Itt az Audi elektromos autója az e-tron

Végre! Az Audi is beszáll az elektromos autók piacára, a Tesla és a Jaguar mellé! Nagy aksi, nagy hatótáv, ultragyors töltés. A virtuális tükör már csak hab a tortán. Íme az Audi e-tron.

Nagyjából két hete, egyszer csak a csapból is elektromos SUV-k folytak. Először a Merci tolta tele a netet az EQC elektromos autó fotóival, aztán a BMW tízerelte meg keményen az iX3-as modelljét. Aztán kiderült, hogy az Audi nemsokára lerántja a leplet a saját elektromos szabadidő autójáról, ezért indult be a két nagy konkurens gyártó. Kicsit vicces volt az egész, ugyanis a Mercedes és a BMW autói majd csak 2020-ban lesznek kaphatóak, az Audi viszont már jövő tavaszra leszállítja azoknak, akik most megrendelik. Ezzel három szereplősre nő az elektromos SUV piac, a Tesla és a Jaguar mellet az Audival is számolhat az, aki ilyen autóban gondolkozik.

Az e-tron ma hajnalban mutatkozott be San Franciscóban. A nyugati parti bemutatóval egyértelműen jelzi az Audi, hogy komolyan veszi az USA piacot, a keynote során is főként az államokbeli töltőhálózatokról volt szó. Ezekre nem tértem ki, hiszen nekünk az európai helyzet számít leginkább.

A bemutató kicsit szűkszavú volt, de azért sikerült összeszednem minden fontosabb részletet az autóról, jöjjön is az összefoglaló videó. Íme:

A légellenállási együtthatót nem sikerült pontosan megtudnom, van ahol 0.30-at, van ahol 0,28-at van ahol 0,25-öt írnak. A lényeg, hogy elvileg legjobb a kategóriában, később kiderül majd melyik szám stimmel. Úgy néz ki, hogy az USA-ban maradnak a normál tükrök, az EU-ban jöhet a virtuális. Azt sem lehet még tudni, hogy engedik-e a virtuális tükröket Magyarországon. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a műszakin az ellenőr dobna egy hátast ha meglátná a virtuális tükröket, de bízzunk a legjobbakban.

 

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Ebikeshop.huRackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.hu

 

  • ROZSE

    Nehezen fogom tudni elképzelni, hogy ha valaki egy prémium elektromos autót akar venni, akkor egy Teslát vegyen majd egy ilyen helyett.
    Ez az Audi sokkal minőségibb, és sokkal olcsóbb is. Nem vagyok nagy elektromos autó párti, de ez az Audi nekem is tetszik.

    • Valentin
      • ROZSE

        Ebből a cikkből nem sok minden derült ki, hogy mitől sokkal jobb a Tesla.
        ” hattized másodperccel lassabb 0 és 100 között, és 30 kilométerrel kevesebbet megy”
        Azért egyik sem egy olyan dolog ami miatt rohannék Teslát venni, cserébe mondjuk az Audi belső tere sokkal igényesebb. Ez pl nekem többet számít, mint az, hogy 6tizeddel lassabban van százon.
        Egyébként ha 1 árkategória lenne a 2 autó akkor még akár a Tesla jobb vétel is lehetne, de így, hogy kb 15millióval drágább így nincs is miről beszélni, a maradék pénzből kijön még egy Model 3 😀

        • Valentin

          ROZSE, a cikkből nem a 0,6 sec a lényeg, hanem az, hogy olyan nagyon ismert lapok megfelelő emberei húzták le az Audi fejlesztését a Tesla-hoz képest, akik eleddig folyamatosan és tendenciózusan támadták a Tesla-t.
          Ez a lényeg.

  • Sojeac

    Nekem is nagyon tetszik ez az autó, de a Tesla is! Bár soha nem lesz ennyi pénzem… 🙁 Szóval ez csak álom lehet maximum. Azt hiszem, sokan vannak még ezzel így.
    A többség (velem együtt) egy alsó-közép kategóriájú villanyautóra vár, ami tényleg megfizethető lesz. Nem kerül duplájába, mint a hasonló kategóriájú benzines. Bár szerintem soha nem lesz olcsó a villanyautó. Az árkülönbség valószínűleg úgy fog majd csökkenni, hogy a benzinesek szép lassan hozzá drágulnak.

    A hozzám hasonlóknak esetleg majd pár év múlva használtan egy mai 40 kWh-s Zoe, vagy valami hasonló. Addig meg majd álmodozunk…

    • Emmert József

      Én is ezekre várok, de azért optimista vagyok. Más kérdés a mikor.

  • W

    Ha ebben az arkategoriaban keresgelnek, nalam bestbuy az eTron. Nem egy elcseszett kulso (sot!), nincsenek kompromisszumok. A Jaguar mellett ez az amit azivesen betolnek a garazsba (persze nekem az a 4-5 nap amit egy Zoe-val egyutt toltottem az is nagyon tuti volt, csak azt nem tudom elkepzelni 1. autonak magamnak, ezt az Audit siman).

    • Balogh Balázs

      kompromisszum a hatótáv. Ha lesz belőle i3-hoz hasonló plusz benzinmotoros változat, akkor lesz best buy.

      • W

        Akkor lesz best buy egy elektromos autó, ha lesz benne benzinmotor? Érdekes…

        • Balogh Balázs

          A meghirdetett akár 400km Audis használat mellett 200-300km-re elég biztonsággal, ami a mai töltőhálózat mellett macera, kevés. Hosszabb utakra alkalmatlan. Ezt oldaná meg a kiegészítő benzinmotor mint az i3-ban.

          • W

            Szerintem 350km-rel nyugodtan lehet szamitani, hacsak nem 180-nal autopalyaznal. Ez a tav nekem elegendo, ezzel az orszag barmelyik pontjara eljuthatok, sot ha tavolabb akkor legalabb ilyen tavolsagonkent ugyis megallnek 20-25 percre mindenkeppen… igy legfeljebb mondjuk 35-40percet szamolnek ha 500-550km-re mennek (1 orat ha kicsit tavolabb), kozben kajalok, elintezem a levelezesemet stb.
            Persze az alapbol 500km hatotav lenne az igazi, el fog ez meg jonni, 2025 korul, addig nekem ez megtenne es a hatsomat verdesnem oromomben a foldhoz minden reggel 🙂

            • Balogh Balázs

              a célcsoport ideje drágább annál, hogy két üzleti tárgyalás között köztöltőkre vadásszon… sokkal nagyobb és megbízhatóbb villámtöltő hálózat és/vagy hatótáv kell ahhoz, hogy a család első autójának valódi alternatívája legyen…

            • W

              Szerintem ezen kar “vitaznunk” , majd az eladasi adatok igazoljak hany ember valasztja ezt az autot maganak/cegenek.

            • Spoiler alert!

              Nincs 300 km 130-as tempoval a hatotav.

            • W

              Na ez mar gaz, 140-150 palyatemponal illene a 350-et tudnia. Igy a celzott reteg “kicsit” csalodott lesz es vesz inkabb egy Q5-ot 2-3 litykos dizellel amig van, teliextrazva.

        • Valentin

          Hát igen, jó válasz!

  • klarky

    Handras, te hol veszel Model X -et? Sőt, egyáltalán Teslát hol veszel? Norvégiában? Ne nevezzünk már konkurenciának egy kvázi belpiacos gyártót aki még a saját honos országának igényeit se tudja kielégíteni egy olyannal szemben, akinek kereskedése egy nagyobb faluban is van…

    Arról nem is beszélve, h miért venne Európában vki egy zöldfülű Teslát amikor 100 éves gyártók jönnek elő a prémium modelljeikkel?

    • Model X-et akar ausztriaban is tudsz venni, nem kell meszkre menni, ott a szep kis Tesla szalon.

    • W

      Azért a 100 éves gyártók megrezzentek ettől a belpiacos gyártótól mint a nyárfalevél. Hirtelen 15-20 új elektromos modellt prognosztizál mindegyik gyártó 5-6 éven belül. Ha ők komolyan veszik, szerintem mi is vehetjük nyugodtan.

    • Geza Balazs

      Szerintem ne keressunk mierteket, amig az eladasi tablazat ugy nez ki, ahogy… https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Sales_by_country
      Eddig is a szivem csucske volt a Tesla, de ami ezen a heten tortent, az minden varakozasomat felulmulta… Augusztus vegen rendeltem meg a Model S 100D-met (Grazban lakom), harom honapos atfutassal. Majd hirtelen otlettol vezerelve irtam az irodanak, hogy ha tudjak, pontosan mikor erkezik meg, szoljanak azonnal, mert tukon ulok… Erre a fazon keresett nekem egy hasonlo parameterekkel rendelkezo uj autot, ami mar raktaron van, adott ra €6k EUR kedvezmenyt es ajandekba egy falitoltot hozza, teljesen ingyenesen es bermentve, csak mert hajlando voltam valtani. Ja, az uj kocsiban premium borbelso van karbon dekorral, amit INGYEN megkaptam a rugalmassagomra tekintettel. Minden tekintetben jol jartam.
      Ha ezt barmelyik patinas gyarto utanukcsinalja, gondolkodom a dolgon, addig viszont tehetnek egy szivesseget. 😀

      • W

        Gyere vele azonnal erre és alázzuk szét a kis piros bimmerest 🙂

        • Geza Balazs

          nem alazok senkit, foleg ot nem, nagyreszt neki koszonhetem, hogy teslam lett, a videoi meggyozoek voltak 😉

      • qubit

        Ó, dehogy nincs ilyen más gyártónál. VW-ket féláron osztogatták az USA-ban, csak ne mondják vissza a rendeléseket. Volt aki alapváltozatot rendelt és fullost kapott, csak vegye át.
        Egyik kereskedés se jótékonysági intézmény. Te azért kaptad így, mert ez nekik is biznisz volt. Valószínűleg volt egy lerendelt autó, amit valaki visszamondott. A Tesla valamennyit visszatérít a számázási árból, ha ezzel a felszereltséggel el tudja adni a kereskedés.
        Te is jól jártál és ők is. Jól tálalták, ügyes volt az értékesítő, mert te kivételezettnek érezted magad. Végülis ez a lényeg, hogy mindkét fél elégedett legyen, WIN-WIN.

        • Geza Balazs

          nem erzem magam kivetelezettnek, de igen, jolesik ez a fajta torodes. pontosan tisztaban vagyok vele, hogy win-win, ok is jol jartak, en is jol jartam, egyedul a tesla jart kicsit rosszabbul (rovid tavon), de tul fogja elni. hasonlo kategorias premium gyartoknal, ahogy handras es mr. nehezlab is mondta, meg a terkepfrissites is penzbe kerul. engem a tesla meggyozott.
          tegnap a grazi tesla lounge belepokodjat is megkaptam. ingyen kave, suti, udito, asvanyviz, teve, wifi a toltes idejere.

      • Valentin

        Tök jó ilyet olvasni, nagyon örülök neked és a kitörő örömödnek, nagyon átjött :-)))!

    • László Fodor

      Egyelőre várjuk meg, hogy mennyit tudnak gyártani belőle, mert az elektromos autókkal ez a legnagyobb probléma. A tesla folyton agyon volt cikizve, hogy képtelen rendes mennyiséget gyártani, de egyelőre azt látom, hogy még mindig ők tudják a legtöbbet. Ebből az audiból is az elején csak 200 db per hét lesz gyártva.

    • Valentin

      Se hatékonyságban, se kiforrottságban nem veszi fel a versenyt az e-Audi a Teslával.
      Nem véletlenül vontatnak 25 tonnás kamiont Tesla X-szel ki a hóból, s a hatótávja is lényegesen jobb a Tesla X-nek, egységnyi kWh-ra, tehát aksi kapacitásra meg pláne.
      Egyedül a prémium minőségű belső megvalósításában tudna az Auditól tanulni a Tesla.

  • Márton Szigeti

    Nagyon bejön, talán a tükör az egyetlen, ami szerintem totál felesleges. Persze űrtechnológia, meg minden, de nekem nem hiányzik. Abba pedig bele se merek gondolni, hogy a kamerákkal meg mindennel együtt mennyibe kerülhet, ha véletlenül lekoccolod. Ez még annak is durván fájni fog, aki ki tud adni ennyi pénzt egy autóért.

  • Palásti Gábor
    • László Fodor

      Elolvastad a cikket? Csak jövőre kezdik gyártani, szóval míg kapható lesz kb. másfél év.

      • Palásti Gábor

        Miért az Audit már lehet kapni?

        • László Fodor

          Igen már előrendelheted és pár hónap múlva már meg is kaphatod.
          Míg a Mercinél ez nagyon messze van. Arról nem is beszélve, hogy azokkal a specifikációkkal az a kocsi másfél év múlva már totál elmaradott lesz, így totálisan zsákutca.

          • Igy van.

            • Palásti Gábor

              Merci is elő rendelhető, de mindegy is, akkor is van neki. Nem mondható hogy nincs. Aki Merci buzi megvárja.

  • pampalini

    A Jaguar és az Audi szép csendben beérte a Teslat, sőt, lassan az egész autógyártó ipar felébred a hosszan tartó Csipkerózsika álomból. Nekem olybá tűnik, hogy elillant a Tesla előnye, bár illanásnak nem nevezném, mert éveket vertek mindenkire, de a gyártási nehézségeik és egyebek miatt a piac beérte őket. Ezek a tradicionális autógyárak jobb minőségben tudnak nagyobb tételt előállítani, így kérdés, hogy mi lesz a Teslával, mert a botrányok is egyre inkább halmozódnak a cég körül.

    Persze a “dolgukat” megtették, ahogy azt már Handrás is említette korábban: Bármi is lesz velük, behozták a köztudatba/fogyaszthatóvá, ha úgy tetszik piacképessé tették az elektromos autókat:)

    • Valentin

      A hátsó sorban kullog?????

      Audi 200db/hét
      Tesla 6000 db/hét (és ez csak a model 3)
      Tesla Model X és S 2000 db/hét
      vagyis 8000 db/hét Tesla

      Csak 40X annyi, mint az Audié, és az aksigyártásuk is házon belül van, ráadásul annyira magas volumenű, hogy az ipari vill. E tárolásra is képesek hatalmas mennyiségeket gyártani az autóik mellé!!!!

    • Hat azert ez nem igy van. A Tesla mindenkinel tobbet tud gyartani, nagyobb hatotavval, es sajat toltohalozattal, es szoftveresen is joval a tobbiek elott jarnak.