Három új elektromos autó, az egyik nagyon kéne!

Az egyik legjobb az elektromos autókban, hogy napról napra lehet teljesen megújult autókat bemutatni. Itt van mindjárt három, melyek közül legalább az egyiket akarni fogod! Az persze már más kérdés, hogy mikor és mennyiért vehetjük meg ezeket az autókat.

A benzines autókon már nem nagyon tudnak mit reszelgetni. (A dízelnek meg már vége.) Kisebb lökettérfogat, mínusz még 1-2 henger, még egy turbó, még egy sebesség a váltóba, egy új bőr az utastérbe, aztán kuss legyen öt évig, amíg újra ráncfelvarrunk. Az elektromos autóknál szerencsére még csak most indul a fejlődés, persze van is honnan. Pár évente duplázódik az aksik kapacitása, önvezetés, űrhajószerű autók, autó szerű autók, új szoftveres megoldások, szóval van minden, mi szem szájnak ingere.

Ezen a héten három elektromos autót is bemutattak Los Angelesben. Mindhárom ígéretes, pedig teljesen különböző autókról van szó. Az egyik egy hatalmas pickup, a másik egy gran turismo, a harmadik egy nagy hatótávval rendelkező kisautó, úgy gondoltam megérnek egy misét. Meg egy videót is. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin

  • bitabar bitabar

    “…önvezetés, űrhajószerű autók, autó szerű autók, új szoftveres megoldások,…”

    Ez a belsőégésű kocsikra is igaz.

  • Köles Ákos

    Szia András!
    Szerinted az AUDI ezekkel a brutálisan kinéző elektromos autókkal nem fogja kiütéssel padlóra küldeni a TESLA-t? Az alapáruk kb. ugyan annyi, de a külső belső desing ég és föld! Nekem kb. olyan az E-tron és a Model X desing-ja, mint ha egy profi portré mellé oda tennének egy pálcika emberes rajzot. Az AUDI eletromos autóin látom, hogy a formatervezők keményen dolgoztak rajtuk hosszú-hosszú heteking. A külső és a belső is nagyon minőségi hatású, míg nekem egy TESLA model X-nek kínai autó hatása van. Ráadásul, hatótávban is ott lesznek! Nyugi nem, csak Rád volt ilyen hatással az E-torn GT engem is kb. kiütött, amikor megláttam!!!

    Üdv.:
    Ákos

    • LaciK

      Márhogy szerinted a műanyag csicsától lesz jobb az Audi?
      Jól néz ki igen, lehet minőségibb érzetet kelt a belsőtér.

      Azért hajtásláncban lemaradás bőven megvan, meg akku gyárban sem jeleskednek, szóval addig amíg ezt nem pótolják addig a Tesla a nyerő.
      Bár el kell ismernem ez az E-tron már elég közel van hozzá hogy kiérdemelje a “Tesla killer” nevet…abban az esetben ha gyártani is fogják, és nem csak néhány ezer darab demó darab kerül a szalonokba.

    • Balogh Balázs

      amíg nincs mögötte megbízható töltőhálózat addig csak a városi környéki csapatásra jó az Audi.
      Hiába van sok töltő Magyarországon, az ingyenesség miatt nem lehet rájuk alapozni… múltkor elmerészkedtünk vidékre, a városban 4db type2 volt, de mind elfoglalták a helyi fillérbaszók, végül a szálláson sikerült megoldani 220V-ról a rátöltést 6A-rel, mert annyit bírt a hálózat… az E-tronnal is ugyanígy jártunk volna azzal a különbséggel, hogy az fel se töltőtt volna 2 nap alatt… ezzel szemben a Teslát útközben Győrben feltöltöttük volna és komplikáció mentes lett volna az út…

  • Köles Ákos

    Igen, csak az egyiknél oda van téve a végére a GT… 🙂
    Vélhetően a gyár termékfeljelsztési osztályán úgy döntöttek több hónapos izzasztó agyalás után, hogy az elektromos AUDI-kat E-tron-nak hívják majd. Szóval ne lepődj meg, ha lesz pl. E-tron Pickup is.

  • Gábor Garamvölgyi

    „El kéne már mennem fodrászhoz”, fogfehérítés? ✌

  • realitivitásgyakorlat

    tud arra nekem valaki értelmes választ adni, hogy ilyen bevásárló autókba (i3 vagy ez a videobéli rettenetzöld csoda, szóval ezeknek miért kell 180 meg 200 lóerősnek lenni? De komolyan.

    Miért nem csinálnak 100-120 lóerős kocsikat, kisebb, egyszerűbb villanymotor, lefojtva, gondolom kevesebbet is fogyaszt. Miért kell egy bevásárlóautónak tudnia a 3mp-t a 0-100-n?

    Kérdezem ezt úgy, 15+ éve, gyerekekkel, külföldi utakkal, 100 lóeró körüli autók kiszolgálnak városban, autópályán, mindenhol.

    • Köles Ákos

      Az alap BMW i3 125 LE. 0-100-as gyorsulása 7,3 (gyári adat). Szerintem ez nem annyira vészes és a 13 milliós árát sokallom!!! 🙂

    • iT

      Mert a villanymotor nem benzinmotor.

      • realitivitásgyakorlat

        okosabb lettem, köszi.

        • iT

          Itt jön képbe a google 🙂

          • realitivitásgyakorlat

            szóval a választ nem tudod, csak nagyképűsködni. értem.

    • Daniel Nagy

      Jól jön az ha az autóban van elég erő gyorsulni. Előzésnél például határozottan jól jönne, ha meg tudnának indulni az autók rendesen 90-ről, nem kéne hosszú másodperceket várni mire egyáltalán elkezd gyorsulni. Mert autópályán ha előttem csinálják csak idegesítő, országúton szemből viszont csattanás a vége.
      Jobb lenne a benzineseknél is ezt az irányt erőltetni és elfelejteni ezeket az 1.0-1.4-es poénokat. Csak mivel sokkal rosszabb hatásfokkal dolgozik a benzines mint a villany, jelentősen megdrágulnának az alapmodellek.

      • realitivitásgyakorlat

        De ha “jól jön az”, akkor az elmúlt 10-20 évben a hagyományos autók miért nem így készültek? Miért nem 200 lóerős egy 1.4 fiesta vagy egy swift?

        Továbbra is az a kérdés, hogy ezek a (méretben, felhasználás módjában) klasszik városi autók miért jönnek ki 200 lóerővel? ha ez valós fogyasztói igény lenne akkor már eddig is így lett volna. Nekem úgy tűnik, hogy ez a gyártók részéről a “200 lóerő lett, maradhat?” mentalitás, de sok értelme nincs.

        • Márton Szigeti

          Valós fogyasztói igény, csak az ember a saját kárán tanul. Én már 150 lóerő alatti autót tuti nem vennék. Ülj be egy bármilyen átlagos ~100 ló körüli autóba, aztán még 4 másik ember és próbálj meg felmenni egy meredekebb úton. Majdnem vissza fogtok gurulni. Gyorsulásnál/előzésnél ugyanez. Beültök 3-an, bekapcsolod a klímát és mintha hirtelen elfelejtené a kocsi, hogy van nyomatéka.

          És ez egy átlagos használati eset. Erre nem képes a legtöbb autó jelenleg.

          • realitivitásgyakorlat

            nem olvastad el, amit írtam. Miért akarsz beültetni egy 200 lóerős autóba, amikor éppen most írtam le, hogy 100 lóerős autókkal élek 15+ éve, gyerekekkel, csomagokkal, bringa cipeléssel, külfölddel. Élek, nem gurultam vissza, nem volt frontális csattanásom és egyáltalán nem érzem, hogy csigaként közlekedtem volna. nem vagyok csodabogár, számosan csinálják még így. lehet így közlekedni.

            Nem lehetne úgy érvelni, hogy a realitások talaján maradunk?

            • Márton Szigeti

              Abszolút a realitások talaján maradtam. Teljesen hétköznapi szituációkat írtam, amik megtörténtek velem. A 180LE sok, amikor egyedül vezetsz és pont elég, amikor beül még 3 ember + csomagok + klíma. És inkább veszek egy olyan autót, ami minden szituációban elég és egyedül egy kicsit overkill, mint hogy alig tudjon elindulni 4 ember alatt.

            • realitivitásgyakorlat

              Nevetséges vagy.
              Egy 100le-s autó 4 emberrel és csomagokkal is elindul, sőt még megy is.

            • Márton Szigeti

              Akkor most olvasd el szépen újra és próbáld értelmezni, amit írtam.

        • Daniel Nagy

          Egyrészt nézd meg azokat az autókat mennyibe kerülnek amikbe már értékelhető motort szerelnek. Másrészt az autógyártóknak mindenféle környezetvédelmi kvótákat kell teljesiítenie, amiket a 1.8+ benzinesekkel nehéz lenne elérni…

          • realitivitásgyakorlat

            Nem az árakról beszélek. A teljesítményről.
            Továbbra is az a kérdés, hogy minek egy i3-nak 180 lóerő, de akár egy középméretű szedánnak 4-500 lóerő?

            tehát: MINEK?

            • Valentin

              Én teljesen meg tudlak érteni, s egyet is értek veled, jó a kérdés, mert szerintem is fontosabb a fenntartható környezet, mint az állatkodás, meg hogy minden autót meg akarjak előzni, no meg hogy 10 autóval előrébb jussak.
              Egyébként már nem tudom melyik cikkben, de erre a kérdésre Balázs adott egy adekvát választ valahol.
              A lényege az, hogy nem csökkenne se a fogyasztás se a tömeg számottevően, hogy 200 helyett mondjuk 100 LE-s lenne az autó, legalábbis nem csökkenne a felére, s a tömege se lenne 50 kilóval kevesebb a kocsinak.
              Ellenben ha nyugodtan közlekedünk, akkor egy 200 LE-s e-autónak a fogyasztása lényegében nem lenne, több, mint egy ugyanolyan nyugodt közlekedés melletti 100 LE-snek, viszont alkalomadtán lényegesen könnyebben meg tudsz előzni egy autót országúton, s még az is lehet, hogy kevesebbet fogyaszt 120 km/h mellett egy 200 LE-s e-autó, mint egy 100 LE-s, mert ez utóbbi már küzd a magas fordulatszám miatt.
              Igen, most már tudom is a választ:
              alacsonyabb lehet a fordulatszáma egy 200 LE-s villanymotornak, mint egy 100 LE-snek, ezáltal kevesebbet is fogyaszt magas autó seb-nél.

      • Sojeac

        Akkor kell előzni országúton, ha meg vannak a feltételei. Képzeld sokan 75 LE-vel is elmennek országúton és még élnek. Néha még előznek is!

        • Daniel Nagy

          Persze, csak megindulni nem bírnak a traktor mögül sem… s

    • vzsolt

      A villany motorok rövid ideig jól bírják a túlterhelést ezért tudnak
      ilyen teljesítmény adatokat feltüntetni. Az i3 is tartósan 125 LE-t tud.

    • A gyenge autó ugyanúgy veszélyes, mint a túl erős. A legtöbb előzés közbeni baleset pont a gyenge autók miatt van, amiknek 1 perc megelőzni egy kamiont…