Megéri egy 8 éves Nissan Leaf?

Az egyik legolcsóbb elektromos autó. De vajon mit tud és kinek lehet jó egy 2011-es Nissan Leaf?

Elég sok levelet kapok, melyben tanácsot kérnek tőlem használt autó vásárláshoz, sokan kérdezik, hogy mire érdemes figyelni. Mivel nem vagyok használtautó kereskedő, nem nagyon szoktam tudni tanácsot adni, hiszen egy elektromos autó sem nagyon más, mint egy egy benzines és ahány autó annyiféle állapot. Szóval ez nem egyszerű téma. Viszont ígértem, hogy lesz régi Nissan Leaf videó, amiben leginkább arról lesz szó, hogy mire kell figyelni ha valaki az előző szériás Leafben gondolkozik. A videóban is említettem, hogy a Villanyautósok.hu oldalon van egy lista, amin érdemes végigszaladni, azt itt találjátok.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu

  • Czékmán Csaba

    András, te voltál a videoiddal az utolsó lökés nekem, hogy elektromos autót vegyek. Egy régi Leaf, ennyi volt a keret. De ez a videód rosszabb színben tünteti fel ezeket az autókat, mint amit érdemelnek. Ez szerintem félrement anyag lett. Szerintem ez egy ronda kinézetű, full családi méretű autó, belül nagyon szerethető, és jobb hatótávval, mint amiről szó volt itt. Ez a rész picit félrevezető lehet, szerintem egyikben sem 100km rendes vezetésnél a range

    • Az EPA range 115 volt ujkoraban is. 85 szazalekos aksival ez 100 km, ahogy latszik is amtippelooran, telen joval kevesebb.

  • Treil

    Nem jön ki szerintem még jól anyagilag. Féláron lehet venni 6 éves Swiftet, 6 évet még elmegy hogy kvázi olajat kell cserélni meg fékbetétet. Eszik átlag 6-7 liter között és nem áll meg alattad télen 100km után, tehát nem csak másodautónak jó. Alkatrészek olcsók. A benzin meg drága, 2 millióból viszont beletankolok 400-as benzinárral számolva 70 ezer kilométert, és onnan kezdi behozni az árát a Leaf. Az évi 15 ezerrel is több mint 4 év, az akupakk meg annyi idő után jó ha lesz 60%-os, amivel teljesen beszorulsz a városba. Szerintem szigorúan anyagi szempontból nézve még nem térül meg, azért nem érdemes elektromost venni. Viszont a zöld rendszám azért ad némi pluszt, meg jó érzés ha nem pöfögi a városban a füstöt az ember. De szemben ott a kényelmetlenség hogy azért 100-120km-re tölteni ami csak kevesebb lesz egyetlen autónak kizárja a használatát.

    5-6 év múlva már az új Leaf használtan szerintem anyagilag is valós alternatíva lehet.

    • Balazs

      Nem olyan biztos az, hogy romlik az akku annyira.

      De ugyanakkor az is tény, hogy a legelső leaf hez képest, ami a videoban is szerepelt, a ráncfelvarrót 2013 tól, miután elindult az europai gyártás, már jüval jobban bírta az akksi, sokat modósított rajta a Nissan.

      Hogy mi lesz pár év múlva nem tudjuk.

      De összeszedhetné magát a többi gyártó is, hiszen ha van miből választani akkor árverseny is lenne a gyártók között, persze csak remélni tudom, hogy ez nem az akksi rovására megy majd.

      Jelenleg lényegében mindent figyelembe véve a lead az egyelen ésszerű választás az elektromos autók közül, használtan mindenképp, és úgy látom ezt az eladók is tudják, és emiatt van a magas ár.

      • Treil

        Mint írtam 2 millióért elég sokat lehet beletankolni, meg a 20 ezres olajcsere is pár belefér. Ugyanis ennyivel drágább a használt Leaf, 85%-os akksival. És sajnos a teljesítmény nem lineárisan fog romlani. Akárhogy számolunk messze nem térül meg az elektromos autó, még használtan sem, nem beszélve a kényelmetlenségről ami mellé járt ha nem városi, vagy rövidebb ingázós autónak veszik, amire csak másodautó alkalmas.

        Az a gond hogy a használt ronda Leaf a leggazdaságosabb eletkromos életképes megoldás és még ez is messze van a megtérüléstől.
        Nyilván ha valakinek az elektromos autó és a hit a környezettudatosságban fontos hobbi annak megéri, másnak nem.
        Ma mentem pályán, szerintem ha 100 kamiont nem láttam szembe jönni 70km alatt akkor egyet sem. Én inkább első körben azon gondolkodnék hogy lehetne ezeket a szörnyeket kiváltani, például vasúti szállítással, vagy bármilyen elektromos pályás megoldással. Csak azért mert ezeknek az elektromos kiváltása szerintem fényévekkel többet fogna mint a 6L fogyasztású városi kisautók évi 7-10 ezer kilóméterrel. Nembeszélve hogy vágják folyamatosan gatyára az utakat.

  • Balazs

    András, jó volt a video mint mindig csak így tovább.

    Csinálhatnál egy “rapidgate” tesztet az új e golf al is, mert amit olvastam, az egyik portálon, aszerint ott is jelentkezik, ami minimum kínos a Volkswagen nek, lévén drágább a golf mint az új leaf.

    • Mateosz

      Másik is tapasztalták, hogy van rapidgate az e-golffal is. Pl.: TeslaBjorn.

  • sterling13

    Sziasztok!
    i3 vásárlásán gondolkodom, de belefutottam abba, hogy amikor elmentem megnézni egyet az akku kapacitás a meghirdetett helyett kisebb volt és ezt is csak a tulaj mondta el mikor odaértem.
    Hogyan lehet ellenőrizni mekkora akkuval van gyártva az i3 ?
    (Nem szeretném a BMW-be be vinni minden alkalomkor és a forgalmiba se volt benne vagy legalábbis lehet Én voltam a hülye és nem vettem észre.)

      • sterling13

        Köszi a választ! Értem mit mondasz, hogy ki lehet következtetni a kijelzett adatból, hogy milyen akkuval van szerelve.
        Ha valamiért valami van vele és pl. hogy már a 33kWh akksi is 18kWh vagy kevesebb körüli értéket mutat? Vagy X év mulva ha ezek a korábbi modellek tényleg valósan amortizálódnak (tudom sok sok év) de akkor majd hogy ellenőrzöm kikövetkeztetés nélkül? (33kWh REX tervezem amúgy venni)

  • Zoltan Keszli

    Szeretnem tudni mikor purcan ki az aksi es mibe kerul az uj.

  • lapátok kaszát

    milyen szép a hölgy :))

  • W

    Sokszor kiderult mar, hogy azert vannak gondok velem, es ime megint: nekem tetszik ez az auto 🙂 nem tudom miert, de tetszik. Kekben is es feherben is. 30kWh valtozattal elrodeoznek, meg is nezem hogy lehet hozzajuk jutni.
    Megneztem a youtube csatornat, de rohadt faraszto mar ez az “Andizas” rajta. Inkabb kihagyom.

    Andras csak tanacskent: ha hasznaltauto tesztet keszitesz (keszitetek) akkor a nezo arra is kivancsi: ajtok hogy nyilnak, korben hogy nez ki a kocsi, karpitok epek-e benne (8 evnyi ki- es beszallas azert mar ad vmit az anyagnak), elfaradt-e a csomagtarto nyito, mik tortek le, mik szinezodtek el esetleg az evek alatt. Andi, hogy befer-e a csomagtartoba az annyira nem merce, leven 162 cm es vasaggyal egyutt 47kg kb., es amugy is a csomagtarto adatot meg lehet nezni.
    Mas: mivel Andi tesztelte le, kivancsi lettem volna legalabb 3-4 percben egy monologra tole, amin vegigmegy az egyes dolgokon pro-kontra. Mik a benyomasai. Elhangzott roviden 1-2, de bele is folytottad a szot. Hagyd egy kicsit beszelni 🙂 Es o is bele-bele szolt a Te mondandodba, ez is zavaro volt szamomra.
    Koszonom a videot, azert jo volt megnezni, nem kotekedeskent irtam amit irtam!

  • Márton Szigeti
  • Vitya

    Az lehetne hogy ez a csajszi ne szerepeljen tobbet? Mert elkepzelesem nincs mirol szolt a video.