Mennyire szenvedés az autópálya elektromos autóval?

42 komment

Itt az elektromos autókról szóló sorozatom nyolcadik része, közeledünk a tízhez. 🙂 Rengetegen kérdezték már, hogy mi van az autópályás tempóval, mert jó-jó az autóutas kis barangolásaimat nézni, de azért kéne már kicsit gyorsabban is csapatni. A mostani részben kipróbáltam milyen tempóval lehet közlekedni az autópályán. Nem mondom, hogy nem izzadtam le párszor hazafelé.

BMW i3 teszt autópályán:

  • Horváth Árpád

    Jó lett a videó én jelenleg disel BMW hajtok de tetszik az elektromos BMW 🙂 merész volt hogy ezt beprobáltad de legalább ezt is láttuk. Sajnos mint ahogy mondod nincs töltő állomás a pályák mellett pedig pénz lenne rá, remélem azért elég haram elterjednek az elektromos kocsik. Remélem a routerről is a teszt hamarosan felkerül 🙂

  • Dávid Bari

    Megnéztem a Berlin-BP egolffal videót, és ott folyamatosan valami RFID-t emlegetnek. Erről beszélnél majd legközelebb?

  • W

    Tobbi elektromosnak mennyivel jobb a legellenallasa? Laikuskent nekem az i3 a legbumszlibb. Talan azokat nrm hatraltatja ennyire a nagyobb tempo (ez csak felteves)
    Szerk: amikor a kamion Rad eloz 10p kornyeken az nagy 😀

    • Hyundai Ioniq sztem jobb pályázni, de majd kipróbálom.

    • Nagyhal

      Ioniq cw = 0,24
      BMW i3 cw = 0,29
      Nissan Leaf cw = 0,28

      • Valentin

        Ez így van, rengeteget számít, autópályán kWh-kat, egy hagyományos autónál akár 1-2 litert is jelent/100 km.
        Tesla Model 3=0.23!!!

        És nem csak ez, hanem a homlokfelület, azaz az: A

        • Nagyhal

          Ioniq cw = 0,24, A = 2,18qm
          BMW i3 cw = 0,29 A = 2,38qm
          Nissan Leaf cw = 0,28 A = 2,27qm

          Ioniq e két adat miatt pályán 20-30%-kal kevesebbet fogyaszt mint az i3.

          • Valentin

            Bizony nem rossz az az Ioniq, csak kár, hogy konkrétan elfogyott az akksi,
            ill. nem tudják kielégíteni a keresletet.
            Ellogisztikázták a dolgot, ez egy elég komoly probléma!
            Képzeld el, ha iPhone X-ből csak 10 000 000 tudnának legyártani 1/4 évente.
            Na ebből lenne a nagy bunyó! 🙂

  • Lui

    Vajon mi az a sebesség, ahol optimális a fogyasztás? Azaz a legkevesebb az átlag 100 km-re vetítve.

    Benzinesnél ugye akkor sem vagy optimális ha túl lassan mész hatodikban, akkor sem ha túl gyorsan. Nekem pl. a 90-95 km/h az optimális, ilyenkor 5.4-ből kijövök.

    Lehetne egy olyan teszt, hogy autópályán kb. 90 km/h sebességgel (tudom, béna 🙂 ) milyen hatótáv jön ki, szerintem jobbnak kell lennie mint a városban, mivel nincs gyorsítás.

    • haban

      Hybrides tapasztalattal, az elektromos uzemnek jo a varos, mert sokat gurulsz es ilyenkor toltod az akkut, amit ujra felhasznalsz.

      Hasznos volt a video, Andras igazoltad a felelmemet, hat ez a technika autopalyara korlatozottan alkalmas. Amennyire jo a varosban, annyi turelmet, odafigyelest igenyel a palyan. Par ev es lesz itt fejlodes, hatotav, es toltesi ido kapcsa is. Robban a piac, es formalodik. Reszemrol meg kivarok, hybridezek, talan tavasztol plug-in hybridezek, es bizakodva nezem az akkuk fejlodeset 🙂

    • Nagyhal

      Elektromosnál nincs optimális, a sebesség növekedése fogyasztás növekedést okoz.
      Robbanó motornál azért van optimális sebesség, mert van olyan fordulatszám ahol hatékonyabban működik a motor.

    • Valentin

      Nem lesz jobb fogyaztásban a 90 km/h e-autóval, mint városban, ahol jellemzően 40-60 között mész. De hagyományos autónál valóban ez a 85-95 km/h az ideális (áttételezéstől függően), ahogy írod.

  • Treil

    Ez a teszt is igazolja hogy első, egyedüli autónak erős kompromisszum az elektromos. 90-110-el menni pályán nem életszerű szerintem, főleg egy 10+ milliós kocsival. Már megint a Fiestával jövök (mivel ez van nekem és elég gyakori autó itthon), amire nem mondanám hogy autópályabarát a maga 80-90LE szívó benzines motorjával, de fel lehet venni vele kényelmes 130-as tempót, és nem azon izzadni meddig jutsz el vele és lesz-e töltő. Attól függetlenül nem mennék vele szívesen 600km-t pályán, de elektromossal végképp nem.
    Pályára amúgy dízel kell szerintem, 5 milliós kategóriában is megvan hozzá az erő, nyomaték, kényelmes 3000 alatti fordulaton 130-140-el a világból kivisz.
    Városba pedig egyelőre olcsó benzines kisautó, és ha kell elmegy pályán is, jobban mint az elektromos. De az biztos hogy ezt a kategóriát fogja egyre jobban támadni az elektromos.

    • Frisco egyre keményebb

      Hülyeség, dieselt el kell fejelteni. Ahogy feljebb is írják benzin-hibridezni kell amíg nem tejrednek el jobban gyorsöltők és fejlődnek az akksik.
      Ezt is csak annak aki rengeteget pályázik. Aki agglomerációból ingázik be városba meg vissza az esetek 90%-ban annak már most is jó elektromos.

    • Minden kompromisszumos. A rövid hatótávért cserébe ingyen mentem 200 km-t 🙂

      • Roland

        De hogy töltöd fel ingyen egy társasházban?

        • A Lidl-nél töltöttem fel ingyen.

          • Roland

            Visszafele 🙂 De ugye a videóidban mondod is, hogy minden nap fullra feltöltve indulsz és hogy ingyen van az áram, erre lennék kíváncsi hogy csinálod ezt egy társasházban?

            • Azt nem mondtam, hogy otthon is ingyen van. Ha otthon töltök akkor 700 ft 100 km.

        • OptimusX

          Mélygarázzsal, vagy udvari beállóval rendelkező társasházban van lehetőség saját fali töltő kérvényezésére az ELMŰtől az adott parkolóhelyhez. Ennek költségeit természetesen a kérvényező állja, meg kell terveztetni a közműszolgáltatóval, mint egy normál villanytervet, a kiállást, és meg kell venned a fali töltő egységet. Tény, hogy nem olcsó, de van rá lehetőség.

          • Vagy a ház villanyszerelője kihúz egy kábelt konektorral, ráraksz egy almérőt, minden hónapban leolvasod, és kifizeted a háznak.

            • OptimusX

              Így van, ez is egy opció.

    • Gipsz Jakab

      Tökre életszerű a 110, én is max. annyival megyek autópályán, pedig a kocsi bírna többet. Egyszerűen azt a tempót érzem még biztonságosnak a mai agyament közlekedési “kultúra” miatt.

  • Zsiráf Zoli

    ha jól sejtem 60-70km/h között fogyasztanak a legkevesebbet/legjobb a hatótáv. Autópályán 60km/h a minimum amivel nincs gond viszont a kamionok 80-90km/h között haladn(án)ak és nem előzhetnek szabályonan… lesz ebből még konfliktus ha jobban elterjednek az elektromosok.

    • 60-70-nel nincs értelme autópályán menni, annyival egyszerűbb az autóúton menni.

      • Zsiráf Zoli

        a magyar mentalitás nem pontosan ez. Mehetek 60-nal a pályán szabályosan? Igen. Akkor megyek is: nincs lámpa, dugó, rossz útminőség. Miért is ne mennék a pályán?

        • schvik

          Miért ne? Mert a bolgár/török/román kamionos türelme is véges 🙂

        • Amid Abdul

          Mehetsz, viszont onnantól kezdve, hogy akadályozod másokat már sérted a kreszt. Ami igen esélyes, mert senki nemfog annyival menni. 🙂

          • Zsiráf Zoli

            akadályozásról a belső sávban lehet csak szó – autópályán 60km/h felett…

            • Amid Abdul

              A külső sávban sem fog senki 60-al menni, tehát onnantól kezdve a forgalom azt diktálja, hogy többel menj. Ha nem, akkor meg akadályozod a többi autóst.

        • Márton Szigeti

          “Mehetek 60-nal a pályán szabályosan? Igen.”

          Nem.

  • Mick W

    Olyan fura, hogy amikor bemutatkozol akkor azt mondod, hogy “há-andrás”. En mindig is azt hittem, hogy ugy kell kimondani hogy “handrás” – egyben mondva.

  • Szalma Sándor

    Amennyiben Magyarországon is elterjed a németek által kezdeményezett projekt, kevesbé jelent majd gondot a pályázás elektromos autóval, ugyanis 2018ban Németországban az A8-as autopalya mellett epül a világ legnagyobb töltőállomása…ez lenne a jovő? Ők már biztosan komolyan veszik…

    http://inhabitat.com/germany-unveils-plans-for-the-worlds-largest-ev-charging-station/

  • fects

    Pár bejegyzéssel korábban volt egy kép az amerikai Tesla töltőkről. Ott hogy működik a dolog, ingyenes vagy fizetni kell érte? Megújuló energiából tölt mind, vagy van ahol igénybe veszi az ország elektromos hálózatát (és ezért fizet a Tesla)? Van a töltőkben is akku, hogy egy esetleges áram kimaradáskor is tudjanak tölteni?

  • Akartam még snitteket a töltésről is, csak közben befutott egy másik e-autós a töltőhöz, és elkezdtem vele beszélgetni, így elmaradt ez. 🙂

    • Valentin

      😀 Így szokott ez lenni. Ez is marha jó ebben, hogy olyan örömmel osztja meg az ember tapasztalatait vagy pusztán beszélget egy másik “elektromos emberrel”! 😀

      MIKOR ÁLLSZ LE BESZÉLGETNI EGY MÁSIK HAGYOMÁNYOS AUTÓSSAL A BENZINKÚTNÁL?

      Mégegy olyan pozitív élmény -a sok-sok között-, amit az elektromos autót használók tapasztalnak meg.

      “FANTASZTIKUS ÉRZÉS ELEKTROMOSNAK LENNI!” :-)))

  • Valentin

    Ezzel se ragadt le, mint ahogy a plug-in hibridből és a hagyományos autóból se engeded kifogyni az üzemanyagot.
    Ez ugyan ilyen.
    Ja nem, ez jobb, mert durván átver téged a rendszer, s még jó 10km-t enged menni, miután már 0-t mutat!
    230V konektor meg mindenhol van, de benzinkút nem!!!

  • P.Tamás

    Enyhén off, de szeretnék választ kapni a kérdéseimre, és úgy gondolom, Handrás talán Te tudod a legjobban megmondani hogy mi a helyzet.

    November 3.-án New Yorkban leszek épp egy kollégámmal, gondolkoztam, hogy megrendelem 27.-én még itthonról az iPhone X-et, kint meg majd besétálunk és átvesszük.
    Azt találtam az Apple.com-on, hogy csak US Credit Carddal lehet fizetni és csak házhozszállítás van, nincs Apple Store Pickup lehetőség. Vennék én is kettőt, Ő is kettőt, de ha nem lehet EU debit carddal fizetni és nincs is pickup lehetőség, akkor ez úszott. :/

    • Ezzel meg is válaszoltad a feltett kérdést 🙂

      • P.Tamás

        Tehát akkor ez létezik, komolyan, hogy amerikában, mint uniós állampolgár, nem tudok iPhonet vásárolni? Ez vicc, vagy megbolondult mindenki Cupertinoba? Eddig hogy vásároltak az emberek? Ha már kimegyek, gondoltam kis Apple sznobságomat kiélvezem, bemegyek egy Apple Storeba, ott veszem meg az iPhonet, Macbookot, de ha nem lehet megvenni, az nagyon gáz….