit mentettem meg a világbol , de közel 3 honapnyi rendszeres használat után , nagyon nem cserélném vissza egy klasszikus autóra . Szerintem legalább akkora a külömbség mint a lovasfogatok , és a benyás autok között . Én szivem szerint lehetővé tenném bárki számára , legalább egy egy honapra , elektromos autó használatát .

  • Istii

    Portfolio.hu-n is van egy viccesnek mondható cikk, ahol német tudósok kimutatták, hogy ha nem vesszük figyelembe a megújuló energia létét, akkor a német dízel mercinél 11-28%-al károsabb az amerikai tesla. Ezeken nevetni kell, nem idegeskedni 🙂

    https://www.portfolio.hu/vallalatok/kimutattak-az-elektromos-autok-sem-kornyezetbaratabbak-a-tobbinel.3.321607.html

    • balazs hideghety

      Valójában az ilyenfajta ferditett kritika sem nagyobb hazugság mint a Zéró emisszió. Valójában mindket fel ferdit. Amíg az autó nem moduláris, amíg divat cikk is és jótállás és javítás miatt 3-8 évente cserélődik, legyartasa mindig a környezetet terheli…

    • PaneuropeanBattleRam

      Nem annyira nevetni kell, mint inkább elolvasni a tanulmányt. De ez általában senkinek nem sikerül.(németül van, és nagyon hosszú) (nem az első, és nem is az utolsó tanulmány volt abban a témában). Javarészt attól függ a szennyezés mértéke, hogy az adott régióban, milyen forrásból származó energiával működik a gyár (A kezdetektől az újrafeldolgozásig) Ha fosszilis energiahordozók vannak többségben akkor nagy a szennyezés, ha pl vízenergia, akkor meg a töredéke. Az általad hivatkozott cikk, a német energia-mátrixxal számol.

  • gmihaly

    Agresszív ripacs vagy, ami erősen rontja a hitelességedet.

    • Valentin

      Nem gondolom, hogy igazad van, pont ettől hiteles, ráadásul még igazat is szólt.
      Döbbenet, milyen faszságokat szoktak állítani a villanyautókról, sokszor még magukat hozzáértőnek titulált meghívott autós újságírók is.

  • xforum net
  • Valentin

    Ász vagy András!
    Én amúgy ugyanígy szoktam felcseszni magam a nagyon hülyéken, és nagyon hülyékből sajnos rengeteg van. Néha már az az érzésem, hogy a világ intelligencia szintje erősen fogyatkozóban van, és ez nem is csak egy érzés…

  • Bitkiller Razz
  • realitivitásgyakorlat

    A kereskedők nem érdekeltek mert a V8-ban hisznek??? A saját csapdádba esel ezzel a hülyeséggel… hát hány V8-as autót adnak el manapság, te?

    Valóban sokkal életszerűbb az az ok, hogy a kereskedéssel általában azonos érdekeltségi körbe eső szerviznek nem nagyon lesz bevétele az e-autóból, míg a büdösből igen (ld. q drága kötelező szervizek). Tökmindegy mi van beépítve az e-autó árába, az valószínűleg nem a kereskedőé lesz.

    Elismerem, hogy rohadt sokat foglalkozol az elektromos autókkal és biztosan sokat is tudsz a témáról. De az eddigi életedből az is kiderült, hogy makroökönómiai kérdésekhez (mi és hogyan mozgatja a gazdaság szereplőit) nem feltétlenül konyítasz. Egy ilyen komplex kérdésben sose szabad a saját szűk kis látókörünkből igazságot hirdetni.

    Szóval ilyesmikben óvatosabban kellene állást foglalnod, nem ezen a “vigyázz, víziló vagyok, jövök” módon.

    • kaucsuk

      Ez a V6-V8 dolog pedig teljesen így van!
      Ha bemész venni egy német luxusautót szalonba, akkor mindegy milyet akarsz, hallgathatod az ömlengés hogy a V6 így a V6 ugy ő csak azt venne, annak milyen a hangja hű-hú.
      Kb. minden próbaútom alatt amikor odaléptem a tesztautóban, minden kereskedőtől kivétel nélkül ezt hallgattam, még idei évben is…
      Számomra is elég hihetetlen.
      Ja meg hogy ő mondta a feleségének hogy elektromos autója max akkor lesz ha mar nyugdíjas és félig sükedt, addig csak a V6 legalább.
      Az a baj akinek egyszer beszívta az agya a benzingőzt, és ilyeneket vezetett, nem Daciát, annak nehéz az átállás…

    • Nem mondom meg melyik márkánál, de a szalon vezetője mondta el, hogy a sales csapat nem hisz az elektromos autókban, a benzines szörnyeket szeretik. Az autós újságírók is azért fikázzák az elektromos autókat, mert nincs más választásuk. eddig a V8 volt az isten, nem mondhatják hirtelen, hogy húú de király ez a Model 3.

      • Köles Ákos

        Biztos van ilyen is, de a válasz szerintem sokkal egyszerűbb!
        Bemegyek mondjuk egy Renault szalonba. Mondom a szalonosnak, hogy szeretnék egy kompakt méretű jó ár érték arányú autót. Mit fog ajánlani? Egy Renault Zoe-t 12 millióért??? Hát nem! Fog ajánlani egy Megane-t 6,1 millióért, vagy egy Senic-et 6 millióért. Már kicsit unalmas ez a csúsztatás az elktromos autókkal kapcsolatban! Le kelle már szögeznünk két tényt!
        1. Elektromos autó jelenleg nem kaspható itthon átlagembereknek is elérhető áron!
        2. Az elektromos autókból NINCS VÁLASZTÉK!!! Egy családos ember 2 gyerekkel nem fog megveni egy kicsi ZOE-t. Senicet fog venni kb. féláron!
        És nehogy azt mondja bárki is, hogy ez nem így van, mert így van! Itt vagyok rá én az elő példa. Nálam jobban nem sokan szeretnének elektromos autót vennei, de sehogy nem jön ki a matek! Pedig én sokat is járok autóval és úgy sem jön ki! Nyilván nem jön ki, ha a gyártók szándékosan magasan tartják az elektromos autók árait. Erre se mondja senki, hogy nem, mert az már megint csúsztatás! De nézzük konkrétan.
        Egy Reneult Clio kerül 4,2 millióba, míg egy ZOE kerül állami támogatással 10,5 millióba.
        Nézzük miért is kér el a renault 6,3 millió pluszt.
        Mi az ami mind a kettőben van, így az elvileg nem jelentkezhet pluszként az árban:
        – Karosszéria,
        – Ablaküvegek,
        – Lámpák,
        – Kerekel,
        – Műszerfal,
        – Ülések,
        – Hajtáslánc
        – Motor,
        – Fékek,
        – Stb.
        És mi az, ami az elektromos autókban van pluszban:
        – Az energia visszatermelő rendszer,
        – Akumlátorpakk,
        Ráadásul az eltromos motorok olyan egyszerű szerkezetek, mint a szög! Azaz szerintem még kevesebbe is kerül, mint egy bonyolult benzin, vagy diesel motor.
        6,3 millió lenne egy akupakk, meg egy energia visszatrmelő rendszer??? Vicc az egész komolyan mondom!!!

        • Valentin

          Min. egy DSG váltós benzineshez kéne hasonlítanod (ugye jobb nem létezik a füstösöknél), és ezzel a felárral nézned.
          A másik hogy legtöbbször ( a Zoé mondjuk részben pont kivétel:-) ) az e-autó lényegesen jobb menetdinamikai paraméterekkel rendelkezik, mint a benzines, tehát, egy ütősebb motorral illik összehasonlítani.
          Ha már ezt a kettőt megtetted, látni fogod, hogy lényegesen kisebb a kükönbség.
          Úgy 20%.

          • Köles Ákos

            Azért nem azzal hasonlítottam össze, mert egy teljesen átlag ember, mint én nem száguldozni veszi az autót. Egy családos embernek, akit példaként írtam, annak sem a száguldozás a fő szempont. Az, hogy András gyorsulgatott egy TESLA-val egy Ferrari ellen egy videóba elment, de a hétköznapokban nem úgy közlekednek az emberek. Meg a ZEN érzéshez, amiről András szokott beszélni, ahhoz sem a padlógázos száguldozást társítanám, az elektromos autók kapcsán. Ráadásul, ha száguldozol egy elektromos autóval több elektromos áramot fog fogyasztani 100 km-en, azaz a napi közlekedéshez többször kell töltened és akkor jobban szennyezed a környeter is! Az meg minden, csak nem zöld gondolkodás…

            • Valentin

              Ebben nagyrészt igazad van, viszont azt gondolom, hogy a megközelítés hibás, mert egyáltalán nem kell a két típusú autót összehasonlítani, mert valójában nem összehasonlíthatók.
              A villanyautó egy új korszak, és sokkal több jót hoz, mint amennyit az emberek feltételeznek róla, ill. el sem jutnak odáig.

            • realitivitásgyakorlat

              Hogy a fenébe ne lennének összehasonlíthatóak? Mind a kettő egy közlekedési eszköz, A-ból B-be visz téged, gyereket, kutyát, csomagot, sílécet. Tök ugyanaz.

              Azért ne essünk már túlzásokba.

            • Valentin

              Tényleg??? És az ICE autók üzemeltetéséhez köthető globális méretű olajkitermelés, szállítás, finomítás, szállítás, tankerkatasztrófák, és használt autók nem megfelelő hatásfokú és minőségű üzemanyag égetése, és úgy ám blokk, mindehhez köthető környezetpusztítás az smafu????!
              Olyan nagy a különbség a két meghajtás között globális mércével mérve, hogy aki csak ennek a két típusnak az árait és felszereltségét hasonlítja össze, az ÓRIÁSIT téved!
              Csak ezt akartam mondani.

            • realitivitásgyakorlat

              Éppen ezért összehasonlíthatók. Ezért mondtál hülyeséget.

              Ugyanarra használjuk mindkettőt, így mindkettő esetében azonos paraméterek vannak/lehetnek. Ilyen akár az előállításhoz kapcsolódó energiaszükséglet / káros anyag előállítás mértéke. Ki lehet számolni, egymás mellé lehet tenni. Az egyik 73, a másik 124, hopp az egyik jobb. Ilyen az összehasonlíthatóság. Csoda.

              Szóval lehet, hogy ezt akartad mondani, de nem ezt mondtad 🙂

            • Valentin

              Ahhh, relativeman….
              Ok, legyen neked igazad!
              (Néha az az érzésem, hogy a fórumokon az emberek szándékosan nem akarják egymást megérteni, nem akarják megérteni a lényeget (mindenbe belekötnek), hogy aztán itt élhessék kis agresszív hajlamaikat. Igen, most rád gondoltam! Nagyon jól tudod, hogy hogy értettem, s mire gondoltam, hisz elég világos voltam, de azért csak idaszúrsz!)

  • Wa.Lacky

    Az Apple érából is tudjuk,hogy szúk látókörű: Már akkor is csak az Apple semmi más nincs a világon. Most meg ez.

    • 2003-ban azt mondtam az Apple kurva jó. Folyamatosan kaptam az ívet, hogy elvakult fasz vagyok. Aztán az Apple a világ legnagyobb cége lett. hoppá. Aztán amikor az Apple elkezdett nem annyira fasza de méregdrága termékeket gyártani, akkor befejeztem. Tényleg mennyire elvakult vagyok…

      • Márton Szigeti

        Az nem tűnt fel ~14-15 évig, hogy az Apple mindig is kurva drága volt? :DD

        • Draga volt de nem ennyire. Regen 30 szazalekos, most 60 szazalekos marginnal dolgoznak. Regen 200000 volt egy csucs iphone, most 400000. Gepeknel ugyanez.

  • _r_

    Célbaért a videó, frissült a cikk 🙂 Majdnem lett szerzője is 🙂

    De pont a balesetveszélyes töltést vette le a listáról..
    Pedig azt a cikket még én is olvastam ahonnan ez jöhetett. Arról hogy angliában tényleg megoldandó probléma kezd lenni hogy egyre több az elektromos autó és így egyre rosszabb az egy töltőre jutó aztók száma, és ott nem (sem?) nagyon van garázs a városokban. Szóval én is el tudom képzelni, hogy jobb híján az otthon töltés arra felé gyakran jelenthet járdán kígyozó hosszabítót is. 🙂

  • Valentin

    A Nagyszőlősi MOL benzinkútnál fotóztam, ahol elvileg 75 kW-tal is lehet tölteni, német rendszámú Tesla Model 3 :-))))
    https://uploads.disquscdn.com/images/3dc114cdd65e8525b70c17bad7206025a19afb8d420f14c290584d3851518706.jpg

  • Sideburn

    Itt van még egy bár szerintem nem bulvár. Vannak még megoldásra váró dolgok az e-autóval kapcsolatban de jelenleg szerintem is ez lesz a jövő.

    https://index.hu/gazdasag/2019/04/18/nem_is_annyira_kornyezetbarat_az_e-auto/amp

  • Snooq

    sajnos ez nem az egyetlen cikk, csak tegnap az index es az origo is lekozolt egy egy cikket:

    https://index.hu/gazdasag/2019/04/18/nem_is_annyira_kornyezetbarat_az_e-auto/

    https://m.origo.hu/auto/20190419-varkonyi-gabor-velemenycikke.html

    mit gondolsz ezekrol Andras? 🙁

    • Miklos Kiszely

      Ez mind egyetlen egy ember (IFO Institut / Köln / Dr. Sinn) most megjelent cikkére hivatkozik.
      Az, hogy van más ezer cikk, (ami helyesen) az ellenkezöjét állítja, az nem számít.
      Olvasd át ezt is: (röviden, az IFO számításai hibásak, ill. egy 2017-es svéd, szintén ezerszer megdöntött másik tanulmányra alapul / hivatkozik – tehát Németországban már megcáfolták az állítását – kiváncsi vagyok ra, hogy az is milliószámra lesz megosztva az MTI-töl?)
      https://www.focus.de/auto/elektroauto/studie-zu-klima-folgen-ifo-institut-rechnet-e-autos-schlecht-und-macht-dabei-viele-fehler_id_10611851.html
      Na ennyit érnek a hivatalos “szakújságírók”.
      András egészen biztosan nem lö mellé, söt: nem csak CO2-t fúj ki egy ICE, hanem számtalan más – a CO2-vel ellentétben még mérgezö – gázt is.

  • Miklos Kiszely
  • Seres Tibor

    Értékelem, ha valaki ész érvekkel támaszt alá dolgokat, de azt nagyon rühellem, ha műbalhét csinál!
    Miért kell ez a ripacskodás? Nem lehetett volna normálisan elmondani? Gondolom higgadtságodban, az elszaporodó elektromos autók, hálózatra mért fogyasztás növekedésének 7%-os mértékét, pontos adatokra, alapos mérésekre támaszkodva állapítottad meg. Ugye?

    • Nem én. Erről is vannak tanulmányok. Az ugye megvan, hogy csak az olaj finomítására szánt energia majdnem teljes egészében fedezné az elektromos autók energiaszükségletét?

      • Seres Tibor

        A probléma ettől sokkal összetettebb. Ha környezet védelemről beszélünk, akkor az nem csak a levegő védelméről szól. Mi helyzet a vizekkel, a földekkel, a szegénységgel? Mi helyzet az igazán nagy fogyasztókkal? Pl. teherszállítás, hajózás. Ezekre nem alternatíva az elektromos meghajtás. Ha abból indulunk ki, hogy ha holnap mindenkinek lenne elektromos autója (ami utópia, mivel jelenleg jóval drágábbak, mint a hagyományos autók és hát ugye a szegénység, mint faktor, nem elhanyagolható…), akkor a levegő szennyezésének üteme, csak csökkenne, de nem állna meg.
        Hans Rosling, neves svéd statiszta, kutató zseniális előadása az emberiséget érintő globális témákról, (az egész videót ajánlom megnézni!) az ide kapcsolódó rész 51:46-nál kezdődik:

        https://youtu.be/qm4rZL2-NRc?t=3107

        • Századszor is elmondom: én az elektromos autókkal foglalkozom, mert a városban az autók a legnagyobb szennyezők. Minden más is probláma, de az én csatornám főleg e autós. Ez a holnap ha mindenkinek elektromos autója lenne dolog is milliószor el lett mondva, hogy rossz felvetés, mert NEM lesz holnaptól mindenkinek elektromos autója. Majd 50 év múlva mindenkinek az lesz.

          • Seres Tibor

            Akkor én is elmondom újra: “Mindenkinek holnaptól lenne elektromos autója”
            egy feltételezés volt. Reméltem, hogy nem veszed komolyan, mert ugye, feltételezés volt…
            Node értem, hogy Te az “e-autózában” utazol, ezzel a problémával foglalkozol.
            Ez a Te személyes véleményed kérdésről. Másnak más a véleménye. A dolgokat lehet sok szemszögből vizsgálni. Ebből adódóan eltérhetnek a vélemények. Nem lehet elfogadni más véleményét?

            • Mi ertelme lehetetlent feltetelezni? Tudjuk, hogy nem lesz holnap mindenkinek elektromos autoja, ergo teljesen felesleges errol beszelni. Kb annyi eselye sincs, mint a mi lenne ha holnap betiltanak az osszes benzines autot mondatnak.

  • Balogh Balázs

    “Miért kell baromságokat írni?” azt hittem önkritika lesz 😀 😀 😀 😀 😀

  • Köles Ákos
  • Köles Ákos

    Nekem van egy olyan érzésem, hogy most a magyar sajtó beleállt Andrásba rendesen!!!
    Sok nyilvánvaló baromságot írnak, ezért gondlom, hogy ez egy “támadás” akar lenni…

    • cukahara

      Nem gondolod, hogy inkább ez a Tesla-ról inkább, mint Andrásról?

  • W

    Hol a tanulmany?
    Nemet tanulmany es a dizeleket hoztak ki jobbnak, hat… azert az utobbi par ev botranyai utan (“Das Kamu”) erzek nemi izzadtsagszagot ebben a tanulmanyban. Pont Nemetorszagban nem igaz a Teslara az az alap CO2 kibocsatas (akku nelkul), amit emlitettek. Mar az elso bekezdes hibas, utana hibat hibaval kompenzalnak amikor az akksikat is megemlitik, hiszen az ujrahasznalattal nem is szamoltak benne. A dizelek altal kibocsatott CO2 eseten mit es hogy hasznositananak ujra? No es mi a helyzet az egyeb szennyezokkel, ami a legnagyobb rakfeneje az uj dizeleknek? Van itt baj rendesen!

    • PaneuropeanBattleRam
      • W

        Szia, koszonom szepen a linket.

        Atolvastam, nem tudom meg hanyan tettek meg, de azert van nehany elfondolkodtato momentum benne:

        – 220D Mercivel szamolnak 4,5liter/100km fogyasztassal
        (Kivancsi vagyok az ilyen autokat birtoklo olvasok kozul kinek sikerul tartosan csak az 5,5-6-ot megkozeliteni 5000km atlagban)

        – az autok eloallitasi “terheleset” hanyag egyszerusitesekkel teletuzdelve szamolja, olyan “aprosagokat” figyelembe sem vesz pl. hany alkatreszbol all egy elektromos auto es hanybol egy dizel es ez hany beszallitot jelent, hany plusz osszeszerelesi orat stb.

        Nagyjabol az auto=auto modon ment az “okfejtes”

        – akkumulatorok: ujrahasznalat, regeneralas stb. ugyanmar ilyenekkel ne farasszuk az olvasokozonseget

        Osszessegeben a nemet autogyarak fizetett hirdeteset lattuk, hogy meg par dizel autot a raktarbol el lehessen sutni nyugodt szivvel az elektromos atallashoz.

        • Spartaqus

          Szerintem a vicc az, hogy a németek 550g/kwh emissziójával számoltak az eu 400g/kwh alatti vagy esetleg egy francia 100g/kwh alatti energiamixe helyett…

          • W

            Gondolom azért számoltak ennyivel, mert náluk ennyi… ez persze nem az elektromos autók hibája, és náluk ugye 50% szénerőmű (ami elég kemény), ami megcsapja ezt a számot rendesen mégha a másik fele zöld energia. Az atom számukra nem annyira vonzó, mint pl. a franciáknál, így ők le tudják vinni 100 alá. Persze van ott kockázat rendesen, de most ok.

            Ebből is látjuk merre lejtett az asztal a tanulmány összeállításánál 🙂

            • Spartaqus

              Persze ez nyilvánvaló, de egy olyan globális piacon mint az autógyártás ami ráadásul nem egy országhoz van kötve mert több helyről érkezik az alkatrész, elég feltűnö a félrehúzás. Egy ilyen tanulmányt publikálni és alapként átvenni hírforrásoknak felelőtlenség. Nem véletlen, hogy nekzetközileg is bírálták ezt a munkát…

        • PaneuropeanBattleRam

          Az egészet át/el olvastam, de nekem úgy tűnt inkább az Energiamátrixra és a co2 kibocsájtásról szól a tanulmány. A svédeké érdekes még, de nem az origó által ferdített változatot kell nézni, megcáfolni meg csak az tudja akinek laborja van.

          • W

            Igen, arról is szól. De arról az elektromos autó hol tehet, hogy a németek majd 50%-ban szénerőművekre építik a gazdaságukat?
            Nem kalkulálnak azzal, ha valaki magának termeli meg odahaza napelemmel, egyéb megoldással.
            Egy ilyen tanulmánynak több szemszögből kellene megvilágítania a dolgokat, nem abból az egyből, amiből a dízelek jönnek ki jól 🙂

            • PaneuropeanBattleRam

              Azt kellene tudnunk, hogy mekkora a háztáji elektromos áram termelők aránya. (Erre nem kerestem (még) rá) A németek meg nagyon fognak arra törekedni, hogy a Co2 termelés lecsökkenjen, és a coal/lignit használat is (sajnos azonban az atomerőműveiket is leállítják a lakossági vinnyogás miatt, az pedig nem kedvez a gazdaságuknak /és a mátrixnak se, mert pótolni kell.

            • PaneuropeanBattleRam

              Tehát akkor lesz náluk mindenki boldog ha a Co2 kibocsájtás lecsökken, ezt meg a szénerőművek eltüntetésével lehet létrehozni.

  • Simo Laszlo

    Kedves H. András : Most egy olyan folyamat indult el ami megállithatatjan , Talán ahoz hasonlithatnám amikor amerikában elindult a multszázad elejei egyen , és váltoáram háboruja Edison és Nikola Tesla között , és természetesen a hiveik között . Erröl azért irhatnál egy tanulmány félét , inkább videót . A mostani technikai forradalom , vagy helyesebben váltás , természetes modon felkavarja az indulatokat , a régi , jol megszokott klasszikus , és a forradalmian ujj hivei között .És szeretnélek elöre megnyugtatni hogy amig ember lessz a földön , ez mindig igy is fog lenni !!!El kell fogadni hogy nem mindenki képes elfogadni az ujjat , a változást . Az inditó okokat most nem tárgyalom , mert rengeteg lehet .Te csak folytasd tovább a dolgod , akinek tetszik és érti is az mindenképp helyeselni fog , aki meg tul konzervatorista , azzal meg nem érdemes vitába szálni e témában . Itt erdélyben van egy olyan mondás hogy az ostobát nem lehet meggyözni hogy a fal kemény , csak ha a saját fejét veri falba , de még akkor se biztos hogy a fal keménysége fog neki fájni !!!

    • PaneuropeanBattleRam

      Inkább tanulmány legyen, hiteles számokkal alátámasztva (laboratóriumi mérések) a videós hiszti csak bulvárosítja.