iCar (unibody)

Törzsfőnök a törzsnek:
Ha ma az Apple bejelentené az Apple-autót, akkor megmondom nektek, hogy az milyen lenne.

– Kétféle motor lesz, egy 2,9 literes bezines V4 és egy 4,7 literes V8 biturbó-hibriddel, alacsonyabb fogyasztással.
– Az autó karosszériája “unibody” elnevezéssel készül egyetlen alumínium-tömbből kimarva, ami önmagában megoldja a karosszéria merevségét és a gyűrődési zónákat is, ezzel a világ első egy tömbből készült autója.
– Egy tankolással 2000 km-t tud elmenni.
– A nagyobb modellben a turbó be van kamerázva, így a turbók ízzását folyamatosan lehet követni a belső nagy képernyőn.
– Csak LED-es fényforrások az egész autón.
– A designt Jonathan Ive tervezte.
– Csak fekete és fehér modell. A nagyobb modell default fehér, de lehet kérni fekete színben felárral, a kisebbet csak fehérben.
– FM-rádió csak külön kiegészítő megvásárlásával lehetséges, a kissebb modellben CD lejátszó sincs.
– A belső borítás egy új, Apple-által tervezett anyagból van, ami nem bőr, meg nem is szövet, hanem valami öntisztító novelife nevezetű cucc.
– Csak Apple-töltőállomáson, lehet bele tankolni (valamiből meg kell élni) mágneses mag-safe üzemanyagtöltő-csatlakozóval, mely a megakadályozza, hogy a kevésbé értelmes tulajdonosok magukkal rántsák a kutat.
– Elején-hátulján LED-es világító alma-logo, ami közeledtünkre illetve menet közben világít.
– Csak az iPhone-al párosíthatod bluetooth-on, viszont automatikusa letölti az otthon elkészített útvonalterveket és ezek automatikusan belekerülnek a navigációs rendszerbe.
– A naptár automatikusan szinkronizálódik .mac-en keresztül a iCal-lel, így egyből tudja, hogy hova kell menned aznap, ennek megfelelően felajánlja a Navi az optimális útvonaltervet a célállomásokhoz.
– Piroslámpa illetve bármilyen megállas esetén környezetvédelmi okokból automatikusal le-sleepel (a belső tér és a légkondi is), majd a gáz érintésére azonnal életre kel és elindul.
– Navigáció természetesen standard Google-térképpel már csak emiatt is szükség van a folyamatos internet kapcsolatra.
– Menet közben a .Mac-re felszinkronizálja, hogy merre jársz és a videókat feltölti az útról, hogy a nagyi is láthassa merre járunk éppen.
– A motorháztetőt nem lehet felnyitni!, komolyabb meghibásodás esetén az egész autót cseréli az Apple.
– A konkurrens márkák autóinál 20%-kal drágább fogyasztói ár, Kelet-Európában még ennél is többet kell kifizetnünk.
– Az egész műszerfal egy nagy érintőképernyő, a digitálisan ábrázolt analóg műszereket widgetek formájában drag-and-droppal átrendezehetők és az iCar accessories store-ból (iCAS) pimpelhetők.
– Letölthető developer kit, mellyel a fejlesztők kiegészítőket készíthetnek az iCarhoz.
– Menet közben folyamatos G-mérés kérhetsz a kijelzőre.
– A szokatlan, az érintéképernyőn megjelenő kormány miatt már most tudni, hogy rengetegen nem vásárolják meg az autót és BMW-t vesznek inkább.
– Az egyetlen pedál miatt úgyszintén (fékezni a gázpedál és a kormányon található CTRL-gomb együttes megnyomásával lehet).
– Az autót egyébként kiválóan lehet az iPhone levegőben történő forgatásával is kormányozni.
– Gyári kivitelű autóval a felfüggesztés spéci hangolása miatt földúton történő közlekedésre egyáltalán nem alkalmas, kivéve BootRoad telepítésével, mellyel lehetőség nyílik más gyártók futóműbeállításával terepezni.
– További iPhone alakalmazásokat tölthetsz le a kocsidhoz, amin látod hogy hol van az autód éppen (a iPhone GPS odavezet a kocsidhoz, ha esetleg elhagytad volna az Auchan-parkolóban), illetve megmondja a guminyomást, az üzemanyagszintet, a időjárás-információkat elemezve javaslatot tesz a gumicserére, stb…
– Ajándékba kapunk Apple-hóláncot, amúgy se menne mással a speciális Apple kerekek miatt.
– Az autó leállítás után automatikusan felpakolja magára a szoftver update-eket.

Az iCar miatt az össze Apple boltnak külön iCar bemutatótermet kell nyitnia, legalább 1000 négyzetméteren.

– Egy évvel az iCar bemutatása után az Apple valószínűleg bejelenti a megújult “twice-as-fast” iCar-t, melyek végsebessége 500 km/h, de ez már csak találgatás.

  • CheeBee

    A MagSafe-en akkorát szakadtam 😀

  • Ez szép volt 😀

  • Csutka

    még a végén kedvet kapnak egy ilyenhez 😀

  • Balazs

    Ez talalt 🙂

  • groop

    Garancialis javitas K-Europaban csak a hiba fenykepes dokumentalasaval es amerikai apple engedelyevel avagy havas cipovel ne lepj be a kocsiba mert elszinezodik a padlo es ugrott a gari. 🙂

  • és csak fekve lehet benne lenni 🙂

  • PTS

    Kényelem és Elegancia mi? 🙂

  • falkon

    “…de ez már csak találgatás…” 😀

  • Ez hatalmas 😀
    Köszi Handras, ezen szórakoztam.

  • hobe
  • Mikortól rendelhető az xms-nél? 🙂

  • Aszfaltbetyár

    a MagSafe istenbizony jó ötlet lenne, bár akkor nem lenne annyi vicces hülyeamerikaiautós videó a jutyúbon 🙂

  • M.

    – Csak fekete és fehér modell. A nagyobb modell default fehér, de lehet kérni fekete színben felárral, a kisebbet csak fehérben.

    A kisebbet csak feketében nem? Legyünk pontosak.

  • BB

    Az iCar csomagot csak két adott pont között tudna továbbitani, ha netalán A-ból szeretnél a csomaggal B-be menni, majd ugyanezt a csomagot C-be ejuttatni, B-ben a kocsi teljes tartalmát ki kellene pakolnod, majd visszarakni és csak igy mehet C-be…
    A belső tároló rekeszek között nem tudsz komplett csomagokat átrakni, csak a csomag tartalmát egyesével, ha tehát pl mákot viszel a kesztyűtartóba, de átraknád a csomagtartóba, akkor ráb*tál…

    Jah, mindkettőre van megoldás: vagy veszel hozzá utángyártott Koppány csomagmozgatót, meg Koppány csomagtovábbítót, vagy a harmadik garanciális szervíz után megcsinálja a képviselet…

  • látom unatkoztál. 😛

  • A sok pihenés teszi ezt 🙂
    Jó volt!

  • eccer

    “BMW-t vesznek inkább”
    pontosan.
    🙂

  • “- Kétféle motor lesz, egy 2,9 literes bezines V4 és egy 4,7 literes V8 biturbó-hibriddel, alacsonyabb fogyasztással.” DE: Nem működne a jelenlegi kőolajszármazákokkal, csak Apple benzinnel 🙂 (iPHONE kékfog szindróma)

  • Nem szeretnél az amerikai szabadalmi hivatalhoz fordulni? 😀 Nehogy cupertinoban elkezdjenek dolgozni a te ötleteden…

  • BAM

    Anno, 2004-ben egy TV műsorban amiben csak az Apple-el foglalkoztak, megjósoltad az iPhone-t is…2007 elején (jan.9) már ki is jött… Akkor 5 év tel el… Sztem most egy 10-15-20-25 év kell h idáig eljussanak….

  • Nagyon jópofa.:-D

    Én egyébként az Antro féle Soloduo car-ra /magyar/ leszek kíváncsi.

  • Bálint Donát

    Alsó tagozatban:

    Gyerekek ma is tanulunk egy új betűt!
    Méghozzá az Alma betőjét,az i betűt.

    MacDonát

  • DnP

    A postbol az uj iphone sejlik… vagy senem?

  • thj

    Huuu a háttérkép letöltést műszarfalra és az mp3-as dudahangot már levédette valaki?

  • Soma

    lol 😀

  • Az IMO már tervben van. Szóval nem jártál messze a valóságtól!
    http://www.imoconcept.com/

  • A dizájnt nem lehet tervezni, a dizájn maga tervezés folyamata 🙂