Végre megvan az új autóm

Tavaly egy Jaguar F-Type-ból ültem át egy teljesen elektromos BMW i3-ba, amit most lecseréltem egy másik elektromos autóra. Azt hittem nem lesz nehéz kitalálni, hogy mibe ülök át, de tévedtem.

Pedig az autóeladós videóban eléggé körbeírtam mire váltok, “picit más, picit jobb” mondtam akkor, és azt is elárultam, hogy természetesen teljesen elektromos lesz. Ennek ellenére több ezer hozzászólásból, mindössze páran voltak akik eltalálták és levezették, hogy mi lesz az új autóm. Hihetetlen, hogy egy csomóan például bekommentelték, hogy i8-at veszek. Hogy a fenébe vennék már i8-at??? Ha eddig nem volt 60 millióm autóra, akkor valszeg most sincs.  Na sebaj, nem kell többet tipródni, mutatom mit vettem. A videó készítése előtt 8 órával vettem át, szóval még szinte meleg. Már előre látom, hogy Youtube-on itt is lesz majd 1000 hozzászólás, hogy milyen hülye vagyok, biztos ajándékba kaptam, reklám, miért nem azt vettem, de nem is mert inkább amazt kellett volna, és különben is dízel te kurva… 🙂 Na mindegy, jöjjön a videó. Íme:

PS: Köszi Váradi Ádámnak, hogy adott kölcsön propellert a széttört helyett! 😛

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Ebikeshop.hu, BMWelmény.hu Rackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • Fluffington

    Yt kommentre valaszolva miert muszaj a garis auto ha ezekben nem tud mi elromlani? hehe

    • Miért ne tudna?

      • Fluffington

        Mert eddig jolly joker erv volt a benzines autokkal szemben hogy ebben nincs ami elromoljon

        • Sojeac

          Kevesebb a hibalehetőség, állítólag!

          • Fluffington

            En is ezt mondtam, hogy maximum kevesebb de le lettem hurrogva hogy ebben nincs mi elromoljon mert ez az auto csak egy villanymotor meg fekolaj oszt kész. De valami miatt csak fontos az a garancia pedig az akkukra meg kellett hogy legyen boven igy is..

            • Sojeac

              Fontos, mert bár mechanikus hibára tényleg kevesebb a lehetőség, de az elektronika is el tud ám romlani, igaz sokkal ritkábban. De ha egyszer elromlik, akkor igazán borsos a javítása. Mert nem is nagyon lehet javítani, csak egyben cserélni több százezres darabokat.
              Mondjuk ez a mai modern belső égésű motoros autókra is igaz. Azok is tele vannak már elektronikával.

            • Karnage

              Azért ahogy én ismerősöktől hallom a futóműhíbák meglehetősen gyakoriak. Ami nem is meglepő a magyar utak minőségét figyelembe véve. Mondjuk az tény, hogy szerencsére ezek nem szoktak olyan piszok drágák lenni mint a motorhibák, katalizátor és társai, de ez pl. az összes elektromos autót pont ugyanannyira érinti. Akárcsak az elektromos kényelmi berendezések (ablak, ülés, esőérzékelő, lámpa, kiskutyafüle) meghibásodásai.
              Jobban belegondolva igazából csak a motorhibákat (most én gálánsan ebbe a kategóriába veszem a váltót és a kuplungot is) úszod meg az elektromos autónál. Meg nem mondom fejből ez hány százalékát teszi ki globálisan az összes márkára vetítve az összes autóval kapcsolatos meghibásodásnak, de én olyan 50%-ra tippelnék.

            • Miklos Kiszely

              Kedves Fluffington: Akkor hogy ertheto legyen: Egy elektroautoban van elektronika ami el tud romlani. De hogy a kep azert teljes legyen, szeretnem elarulni neked, hogy egy “hagyomanyos” autoban is van elektronika, raadasul nem allitanam, hogy kevesebb, mint egy elektroautoban, csak mas. Es az is el tud romlani… csak mindemellett van egy csomo mechanika is, iszonyu hovel parositva, ami kopik, zorog, csorog, stb. Sot: a belso egesu motorok egyenes mozgast alakitanak at forgova, ami ha oszinte vagy nem igazan okos dolog, es valoszinuleg 50 ev mulva rohogni fog az unokad, hogy nagypapa meg milyen tevhiteket vallott.

            • Fluffington

              Hogy ertheto legyen: tudom hogy boven van mi ami elromoljon mind2 autoban, es mindkettoben boven van ami draga es olcso javitas.. pont ezért nevettem az erven az elektromos auto mellett hogy ebben aztán nincs ami tonkre menjen ezért is olcsóbb mint egy hagyomanyos.. o hat hogyne. Javitasugyileg pont ugyan ott leszunk vele mint a millio alkatreszbol allo autokkal. Csak akkor nemtudom minek van az ellenkezoje bizonygatva. Mikor Handras regebben mondta hogy ebben csak egy akksi meg egy villanymotor van akkor gondoltam na itt egy azto amit nem kell 2 evente kidobni a gari miatt aztán hoppa.. kozben kiderult a szerviz sem lenne olyan olcso gari nélkül. De hogy meg erthetobb legyen már parszor elmondtam nekem nincs bajom ezekkel az autokkal es a fejlodes ellen sem vagyok de attol meg szerintem nem muszaj hogy szeressem is őket.. mostani onokak is biztos rohognek a maman hogy o meg ilyen hülye elektromos kutyut tartott a fulehez hogy tele.. oh wait

            • W

              Azert ezzel vitatkoznek…
              Vannak olyan reszegysegek amelyik mindket autotipusban megtalalhatok es vannak amelyek csak egyikben.
              Ha megnezed a legdragabb, leginkabb koltsegigenyes reszegysegeket, azok leginkabb a hajtasrendszerek (motor, valto, osszkerek ha van), vetitsuk ezt mondjuk egy 10 eves periodusra, akkor az elektromos hajtasrendszer nagy elonybe kerul, mivel lenyegesen kisebb a karbantartasi igeny es a cserere szorulo alkatreszek szama.
              Ez nagyon jol tettenerheto azon, ahogy a taxisok atalltak hibrid Priusokra, es brutal uzemeltetesi koltseg-csokkenesuk van. Nos az elektromos autoknal ez meg kevesebb.
              Szoval az amit allitottal, hogy ugyanannyi / kozel annyi uzemeltetni, egyszeruen nem igaz (meg a kopoalkatreszekre sem, hiszen fekbetet es fektarcsa sem olyan utemben kopik). Viszont egy lengescsillapito meg miert hasznalodna el mashogy…

            • Fluffington

              Persze meg igyis sok alkatresz van ami közös elektromosban meg benzinesben pl futomu ezekre ugyanannyi esely van hogy tonkremenjen. Ugyanugy BMW felarral. Hajtasrendszerben persze ki lehet szamolni hogy 7256tal több alkatresz van egy dizel motorban mennyivel több esely van a hibara..( nincs amugy mert nem fogsz hetente gyertyat meg tokomtudja injektorokat cserelni abban sem) DE az elektromotor is el tud am szallni ott viszont nincs esely javitasra veszel bele egy ujat az auto aranak a feleert es csokolom. Termeszetesen itt most nem garis autokra gondolok, otthon meg boven uri huncutsag allandoan garis autoval jarni. Hanem hogy egy 10eves hasznalt i3 ugyanolyan szo*oroller lehet majd mint most egy e46 320D.
              Hiaba elektromos

            • W

              De, van amugy, 7256 alkatresz helyett 30. Nagy kulonbseg. En a mindennapok soran talalkozom 1kW-160kW villanymotorokkal a cuccinkban, es emellett 50.000cm3 dizel motorunk is van, 7000cm3 benzines katonai motor is. Mondanom sem kell melyiket valasztanak a karbantartoink, ha lenne valasztasuk (segitek: elektromotort). Nem tudom, de szerintem senki sem, hogy egy 10 eves elektromos auto az akkupakkon kivul milyen szoporoller lehet. A benzines es dizel viszont ismert, nem olcso mulatsag.

            • Gipsz Jakab

              Az addig oké, hogy a villanymotorban csak egy fél maréknyi mozgó alkatrész van, de a villanyautó attól még elég bonyolult szerkezet. A motor vezérlése, a töltésvezérlő önmagukban sem egyszerűek, bár tény, hogy mozgó, kopó alkatrészt nem tartalmaznak. Van azonban bennük számtalan alkatrész, ami tönkremehet, és várhatóan tönkre is fog menni. A különbség csupán az, hogy amíg működnek, jellemzően folyamatosan ugyanúgy működnek, és nem lesz velük annyi probléma, mint a modern belsőégésű motorokkal.
              Nincsenek azonban illúzióim: a tervezett avulást itt is fel fogják találni az autógyártók, hogy kikényszerítsék a vásárlókból az újabb típus megvásárlását.

            • A gyártók maguk mondják, hogy 35-45 százalékkal alacsonyabb a szervizköltség, ezért is fája a fejük, hogy mivel pótolják a kiesett lóvét.

            • Karnage

              “Sot: a belso egesu motorok egyenes mozgast alakitanak at forgova…”

              A wankel motort leszámítva ugye. 🙂 Ami amúgy szerintem egy méltatlanul hanyagolt konstrukció. Gyakorlatilag a Mazda-t leszámítva (akik független gyártóként sosem rendelkeztek azért olyan fejlesztési büdzsével, mint a többi nagy konszern) gyakorlatilag senki nem foglalkozott ezzel érdemben.

              Tény egyébként, hogy a dugattyúmozgást (merthogy mégcsak sajnoos nem is sima egyenes vonalú mozgásról van szó) forgóvá alakítani nem a leghatékonyabb, csak ugye itt sokkal több szempontot kell figyelembe venni:
              1. A turbinák (legyen az gőz- vagy gáz-közegű) kis méretben (ami beleférne egy autóba) soha nem tudnak olyan hatásfokot produkálni mint egy erőművi fajtársuk.
              2. A fordulatszámingadozást, ami a folyamatos gyorsítás-lassítás miatt állandóan fellépne, nem igazán tudják rugalmasan lekövetni.

              Voltak próbálkozások turbina-meghajtású autókra (Chrysler, Jag, stb.). Jó oka van, hogy soha nem terjedt el igazán.

              Emiatt a dugattyúmozgás mégiscsak jobb megközelítés volt az elmúlt élvtizedekben, mint a forgómozgás. Bár továbbra is vallom, hogy a wankelben sokkal több potenciál lett volna, mint amit kihoztak belőle. És a mostani nagy elektromosautó-láz okán valószínűleg ez végleg el is lesz felejtve sajnos.

        • Sose mondtam, hogy egy elektromos autóban nincs ami elromoljon. Csak egy elektromos autóban sokkal kevesebb az alkatrész, így értelemszerűen kevesebb a hibalehetőség is. De mondjuk egy inverter ha elpukkan az 700 000 forint, nyugodtabban alszom garis kocsival.

    • Azért muszáj, mert minden értelmes ember kerüli a váratlan kiadásokat.

  • Boros Zoltán

    Nagyon szép, gratulálok hozzá! 🙂 Épp az előbb olvastam hogy lesz belőle 100 kwh-s akkus is a német Lion Smart akkugyártó jóvoltából, kimondottan az I3-ba tervezték.

    • Szerintem az kamu.

      • Gipsz Jakab

        Az osztrák Kreisel már évekkel ezelőtt 55 kWh-s akkut épített az akkor 27 kWh-s E-Golf akkuja helyére. Ráadásul hűtöttet, ellentétben a Golf gyári, hűtés nélküli akkujával. Simán lehet, hogy az i3-ban is elfér egy jóval nagyobb akku. A 100 kWh lehet, hogy nem fér el ott, és plusz helyet kér a csomagtartóból, de hogy el lehet helyezni benne ekkora akkut, az szerintem reális.

    • qubit

      Egy garis autónál szerintem ugrana a garancia, de az a 700 km az nagyon csábítóan hangzik.

    • Sojeac

      Több, mint valószínű, hogy nem gyári cucc lesz belőle, csak átalakítás, mint pl. a kabrio Tesla. Úgy pedig a gyári garancia biztos ugrik. És az eredeti autó árához még hozzá kell adni az átalakítás költségét, ami lehet akár 1/2 autó ára is.

  • mazZzola

    Mar mindent ertek…”S” manias vagy! Otthagytad az Apple-t, amikor 7S helyett jott a 8 es X, mostmar a BMW-tol kapod meg ezt a “jelentos” pluszt 😀 Balesetmentest kivanok!

  • W

    Gratulalok az új autóhoz, használd egészséggel!
    (bennem van csalódottság, a Konát választottam volna az tuti… tény, hogy kinézetre dögösebb a bömbi, csak olyan érzésem lenne benne mintha semmi nem változott volna).

  • fects

    Én is Konát tippeltem, nem tudtam, hogy ennyire nem lehet kapni.

    Mennyibe került ez az autó?

    • Nem volt sokkal több, mint az előző.

      • fects

        Ezt mondtad a videóban is, én konkrét összegre lennék kíváncsi. Persze, értem, hogy magánemberként nem szívesen beszél az ember a pénzügyeiről, de mivel ez munkaeszköz, így talán belefér. Illetve hahu-n se lettem okosabb, nem sok eladó i3s-t láttam…

    • Balázs Koscsó

      Nekem egy évet mondtak a Hyundainál ha megrendelem.

  • Valentin

    Ebből is látszik, h. az emberek totálisan máshogy gondolkoznak és döntenek; teljesen mellé lőttem a tippeléssel! 🙂 😀

    Az viszont tény, h.András BMW mániás! 😉 😀

    Hűtlen lettem az Apple-höz, ti. vettem egy P20 Pro-t, mert ez a vas végre ott van a szeren – az Android viszont sajnos úgy gagyi ahogy van!
    Ezt a https://uploads.disquscdn.com/images/777d62e0bdaec73b395bace0a97d3a7b52a8a43c88dd82c110b6feb10d81a5ee.jpg fotót tegnap lőttem vele a tejútrendszerről…

  • Botos Tamás

    Ez volt az egyetlen szóba jöhető választás. Minden más esetben cserélni kellett volna a headerben az svg animot… 🙂

  • realitivitásgyakorlat

    Végülis mondta, hogy kék biztonsági övet akar.

    Ha csak így megy, akkor így 🙂

    • qubit

      Ha jól emlékszem elhangzott valamelyik videóban és talán kommentben is, hogy Handras szerette volna, hogy az importőr felfigyel a tevékenységére, és valamilyen szinten támogatja, hogy a régi i3 helyett egy újabb modell kerüljön hozzá, és ez valahol meg is érthető, mert elvileg WIN-WIN mind a két félnek, ha nem túl elrugaszkodottak az elvárások. Azért van reklám értéke, hogy mivel nyomul az első számú elektromos autós vlogger. Aki az elejétől követi az elektromos autós videókat, és figyelt is, az azért sejthette mi lesz.

  • Velemeny

    Szia, i3 vásárlását tervezem a jövőben, igaz, hogy a gyors töltővel 4 óra a teljes töltés, ha a kocsi is tudja az opciót, vagyis meg lett rendelve hozzá ez az extra? Kizárólag villám töltővel tölthető fel 40 perc alatt? Budapesten mennyire életszerű, hogy ha vidékről (Győr) gyakran fel autózom, akkor majd tudok tölteni villám töltőn? Van olyan applikáció, ami jelzi a foglaltságát egy töltőnek, illetve applikáción/weben keresztül lehet előre foglalni töltésre helyet?
    Köszi előre is a választ!

    • Igen 4 óra 0-ról, de sosem 0-ról 100-ra töltesz. Pl a Győr távolságot, 2 óra visszatölteni. Villámok tele vannak, de Mol-nál a fizetősek szinte mindig szabadok. A 40 perc is inkább 30.

      • Velemeny

        Köszi. Ez a befoglalás előre applikáción keresztül működik Magyarországon, vagy csak külföldön?

  • soldadozka

    Ma sikerült tesztvezetnem egy új Leaf-et, 7 hónap a várakozási idő, hogy kézhez kapd az autót, az nem annyira kevés, de mindenképpen megfontolandó, hogy megéri-e várni, mert nagyon pöpec 😀

    • Márton Szigeti

      Senki nem fog egy BMW-ből egy Nissan-ba átülni. Lehet ragozni, de jóval gyengébb minőség, hiába a jó hatótáv, stb.

  • Balázs Koscsó

    Kíváncsi vagyok nagyon a Hyundai tesztekre. Nagyon várom az őszinte véleményed…

  • Olexa Dávid

    Ugye közvetíted az apple keynote-ot este! 🙂