Mercedes EQC hatótáv autópályás tempóval

Vajon a Mercedes EQC is olyan szomjas, mint az Audi e-tron? Meghúzattam az M7-esen, hogy kiderüljön milyen hatótávra számíthatunk a Merdzsóval.

Megkaptam hat napra a Mercedes EQC-t, amivel már volt alkalmam megismerkedni Oslóban, gondoltam nem ártana megnézni nem 80-as tempóval is, hogy mit tud a “kicsike”. Mivel sokan mondják, hogy elektromos autóval még a Blatonra sem lehet lemenni, gondoltam legyen akkor az úti cél Siófok. Mondjuk ez csak az egyik ok volt, a másik a Kajászón lévő Ionity töltőállomás, ami pont útba esik Balaton felé és amivel meg akartam nézni, hogy mennyire valós a 110 KW-os töltési sebesség, amit a gyár belerakott a specifikációkban. Most már ezt is meg kell nézni, lásd az új Ioniq tesztemet, amiben kiderült, hogy a 100 KW töltés nem igazán 100 KW… AZ EQC valamivel olcsóbb, mint az e-tron, az általam most vezetett példány ára (extrákkal) 29,4 millió forint. Mondjuk ennyiért még nincs benne pl ülésszellőztetés, szóval még lehet felfele tolni az árat pár opció bepipálásával. Na jöjjön a videó!

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb

  • Charles Borroneo

    Ebben a belső sáv dologban szvsz nincs igazad. Én kb. 10 mp-et szoktam várni és én is a külsőből előzök. Nem villogok, nem dudálok, nem tolok le senkit, de nem fogok 1 percig valaki mögött menni, aki indokolatlanul halad a belső sávban.

    • Norbert

      Én is pont így szoktam, de persze eléggé ritkán és odafigyelve. Csak ha látom, hogy teljesen be van gyógyulva a delikvens a belső sávba, úgy, hogy ha kitör a harmadik világháború, ő akkor se jön onnan ki. USA-ban ez egyébként teljesen szabályos. Nem is igazán értem mi a logika, hogy tiltják, ez nem előzés, csak gyorsabban haladok a saját sávomban. Lakott területen nálunk is engedi a kresz.

      • Charles Borroneo

        Gyorsabban haladni (az autópálya kivételével) most is lehet. Ha mondjuk a Budaörsi úton az M1 felé mész a jobb sávban és nem váltasz sávot, simán megelőzhetsz mindenkit. Ahogy viszont az elhaladás után a belső sávba váltasz már jobbról előzésnek számít.

    • Zsolt

      Engem nem zavar amíg nem csinálsz balesetet és veszélyhelyzetet… rendőr meg ne lásson!

      • Charles Borroneo

        Ahogy Norbert is írta, megfelelő körültekintéssel és persze nem túl gyakran csinálom. Itt inkább az adott patthelyzet feloldását írtam le. Mint ilyen nincs jó megoldás, én ezt szoktam választani.

        • Zsolt

          Nem ítéllek el titeket. Fiatal koromban én is csináltam hasonlókat. Még az is előfordult, hogy a leállósávban előztem 150-nel mikor mind a két sáv lassan ment. De ennek vége. Már nem sietek sehova, akkor sem, ha késésben vagyok. Minek? Hová? Mi lehet annyira fontos? De mondom, semmi baj nincs vele, ha nagyon óvatosak vagytok. Csak legyetek azok!

          • Charles Borroneo

            Szerintem ez ennél bonyolultabb. Haladok mondjuk 130-cal a külső sávban. Utolérek valakit, aki 120-szal megy a belső sávban. Vagy lassítok 115-re és hagyom elmenni (de meddig?), vagy elmegyek mellette, ami szabálytalan vagy bemegyek mögé és megpróbálom rábírni, hogy húzódjon le. Alapesetben a harmadikat választom, hiszen az a szabályos. Látja, hogy ott vagyok, nem megy le. Már az én seggemben is vannak, veszélyes karaván alakul ki. Ennek nincs köze a siettséghez, száguldozáshoz, az ember igyekszik deffenzíven vezetni és sértetlenül hazaérni. Szvsz ebben a helyzetben a legbiztonságosabb a szabálytalan előzés.

            • Zsolt

              Értelek.

            • Zsiráf Zoli

              ha elhaladsz a lassú autó mellett a külsőben, az nem szabálytalan.

  • Night

    Németeknél menjél be a belsőbe úgy, hogy gyorsabban haladó érkezik…csak lássa rendőr is…

  • Lacquo

    Ez a fele annyira szennyez dolog nem pont így van, de nem menjünk bele. A városokban valóban tiszta lesz a levegő, de globálisan tudjuk, hogy nem az e-autók fogják megváltani a világot. iPhone 7/8-ast ad a Merci a kocsihoz? 🙂