Hyundai Ioniq – A legjobb elektromos autó?

Negyed annyiba kerül és fele annyit fogyaszt, mint egy Tesla! A Hyundai Ioniq az elektromos autók szent Grálja?  Vezettem és azt kell mondjam, hogy …

A Hyndai Ionic olyan, mint a nagyon nagyon ritka macskafajta a Manul Cat. Kimész a vadonba és hosszú hónapokon át csak vársz, míg végre felbukkan egy. Elmész az állatkereskedésbe, hogy szeretnél egyet megsimogatni, kinevetnek, mondván nincs tesztautó. Akarom mondani tesztmacska. Pedig ennek a macskának a legpuhább a szőre állítólag. Meg szép is. Meg kellemesen dorombol.

Nos ilyen az Ioniq is. Sokak szerint a legjobb elektromos autó. Akár 10 millió alatt hozzá lehet jutni, a fogyasztása pedig aláz minden elektromos autót. Rengetegen kérdeztétek, hogy miért nem tesztelem. csak ritka, mint a fehér holló. Vagy mint a Manul macsek. Páran már megkerestek és felajánlották tesztre a saját autójukat, de jobb szeretem ha nem magánszemély adja kölcsön az autóját, hanem mondjuk a márkaképviselet. Nekik viszont nem volt tesztautójuk, így hát csak teltek múltak a hónapok még Tesla Model 3-at is előbb tudtam tesztelni, mint a Hyundai elektromos autóját. Végül a Teslások.hu segítségével bele tudtam ülni egy majdnem új Ioniq-ba. Ennyi hercehurca után talán nem véletlenül, de elég szkeptikus voltam az autóval kapcsolatban, ettől függetlenül örültem, hogy végre ezt a modellt is kipipálhatom. Íme:

PS: borzalmas ez a cover fotó, de annyit szenvedtem vele, hogy most már ez marad.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média

  • Rorschach

    Városban szerintem nagy az autó, oda inkább a kissebbek a jobbak. Aglomerációba jó lehet, nagyobb aksipakkal pedig tényleg verhetetlen lenne. Nem értem miért hagyják ki ezt a ziccert.
    Viszont az nem igaz, hogy nem kapható, hahun rákerestem, 4 új azonnal elvihető.

  • Balogh Balázs

    Mo-n vagyunk, 8-10M-ért kevés elvakult vesz Hyundait amikor ezért a pénzért már majdnem kap egy új 3-as BMW-t teljesen más kategóriájú belsővel és presztizzsel…

  • qubit

    Zajos autópálya sebességnél ok. De mennyire a BMW-hez és a Golfhoz képest? Elvileg súly alapján az mondom, hogy halkabb mint a BMW de hangosabb mint a Golf.

  • Huey

    Nekem bejön, hogy nem üvölti magáról kilométerekről, hogy itt valami elektromos varázslatról van szó. Egy korrekt ázsiai forma annak, akinek ez tetszik. Úgy látom, hogy a lakossági elektromos modellek esetén a gyártók mostanában ufók helyett emészthetőbb formákkal kísérleteznek, nagyon drukkolok nekik.

  • W

    Úgy látszik a követendő fromavilágnak ilyesminek kell lennie, ha alacsony “fogyasztású” elektromos autót szeretnénk. Nekem sem szivem csücske, de el kell fogadni… 10 kWh és 14 kWh között jelentős különbség van. Ha belevágnának egy 40-50kWh akkut, ez nagyon tuti autó lenne. Kívül, belül autó, nem koncepció érzés. Annak ellenére mondom ezt, hogy nekem a Kona tetszik piszkosul + az Audio E-Tronja. Mindehárom autó elérhetetlen egyelőre, de majd eljön az idejük.

    • qubit

      Szerintem egy 40-50-es akkuval már nehezebb lenne az autó és már nem 10 lenne a fogyasztás, hanem 12, és az ára is több lenne.

      • kb 70-80 kilóval lenne nehezebb, lásd i3. Az i3 se hízott sokat, de közben dupla lett a kapacitása. De ott a Model 3 75-ös aksival 1700 kg, és majdnem ilyen keveset eszik.

        • qubit

          Én sem azt mondtam, hogy nem lehetséges. Ha megérte volna úgy kihozni, akkor biztosan ők is szerették volna a még nagyobb hatótávot és a jó árazást. Vagy talán saját maguk ellenségei lennének? Amit írsz, az igaz, de azt elérni már más árkategória.

  • József Rózsás

    Nekem első ránézésre Opel Ampera jut eszembe róla. (első sorozat) eleje, formája stb.

  • Valentin

    Szia András!
    Iszonyatos negatív prekoncempcióval álltál ehhez az autóhoz, még a mi személyes beszélgetésünk alatt -amikor rendesen leszóltál, amikor én ugyanezt mondtam neked, mint Attila, hogy bizony a Hyundai Ioniq minden szempontot figyelembe véve az egyik legjobb elektromos autója a világnak-, és a mostani videó elején is, de érezhetően beláttad makacsságod ellenére, hogy bizony tévedtél.
    Amit viszont még mindig nem látsz be, és el sem hangzott a videóján (pl. Attila részéről), hogy nem olyan nagy baj, hogy az aksi nem nagyobb, mert a 28 kWh-s aksijával annyit mész -ha nem többet!- , mint a 40 kWh-s Leaffel, ugyanakkor – pont a kicsi aksiból (is) adódik-, hogy sokkal hamarabb töltöd fel, mert gyakorlatilag 20 perc alatt beletöltesz 140 km-t, ami egy szendvics, kávé és egy pisi időtartama!!!
    Szóval ez hatalmas előny, + az Ioniq töltése amúgy is qrva gyors, nagyon sokáig veszi fel az 50 kW-os teljesítményt az töltés teljes időtartamára vonatkoztatva, ami bizony nagyon-nagyon fontos szempont.

    Szóval én bátran ki merem jelenteni, hogy a Hyundai Ioniq a Tesla Model 3 után a második legjobb elektromos autó minden szempontot figyelembe véve!

    • De. Baj, hogy nincs belőle 40-es aksis, már a kicsike i3-ban is 42 kWh van. 20 perc alatt mindenbe bele lehet tölteni 140 km-t, ez nem nagy érdem.

      • Valentin

        Akkor máshogy mondom:
        40 perc alatt teljesen feltöltöd az aksiját!
        (mert 50-60%-nál még nem veszi kisebbre a teljesítményt, ahogy a legtöbb elektromos autónál)

    • Sojeac

      Csak azt felejtitek el, hogy az akkutechnológia fejlődött azóta. Ma már 40 kWh-t simán bele lehetne préselni szerintem ugyanarra a helyre, és ugyanakkora tömegben. Max. pár kg növekedéssel. Az a pár kg a fogyasztáson meg se látszana, és akkor a 400 km is simán meglenne. És akinek nem kell, maradhatna a kisebb akkus verzió is.

  • robika

    Nanana, nem hinném, hogy a model 3-at elon musk adta oda tesztre. Igy az a kijelentes h a hyundait kesobb tudtad vezetni a te dontesed volt.

  • Valentin
    • robika

      Ccs toltovel van? 🙂

      • Valentin

        Of course not:-), amerikaival, de mondták is, hogy Európába már CCS-sel érkezik, mint tudjuk.