Fisker EMotion – Kamu vagy a legdurvább e-autó?

Sokan kérdezték lelkendezve, hogy láttam-e az új Fiskert. Persze, hogy láttam, de azért én nem lettem különösebben lelkes. Mondom, hogy miért.

Henrik Fisker már épített egyszer autót, ami nem lett túl sikeres. Az egy hibrid volt, most egy forradalmi teljesen elektromos autót ígér nekünk, melynek EMotion a neve. 257 km végsebesség, level 4-es önvezetés, 130 000 dolláros indulóár, sok bőr, meg szénszál,  bla bla bla. Íme:

A formán ne is vitatkozzunk, ízlések és pofonok. Ezeket a teljesen fura szögben nyíló ajtókat is hagyjuk, nem is lényeges. Van itt egy fontosabb dolog, ami miatt mindegy is, hogyan néz ki a kasztni, vagy az ajtók. Ez pedig az ígért hatótáv, a töltés sebessége és a megjelenés éve. Na ez a három dolog valahogy nem stimmel. Vagy a 640 kilométeres hatótáv, vagy a 9 perc/200 km töltés, vagy az, hogy 2020-ban megvehetjük.

Az a gond, hogy a bemutatón semmi konkrétum nem hangzott el. Korábban Fisker azt mondta, hogy szilárdtest aksit kap az autó. Csakhogy nagyon meglepő lenne, ha pont a Fisker tulajdonában lenne működő szilárdtest akkumulátor technológia. Ugyancsak 9 perc alatt 200 km hatótáv töltése elég sci-fi-nek tűnik, még a brutális teljesítményű Tesla Superchargerek sem képesek 9 perc alatt akárcsak ennek a felét beletölteni az autóba. Persze csodák mindig vannak, csak hát ritkán.

Több sebből is vérzik ez az egész. Ha engem kérdeztek, akkor ne tartsátok vissza a levegőt addig, míg látunk ilyen autót az utakon. Nekem inkább tűnik ügyes hype-nak ez az autó és a specifikációk, mint valós létező terméknek. Ha tippelnem kéne, azt mondanám: Fisker így próbál pénzt szerezni a befektetőktől, aztán majd húzza az időt, hátha fejlődik közben annyit a technológia, hogy az ígéretek egy részét meg tudja majd valósítani. Ki tudja, mindenesetre itt van pár kép, amik engem nem annyira hoztak lázba, mert most már inkább megfizethető elektromos autókat szeretnék látni, nem szupersportkocsikat méregdrágán.