Megszívtam! Nem tölt az elektromos autóm!

Az sem kellemes, mikor egy normál autóban meghal az aksi, vagy a generátor, de amikor azt látod, hogy az elektromos autódon éjszaka félbemaradt a töltés, akkor nagyon nem őszinte az ember mosolya. Velem ezt történt.

Ez most egy nem tervezett videó lett. Már napok óta felvettem, de hagytam a vasárnapi videót kicsit kifutni, viszont most itt az ideje, hogy láthassátok, hétvégére mást tervezek.

Ahogy a címből is kiderül, egyik nap azt láttam, hogy nem tölt az autóm. Se kép se hang. Nem világít a töltő, nem is tölt. Csak gubbasztott ott szomorúan a hidegben, 60 százalékos töltöttséggel. Egy elektromos autó esetében ez elég nagy gond. Egy normál autót meg lehet bikázni, az enyémet max Paks 2-vel lehetne megbikázni. Na jó nem, de értitek. Szerencsére nem kellett hosszabb útra mennem, de azért eléggé aggódtam, hogy vajon mi lehet a gond. Oké, hogy garis az i3, de akkor is milyen ciki már. Két dolgot tehettem:

  1. Kussolok, és hívok egy szerelőt, hátha sosem derül ki.
  2. Előveszem az iPhone-t és felveszem az egészet szívást videóra.

Mint az látszik, a második lehetőséget választottam, és mint kiderült nagyon jól tettem. Egyrészt kalandos kis anyag lett, röhögtem is vágás közben a kopaszodó bőven 40-es kis pacákon, aki a maradék haját tépi (mármint magamon), másrészt másoknak is segíthetek ezzel, hogy senki ne fusson bele ilyenbe. Nem akarok többet spolierezni, nézzétek meg inkább! Íme:

Bocs a fos minőségért, sajnos az iPhone kamerája ennyire képes gyenge fényviszonyok mellett. Főleg a front kamera borzalmasan zajos, de hát ez van. Ez az egyik. A másik pedig – mielőtt megkérdezitek – jövő héten ha minden igaz összejön az élő videó, amiben elmondom, hogy miért hagytam el az Apple hajót. Ha minden igaz, akkor szerdán. A harmadik, mert ezt is tuti megkérdezi majd valaki: igen teljesen komolyan gondolom a Patreon oldalt. Tudom mindenki azt hiszi tele vagyok lóvéval, de ez sajnos nincs így. Ha elolvasod, akkor a lényeget leírtam, amit nem írtam meg arról meg majd beszélek a jövő heti élő videó során.

Spolier!

Ahogy az a videóból is látszik, ezek a gagyi konnektorok, nem arra lettek tervezve, hogy folyamatosan 13-16 ampert engedjenek magukon keresztül. Tehát ha hozzám hasonlóan valaki otthon tölti az elektromos autóját, mindenképpen nézesse meg a kábelezést és a dugaljt is egy szakemberrel. Én terveztem, hogy felrakatok egy BMW fali töltőt. Nem azért mert szükségem van nagyobb töltési teljesítményre, hanem pont azért, hogy az ilyen problémákat elkerüljem. Na jó, meg azért, mert baromi jól néz ki. Mutatom:

300 000 forint sajnos. Használtat találtam már 200-ért, de még az is sok, mert tényleg nincs rá szükség. Amire szükség van, az egy jó minőségű dugalj, normális kábelezéssel.  A legtöbb családi házba általában 3×1,5-ös  vezetéket húznak, érdemes a töltőhoz legalább 3×2,5 vezetékeket használni. Kigyulladni nem nagyon fog, de azért nem akar az ember megolvadt műanyagot látni, szóval érdemes erre odafigyelni, és lehetőleg évente átnézetni. (Nyilván vannak olcsóbb fali töltők is, de nekem ez tetszik. Vagy ez, vagy semmi.)

A legtöbb elektromos autóban van egyébként lehetőség visszavenni a töltés erősségét, ha valaki nem biztos a dolgában, akkor célszerű ezt megtenni, így is úgyis simán feltölt az autó egy éjszaka alatt.

Még valami. Az áram nem játék. Többek közt ezért is hívtam egy villanyszerelőt, mert bár én is ki tudtam volna cserélni a dugaljt, de nem ez a szakmám, inkább rábíztam egy szakemberre a dolgot, 10 000 forintot megért, hogy nyugodtan aludjak. A lakásomban én raktam be a falba a konnektorokat, de azokra nincs is rádugva egy autó. Gyerekkoromban, vágtam át ollóval 220-as vezetéket. Miközben be volt dugva… Az ollóból kiolvadt egy fél körömnyi, én meg egy életre megtanultam, hogy az árammal nem szórakozunk, mert sokkal erősebb nálunk.

  • Robin_OS

    Jó volt! 🙂 Én is biztos szakembert hívtam volna. Mondjuk én mindenhez amiről tudom, hogy jobban megcsinálja nálam. 🙂

  • Márton Szigeti

    $$$German engineering$$$ Quality™®

    • Gergely Muraközi

      Ennek pontosan mi köze a német mérnöki munkához? Nem a töltő égett le és nem is az autó invertere / BMS-e / akkumlátora / motorja, hanem egy konnektor, amibe be volt dugva. Hacsak nem egy német mérnök szerelte a konnektort, amire kicsi esélyt látok.

  • Zoltán Berkes

    Valószínűleg laza volt a vezeték bekötése. Vagy oxidálódott. Mi is jártunk már így elektromos radiátorral. Amúgy a 1,5 mm2 hivatalosan viszi a 16 A falban vezetve. Ha jobban tud hűlni a vezeték, akkor a 20 A is engedélyezett rá. Ez a vezeték/kábel fajtájának és a beépítés módjának függvénye. A vastagabb vezető meg elektromos szempomtból jobb, anyagi szempontból már nem annyira. Ártani nem árt a 2,5 mm2-es egy ilyen helyre.
    Egy jó minőségű csatlakozó aljzat, ami megfelelően leszórítja a vezetőt a bekötésnél, valóban fontos.

    • gusson

      Nyilván kontakthibás volt, az olcsóbb aljzatoknál gyakori hiba (biliacél szorítórugó, vékony, kis felületű érintkezők, szar csavarok, stb.). Melegszik folyamatosan, s csak idő kérdése a szétégés. Szerencsétlenebb esetben tüzet is okozhat.
      A 1,5mm2 valóban elegendő a 16A-hez, de előfordulhat, hogy túl hosszú az érpár, s a megengedettnél nagyobb a feszültségesés. Ezért is méretezünk nagyobb teljesítményigénynél feszültségesésre is. A 2,5mm2 keresztmetszetű vezetékkel és minőségi aljzattal nagyobb üzembiztonságot kapunk ilyen jellegű terhelésnél.

      A gyári töltőszett ugyan puccos, de szükségtelen. Néhány 10e forintból stabil, strapabíró töltőpontot lehet kiépíteni robosztus ipari aljzattal, megfelelően méretezett kábelezéssel. Nem lesz olyan csilivili, mint a képen szereplő egység, de a világ végéig + 2 napig kiszolgál majd.

      • Biggieboy

        Ha jobban megnéztétek a videót, akkor egyik válasz sem helyes. Látszik, hogy a kék kábel túl hosszú, így egy hurok lett, és önmagához ért hozzá. Töltéskor nagyobb áram miatt a kábel saját magát melegítette és összeolvadt.

      • Biggieboy

        Ha jobban megnéztétek a videót, akkor egyik válasz sem helyes. Látszik, hogy a kék kábel túl hosszú, így egy hurok lett, és önmagához ért hozzá. Töltéskor nagyobb áram miatt a kábel saját magát melegítette és összeolvadt. https://uploads.disquscdn.com/images/bbe4be2276c7415f85d2b2f800992bc272a5d7ec32d37bdf3f6400666adaad4f.jpg

        • gusson

          Nem vitás, hogy létrejöhetett egy induktív hurok, ami melegedhetett, de itt láthatóan a legforróbb pont a kötés volt. Ott színeződött el legjobban a kék pvc, s ahol összeér a hurok, ott a forróponti hőátadás miatt melegedett a szigetelés.

          • Biggieboy

            “de itt láthatóan a legforróbb pont a kötés volt”

            direkt raktam be képet… ott olvadt össze ahol összeért a vezeték.

        • Zoltán Berkes

          Azért az érdekes lenne, hogy amiatt felmelegszik, mert van benne egy húrok. A réz jó hővezető, felmelegedett az egész és nyilván ott olvadt meg jobban a szigetelés, ahol több irányból is kapta a hőt. Ráadásul ha csak a húrok miatt melegedett volna, de a bekötési pont bombabiztos lett volna, akkor hiába melegszik, amíg zárlatot nem csinál vagy a biztosíték nem vág le, addig a töltő is működött volna.

          • Biggieboy

            Nem érdekes, hanem így is van. Ha hegesztésnél hosszabbítót használsz, azt is le kell tekerni. Nagy áram hőt generál, ráadásul hosszút távon meg még inkább (lévén kocsit tölt vele, nem egy hajszárítót használt 5 percig).

    • Weibel György

      Kedves Zoltán!

      Nem kötekedni akarok de a jelenlegi hatályos magyar szabvány alapján a 1,5 tömör rézvezeték megengedett legnagyob terhelhetősége 13A!

      • Zoltán Berkes

        Facebookon ki lett tárgyalva a téma. Nemrég megváltoztak az előírások, mert átvettünk egy EU-s szabványt. Bár ettől még a fizika nem változott meg…

  • Pejkó Gábor

    A tele “fagyok” csak freudi elszólás? 🙂

  • Bence

    Látom nem vagy teljesen megelégedve az X kamerájával. Nem ez volt az egyik ok hogy mégis vettél új iPhone-t?

    • A hátlapi kamerák nagyon jók, a front kamera gyenge. De hát az nem is változott a 7-hez képest.

      • Bence

        És amikor hátlapi kamerákkal videózol 4k-ban veszel fel aztán csak 1080-ban renderelsz vagy alapból 1080p-n rögzítessz?

        Remélem összejön a patreon dolog amúgy hogy még minőségibb legyenek a videók vagy hátha összejön majd 1-2 (nem patreonos) szponzor 😀

        (hehe most látom hogy disqus még azt irja “istyle”)

        • 1080-ban veszem a hátlapival is, kicsi a lencse 4K-hoz. Általában nem szokott gond lenni, mert nem sötétben szoktam videózni, de itt nem volt mit tenni. Volt egy körled és ennyi.

  • Mikor lesz videó a Apple-val való szakításról? Szerintem már többen nagyon várjuk… de nagyon hallgatsz róla… 🙂

    • Benne van a posztban. 🙂 “. Ez az egyik. A másik pedig – mielőtt megkérdezitek – jövő héten ha minden igaz összejön az élő videó, amiben elmondom, hogy miért hagytam el az Apple hajót.”

  • Gipsz Jakab

    200 ropi? Az igen… Ahhoz képest fillérekért feltesznek neked egy ilyet:

    http://viatorpower.com/ev-tolto/e-start/estart-toltopont/

    Vagy ha akarsz mindjárt Type2 aljzatot is, olyat is tudnak. Oké, hogy kurva ronda, de lefújják neked olyan színre, amilyet kérsz 🙂 Van benne árammérő, van fi-relé, belenyúlhatsz a csavarhúzóval, gemkapoccsal, 100-as szöggel, és nem basz agyon.

    • Redbullka

      hát ez ritka ocsmány, már bocs 😀

      • Gipsz Jakab

        Igen, írtam, hogy ronda, de ahogy láttam a videóban a parkolót, nem hinném, hogy nagyon lehúzná a hely esztétikai színvonalát.

    • Myxomatosis

      Azta, nem tűnik e századi technológiának.

      • Gipsz Jakab

        Bizony nem. A villamosság, a kábelek, a csatlakozók mind-mind a múlt kísértetei. Használj te is vezeték nélküli töltést 🙂

        • Myxomatosis

          Úgy értem, úgy néz ki mint egy komcsi mákdaráló a falra ragasztva.

  • balage

    Handras: a parteonon a reward összegek nem igazán vannak szinkronban ($100 vs $150, $200 vs $300)

    • Köszi, javítottam őket. Nagyon késő volt már. 🙂

  • Phil

    Közös áram használat ennél olcsobb nincs is , hmm

    • Még jó hogy elmondtam a videóban, hogy fizetem a háznak.

      • Phil

        bocsanat meakulpa , a veget attekertem………

  • Malcolm

    Kedves András, gratulálok az új designhoz (honlap) és h bevállaltad az igazságot ebben a videóban. 🙂

    Viszont ez a pénz gyüjtögetösdi.. :S
    Ha jol mennek ezek a videok miert nem szponzorokkal targyalsz Ahogy azt hasonlo vloggerek teszik. miert a nezoidet akarod lehuzni olcso marketinges szoveggel? 🙁
    Miert dollarban? Jobban mutat a 100 mint a 30,000?

    Sztem az e-autozas egyik fontos eleme h lassan nincs szukseg kiemelkedö jöv.szintre h elvezhessuk. 🙂 ezert itt tobbsegeben nem milliomosok neznek/olvasnak/erdeklodnek… András. es nekik/nekünk azt mondani 60” oled tv-vel es Iphonex-szel h adjatok penzt lecserelni a laptopomat..meg norvegiaba menni.
    Hmm?!

    • Alex

      Az a durva h 100dollar egy kocsiban ulni meg egy kv. Mert azert lassuk be a kocsi nem egy RR, a kavet sem hiszem h a papa orolte es andras sem az angol kiralyno. De nem akarom elvenni senki kedvet

    • balage

      Talán mert a parteon-on csak dollárban lehet megadni…

    • Október óta nincs semmilyen bevételem, eljöttem az iSTYLE-ból, kiadásom viszont van bőven, nem akarom részletezni. Szponzorokkal tárgyalok. De. És ez egy nagy DE. Nem akarom eladni a lelkem, mint a legtöbb Vlogger, akiket megvesznek kilóra, aztán azt mondják, amit a hirdető akar hallani. (ez akkor is így van, ha azt mondják, hogy nincs így). Szóval ha mondjuk a BMW fizetne nekem havi 1 millát, azzal valszeg nem lenne gondod (mert nem is tudnád, hogy mennyit fizetnek), viszont onnantól kezdve nem lennék hiteles. A másik gond, hogy itthon a hirdetésrendszer teljesen gáz. Mondjuk kell nekem havi 5-6 kiló szponzori pénz, ez a hirdetőknek 2-4 milliójába kerülne az ügynökségeken keresztül. Tehát vagy nagyon le kell húzni több kis céget, vagy mutyizni kell, visszaosztani pénzt stb. Ne is menjünk ebbe bele.

      60-as TV-m van igen. Meg BMW-m. Meg iPhone X, amit demóáron vettem, és azzal videózok. A Canon cuccaimat már rég el kellett adjam sajnos. Tudod mekkora szívás iPhone-nal minőségi videót gyártani? 🙂 Ha 4K videók kellenek, akkor le kell majd cserélni az iMacet egy erősebbre, ez ugyanis egy régi gép, amit használtan vettem. Laptopom nincsen.

      Egy élet melójával szedtem össze ezeket, bárki utánam csinálhatja. Jelenleg viszont olyan helyzetben vagyok, hogy ezek rövid idő alatt eltűnhetnek és nem lesz szinte semmim. Én választottam ezt az utat, tudtam is, hogy nehéz lesz, de ez most mindegy. Egyébként ha nem mutatnám meg neked ezeket, akkor nem is tudnád hogy mim van. Rengetegen vannak a Patreonon akik nálam sokkal sokkal jobban élnek, csak épp nem látod.

      Hogy ne magyar példa legyen. Bjorn Nyland nevére keress rá. Havi 1000 dollárt kap, miközben havi 8 ezer dollár körül keres, ingyen kapott Tesla Model X-et, stb.

      Egyébként nem akartam Patreon oldalt, mert tudtam, hogy ez lesz, de aztán ismerősök rábeszéltek. Régen az olvasóim, nézőim azzal támogatták a blogomat, meg a videókat, hogy a boltomban vásároltak. Boltom már nincs, ezért lett a Patreon.

      Én pl csak azért fizettem elő tavaly az Amazon Prime-ra, hogy nézhessem a Grand Tour-t. Gondoltam hátha lesznek olyanok akinek nem számít pár dollár, nekem viszont sok ilyen ember sok kicsi alapon meg tudja oldani, hogy azt csinálhassam, amit elterveztem.

      • Bence

        Azta Bjorn 2 Teslát is nyert..(https://www.teslarati.com/bjorn-nyland-wins-second-tesla-referral-contest/) ezt nem is tudtam

        • Bizony. Nem is sajnálom tőle, amennyit pofázik az a fickó, meg fagyoskodik, simán megérdemli. 🙂

      • Lui

        Szia András!

        Lehet, hogy nem fog tetszeni amit írni fogok, de mégis leírom, remélem építő jelleggel veszed. Előre szólok, lehet hogy nem minden téren van igazam, hisz ez csak vélemény.

        Már az XMS idők óta követlek, és ismerem azt az oldaladat, amit különböző fórumokon keresztül mutatsz. Amikor eladtad a lelked az iStylenak, akkor mindenki hurrogott, hogy de így meg úgy, rossz lesz, stb. Akkor védted a mundér becsületét, hogy nyugi gyerekek, nincs para. Az oldaladat is hanyagoltad jó ideg, aztán egyszer csak felélénkült, beindultak a bmw-s, autós, videók, ekkor már látni lehetett, hogy változás történt. Eladtad az autódat, egyebek mellett a fenntartási költségek miatt is, sokszor szóba került a pénz, hogy épp nem vet fel, spórolnod kell, kávégép téma, stb.. Ami azért volt furcsa, mert előtte egy olyan Handrás volt, akinek látszatra nem számított a lóvé, minden instant get, élet császára, drágábbnál drágább cuccok, stb.. így ez most egy kicsit furcsán hat.. persze idő közben benőtt a fejed lágya is, rájöttél, hogy nem a minden az a külsőség, amit eddig mutattál. Meghoztál egy döntést, hogy a saját utadat járod, ami dicséretes. Beindult a vblogod, szép számmal jönnek a követőid, stb. Látszik az új irány és ez pozitív.
        Viszont ez a patronálós oldal.. hát ne haragudj.. ez nagyon gáz.. mikor elolvastam az ezzel kapcsolatos leírást, nem gyengén keltett bennem visszatetszést.
        Milyen alapon gondolod úgy, hogy a nézőidnek kellene finanszírozni – előre – az életedet, a meghozott döntésedet következményeit? Hogy te utazhass, autócsodákat láss, külföldről tudósíthass? Azaz azt csináld amit szeretnél? Én úgy gondolom, hogy amit eddig letettél az asztalra vblog téren, az szuper, de még édeskevés ehhez. Miből gondolod azt, hogy elég nagy ember vagy ahhoz, hogy fizessen valaki azért, hogy veled kávézhasson, vagy épp gurulhasson egyet az i3-al? Vagy valakinek az i3-ban ülni megér ennyit? Ne haragudj, de ezt nagyon pitiáner dolognak tartom tőled. Nyilván szép dolog, hogy szeretnél független maradni a szponzori elvárásoktól, de azért ez mégis furcsa. Sajnos az a kép ugrott be a fejemben, amit egy aluljáró körül látok, ahol ott ül egy hajléktalan egy táblával a kezében amin a nyomorát magyarázva kéreget. Nyilván te nem ezen a szinten vagy, de az elv, a párhuzam ugyanaz. Ott is részben az illető tehet a saját sorsáért, sorsáról.

        Én megfordítanám a szemléletedet az ügyben. Igen, gyártsd az X-el videókat, ha azok jók, akkor az emberek akkor is nézni fogják. Legyen 500e követőd vagy csinálj olyan videót aminek 5milliós megtekintése lesz (pl. Pamkutya Despasito) és majd akkor igen, az anyagi siker is jönni fog magától. De hogy mindezt te előre szeretnéd, hát nem tudom.. Ja igen, e legutóbbi videóhoz: kezdett elmenni egy ilyen éjjel-nappal budapest reality-trash irányba, mutatod, hogy telefonálsz, mutatod, hogy bukdácsolsz a töltőkábellel.. nem tesztett, komolyan én éreztem magamat kellemetlenül, miközben néztem.. remélem nem ezt az irányt akarod követni, bár tény hogy a mai IQ szegény világban ez menő..

        A fentiektől függetlenül további sok sikert, kitartást és szerencsét kívánok!

        • Emmert József

          Az elvvel lehet problémád, de nem értem ez mennyiben különbözik bármelyik más szponzori hozzájárulástól?
          A Ferrari F1-es csapatát is tucatnyi szponzor támogatja, pedig képesek lennének önerőböl is működni, elhiheted.
          A másik, hogy ez a hozzájárulás nem kötelező.
          Én a magam részéről inkább támogatnék egy Handrast, mint bármelyik más tróger youtubeost, aki nulla munkával és nulla értékteremtéssel készít videókat a semmiről, milliós nézettség mellett.

          • Lui

            Talán inkább az előadással, körítéssel, a dolog megközelítésével van problémám. Ez gyakorlatilag egy kéregetés, alátámasztva a személyes anyagi helyzettel.
            Az F1 azért kicsit más.. ott már presztízs ott lenni, de ilyen a foci is vagy a super bowl. Oda a szponzorok, márkák be akarnak kerülni, nem kell őket kérlelni. Iszonyat pénzeket licitálnak egymásra egy-egy reklám helyért. De jelen esetben még nem tart itt a vblog.
            Az meg hogy vannak nulla munka és értékteremtés ellenére is szponzorált youtuberek, az szerintem jelen esetben tök mindegy, hiszen nem köztük és Handrás között kell kötelezően választani. Támogathatod mindkettőt vagy épp egyiket sem. Itt most csak és kizárólag Handrás esetét vizsgáltam.

            • Emmert József

              Nem mondtam, hogy köztük kell választani, de én például érzek egyfajta közhasznúságot Handras jelenlegi tevékenységében, amihez van annyi ismertsége is ráadásul, hogy érdemi hatást gyakoroljon.
              Engem ezért érdekelnek a vlogjai. Fontos témát karol fel és ahogyan írja, megoldhatná máshogy is a pénzhez jutást, amiről esetleg mi nem is tudnánk.
              Ez így nekem őszinte. Aztán, hogy támogatod-e vagy sem, az rajtad áll.

            • Lui

              Ezzel a részével egyetértek. Ezen hobbiját és a vele kapcsolatos befektetett munkáját elismerem és támogatom, de “eltartani” – tudom ez most csúnyán hangzik – nem szeretnék senkit, pláne az említett és megkívánt luxus körülmények között.. azt ott kicsit erősnek érzem, ezért is írtam, hogy nem tart még ott a dolog.. ismételten kihangsúlyoznám, hogy ez csak egy magánvélemény és nem a “tuti”.

            • Emmert József

              Az enyém sem tuti vélemény. 🙂 Az biztos, hogy jelenlegi tevékenységével sokkal jobban tudok azonosulni, mint az azelőttivel.

            • Lui

              Ebben is egyetértünk.

            • Zsiráf Zoli

              Jól látod. Szerintem sem fér össze a magyar mentalitás és “tízmilliós bmw-vel” támogatást kérni…

            • Lui

              Nem akartam ebbe belemenni, mert nem akartam sem észt osztani, sem mások zsebében turkálni.
              Én ez esetben a lakáshitelemet pengettem volna ki 10 misis kocsi helyett, akkor eggyel kevesebb dolog miatt aludnék kellemetlenül, pláne a jelenlegi szűkösebbnek vázolt időkben. Talán egy esetben vettem volna meg mégis az i3-at, ha arra mint befektetés tekintek, ami a munkámhoz kell, hasznot hoz, amely kitermeli saját magát és még azon felül is. Handrás esetében talán el lehet ezt sütni, hisz mégis hogy néz ki egy elektromos autós figura biciklivel.. 🙂 Egyéb esetben nagyon irracionális döntés volt. A pénzügyi élet legalább annyira tudatos kell legyen, mint a testépítés, táplálkozás, értelmezhető pénzügyi fogyókúra is.. a dohányzás elhagyása ebből a szempontból (is) jó ötlet volt, bevallom engem is motivált Handrás határozottsága, ebben követtem is.
              De befejezem, nem akarok senkit sem magamra haragítani. 🙂

            • Ha nem lenne BMW, nem lennének videók sem… Nálam sokkal több pénzt kereső vloggerek, videósok, sokkal több támogatást kapnak, csak nem tudod milyen autóval mászkálnak, mert nem mutatják meg, ezért nem is fáj neked. Amim van, mindent a 0-ról értem el, gyári munkásként kezdtem, felépítettem egy céget, megszívtam, eladtam, és most eljöttem tuti állásból, hogy azt csináljam, amiben hiszek. Kicsit lássatok már tovább a 10 milliós BMW-nél. BTW: nem kötelező támogatni, tehát nem is értem mi a probléma. Fizetőssé tehetném a blogomat, meg a videókat is RED-en engedélyezhetném akár.

        • Sosem voltam az élet császára, csak te ezt láttad. Mert én megmutattam az életem egy szeletet. Azért látod a TV-met, mert én engedem, hogy lásd. A többi vloggernél ezt nem látod, mert általában nem mutatják meg. Meglepődnél. De így, hogy nem látod, nem is zavar. És ők ugyanúgy kérnek pénzt a nézőiktől. Vegyél pólót, vedd meg ezt vagy azt a terméket, támogass Patreonon, stb.

          Az zavar, hogy szerinted császárként élek? Mutassam meg az életemnek azt a részét is, amikor szopok? Csak mert szopásból sokkal több van, korlátlan mennyiségű videót tudnék gyártani belőle.

          Mint látod, a Patreon oldalon van aki támogat, ami baromi jó érzés. Pont azért jó ez az oldal, mert ha szar a tartalom, akkor támogatód sem lesz, ha viszont jó a tartalom, akkor lesz aki támogat, és lehet továbbfejlődni.

          Melyik a jobb? Mol, vagy OTP, vagy mondjuk Rákogumi matricákkal telepakolt Teslával bejárni Norvégiát, vagy matricák nélkül, közösségi finanszírozással? Mert mindenképp ki akarok jutni megmutatni az elektromos autós mekkát, a kérdés, hogy hogyan.

          Az utolsó videó oké, neked nem tetszett, ezt megértem, hiszen mindenkinek más jön be. 1K like lett rajta fél nap alatt, nekik meg bejön.

          • Lui

            Örülök, hogy nem sértődtél meg (vagy legalábbis nem mutatod.. 🙂 )

            Én azt írtam, hogy régebben mutattad azt a képet magadról, hogy az élet császáraként élsz, a menő csávót, akinek mindig mindenből a legújabb kell.

            Mostanra ez megváltozott, és ez látszik is több dolgon keresztül. És nincs is ezzel gond. A régi éneddel volt gond és egy kis képzavar.. 🙂
            Tudjuk, hogy nem sok ember él az élet császáraként ténylegesen. Nekem pozitívan jön az le, hogy beleállsz a valóságba és kimondod, hogy igen, neked is van egy szar oldalad, hiteled, bajod, stb. Egy szintig.

            Én amit nem tetszőnek tulajdonítottam, hogy ne ezzel legyen alátámasztva, hogy támogatást kérsz. Mert amúgy kérj, rendben! Ha jól csinálod, támogatók is lesznek. De eltúlzottnak érzem a 100/200/300 USD-s havi támogatást is, az kurva sok pénz, és erre írtam, hogy még nem tart ott a dolog.

            Kérj, de ne kunyerálj, és pláne ne megvalósítandó luxuskörülményekre előre.

          • Zsiráf Zoli

            Norvégia + Tesla önerőből sem nagy falat. Fapadossal Oslo, ott Hertznél vagy Sixtnél napi 150 Euro a Tesla Model S. Készülj fel arra, hogy 70-est adnak és nem lesz aktiválva/használható az autopilot.

            • Nem nagy falat… 🙂 Legalább 5 napra kell menni. 5×35000 az autóbérlés, 5×35000 a hotelek, plusz repjegy, plusz útdíjak, biztosítás, plusz nem árt egy operatőrt is vinni ekkora útra, az még plusz hotel, plusz repjegy, kaja, az ő bére. Szóval 1 milla egy ilyen út kb. De inkább 7 nap, mert ha beüt valami fos időjárás, akkor csak elmennek a napok, és nem lesz szép anyag.

        • Zoltán Berkes

          Szakmai, műszaki témájú anyaggal (értsd: nem szivárvány színű háttér előtt vonagló macska) magyar nyelven milliós nagyságrendű nézettség? Vagy 5 milliós? Összesen van kb. 15 millió ember a világban aki beszéli ezt a nyelvet. Teljesen más angol nyelven csinálni egy ilyet, ahol helyből milliárd fős piacról beszélhetünk, amiből összejöhet 1-2 millió olyan ember, akit érdekel a téma és rákattint. Igaz a kínálat is sokkal nagyobb, kiváló tartalom kell hozzá és költeni kell a reklámra is.
          Kis nézettséggel (tízezrek) viszont nem lehet elérni akkora bevételt csak a reklámokból, hogy valaki ezt főállásként csinálja. Főleg ebben a kis országban…

      • Malcolm

        beszédes ez a kisregény is..
        sztem ez hozzállás kérdése. ha valóban szívedből érdekelne ez a téma, és nem csak a pénz meg az utazás, akkor hajlandó lennél befektetni ebbe (…azt ne mondd h kenyérre sincs, és azt se h csak a milliós norvég utazás lehet érdekes…) és akkor még talán meg is térülne ez a dolog..és akkor el is érnéd azokat a 100ezres nézettségű videókat (amivel most kamuzol és ‘házalsz’).

        Azt hiszem kicsit felcserélted az idősíkot. Ennek a szemléletnek a bemutatása csak arra jó, h lejáratod magad. Ebben a posztban a 200e már bizony nagyon sok pénz, de 440-ért az X, az…az instant get.

        • Elég sokat befektetek ebbe hidd el. Konkrétan felmondtam a jól fizető állásomat, azért, hogy ezt csinálhassam.

          Az iPhone X videómat nézd meg mégegyszer, pont azt mondtam, hogy nem ér ennyit.

          A számokkal miért kamuznék, te magad is megnézheted a Socialblade-en. De egyébként a youtube is kiírja a videó alatt, teljesen nyilvános. Ehh nem is tépem a számat, felesleges.

          • Malcolm

            Ha vki videojat 2-3 ezren megnezik..mar az is kalapemelős. Itt a csusztatas esik rosszul aminek a reményében nagyobb adományokat vársz, Te..aki nem vagy raszorulva. Vagy
            eldobtal egy jolmenö allast h idaig juss…??!!
            En csak arra akartam felhivni a figyelmed h ez nem szerencses lepes. Lehet maradi vagyok..de sztem elöször melozunk es utana jon a jutalom. Forditva már a munka mínösége sem lesz olyan.
            Üdv, Tibi

            • Ez a téves, hogy szerintrd nem vagyok raszorulva, mikozben egy forintot sem keresek oktober ota. A masik meg, hog szerinted nem dolgoztam meg sok sok evet azert, hogy ennyien ismerjenek, nezzenek stb? Hagyjuk is inkabb.

      • Lidokaine

        Sok sikert kívánok!

  • BMWfan

    Kicsit OFF: Jól érzékelem, hogy mióta Handras elhagyta az iMagazin-t , azóta kicsit meghalt az oldal?:D

    • Alex

      Nem. Nem kell eltulozni

    • Huey

      Azt nem tudom, hogy köze van-e Handras távozásához, de én is úgy érzem, hogy zuhant a minőség. A 2017-es modellekről például egy teszt sem volt, de a Beoplay összes kütyüjét muszájnak érezik bemutatni. Úgy látom van némi zavar a koncepció terén.

      • BMWfan

        Szerintem köze van, el van laposodva az oldal.

    • balage

      Miből gondolod? Rengeteg átvett cikk van rajta… 😉

      • BMWfan

        El van azóta laposodva az oldal…

    • Lui

      Az iMagazin egy bulvároldal ami az Apple-el kapcsolatos dolgokra épít. Valóban leromlott a színvonala, én már nem is olvasom, csak nagy ritkán. Ott vannak a minőségi külföldi oldalak, amik mindent lehoznak.

  • Nagyhal

    Abban a teremgarázsban garázsgép működik? Az érdekelne jobban.

    Nincs gond a Patreonnal, én két (Szertár, Zállatorvos) tartalmat támogatok. Egyelőre.

    • Igen. Nem nagy öröm, mert alulra pl egy i3 be sem fér, sokáig tart emelgetni is, de hát ez van. Gondolom így spóroltak helyet, meg építési költséget.

      • Nagyhal

        Engem érdekelne hogy működik. Gyári állapot, hogy a kocsiból a bal oldalon kell kiszállni a korlát miatt, milyen hosszú autó fér rá, stb.?

        Milyen gyakran kell karbantartani? Ilyesmik…

  • Egy kis eliras “tele fagyok lóvéval”.

    A Patreon oldal szerintem nem rossz otlet, de kicsit (ez szarul hangzik, de igy van) magasnak talalom 7 dollaros rewardot, nem megy ez az egesz olyan regen meg. Jobb lett volna egy 1-2 dollaros also reward is, valoszinu h tobben befizettek volna mint egy 7 dollarost.
    Es valoszinu hogy nem mindenki tudja, h 1 dollart is lehet fizetni, bar ugye akkor nincs reward…

    • Lesznek még rewardok, csak még kell kicsit gondolkozni. Nem akarok felelőtlenül olyanokat beígérni, amit majd hosszú távon nem tudok betartani.

  • Myxomatosis

    Külföldi csatornák hihetetlen összegeket akasztanak le patreonon. Néha még az irigység is elönt hogy éves fizukat kapnak hetente.

    • Külföldön ugyanakkora megtekintésszámért a Youtube is ötször annyit fizet, mint nálunk…

      • Myxomatosis

        Tán kevesebbet ér a magyar vásárló? 😀
        Ez elég érdekes, még nem hallottam róla. Na meg nagy g3ciség.

        • Viktor

          Egy magyar kőműves/tanár/orvos/marketinges kevesebb fizut kap, mint egy norvég. A norvég ezért inkább fog költeni oylan dolgokra, amit hirdetnek. Hívjuk ezt csúnya szóval vásárlóerőnek. Ezért fizet kevesebbet magyar megtekintésre a YouTube, pedig a tech ipar alapból magasabb kategóriát képvisel világszinten az átlagnál.

          • Myxomatosis

            Talán még a kőműves keresi a legtöbbet, esetleg marketinges ha jól csinálja. 😀

        • csab2

          Igen, kevesebbet ér egy magyar vásárló, mint pl. egy német, angol vagy amerikai. Ezt már más vloggertől is hallottam, hogy nálunk ugyanannyi megtekintésszámért, feliratkozóért sokkal kevesebbet fizet a YouTube.

          • Myxomatosis

            Akkor nem szállok be a jutubba, pedig karácsonyra pont összejött a pénz rá.

      • Bence

        Sajnos már külföldön se olyan jó a helyzet mint régebben :/
        Szerk.: jobban megnézve nem is rossz, hisz az egynapi pénz és csak 16sec a videó
        https://uploads.disquscdn.com/images/91e7dc570afeda471d4a067424a0e67b477c93b63002f7be01b1519ce130485f.jpg

  • Valentin

    András, nagyon jó volt látni az arcodon az őszinte, gyermeki örömödet!
    Jó videó lett, TETSZETT!

  • Ervin

    Szerintem jó ötlet a Patreon. Hajrá

  • Andrew Soldier

    Szép napot 🙂 Én csak egy ideje követem András tevékenységét. Pl azt se tudtam, hogy hol dolgozott vagy éppen mit dolgozik. Még csak BMW-s se vagyok 😀 Ennek ellenére elkezdtem nézni a videókat s tetszenek, korrekt, érdekes mind.Az elektromos autók is érdekelnek viszont attól függetlenül , hogy én is mondhatni benzintemetővel jártam.De nem rossz kis verda az I3. Nem az én világom de teljesen jó. Még lehet el is fogadnék egy ilyet. 😀 Nekem is van ilyen olyan cuccom, volt amikor jól ment volt amikor kb sehogy és most leginkább a kb sehogy van jelen.Eladtam egy csomó mindent,autómat is, sok egyéb más cuccom mert nekem pl a vállalkozásom nem ment úgy ahogy terveztük. S most mondhatni a nulláról kell valamit alkotnom. Ötletem nekem is akad azért szerencsére 😀 Én drukkolok András komolyan. Mindent bele. Ez a pénzt kérünk dolog hát igen… érdekes kicsit de rengetegen csinálják szóval… nincs miről beszélni. Ha működik, működjön. Amíg nem próbálja meg az ember addig nem is fogja tudni mik lettek volna a lehetőségek. Hajrá 🙂 További szép napot. András

  • Mihály Tarjányi

    Nem arról volt szó, hogy nem “lopjuk az áramot”, hanem saját almérőről töltjük a kocsit?……:)

    • De. Igy is van.

      • Mihály Tarjányi

        Hát nálunk még egy légkondit se hagynak megszavazni:)

        • Zoltán Berkes

          András azt mondja a videóban, hogy így lehet megoldani társasházban a töltést.
          Ehhez megjegyezném, hogy itt még ha meg is sikerülne szavaztatni, akkor se lenne hova felszerelni. A háznak egyszerűen nincs saját garázsa/parkolója. És a belváros tele van ilyen 100-150-200 éves épületekkel.
          András szerencsés helyzetben van a teremgarázzsal, főleg így, hogy a saját konnektor kiépítéséhez hozzájárult a lakóközösség.
          Szerintem erre a belvárosi problémára majd az lesz a megoldás, ha lesz sok kültéri töltő. A jól tudom, akkor idővel majd a parkolóhelyek 10%-ának kell rendelkeznie töltési lehetőséggel.

    • Biggieboy

      Nem sikerült végignézni a videót?..

      • Mihály Tarjányi

        Nem sikerült értelmezned, hogy nem mindenki tud aláíratni egy házzal engedélyt, mert mint írtam egy légkondira se adják meg?….

        • Biggieboy

          “Nem arról volt szó, hogy nem “lopjuk az áramot”, hanem saját almérőről töltjük a kocsit?……:)”

          Erre a hozzászolásodra reagáltam… Amit most írtál abból az hol következik??

          A videó végén meg részletesen elmondja, hogy külön mérőn van és a lakóházzal meg van egyezve, nem lopja az áramot.

          • Mihály Tarjányi

            Idézem ami írva volt még:

            “• 18 órája

            Hát nálunk még egy légkondit se hagynak megszavazni:)

          • Mihály Tarjányi

            De látom nem tudsz túllépni a dolgon úgyhogy én ezt le is zárom…

            • Biggieboy

              Zárd, ettől még baromságot írtál.

            • Mihály Tarjányi

              Te meg maga vagy a sötétség….

            • Biggieboy

              :DDDDDD

              Letolvajozod másikat, miközben meg se nézed a videót, de én vagyok a sötét??!!

              :DDDDDDDDDD

            • Mihály Tarjányi

              Azt írtam, hogy én nem tudom elintézni, hogy rendes almérővel elektromos autót használjak esetemben Budaörsön, mert a lakók semmibe, még egy légkondi felszerelésébe se mennek bele sajnos. Ha gondolod találkozzunk Pesten valahol és beszéljük meg személyesen, ne itt írogass, mert mint mondtam lezártam a dolgot
              .

  • disqus

    Uhh, jo lett az a két obi-s konnektor. Nem értem a szakikat sem, miért nem raktak fel ipari 230V-os konektort, meg villásdugót. Pár ezer forint, és 40A-t tud. Bizton nem fog melegedni, mert az érintkező felületei többszöröse, mint a hagyományos konnektorok felülete.