Hyundai Kona – Tesla Model S hatótáv verseny

A Kona az egyik legnagyobb hatótávval rendelkező elektromos autó. Vajon felveszi a versenyt a legolcsóbb Teslával?

Én is és persze sokan mások is kíváncsiak, hogy valós körülmények közt, autópályán 0 fok körül mire képes a Kona, gondoltam nem árt ha emellett egy kis versenyt is rendezünk, hogy izgalmasabb legyen a dolog. A Hyundai 446 kilométeres hatótávval hirdeti a Konát, a Tesla 75 pedig 400 kilométert tud a gyártó szerint. Előbbi az EU mérés szerint, utóbbi az USA szabvány szerinti érték. Adta magát az ötlet: fogjunk egy alap Tesla Model S-t és versenyeztessük meg a Konával. A Teslában kicsit nagyobb az aksi, de jóval nehezebb is, mint a Kona, viszont jóval kisebb a légellenállása, szóval izgalmas menetnek ígérkezett a túra. A Teslát Attila biztosította, Marci a kamerákkal segített, Andi pedig a bíró szerepét töltötte be, a csapat ezzel a felállással indult el Sormásra. Attila és én is nyerni akartunk! Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

  • Köles Ákos

    Arra azért kívánics lennék, hogy a nagyobb akus Renault ZOE, hogyan teljesített volna a videóban látható autókhoz képest.

    • Miklos Kiszely

      120-nál nem ért volna oda, vagy csak “ippenhogycsak”

      • Köles Ákos

        Én 110-el szoktam max. menni… 🙂

        • hammurabbi

          Én 140-t szoktam mondani,neked 160 kellett volna,úgy hihetőbb.
          aláírás:báró Münchhausen aki a saját hajánál fogva-lovastól-kiemelte magát az ingoványból..hehee..

          • Valentin

            😀

      • Köles Ákos

        A gyári hatótáv számító szerint 120-al fűtéssel 172 km a hatótáv.

    • Valentin

      105 km/h-s sebességgel ért volna oda.

  • realitivitásgyakorlat

    Kezdek egyre kíváncsibb lenni egy “valódi” autópályatesztre.

    Értsd: pesti vagyok, dolgom van Debrecenben (2-3 óra mondjuk), aztán hazajönnék. Az autópályát arra használom, amire való, azaz 140-145 km/h sebességgel megyek (ez a 130+10%, nem büntetnek), tempomattal. Tél van és mondjuk nem fagynék meg a kocsiban. Nem állok meg sütikézni, mert dolgom van. Szerintem ez egy átlag ember reális napja (lehet).

    Az út az M3/M35-n 230km/irány.

    Mit bír ilyenkor bármelyik csoda? Oda lehet egyáltalán érni vele? Hogy jövök vissza? Mi van ha olyan helyen vagyok, ahol a., még tölteni sem lehet (anyám a 7.en lakik a panelben) vagy esetleg b., 220-ról tudok tölteni pár órát.

    Mégegyszer: nem 110-zel krújzingolok a napsütésben, hanem haladok.

    • ROZSE

      Valószínűleg a Tesla sem bírja ki ezt az utat, nemhogy a Hyundai. Gondolj bele, 220km-et mentek, kb 110el, és a fűtést sem nyomták fel teljesen. Maradt 21 – 24%. 130-140el esélytelen odaérni. Vagy marad 1-5% de ki akar ezen stresszelni.
      200-230km még bőven az egyben levezethető kategória, max egy 5perces WC szünet lehet szükséges, nyilván el lehet az autópálya melletti benzinkútban is trécselni a fél napot, addig talán feltölt az autó :D.
      Viccet félretéve múltkor láttam egy videót, egy Tesla 190-200as tempónál kb 90-100km-t megy el. Németországban nagyon sokan közlekednednek így, ez az autó egyszerűen egy rossz konstrukció ott. Szerintem senki nem akar óránként megállni fél-1órát tölteni. Egy benzinessel meg át lehet utazni az egész országot.

      • 120 tempomattal mentunk visszafele is, 21,3 volt ennel a temponal a fogyasztas.

        • Attila Bárdi

          Azért még a szint is fontos tényező, tudom, Magyarországon jóformán sik az egész, az en környékemen nem allá meg Kona 25 kw alatt. Vannak dombok.

    • Neked akkor nem alkalmas még.

    • Balogh Balázs

      rossz hír, hogy az elektromos autó jelenleg ráérő gazdag nyugdíjasoknak/egyéb gazdagoknak játékautónak és olyan fillérbaszóknak való akik képtelenek átlátni az összefüggéseket (értsd: ok, h kevesebb az éves szervízszámla, de lesz sírás, ha a többmilliós akku bedöglik vagy a kedvezmények megvonásakor töredékére esik az értékük). Ha az idő pénz, akkor semmiképpen.

    • fects

      A német autópályán meghajtottak egy Tesla 3-at (75 kWh-s akku): 120 km/h-val 450 km-t sikerült vele menni, 150 km/h-val 315 km-t nyáron. Télen ~20%-kal kisebb hatótávval számolva ez a 2 érték olyan 350 km illetve 250 km. Ergo ha nem tudsz tölteni sehol, akkor nem tudod megjárni oda-vissza még azzal sem, nemhogy ezzel a Konával vagy Model S-sel.

    • kaucsuk

      Reméljük már csak pár évet kell erre várni. Sok márka ígér 2021-2022 környékére erre képes modelleket.
      Addig jobb ha a garázsod helyett csak Handras blogján nézegeted ezeket a kocsikat. 🙂

      • Valentin

        Egyik márkának sem lesz addigra ilyen modellje magas számú sorozatgyártásban ezt most borítékolom!
        Ez egyetlen, ami reális lehet, az a Tesla, és a Model 3 már közel áll ehhez.

        • kaucsuk

          Egy BMW i4 pl?

          • Valentin

            Őszintén nem követem a BMW vívmányait, mert nem érdekel ez a márka.
            Azt viszont bátran kijelenthetem, hogy jelenleg sokkal távolabb áll a BMW ezen szint eléréséhez, mint a Tesla, vagyis az i4-gyel inkább azt a szintet igyekszik elelérni a BMW, ami ma már létező, vezethető e-autókat jelenti, pl. Tesla Model 3 – nem mellesleg még ezt a szintet sem fogja tudni elérni a BMW az i4-gyel, árban meg nagyon-nagyon nem, és a jelenlegi BMW tulajok is nézni fognak egyet az árcimkén.

            • kaucsuk

              Nemcsak a BMW, hanem jópár más márka is hozni fogja azt a szintet, amit ma a Tesla meg bőven nem tud. Ha nem követed, miért írsz feltételezéseket tényként tálalva.

            • Valentin

              Mert meglehetősen pontosan el szoktam találni az életben dolgokat, a környezetem legnagyobb megdöbbenésére.
              Annyit meg tudok a BMW-ről, ami ahhoz szükséges, hogy ezt a jövőt megbecsüljem.

    • W

      A valaszok alapjan a kerdes lehet nem teljesen konkret… Debrecenben tudnal tolteni egy villamtolton, vagy csak egy boritekot adnal at es fordulnal is vissza?
      Ha lehet tolteni, akkor szerintem teljesitheto a dolog (es ha en valahova ennyit utazom, abban mindig van annyi lauf, hogy 1 orat dekkoljak meg valamerre).
      Ha nem lehet tolteni, akkor 2-3 evig meg felejtos szerintem a dolog.

      • Valentin

        Itt a pont! Bírom az olyan embereket, akik bejelentik, hogy átlagemberként autóznak, de se oda, sem vissza nem állnak meg egy 230 km-es úton, hovatovább, odaérkeznek, de hamar jönnek is vissza, s töltéssel sem akarnak/tudnak foglalkozni.
        Az ilyet kirepíteném az űrbe, hagy menjen, hagy siessen…
        … esetleg még meg is pörgetném egy-két bolygó körül, hogy mégjobban sietősre vehesse a figurát, amitől olyan jól érzi magát, s amiért nem tud várni ill. lassítani!
        Hát tuti, hogy a rakétával sem tudna lassítani, így ez tényleg neki, (relativitásgyakorlatnak) való jármű.

        • realitivitásgyakorlat

          Én semmiképpen nem vetemednék arra, hogy rosszat akarjak neked, csak azért mert más a véleményed.

          Szerintem a kérdés, amit megfogalmaztam, teljesen reális. Én magam is, de az ismerőseim nagy százaléka így utazik munkaügyben 150-200 km-eket az országban, hogy beül, ott meg kiszáll. Nincs ebben semmi ördöngösség hidd el, felnőtt embernek van két órányi hugyhólyag kapacitása :)))

          Nem véletlenül ezt a nicket választottam.

          • Valentin

            A nicked jó, nem is azzal van a baj!
            De ha ennyire reálisan igyekszel szemlélni a dolgokat, akkor miért úgy fogalmazod meg az elvárásaidat, hogy az biztosan ne legyen teljesíthető, és miért akarod erre a típusra ráhúzni, hogy átlagember, ti.nagyon nem az, és nagy kisebbségben vagy Mo-n!
            Ti. egyrészt az előbb 230 km-t fogalmaztál meg Debrecen-t megjelölve, de a barátaidnál most itt később már csak 150-200-at írsz, ami már nagyon nem ugyanaz a kategória.
            Az egyik oda-vissza 460 km, a másik meg mondjuk 350.
            Az útközbeni megállás pedig nem a hugyhólyag hanem az akku kapacitásra vonatkozott! :-))
            Ti. lehet, hogy visszafelé útközben kell megálnod tölteni, ha Debrecenbe nem tudsz/akarsz/lehet tölteni, mondjuk pl. Gödöllőn a Lukoil-nál, ha éppen úgy hozza a sors.
            Az meg, hogy nincs Debrecenben, és gyakorlatilag sehol jó helyen villámtöltő az M3-as mentén, az nem az autógyártók szégyene, hanem Magyarországé, vagyis nem az elektromos autókkal van baj, de még csak nem is a te életstílusoddal!
            Pont erről szól ez a nagyon friss cikk:
            https://villanyautosok.hu/2019/02/18/elektromos-auto-toltes-az-m3-as-menten/

            És ha neked ilyen életstilusod van, akkor teremtsd meg hozzá a megfelelő környezetbarát autót, mert létezik egy, csakis 1 autótípus, amivel az oda-vissza utat is meg tudod tenni töltés nélkül is:
            Tesla Model 3 long range (75 kWh), 4 kerékhajtású, de nem performance verzió.
            Ezzel mehetnél 140-145-tel is végig az autópályán, de nem érdemes, mert nem nyersz vele időt ahhoz képest, mint ha csak 120-szal mennél, és akkor oda-vissza nem kéne töltened a 460 km alatt és csak hazaérve csatlakoztatnád fel a Teslát tölteni a garázsban.

            A te esetedben ez az optimális megoldás!

            Ha pedig érdekel, hogy miért nem töltheted az autód Debrecenben, meg lényegében máshol se igen, akkor nézd meg a belinkelt cikket, meglehetősen tanulságos!

            • realitivitásgyakorlat

              Ha szerinted 140-145-tel menni nem gyorsabb (nem igényel kevesebb időt) mint 120-szal menni akkor szerintem te nem velem vitatkozol, hanem Euklidésszel, aki lefektette a mai matematika alapjait. Ő visszaírni nem fog, de hidd el, nem érdemes vele vitatkozni 🙂

              Tiszta, száraz időben, napközben Bp-Debrecen, hétközben, napközben simán tartható a 140es sebesség szinte végig. Tapasztalat.

              Engem irritál kissé, hogy olyan teszteket látunk e-autókkal, hogy 100-110-zel kocsikázunk az autópályán és ebből vonunk le hatótáv meg egyéb következtetéseket. Ez nem életszerű.

            • Valentin

              Real, te emlékezetem szerint -persze van hogy tévedek 😉 – jó fej vagy!
              Akkor ne akard már rosszul értelmezni, amit a másik ír!!!
              Amit írtam, az arról szólt -és azt hittem, hogy ez átment, de ezek szerint mégse-, hogy ha 140-145-tel mész, akkor nem nyersz időt (ahhoz képest, ha csak 120-szal mennél, ahol viszont nem kell megállnod), mert visszafelé meg kell állnod az autópályán tölteni, mondjuk Gödöllőnél egy Model 3 esetében, mivel Debrecenben, a célállomáson nincs villámtöltő!

            • realitivitásgyakorlat

              Nem tévedsz 😉

      • realitivitásgyakorlat

        Egy városban van 1 vagy 2 ilyen villámtöltő. Egy Debrecen méretű városban simán lehet, hogy a dolgom az ettől 2-4-6 km-re van. Hagyjam ott az autót és aztán? Gyalog? Busz? Taxi? Mért?? Amikor autóval mentem és drága az időm.

        Neked van időd, de sokaknak nincs. Gondolom nincs három gyereked, kutyád, kerted füvet nyírni, két munkahelyed, tököm tudja. Az idő drága.

        Pls. maradjatok már a földön, jó.

        • W

          Elintezem a dolgomat es utana en altalaban vagy ott, vagy a palya menten fel orat-egy orat tuti eltoltok: lerendezem a nem fogadott hivasaimat, notebookomat eloveszem es intezem a leveleimet. Mindig ugy alakitom az idomet, hogy ezek beleferjenek.
          Van gyerekem, kertem, kutyam. Tobb cegem, melohelyem. Az ido nekem is draga, de van amire raszanom es van amire nem. Pl. TV-t nem nezek, nem ugy jarok bulizni, hogy utana 1 napot fetrengjek hasznalhatatlanul. Ertekesen toltom az idomet akar csaladrol, szabadidorol vagy munkarol legyen szo.

    • Valentin

      Rossz hírem van, ez nem egy átlagember reális napja!
      Amúgy meg az ember azért ember, mert alkalmazkodik a környezete adottságaihoz (mondjuk az ember manapság egyre kevésbé, jó példa vagy erre te, éppen ezért pusztul el bolygója saját súlya és tevékyenysége alatt), és te mindent teszel a leírásodban, csak épp ezt nem.
      Akarnokokkal teli van a világ, és hidd el, távol áll tőlem, hogy felbosszantsalak, csak ez a nagy helyzet.

  • Bence

    Nem úgy volt nemlesz bemutatkozás a videókban? 😀

  • Valentin

    :-))) Nagyon szórakoztató videó volt!
    De végül mégis te fizetted a cechet András, annak ellenére, hogy kiegyeztetek egy döntetlenben???

  • iT

    Ez melyik kona verzió? Nem mindegy, hogy hőszivattyús vagy fűtőszálas. Ha jól tippelek, az utóbbit láthattuk most, a másik lehet nyert volna. (motortér bal oldalán látható a cucc, rögtön felül, ha gyanúsan nagy a tér, akkor nincs)

    • Ez a Style volt, ebben nincs. De szerintem az max 1 kWh pluszt jelent, tehat 21,3 helyett lett volna 20,3 kWh a fogyasztas kb.

  • Valentin

    A legjobb rész az, amikor állnak hárman a pihenőben, Andi középen, kétoldalt a két férfi, Andi jobbra tekint Attilára, majd balra tekint Andrásra …, jobbra tekint, aztán balra tekint,
    megint jobbra és megint balra…
    Olyan bájjal teszi mindezt, hogy többször megnéztem ezt a részt!!!
    Fantasztikus sugárzása van Andinak a maga könnyed, bájos és visszafogott viselkedésében!

  • Gudman Roland

    Láttam ma Andit 🙂 nagyon figyelt, alsó rakpartra kanyarodott le, a kis 3-as grácia (peugeot, mitsu, citro) egyikével, PYA-s rendszámmal. Én fehér Amperával voltam 🙂 Sötét ablakokkal hátul:)
    András véletlenül nincs egy olyan ismerősöd, akivel tudnék autót cserélni? Oké, autót, nőt kölcsön nem adunk, de felajánlom az ampit, egy új leaf-ért cserébe. Dobj egy üzit Fb-on, vagy itt kérlek, vagy mailre is jöhet, az biztosabb. gudman.roland@gmail.com; nagyon hálás lennék, 1 hetes villanyos autózásra, sé a vele járó szervezésre. Köszi!