Két új villámtöltő is lett igen fontos útvonalakon

16 komment

Ha nincs villanyautód, akkor ez a hír pont nem fog érdekelni, de ha tervezed, hogy lesz elektromos autód, vagy esetleg már van is, akkor nagyon fogsz örülni.

Tegnap este két Forzázás közt, meg a hétvégi videó hozzászólásainak megválaszolgatása közben jutott el hozzám a hír, hogy Győrben az E.ON lecserélte a töltőt, végre van CCS is a CHAdeMO mellett. Mostantól a BMW i3 vagy akár az e-Golf tulajok is gond nélkül eljuthatnak az M1-esen Ausztriába. Azt hiszem, meg is van a hétvégi videóm témája, irány Bécs. Vagy Szeged, még nem tudom. 🙂 Bár ez a töltő a városban van, nem pedig közvetlenül az autópálya mellett, még így is sokkal jobb, mint a semmi. Ezúton is nagy köszönet az E.ON-nak, hogy lecserélte a töltőt egy mindhárom szabványt támogató DBT készülékre.

Egy villámtöltő is baromi jó hír Magyarországon, de itt van mindjárt még egy, méghozzá ez is olyan út mentén, ami eddig kopár elektronauta gyilkos, villanymentes sivatag volt. Nade mostantól!

Kecskeméten is lett villámtöltő, az izsáki úti Four Points by Sheraton szálloda parkolójában. Épp a hétvégi videómban példálóztam vele, hogy ha mondjuk Szegedre kéne mennem, igencsak meg kellene terveznem az utat. Most pedig egy csapásra meg is oldódott ez a gond, hiszen Kecskemét pont félúton van, így egy gyors töltéssel oda vissza simán 130-as tempóval lehet eljutni Szegedre. De például Erdélybe is sokkal könnyebben eljuthatunk. Sőt! Ennek a két töltőnek hála, Erdélyből is könnyedén el lehet jutni Ausztriába. Azt hiszem, ezekből a példákból is látszik, hogy egy-egy jó helyre lerakott villámtöltő mekkora segítség az elektromos autó tulajdonosoknak. Frissítés: a Kecskeméti töltő használatával kapcsolatos infókat itt olvashatod.

elektromos autó töltő helyek Magyarországon

Mondjuk Szegedre sem ártana egy villámtöltő, de reméljük, hogy csak sokat kell mondogatnom, és ott is lesz.

Mindeközben a Tesla így épít 3.5 megawattos töltőket egy parkolóházba, melyek akár 50 autó egyidejű villámtöltését is meg tudják oldani. 😳 Egészen elképesztő, hogy amíg mi két töltőnek is örülünk, mint majom a farkának, máshol ilyen léptékben fejlődik a villanyautózás.

  • Myxomatosis

    Ha jól látom a kicsit keletebbre élő népek nem jutnak messze az elektromos autójukkal.

  • MTamás

    Nem tudom pontosan ez milyen töltő, de bő egy hónapja adták át: http://www.u-szeged.hu/sztehirek/2017-szeptember/elektromos-auto

    • MTamás

      Szegeden!

  • Valentin

    OFF téma következik, ami nagyon kiakasztott, s még Handrás jó híre se tudja feledtetni ezt velem:
    12:00 perctől hallgassátok
    1. hír: államadósság
    2. hír: nővel erőszakoskodó FIDESZ-es politikusnak áll a zászló a mai Mo-n
    http://www.klubradio.hu/klubmp3/klub20171024-182852.mp3

  • Valentin

    +1 töltő: A Töltőpont app-on felkerült (az általam felvitt) Nagykanizsán is a 2X22kW-os váltóáramú gyorstöltő a Zoésok nagy örömére, irány a Horvát-Szlovén tenger!

  • Zengei
    • Nem, nem érkezik meg. Ez a törvény csak lehetővé teszi, hogy majd egyszer megérkezzen rá.

  • Mucsi Sándor
    • Ez kb kizárt, hogy májusig elkészüljön. Beírtam a naptárba, majd jól visszatérünk erre májusban. 🙂

  • Lui

    Handrás, volt már cikk a töltők és töltőfejek fajtáiról? Ha nem, akkor esetleg lehetne egy jól összeszedett táblázat, műszaki adatokkal.. Köszi!

  • Valentin

    Azért ez nem egy sima házi töltő Handrás, ráadásul napelemekről, vagyis zöld E.
    Ez egy 22kW-os! AC töltő, ilyet nem fabrikálsz csak úgy otthon, és megint csak azt tudom mondani, hogy kiválló töltési lehetőség a Zoéknak, 35 perc alatt +100 km.

    • Minden más autó meg maximum 7-11 kWh-val tud tölteni, arra elég egy 3 fázis wallbox.

      • Valentin

        Elég nagy baj, hogy hazánkba a Renault Hungária nem importálta 2017 előtt a Zoékat. Ezért nem ismerik az emberek, és ezért nem tudják, hogy lényegesen jobb, racionálisabb és autózhatóbb megoldás hazánkban, mint a Leaf vagy az i3. Hidd el, nem az i3-t szídom, de még csak nem is a Leaf-et (pedig azt tudnám), hanem ismerve hazánk töltőtérképét (amivel szívsz te is eleget, mert egy csomó helyre nem tudsz menni, ahová amúgy szeretnél (Alföld, Kelet, Dél-kelet és Észak-Kelet régió), föl kéne ismerni a magyaroknak, hogy a Zoé a legjobb választás a magyar elektromos autó piacon az ár és a használhatóság miatt (a többi pozitívumát most nem fejtem ki).

        Tehát RENAULT ZOÉ emberek!