Mercedes EQC – Vezettem

Tesla Model X, I-Pace, E-tron és most itt van a Mercedes SUV-je, az EQC. A Mercedes nem bízta a véletlenre, egyenesen Norvégiába, a villanyautók hazájába szervezte meg a tesztvezetést.

Nem szeretem az SUV-ket. Nagy, nehéz, nem sok értelmét látom, de hát az emberek meg ezt veszik, a gyártók ezért gyártják is gőzerővel. Persze, ha már valaki mindenáron SUV-t szeretne vásárolni, akkor jobban örülök, ha egy elektromos autót választ egy dízel vagy benzines helyett. Eddig nem volt nagy választék. Volt Tesla, Jaguar és Audi, de most belépett a Mercedes is az elektromos SUV piacra. Kíváncsi voltam a Mercire, mert pusztán a specifikációk alapján nem tűnik túl érdekesnek, de élőben mindig más. A beltért már láttam Genfben, az lenyűgöző, de vajon mire elég a 80 kWh-s akkumulátor, meg úgy általában magyon kíváncsi voltam, hogy hol tart a Merci az elektromos autós fronton. Íme:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István

  • Valentin

    Haláli volt ez a záró mondat! :-DDD
    Tényleg nagyon szép Norvégia, és egyszerűen döbbenet ez a mennyiségű elektromos autó!

  • W

    Koszi a tesztet, elfogadnam az autot.
    Erdekes a bemutaton nekem nagyon bazari volt az eleje, most mar kezdek hozzaszokni. Olyan “azsiai autos” orra van. Hatulja, belseje es oldalrol pazar.
    Norvegia, no igen, itt elnek szivesen en is. Nem csak az elektromos autok miatt, hanem maga az emberek eletvitele, gondolkodasa szimpatikus.

  • realitivitásgyakorlat

    “mintha hazaérkeztem volna”

    Mercedes reklám 1990-ből: https://www.youtube.com/watch?v=gmDBBa0ObqY

  • Ottó Katona

    Sosem szerettem a merciket, de ez tényleg rendben van. Viszont vitatkoznék veled András! Miért baj az ha több üzemmód közül lehet választani miért baj az hogy a visszatöltés erőssége/módja állítható? Pont ez a lényeg hogy egy autó személyre szabható legyen. Ki így szereti ki úgy. Abban igazat kell adjak hogy az autó választás/ vásárlás nagyon érzelmi döntés. Persze az anyagi szempontok figyelembevétele mellett.

    • Márton Szigeti

      Én ezt valami “rejtett” menübe tenném, az átlag user nem fog tudni választani 5+ beállítási mód közül. Főleg, hogy azt se jelzi pontosan az autó, hogy melyik mit csinál. Ez egyáltalán nem egy felhasználóbarát megoldás.

      • Ács Ferenc

        Le van írva rendesen a kezelési könyvbe minden.
        El kell olvasni.

  • Wa.Lacky

    Ennyit az elektromos autókról.hu/elemzesek/Az-elektromos-autok-karosabbak-a-kornyezetre-mint-a-dizelek/30165/

  • Köles Ákos

    Üdv!

    A videó szokás szerint jó lett! Sajnos ezt az autót sem a népnek készítették.
    Az autó szép lett kívülről és belülről is. Jó látni, hogy a nagy európai prémium gyártók megmutatják a TESLA-nak, hogy hogyan is kell kinéznie egy minőségi autónak…

    • iamthehorsewitnoname

      szia. szerintem jobban néz ki egy model 3 belülről mint ez. most akkor mi van? neked vagy nekem van igazam?

      • Malachi_eF_Constant

        nem tudom kinek van igaza, de a Teslák belülről olyanok, mint egy Barkas amiben középre odaragasztottak egy bazinagy tabletet. gyakorlatilag nem beszélhetünk beltérről, mert nincsen. nuku. semmi. roppant kiábrándító. tény: maga az autó úttörő, és tucatnyi fontos paraméterben évekkel előzi a konkurenciát. de az, amit beltérnek akarnak eladni, meg a csövekre csavarozott ülések, hát ezek nekem megbocsáthatatlan dolgok egy ilyen baromi drága kocsiban. tiszta mázli, hogy 1-2 éven belül mire lesz esélyem venni valami hasonlót, egy rakás alternatíva közül választhatok majd. szóval ja, jó a Tesla, semmi bajom vele, de beltere az nincs és ennyi.

        • iamthehorsewitnoname

          tehát beltérről csak akkor beszélhetünk ha minden centiméteren van 10 gomb? értem. 🙂

          • Malachi_eF_Constant

            nagyon örülök, hogy érted, bár ez – ha alaposan átolvasod amit írtam látod majd – nem hangzott el sehol. én úgy gondolnám, hogy a 10 gomb/centi és a sivár, üres felület között lehetne valami okos és szép kompromisszumot találni, és szerintem aki olyan autót tud tervezni, mint egy Tesla, képes is lenne összehozni valami jót. csak nem akar. amihez nyilván szíve joga. én meg választhatok mást. mindenki örül! de ettől a Teslák beltere továbbra is vicces marad.

        • iamthehorsewitnoname

          nekem nincs szükségem rá, hogy minden tele legyen pakolva egy csomó felesleges gombal meg desgin elemmel. pont hogy jobban tetszik a letisztult belső design, de biztosan én vagyok elbaszva. 😀

      • W

        Neki

        • iamthehorsewitnoname

          ahhhhhhhhhhh, azt hittem hogy ez szubjektív, de ezek szerint tény hogy a tesla ronda. 😀

          • W

            Eleg sokan kritizaljak a Teslak belso teret, meg ugy altalaban a US autok belteret. Szerintem joggal. Hogy Neked meg az tetszik, orulj neki igy vehetsz nyugodt szivvel egy Neked tetszot. Ettol fuggetlenul szerintem eleg proszto megoldasok vannak a Tesla beltereben, amiket tradiciokkal rendelkezo autogyartok prototipusaiban sem latni.

  • Béla Izeke

    Ezek a Handras tesztek többnyire arról szólnak, hogy Handrast kell nézni 50%…. könyörgöm, majd ha Handras -t tesztelik akkor őt mutogassák… most az autót. Ez volt eddig mindig, kezdve az I3-mal.

    • fects

      Nem “kell”.

    • iamthehorsewitnoname

      hali, nem kell nézned. iratkozz le róla, és nézz más videókat. 🙂 elég alacsonyan lehet az intelligencia szinted, ha erre nem jöttél még rá = buta vagy mint a föld 🙂