Megérkeztek az első Tesla Superchargerek Magyarországra

Pont napokban többen már letettünk arról, hogy valaha Teslákat lehet tölteni kis hazánkban Superchargerrel, mikor érkezett pár kép Győrből.

A Tesla Superchareger térképet nézve a vasfüggöny jut az ember eszébe. Egész Európa be van terítve a Tesla villámtöltőivel, még Szlovákiába is jutott kettő, Szlovéniában és Horvátországban is találunk több ilyen töltőt is nálunk meg semmi. Hiába mennek el a Teslák 300-500 kilométert is egyetlen töltéssel, azért hosszú távokon nekik is kell tölteni, és nagyon nem mindegy, hogy 50 vagy mondjuk 120 kWh-t tudnak magukba szívni ugyanannyi idő alatt. Jelenleg még így néz ki a Tesla Supercharger térképe:

 

Ma viszont kaptam egy képet Győrből, melyen egy Supercharger látszott. Ezt itt:

Természetesen továbbküldtem Tibornak (villanyautosok.hu), hogy mi a fene, nemrég még úgy volt, hogy nem lesz már ebből semmi. Aztán pár órával később a 2 Teslát is kinyírtunk videóból megismert arany színű Teslás kolléga már ott is termett, és küldött pár további képet, tényleg hamarosan üzembe helyezik az E.ON emberei a Superchargereket. A töltők Győrtől délre, az M1-es autópálya és a 82-es út kereszteződésénél található OMV kút mellett lesznek.

Mint az kiderült, 4 darab Supercharger áll üzembe még idén, aztán még 16 darabbal bővíti a Tesla. Összesen tehát 20 darab ilyen 150 kW-os villámtöltője lesz Győrben a Teslának, ez jóval több, mint ahány villámtöltő jelenleg üzemel az országban, ráadásul azok csak 50 kW-os töltésre képesek. Persze mondják, hogy egy fecske nem csinál nyarat, azért ezek a töltők mégiscsak fontos fecskék, hiszen nem lett volna túl biztató, ha azt látjuk, hogy valamilyen okból kifolyólag a Tesla egész egyszerűen lefelejti hazánkat a térképről.

Szerintem meg is van egy januári videónak a témája. 🙂 Egyrészt nemcsak a Teslásoknak jó hír ez, hanem az összes villanyautósnak. Egyrészt a Teslások nem a normál töltőket foglalják majd, másrészt talán kicsit példát mutat a Tesla, hogy íme így is lehet töltőket telepíteni. Autópálya mellé, benzinkútra, nagy teljesítményt, és sokat.

  • Jovelemuzletelni

    Kb olyan az oldal most mint egy mesekönyv amit kifejezetten gyerekeknek csináltak. Ocsmány.

    Amikor valami absztrakt szobrot láttunk régen és mindenki felszisszent, hogy ezt én is meg tudom csinálni, nemhogy 1millióért mint amennyit ezért kér a “művész” itt a kiállításon akkor még szép világ volt. De most, hogy ezek a rajzoló emberkék beültek a számítógép mögé és ilyen gagyi firkálmányokat rajzolnak mint itt is láthatunk az új design-nak könyönhetően, ilyenkor senki nem hőbörög, csak nyalja itt az András seggét, hogy jujj, de szép és még szebb és annál is jobb mint bármi.

    Ennyire szopkodni ezt az embert aki majdnem mindannyiótoknak egy idegen. Az utcán meg hozzá se merne szólni senki. Szánalmas új világban élünk.

    Most fogtok leülni: mondom ezt úgy, hogy mindent Nála vásáoltam és bírom amit csinál, de azért legyünk már objektívek és legyen már mindenkinek saját véleménye és álljon ki érte és ne dicsérgesse már ezt az óvodás rajzot amit gondolom nem 2 ft-ért csináltak Neki.

    • Gipsz Jakab

      Ez megint izlés kérdése. Miért ne lehetne mesekönyves a design? Nekem speciel a régi design, a whiskysüvegre irt Almalé felirattal nem jött be…

      • Jovelemuzletelni

        Oké, igazad van. Ha Neked ez tetszik akkor ok. Nekem nagyon nem jön be.

    • Zsolt Gugg

      nekem bejön. egyébként ebben a műfajban tökmindegy milyen a dizájn, a tartalom a lényeg. nézd meg a hasonló témájú oldalakat és látni fogod, hogy ez kifejezetten igényesnek számít 🙂

      • Jovelemuzletelni

        Oké, igazad van. Ha Neked ez tetszik akkor ok. Nekem nagyon nem jön be. De ha mindegy milyen a design, akkor miért kellett a régit frissíteni?! Nekem az nagyon bejött, volt stílusa. Ez a mostani egy komolytalan kisfiú.

    • Most minden poszt alá be fogod ezt írni? Neked nem tetszik, oké értettük. A legtöbb olvasónak meg tetszik, ezt fogadd el. BTW: a teljes dizájnt ajándékba kaptam az Oandertől cserébe a sok éves közös munkáért, csak a buildet fizettem ki.

      • Jovelemuzletelni

        Na, részvettél egy reprezentatív közvéleménykutatásban is? Ezek szerint a legtöbben azt válaszolták, hogy jobb mint az whisky-s fejléc volt? Szerintem én nem szóltam be Neked, csak elmondtam a véleményem az új dizájnról és igen, akár bármelyik poszt alá bekommentelhetem ezt, mert semmi nem tiltja. Te meg idejössz és felkérdezel.
        Szegénykém, nagyon lelkibetegnek tűnsz, amiért ha valaki őszintébb/negatívabb hozzászólást ír egyből letorkollod. S nem azt mondtam, hogy lelkibeteg vagy, csak annyit, hogy ezeke alapján nagyon olyan lehetsz mint az új design-od, vagyis gyerekes. Tehát csak ilyennek tűnsz, remélem nem vagy érzelmi analfabéta.
        Ahogy eddig megismertünk, ilyenkor megsértődsz mert ilyen stílusban mertem írni és többet nem fogsz ide válaszolni, úgyhogy minden jót Neked. Szia András (és nem Handrás)

        • Kettőnk közül szerintem nem én vagyok megsértődve. 🙂 BTW: 30-40 embernek mutattam meg a designt, mindenkinek tetszett. Ha szar lenne, akkor a kommentek is tele lennének fikával. Törődj bele.

          • Eszenyi Bertalan

            most komolyan energiát pazarolsz arra, hogy válaszra méltasd?)))

            • Kenytelen vagyok, mivel minden poszthoz bemasolja kinjat. 🙂

            • Eszenyi Bertalan

              don’t feed the frusztrált pöcs…

            • ReptilianSyrian

              mereggel miert ne etesse?

          • Zsiráf Zoli

            előre is bocs, de miután ennyi mindent letettél az asztalra az lenne marha ciki, ha nem lenne 30-40 embered aki mindenre bólogat 😛 😀
            a lényeg, ha a tartalom érdekes akkor a design irreleváns…

        • Higonokami

          Az AdBlock ezt is le tudja szedni. Engem speciel idegesített ez a mozgó csoda. De most már nem ;). Személy szerint jobban bánom, hogy András felhagy a harapott almával. Sasvári Józsi már régen kiszállt. Ezek után kin fogok jókat derülni? Szürkébb lesz az internet… 🙁

          • Blissful

            Én örülök neki, hogy kiszállt az Apple ködből, mert ez a téma sokkal inkább “hasznos”, ha érted mire gondolok. Az ismertsége pedig elég nagy ahhoz, hogy az átlagnál nagyobb ráhatása legyen a dologra.
            Ráadásul több mindenben inkább nem értek egyet vele a dolgokkal kapcsolatban, de ez fordulat tőle most pozitív csalódás számomra.
            Az meg külön öröm, hogy nem Musk és Tesla felszopás van, hanem az e-autózás hétköznapibb, reálisabban elérhető részével ismertet meg.

            A Tesla úttörő, de a piac Blackberryje lesz, amint a nagy autógyárak nekiállnak a rendes melónak.

            • Valentin

              Tetszik amit írsz, majdnem upvote-oltam is.
              Majdnem, mert:
              A nagy autógyártók olyan szinten le vannak maradna a rentábilis és megfelelő ár/érték arányú elektromos autók gyártása terén, hogy azt szinte el sem hiszi az ember.
              Csak kapkodnak ide-oda, sorra mutatják be koncepcióikat ill. jobb esetben gyártásra érett modelljeiket, aztán sorra buknak is el.
              A Tesla nem a piac Blackberryje, hanem a piac iPhone-je, amikor megismerte a világ, milyennek is kell lennie egy jó okostelefonnak.
              A Tesla ugyanígy: fényévekre előrébb tart, mint a többi, valóban nagyon okos, az új Tesla Modell 3 az önvezetés csúcsát képviseli, 4-es szintű (a lehetséges 5-ből), és nagy német gyártók csak kapkodják a fejüket, s még csak most kezdtek el akkumulátor gyárat létrehozatni (nem is saját), ráadásul tapasztalatuk is lényegesen kevesebb van e téren, mint a Tesla-nak.
              Itt is a Tesla-t másolják, szedik szét az autóikat, hogy egy kis “ihletet” merítsenek a mérnökök.
              Ugyan így volt ez anno az iPhone-nal, s jó 7 év kellett, hogy a többiek behozzák a lemaradásukat, csak hogy ez
              NEM EGY TELEFON.

              Itt több lesz, 15 év.
              Addigra a Tesla a világ legnagyobb autógyártója lesz, de már most is a világ legnagyobb elektromos autó gyártója.
              Nem véletlenül nem profitábilis a cég, mert minden profitot fejlesztésbe, a gyártás kiépítésébe s az infastruktúra megteremtésébe ölnek, ld. töltőik minőségét és számát a világban, s immáron végre-valahára hozzánk is eljutott.

            • Blissful

              Legyen igazad, tényleg, mert mindenki abból profitálna, ha idővel egyre több versenytárs lenne és a Tesla sem dől be.
              Másik aspektus, hogy a Tesla szerintem nem fog.lemenni a 4-5 milliós szegmensbe, pedig sokaknak az a lélektani határ, már amennyire rálátok erre.

            • Valentin

              Igen, én is ezt szeretném, és egy ilyen egészséges lelkületű ember, mint Elon Musk -hát nem egy Orbán Viktor, az biztos!- csak jót tenne hosszú távon a világgal.
              Hidd el, én se látok rá jobban, mint te, de azt tudom, hogy az emberek sokszor nem reális összehasonlításokat tesznek az elektromos autók terén a hagyományossal:
              1. A legnagyobb hiba, hogy csupán vételárat néznek, tovább nem is vizsgálnak, azaz nem néznek megtérülést, hosszútávú üzemeltetési költséget úgy mint: üzemanyag és szervizköltségek
              2. Nem egy középkategóriás, legmodernebb (pl. DSG váltós), nagyon nagy teljesítményű, extrém gyors és modern autóhoz hasonlítják mondjuk a Modell 3 tizenkét milliós vételárát.
              Márpedig ha ezt megteszik, azt látják, hogy az összes itthon népszerű nagy német márka drágábban kínálja ezen autóit, s azokba sem most, sem utólag nem lehet önvezető rendszert kérni, ráadásul a hasznos beltere kisebb, mint a Modell 3-é (ami akár 4X4-es is lehet, persze felárért), és egy DSG váltó sose lesz olyan jó semmiben, mint egy villanymotorhoz kapcsolt közvetlen meghajtás.
              (Nekem mindig az volt a fontos, hogy kívül minnél kisebb, belül meg minél nagyobb legyen, de már egy jó ideje látom, hogy rengeteg ember ezzel nem így van, s értetlenül /illetve nagyon is értem: sznobéria, hivalkodás, megalománia/ állok a dolog előtt.)
              3. A 4-5 milliós szegmens még sokáig nem fog összejönni (szerintem 10 év múlva), de ebben a szegmensben egy használt Zoé a mai legjobb megoldás az egész világon, csak valahogy a marketingje nagyon elmarad a Leaf-étől, pedig annál lényegesen jobb autó és szebb is.

            • Valentin

              Ezt a cikket az előző bejegyzésem után olvastam, de nagyon jól kapcsolódik hozzá, mert mutatja, mért is tett és tesz akkora előnyre a Tesla más autógyártókkal szemben, jelen esetben kihegyezve a kérdést az autopilot rendszerre.
              Szerintem nagyon érdekes:
              https://villanyautosok.hu/2017/12/14/miert-tervez-sajat-ai-chipet-tesla/

            • Blissful

              Tudom én, hogy bizonyos esetekben hosszabbtávon megtérül a befektetés, és aki tudja, hogy biztos anyagi háttérrel tud belemenni, annak abszolút megéri egy tíz milliós befektetés is akár.
              Én realista vagyok, nem akarok a magyar ember hibájába esni, tehát amíg a takaró ér. E szerint a saját helyzetemet prognosztizálva tíz év múlva nekem egy 4-6 milliós projekt fog majd beleférni, ezért is követem figyelemmel, hogy merre halad a dolog.
              Például hogy évek alatt mennyivel csökken az akkuk élettartama, mennyi lesz átlagosan a csere, szervízköltségek, stb…
              Nyilván van ezekre egy gyári előrejelzés, de azért a valós tapasztalatok mindig kicsit mások.

            • Gipsz Jakab

              Néhány dolgot azért érdemes figyelembe venni:

              A nagy nevű autógyárak nem azért nem nyomják a villanyautót szakmányban, mert benézik, vagy mert hülyék, stb. Egyszerűen a profitmaximalizálás elve a fő vezérfonaluk. Fejlesztenek egy tipust x millióért, és addig tolják kifele a gyárkapun, amig vissza nem jön a befektetés, plusz még y millió profit. Továbbá beépültek az olajlobbiba, érdekeltek az alkatrészgyártásban és eladásban, érdekeltek a szervizháttér fenntartásában, stb. Tehát nem fognak kapát-kaszát eldobva egy olyan autót milliós szériában gyártani, ami nem fogyaszt benzint és olajat, amit nem kell éves szervizeken súlyos pénzekért javittatni és karbantartani, és ami nem segit eltartani az egész autóipar köré kiépült ellátó hálózatot.

              Ugyanakkor a kapuk mögött mennek a fejlesztések, időnként az autószalonokon megvillantják a fényes jövőt, de amig nincs egy nagyon erős piaci kényszer, addig nem fognak átállni villanyautó gyártásra.

              A Tesla nagy dobása, hogy egy komplett megoldást ad a gazdagabb országoknak a villanyautózásra, de nem tud milliós szériákat gyártani, és ma még a gyártási minőség is csapnivaló. Ráadásul olyan megoldásokkal operál, mint a keret nélküli ajtó, ami sokkal tapasztaltabb gyártóknál sem problémamentes. Egy 100 éves gyártási tapasztalattal rendelkező autógyár röhögve lenyomja gyártási minőségben a Teslát, tehát attól tényleg nem kell tartaniuk, hogy a Tesla 15, 20, vagy akárhány éves, nehezen behozható előnyre tesz szert a villanyautók terén.

              Egyedül az önvezető képesség terén látható némi előny, de ne feledjük, hogy egy Mercedes, BMW vagy hasonló gyár az önvezetés képességét simán meg fogja vásárolni valamelyik nagy beszállitójától, amelyiknek meglesz a szoftveres és hardveres háttere. Egy Delphi, Continental, stb. akkora gyártási és fejlesztési kapacitással rendelkezik, és akkora tőke van mögötte, amekkora a Teslának sosem volt, és talán nem is lesz. A nagyképű kijelentések a német autógyárak részéről nem csupán a verbális hadviselés részét képezik, hanem erősen támaszkodnak fenti tényekre .Ettől függetlenül persze a zöldebbik énem elküldené őket a halál faszára, hogy miért kormolnak még mindig a dizeleikkel, de attól tartok, ezzel nem okoznék nekik álmatlan éjszakákat 🙂

            • Valentin

              Az első bekezdésedben és a végén is:-))) teljesen igazad van, és örülök is, hogy megírtad, ráadásul nagyon tetszett a végkifejlet!
              Egyedül az “Egyedül…” 😀 bekezdesésedet vitatom, azt is csak azért, mert nem létező technológiát nem tudnak megvenni, bármennyi pénzük is van, s ha a Tesla nem akarja eladni, akkor nem jut nekik más, csak a vergődés meg a másolás, ami viszont több szempontból problémás.
              Ide agy kell, s nem elsősorban fejlesztési kapacitás.
              Legjobb példa erre, hogy milyen foskupac fejlsztéseket tett le az Apple az elmúlt 5 évben, pedig pénzük és kapacitásuk, mint a tenger, de a zseni hiányzik a gépezetből.
              Épp előbb posztoltam be egy linket valahova ide, hogy milyen remek fejlesztéseket tett le az asztalra az AMD volt, aztán megint volt:-) mérnöke, aki a Teslának fejlesztette ki az arra alkalmas normál fogyasztású de szörnyszülött kapacitású GPU-kat, ami a Tesla új autopilot hardware-ének alapjául szolgál az információfeldolgozás terén.
              A Delphi és a Continental (és senki más) nem is tud akkora adatbázisra támaszkodni, mint amekkora a Teslának a rendelkezésére áll az autói által.
              Egyébként meg nekünk fogyasztóknak kéne beinteni az autógyártóknak azáltal, hogy nem vásásolunk több füstös autót, mert onnantól kezdve sakk helyzetbe kerülnek, s kénytelenek váltani, de ezzel kapcsolatban akkora sötétséget, önző hozzáállást és korlátoltságról látok és tapasztalok még a közvetlen környezetemben is az embereknél, hogy a delfin hamarabb jut helyes következtetésre ez ügyben, mint a homo sapiens sapiens.
              Nekem ez nagyon nagy fájdalom, s őszintén bevallom, nem tudok mit kezdeni a helyzettel.

            • Gipsz Jakab

              “…nem létező technológia…”???

              Ne tévesszen meg a Tesla önvezető képessége körüli óriási hype. Valóban az élen járnak, de egy csomó más cég is fejleszt évek óta ilyen technikát. A nagy különbség leginkább szemléletbeli: mig pl. egy Mercedes az önvezetésre mint késztermékre tekint, addig a Tesla egy evolúciós folyamatra (nagyon helyesen!).

              A Mercedes (és sok más gyártó is) akkor fogja piacra dobni az önvezető autót, amikor úgy itéli, hogy a szoftver kvázi “kész van”, azaz az általuk kijelölt hibahatár alatti a működése. A Tesla pedig úgy gondolja, a felhasználó folyamatosan kapjon meg olyan funkciókat, amelyek ha még nem is 100%-osak, de ésszel használva segitik a vezetőt. Más kérdés, hogy néha ellenük dolgozik a mérhetetlen emberi hülyeség. Egy-két Darwin-dijas hülye mindig nagyobb sajtót kap, mint a sok ezer jól működő jármű.

            • Valentin

              Jó olvasni, amiket írsz, értelmes ember vagy!
              Miért, neked van konkrét infód arról, hogy bármelyik más autógyártó elérte az elég komoly 4-es önvezető szintet, vagy akár a 3-ast is?
              Én csak azt tudom, hogy az Audi (vagy talán a BMW) bejelentette és nagy csinnadrattával lehozta a sajtóban, hogy milyen zseniális, teljesen önvezető rendszert alkotott, és belerakta a legújabb zászlóshajó autójába, ami még a Tesla önvezető rendszerét is lenyomja, aztán kiderült, hogy ez a “szuperzseniális-intelligens” önvezető rendszer annyit tud, hogy hibátlanul felfestett német autópályán 50 km/h alatt (vagyis a tipikus dugókban) elvezeti az autót két sáv között.
              NEVETSÉGES!
              Ennyit a marketingről és a nagy német gyártók “holtartásáról”.

            • Gipsz Jakab

              Nem tudom, ki tart a 4. szintnél, de az látszik, hogy a 3. szintű önvezetés se nagyon megy még a legtöbbnek. Mindenesetre vagy egy évtizede nyomják a marketing bullshitet, meg demóznak önvezető autókat újságiróknak. Nyilván kinn lenne már élesben az autókban ez a technika, ha úgy itélnék, hogy kész van és működőképes.

            • Krisztián Kovács

              Csak épp gyártani képtelen bárki is eleget. Na ez probléma.

    • Matyas Rado

      Az alkotók nevében (is) köszönöm a hozzászólást. Egy design – legyen az termék, website vagy éppen egy header animációs grafika – akkor éri el a célját, ha benyomásokat kelt. Ez egy indirekt kommunikáció, így aztán lehet megosztó is. Nem cél, hogy mindenkinek elnyerje a tetszését, sőt, kész győzelem, ha érzelmeket vált ki, így aztán mi a fikázásnak is örülünk. Az általad véleményezett animáció nem akar semmi több lenni, mint aminek látszik: egy játékos kis hangulatfestés, témafelvezetés, ami nem veszi magát túl komolyan. Ha gyerekesnek találod, nem kötelező nézni, illetve minthogy ez a felület András személyes blogja, azt tesz ki rá, ami csak jólesik neki. Sosem értettem azokat a fajankókat, akik bloggereket / vloggereket szidnak az általuk megjelentetett produktumokért, mintha bárki is fizetne az itt látható tartalomért vagy esetleg az adóforintjaidból készülne. Annak a feszegetése pedig hogy vajon mennyibe került, tényleg a legalja. Ahogy András is írta, a grafikát valóban nem 2 Ft-ért csináltuk, hanem ingyen, nem mindtha ehhez rajta és rajtunk kívül bárkinek is bármi köze lenne. Ha ennyire izgat a kérdés azért, mert több éves nagyon intenzív munkakapcsolat után úgy érzetük, szívesen támogatnánk ennek az új fejezetnek a nyitányában. Szerintem jó úton halad 🙂 A körbe-körbe kocsikázó macska legyen mindenkivel!

    • buvartacsko

      “legyen már mindenkinek saját véleménye és álljon ki érte”

      köszi a biztatást! az én saját véleményem az, hogy nagyon tetszik az új design. remek munkát végzett a designer csapat. vagy megint csak az számít ebben az esetben objektívnek aki fikáz és nem tetszik neki? ez komoly? ez hol objektív így?

      kifejezetten kellemes ránézni a blogra, átlátható és szellős, modern és teljesen jól prezentálja a blog tartalmát. akárhányszor volt itt design váltás mindig csak jobb lett. (a kezdetek óta követem Andrást, még forum.hwsw.hu-ról ismertem meg)

    • ReptilianSyrian

      azert raknak be ilyen grafikat, amit akarki 2 perc alatt meg tud rajzolni, mert igy kevesebb eroforrast eszik, a tomorito jobban be tudja tomoriteni, ezaltal gyorsabban toltodik be az oldal.
      Es ha igy van, jobb helyezest kap a google listajan, ami azt jelenti,hogy olcsobb a reklam, illetve elorebb hozza a talalatokban.
      Ez nem divat, hanem optimalizalas.

      A problema azokkal van, akik aztmondjak,hogy akarki nem tud ilyet rajzolni, dehat megertem oket is valakinek meg kell elni abbol is,hogy tehetsegtelen izleses dolgokhoz. Nem ertem ezen miert kel hoborogni. Lehet,hogy bena az “alkotas”, de legalabb valaki dolgozott vele, es nem masok penzet szivta el. Hoborogj inkabb a tozsde spekulansok privat oldalan, hidd el, ok teszik rossza a vilagot, meg a gyogyszeripar, hadipar, husipar, elelmiszeripar, nem a fogpiszkaloemberkeket rajzolo kockak…

  • Blissful

    A különböző utcai töltők csatlakozói egységesek? Vagy egyikkel csak egyik, másikkal csak másik típust lehet tölteni.

    • Gipsz Jakab

      Egy csomó szabvány van, egyes autótipusok csak bizonyos töltőkkel tölthetőek. Kb. a Type2 aljzatú töltők azok, amelyekre a legtöbb tipus csatlakozni tud, ha mással nem, átalakitóval. Viszont azok jellemzően AC töltők, a legtöbb tipus nem tud villámtölteni róla.

      Handrás bizonyára lesz majd olyan jó fej, és csinál egy enciklopédikus terjedelmű videót a témáról 🙂

      • Blissful

        Köszi a választ! 🙂
        Arra voltam kíváncsi, hogy megvan-e ennek is a maga micros usb-je? Utóbbira (Handras témafelkarolása) én is számítok.

      • Myxomatosis

        Szóval azt mondod hogy type2 csatival teslan kívül mást is tölthetsz?

        • Gipsz Jakab

          Azt mondom. Az európai gyártók többsége már a Type2 alapú CCS-t szereli az autókba, az új Leaf európai verzióján is Type1 helyett Type2 lesz az AC csatlakozó, a Zoe meg eleve csak Type2-vel készül.

    • Nem, elég nagy káosz az egész, de azért annyira nem vészes, mostanra látszik, hogy mi lesz a jövőben. Csinálok majd videót ezekről.

    • Gabor Boros

      Két nagy csatlakozó típus van: a CHAdeMO és a CCS. Előbbit főleg a japán autókban találod meg (Mitsubishi i-miev, Peugeot i0n, Citroen c-zero, Nissan leaf stb), a CCS pedig a Type1 és type2-t kombinálja, és az olyanokban található mint a..nagyjából minden más, mivel ez az európai szabvány (i3, e-golf, Zoe, Tesla stb). A két rendszer között természetesen nincs kompatibilitás, bár a Tesla Model S-hez létezik egy adapter, amivel CHAdeMO töltőről is tudnak tölteni.

      • Gipsz Jakab

        Jócskán leegyszerűsitetted 🙂 A CCS ráadásul nem a Type1 és Type2 kombinációja, hanem a Type1/2 kiegészitése egy DC villámtöltésre alkalmas csatlakozóval. Emiatt eleve a CCS is kétféle változatban létezik, Európában a Type2, USÁ-ban a Type1 alapra épül.

        • Gabor Boros

          Próbáltam egyszerűen:D köszönöm a pontosítást!:)

  • Valentin

    :-DDD A nap jó híre!!! :-)))
    Már jól indul a napom!
    KÖSZÖNJÜK ANDRÁS!

  • PT

    Nagyon amatőr dolgot fogok kérdezni, de: ezekkel csak Teslát lehet tölteni?

    • Zsiráf Zoli

      sőt Teslából is csak az újabbakat: a régi Roadstereket nem.

    • Myxomatosis

      Jaja, mondjuk hogy miért nem úgy csinálják, hogy ledobnak egy ilyen modult több lehetőséggel, csatlakozóval, hogy mindenki tudjon tölteni azt nem értem. Mintha a benzinkúton csak egyfajta üzemanyagot árulnának, ami pl csak a Fiat-okba jók.

      • Gipsz Jakab

        Sok olyan töltő van, ami több szabványt is támogat, de mivel a Tesla a Model X és S számára ingyen adja a delejt, igy a Superchargerek többsége csak Teslát hajlandó tölteni. Ezek a töltók nem csak áramot adnak, de van kommunikációs portjuk is, ami “beszélget” a csatlakoztatott autóval, igy felismerik, hogy Teslát csatlakoztattak-e éppen.

        • Myxomatosis

          Igen azt néztem is hogy elég sok portot kapott ez a fajta csatlakozó.

  • bfecka

    20 darab ilyen töltő lesz Győrben….

    Legalább ebből 4-et dobhattak volna Budapestre…..
    Nekem több ismerősöm venne tesla-t ha normálissan lehetne tölteni….
    Otthonra lehet venni olyan aránylag használható töltőt ami 3x16A betáppal elég “jól” tölt de ha valaki kidob ennyi pénzt egy ilyen autóra az örömmel használná az ingyen töltést is….

    • Zsiráf Zoli

      ha valaki 15+m-ért megveszi a Teslát, annak az ideje vélhetően drágább, hogy az ingyenesség miatt a köztöltőnél szobrozzon…

      • bfecka

        2 féle gazdag létezik!

        Egyik aki szórja a pénzt a másik aki 10 forintért lehajol az úton…

  • W

    Ha ezzel csak Tesla-kat lehet tolteni akkor mire ez a nagy oromkodes? Szerintem az itt kommentben oromkodok egeszen kis %-at erinti a dolog, de meg Andras Teged sem ertelek minek orulsz mikor mondtad nem lesz Teslad egy joideig.
    Ha mast is lehet tolteni akkor juhejjjjj.

    • Azért, mert ha nem épülnének ezek meg, akkor továbbra is úgy éreznénk, hogy egy utolsó kis fos balkáni hulladék ország vagyunk, ami senkit nem érdekel. Ezért. Vagy mondjuk ne az én pofám égjen, hogy az esetlegesen hazánkba látogató Taslás autósok nem tudják tölteni az autóikat ha átlépik a határt. Vagy mondjuk mert a Tesla jelenleg piacvezető az elektromos autózás területén, nem baj ha látnak némi fantáziát hazánkban, e autó téren. Vagy mondjuk annak is örülök, hogy bár én nem tehetem meg, aki igen, az szívesebben vesz majd Teslát, ha látja, hogy vannak Superchargerek.
      Hirtelen ezek jutottak az eszembe, amiért megéri örülni ennek a hírnek.

      • W

        “továbbra is úgy éreznénk, hogy egy utolsó kis fos balkáni hulladék ország vagyunk” na ezzel a resszel konkretan egyet tudok erteni 😀