Fiat 500e – vezettem

Fogjunk egy ikonikus Fiatot, dobjuk ki belőle a benzinmotort, rakjunk a helyére egy villanyost, pakoljuk tele a padlót akkumulátorokkal és máris kész a gazdaságos, zöld, hangtalan, cuki Fiat 500e. Amit nem vehetünk meg, csak az USA-ból behozva használtan. Vajon megéri?

Először is köszönöm szépen Mariannak, hogy kölcsönadta imádott kis Fiat 500e-jét. Ha nem tudod kicsoda Mariann és miért vett elektromos Fiatot, akkor itt tudod pótolni a lemaradást. Senkit ne zavarjon meg a különböző színű két Fiat, a narancssárga csak csereautó volt, amíg intéződtek a fehér papírjai.

Most pedig jöjjön a folytatás! Jó sokan kértétek, hogy teszteljem a Fiat 500e-t és mondjam el róla a véleményem. Ez most végre sikerült is. Pár napig nálam vendégeskedett a kis elektromos Fiat, autóztam vele elég sokat, majd videóra is vettem a tapasztalatokat. Bár a videóban is elmondtam, fontos tudni, hogy ezt a modellt csak az USA piacra gyártja a Fiat, oda is csak két államba, hogy az ottani törvényeknek megfeleljen. Lehet, hogy jobb is, el sem merem képzelni, mennyi lenne az európai ára, ha az USA ár 33 000 dollár… Tehát ne nagyon keressétek az európai oldalakon az árlistákat. Na de nem is húzom a szót, nézzétek inkább a videót. Íme:

PS: Ha esetleg valakinek ilyen autója van, és nem ért velem egyet, ne legyen sértődés. Mások vagyunk és mindenkinek más az ízlése, és a saját ízlésemen keresztül tudom bemutatni az autókat. Természetesen mindig próbálok objektív lenni, de azért a személyes ízlésem bele tud szólni a tesztekbe.

Nem tudom hangsúlyozni, hogy mennyire hálás vagyok a Patreon támogatóimnak és az a jó hírem van ezzel kapcsolatban, hogy a Patreonnak köszönhetően elképesztően ütős videók lettek tervbe véve áprilisra. Még nem árulom el, hogy miről van szó, majd ha már minden 100 százalék, akkor lesz külön videó arról, hogy mire készülök.

Nektek pedig külön hatalmas köszönet:

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm!

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György

  • Madoff

    nekem 3 evig volt, szerintem zsenialis kombinacio az auto, barhol tudtam vele parkolni, megy mint a golyo jo volt a hatotavolsaga 150 km vegyes hasznalatban, autopalyan inkabb 130.
    Az arrol: 33,000 dollarert senki nem vesz Fiat-ot, csak a szovetsegi es allamok kedvezmenyek 5000+ dollar. De en mint a legtobben lizingeltem, havi 180 dollarert. Es viszik mint a cukrot, varosi hasznalatra idealis.

  • Madoff

    a formarol: valoban tolja a szelet, kuzd vele rendesen, brutalisan no a fogyasztas 100 es 120 kozott, vagy 30%-ot, ami valoszinuleg a legelellenallas miatt van. Belul az osszeszerelesi minosege eleg gany, Mexikoban rakjak ossze (az ittenit)

  • Palásti Gábor

    Elfogult videó volt. A kavicsos fikazas volt a csúcs. Ha városi autó akkor minek bele nagy böröndöket pakolni.

    • Elmagyarazom: az a problema, hogy a fiat is a konnyebb utat valasztotta, es atalakitott egy benzines autot. A benzinesnek nagyobb a csomagtartoja. Voltam vele vasarolni, es vicc hogy nem fert be ket szatyor kaja.

      • Charles Borroneo

        Akkor azt kellett volna beletenni a videóba. Ez így valóban gáz volt.

        • Benne volt, masodpercekkel korabban elmondtam .

          • Charles Borroneo

            A feleségemnek az eggyel újabb 500-asa van (benzines), nem tudom mennyire más, de sok mindenben nem értek egyet. Az ülés baromi kényelmetlen, de jól beállíthato (182cm vagyok), és a kezem sem akad be a kilincsbe indexeléskor. A csomagtartó abszolút használható, persze nem tudom kinek milyen vásárlási szokásai vannak. Én mindig elfértem. Sokszor szoktam hátul is ülni, simán ki-be lehet szállni. Nyilván a fejtámlát kell felhúzni és nem a fejet le. Nekünk a navi kivételevel fullos a gép, sokkal szebb a beltere, viszont újonnan is csak 3,6 millió volt. Igaz még csak 8 hónapos, de eddig nem volt baja.

            • Az 500e-nek 50 literrel kisebb a csomija.

            • Palásti Gábor

              De így is 198 literes ami egy vásárláshoz nem kicsi.

            • Tegnap a Tescobol ket zazsko cuccot alig birtam bepaszirozni. Szoval de, kicsi.

            • Alex

              Hogy raktal be 2 zacskoba 4 zsugor vizet :O

            • Palásti Gábor

              Ezt kellett volna bemutatni a videóba akkor most nem vitatkoznánk rajta.

            • Akkor az lenne, hogy rakjam a hatso ulesre. Szerintem eleg vilagosan elmondtam a videoban, hogy a csomagtarto: kicsi.

  • W

    Baratnomnek Fiat500-asa van. Soha tobbet (o is ezt mondja). Partog mint a nikkelbolha, felut a futomu, csak sima aszfalton ok, az meg nalunk nem sok van. Ezzel Pest megyebol gyakorlatilag ki se lehet jonni. Ha erre kell, nosza, de nem kinlodnek ennyit erte kulfoldi rendelessel.
    A belseje elsore tok aranyos, utana ugyanezeket a hibakat tudnam en is elmondani.
    Yaris Hybrid, vagy valami mini elektromos lesz a kovetkezo.
    Csomagtarto meg a benzinesnel is gaz, en rohogtem a kavicsoknal 🙂

  • Hááát anyira azért rosz nem lehet ha veszik.

    • W

      Az “edibedi” faktor sokat dob rajta. A legszebb kisauto szerintem. Engem is megvett anno, de mar latom a gyengesegeit. Sokkal-sokkal jobb autok vannak a piacon, meg ha csak a naftasokat is nezzuk.
      De ha egyutt kell elned vele es szervizelni, na akkor mar mas a leanyzo fekvese!
      Leaf-re gyujtenek inkabb ehelyett. Tenyleg aranyos kiskocsi, varosba ok, csajoknak jol is all, konnyu parkolni. De 30-40km-nel ne kelljen messzebb menni.

  • Alex

    Abarth 500!! Aki meg a csomagtartojat szidja az erosen wtf kategoria eleg !!1!! Google kepet megnezni hogy tudd, ebbe annyi cucc fer amennyit az anyosulesre dobsz. Esetleg 2l viz hatra a hosszabb utakra. Innentol kezdve tudod hogy ez neked eleg vagy sem. Tenyleg mintha Ferrari tesztbe be lenne teve negativumok koze, hogy terepen azért eleg gyatra.

    • Aha, ha meg nem mutatom meg az a baj. Egyebkent ennek 250 helyett 198 a csomagtartoja a benzineshez kepest, az eleg nagy elteres.

      • Alex

        Ja én ezt most nem a videora ertettem kulon tetszett a kavicsos pelda mert kb ez a valosag. De ezt nem lehet a kocsi szamlajara irni mikor kb a hatizsakjaba elfer az embernek (Mas kerdes hogy ezt max egy 2 szemelyes autonak kéne tekinteni es akkor hatso uleseket hajtva több benne a hely mint egy sedanban:))

        orultem a belsot erinto negativumoknak is mert terveztem egy abarthot jatszosnak es jól jön ha tudok ezekrol.

  • Magyari Csilla

    A csomagtartóra – ha valaki nagy bevásárlást akar vele csinálni – nos megteheti, én rendszeresen teszem. Annyi a teendőd, hogy a hátsó üléseket előre kell hajtani és csak a visszapillantókat tudod használni. Csak miheztartás végett mondom, hogy a mellettem lévő ülést is előre hajtva egy magas támlás főnöki irodai széket vittem el így vele, összeszerelt állapotban. Nagyon tudok vele parkolni, de az tényleg igaz, hogy autópályán sajnos több elektront zabál, mint általában. Városi kocsi, az biztos, de arra nagyon jó.

  • Alex

    Alfa amore hogyhogy ottvan a tanogatok kozt? Nincs elektromos Alfa

    • Majd lesz! 🙂

      • Alex

        Na ez tuti 😀 csak meglepodtem mert eddig nem nagyon olvastam ilyesmirol de mas a benfentes info 😀

        • Nem info, csak a jovo. Elobb utobb minden gyartonak lesz elektromos autoja. 😉

  • balage

    Kopogós műanyag… (facepalm)
    Mikor jönnek már le erről a baromságról az autós firkászok???

    A bakelit pedig nem öt forint, kurva drága tud lenni – a textilbakelit lemez 3-4000Ft/kg. Az alu 1500, az acél meg 300… úgyhogy bakelit =/= olcsóság.

    • Lui

      “szálakra szabdalt használt alsógatyák haláltusája” 😀 😀 Elmebeteg.. 😀 😀

  • Balázs Mészáros

    Pontos volt a definíció: aki beleszeret az autóba az úgyis megveszi. A retro formája simán eladja. Mi is “bekajáltuk”, 1.2 benzin, másodikként használt feleségautó és nagyon bejött. Neki is, a lányomnak is és nekem is. Nem eszik sokat, ahhoz képest jól megy és figyelem! szűkösen ugyan, de vészhelyzetben három gyerek ül be hátra! 🙂 (23, 17 és 8 évesek, tehát nem liliput)
    Műszakilag semmi gond nem volt vele eddig olaj és fékbetét cserén kívül és már jó pár éve megvan. Az első autó amire a család azt mondta, hogy nem is fogjuk eladni, ami nagy szó, mert egyébként 2-3 évente van autó csere. Hogy vennénk-e belőle elektromosat? Ha kicsit nagyobb lenne a hatótáv talán igen, de így még necces. Bár max Pest megyei úticélok vannak ritkán, inkább agglomerációs városon belül, esetleg Budapest. De mégis, egyelőre marad a hatótáv para 🙂