Hyundai Kona Electric – első vezetés – Andival

Aki eddig 400 kilométer feletti hatótávval szeretett volna elektromos autót vásárolni, annak nem sok választása volt, csak a Tesla. Aztán bejelentették a Hyundai Konát 489 km-es WLTP hatótávval…

A potenciális villanyautó vásárók úgy várták a Hyundai Kone electric megjelenését, mint, mondjuk az Apple fanok szeptemberben, hogy Steve Jobs bemutassa az új iPhone-t. Nem véletlenül. Ránézésre egy szép kis crossover, olcsón, közel 500 kilométeres hatótávval rendelkező autóról beszélünk. Aztán az eredetileg közzétett WLTP hatótáv végül kevesebb lett, de még így is 449 km-t ígér a Kona. Továbbá lett még egy áremelés is, valószínűleg a hatalmas keresletnek köszönhetően. Tavaly egyébként a Nissan is megemelte 6 százalékkal a Leaf árát. A Konára már most rengetegen várnak, hosszú a várólista. A jó hír, hogy a 2018-ban megrendelt autók nagy részét elkezdték átadni, vagy már épp hajóznak felénk. Ettől függetlenül soká lesz még, hogy pár hónap alatt kapjunk egy Konát miután megrendeltük.

Szóval a Kona amolyan messiás lett a fórumokon, picit talán túl is lett hype-olva. Nem volt videóm, ami alatt ne kérdezték volna meg, hogy mikor tesztelem a Konát. Először úgy volt, hogy karácsonykor tudom majd tesztelni, az nem jött össze, de most végre megkaptam. Két videó is készült. Az egyik egy bemutató, amit Andival készítettem. Egyrészt mert Andi is nagyon kíváncsi volt az autóra, másrészt meg miért ne. A második videó egy hatótáv teszt lesz, amiben egy Teslával versenyzünk majd.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós

  • Valentin

    TÜNEMÉNYES volt, ahogy Andi beszállt a csomagtartóba. Ezt szebben és megragadóbban már nem is lehetne csinálni!

  • W

    Andras a videoidba Andit beszervezni jo is, meg rossz is szerintem. Jo, mert tenyleg tunemenyes lany, es latszik komolyan vette a dolgot es keszult, valamint teljesen jol elkulonitette a szubjektiv dolgokat (meg Nalad is jobban bocs 🙂 ). Nem jo egyreszt mert az ember figyelmet eltereli 🙂 , de leginkabb azert nem mert nekem igy toredezett hatasa volt a tesztnek. Ez lehet amiatt, hogy nem egy osszeszokott paroskent dolgoztok. Biztos, hogy uj szint visz az egeszbe es inkabb pozitiv mint negativ, de ez inkabb a szep es okos noi mivolta miatt van. Felre ne ertsetek, nem ot vagy teged kritizallak kulon-kulon, hanem az osszhatas nekem, most, nem jott be annyira a teszt soran.
    Autorol: itt kis csalodottsagot erzek. Amennyire vartam ezt az autot, annyira nem tetszik sokminden. A viszonylag kis meret es nagy akku ellenere magam reszerol hianyolok egy 50-80km koruli hatotav pluszt. Ez valoszinu a divatos kinezet (terepjaros) oltaran lett felaldozva. A kulso azokkal a fekete jellegtelen muanyagokkal elegge el lett rontva (Andinak total igaza van a hatso lampa koruli diszharmoniaval). Elso dolgom lenne ezeket szinre fujatni. Ennel a kovsinal sokkal szivesebben vennek egy i3-at mondjuk 45-50kW koruli akkuval, az biztos hozna azt a meretet belul es a hatotavot is. A felszereltsege sok tekintetben ok, belso nem tetszik annyira. De ez szubjektiv.
    Koszi a tesztet, Andit is.

    • Valentin

      Totálisan egyetértek azzal, amiket írtál W!
      Valóban így töredezett hatású lett a videó, tényleg feláldoztak 50-80 km-t a magas építés oltárán, az autó relatíve tényleg pici belülről és katasztrófálisan néz ki a hátsó lámpák körüli rész, ráadásul a körbe futó szürke műanyag nagyon nem szép.
      Rossz az is, hogy mivel hagyományos motorral is szerelik, annyi elvesztegetett hely van elől a “motortérben”, ami csak elektromos autóhoz készült karosszéria tervezéssel mind az utastérben, csomagtartóméretben érvényesült volna pozitív irányban. https://uploads.disquscdn.com/images/544b04ef8d0bdd077bb9b2b13fce7c3ea008cbc9e4e35289b667731c91114c37.jpg

  • Xor

    Andit mondjuk elvezetgetnem en is…

  • _r_

    13:07-nél az az előzés mi volt már… 🙂 a szívbajt hozta szegény skodára. le is menekül a záróvonalhoz egyből 🙂
    (még ha a vonóhorgodat lökdösi egy agyhalott és úgy érzed gyorsan le kell menekülni akkor még csak csak. de tök üres úton szerintem nyugodtan lehet menni legalább 2-3 kocsihosszat, irányjelzőt kitenni és aztán szépen visszasorolni. semmi baj nem lesz belőle, én már próbáltam. komolyan.)

  • Simo Laszlo

    A majd két hetes konám , kedden lessz 2 hetes , nagyon jol teljesit ! még az asszony is megvan elégedve vele . Épp néztem az elöbb a kona tesztet , hát elég könnyed tesztnek látszik , Na majd ismételd meg ezt a tesztet mondjuk erdélyben ? Beszterce – Dorna Vatra uton .Mondjuk indulsz Besztercéröl , ugy Tiha Borgotol fel a Drakula kastélyig olyan 15-17 km , végig olyan 11-15 százalékos kaptatóval .92 százalékos töltéssel indultam , Drakula kastélynál már csak olyan 72 százalék maradt . vissza lefelé egészen Tohaborgó kozekéig , vissza töltött 80 százalékra , ennyit a konámrol , érdekes Tegnap szombaton , ugyanezt megcsináltuk egy Nissan Leaffel , na ez is egészen hasonloan teljesitett . A nissan leaf egy kedves ismerösömé , Ő is csak a napokban kapta meg a kocsiját .

  • kaucsuk

    Őszintén szólva ez az autó elég gyenge.
    Nagyjából ennyi pénzből vettem épp egy 330i MSport BMWt hasonló felszereltséggel, csak minden ezerszer jobb.
    Hat ahhoz képest ez egy tularazott sz.r. Mondhat bárki amit akar.

    Pedig szívesen vettem volna valami elektromosat, de ugy tűnik még lesz egy utolsó belső égésű autóm…. legközelebb pedig kb. 3 év múlva, amikor ujra veszek, remelem vehetek BMW i4est. Nem egy ilyen átlag autót ennyi pénzért… Sajnos meg nem érett meg az idő szerintem ezekre. De már majdnem.