Ezt vedd Lambo helyett!

Ha adnak fogadd el! Szokták mondani… Így hát amikor a Porsche Hungária megkérdezte, akarok-e egy V10-es Audi R8-ast, nem mondtam nemet. Csak később gondoltam bele, hogy vajon mennyi lehet az önrész…

Először nézd meg a videót aztán mondom a többit, ami kimaradt.

Jó mókának tűnt igaz? Persze az is volt, azokban a másodpercekben, amikor nem arra gondoltam, hogy istenem csak össze ne törjem. Péntektől keddig kaptam meg az autót. Pénteken délután elmentem vele az M3-asra, hogy kicsit szokjam az autót. A Ring előtt beállt a pálya. Simán meg is álltam, de mögöttem a teherautó szakaszosan csikorgó gumikkal közeledett felém. Épp elég sokáig ahhoz, hogy miközben a tükörben néztem a közeledő fényszórókat, átfusson az agyamon, hogy nagyon ciki lesz már az első nap rommá törve visszavinni az autót. Még akkor is ha nem én vagyok a hibás. Szerencsére 30 centivel mögöttem végül megállt a teherautó. Hazavittem, leraktam a garázsba, ahova alig fért be egyébként, majd átültem az i3-ba és azzal mentem a Playboy Car of the Year gálára, ahol díjakat adtam át. Nyert a Kona, amire egyébként szavaztam is. 🙂

Szombaton ki se álltam vele. Nem akartam kísérteni a sorsot.

Vasárnap elmentünk a forgatásra, bár az utcámból alig jutottam ki, amit időközben egy gázvezeték építése miatt feltúrtak. Csak Marci irányításával mögöttem anyázó autósokkal tudtam végigmenni a leszűkített utcán. Szerpentinre nem is mentünk forgatni, mert hamar kiderült, hogy ez az autó 150-es tempóval veszi az átlag autók számára 80-as kanyarokat, emiatt vállalhatatlan sebességek látszódtak volna még akkor is ha az autó tudásának csak kis részét használjuk ki, mondjuk a Mátrában. Tényleg elképesztő, hogy mennyire precíz verda. Ahol a Ferrarit már falnak csaptam volna, ott ez csak simán elfordult. Azért a németek is tudnak autót építeni na.

Ugyancsak vasárnap este még volt egy randim, bár pont egy olyan leányzóval, akit teljesen hidegen hagynak a kocsik. Azért 10 percig neki is tetszett az üvöltő V10, de felhúzott tetővel már nem annyira szerette. Nemhiába választanak a hölgyek tágas SUV-ket inkább. 🙂

Éjfél felé rápillantottam a műszerfalra, ahol azt láttam, hogy kifogyott az üzemanyag, már csak 5km volt hátra. Beálltam a benzinkútra – amit már több mint egy éve nem tettem meg tankolás céljából –, majd teletankoltam 100-as benyával az autót. Kérték, hogy 100-as legyen, amikor elhoztam az autót. No problem, akkor adunk neki 100-ast. 34000 forintot fizettem másfél nap és 350 kilométer autózásért. Ebből az összegből  fél évig tölthetem itthon az i3-ast és megtehetek vele 5200 kilométert. Csak mondom.

Hétfőn sem álltam ki, gondoltam ha már idáig megúsztam karc nélkül, akkor maradjon is így. Csak kedd reggel indítottam be újra. Az utcában a munkások segítettek kiállni, majd elvittem lemosni, gurultam még egy rövid kanyart AlieN barátommal, aztán visszavittem az autót. Csak egy robogós csapódott majdnem belém útközben, de végül karc nélkül leadhattam az autót és fellélegezhettem végre. Elkértem egy VW e-UP-ot tesztre, és végre újra 60-as pulzussal vezethettem.

Hogy megérte-e a stressz, meg a 75 liter 100-as benzin? Remélem igen, már csak a videó miatt is, amit most kivételesen nem én vettem fel és nem is én vágtam, hanem a Horizont Records segített. A városokban és falvakban is sok kisgyereknek okoztam felejthetetlen napot egy kis durrogtatással, tátott szájjal hallgatták a V10 üvöltését. Ha felnőnek már nem nagyon hallanak majd ilyesmit. Hogy hiányozni fog-e? Persze! De nem kell aggódni, ha eltűnik a V10 jön majd ebből az autóból is teljesen elektromos szörnyeteg, még brutálisabb gyorsulással, miközben az elektronok sivítanak majd a villanymotorokon keresztül.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.hu

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • fects

    Videó alapján jó autónak tűnik, de tényleg irgalmatlan pénz kellene ahhoz, hogy ne fájjon ennyit adni egy autóért, és az se ha épp meghúzzák.
    A csomagtartó viszont (112 L) még akkor is kevésnek tűnik, ha csak a ruháidat vinnéd le 1 hétre a tengerpartra.

  • Secret Santa

    A magnetic ride a lengéscsillapítóban lévő folyadék viszkozitását szabályozza (és mágnesességen alapul), ha jól emlékszem. Az intróban lévő fontot honnan sikerül kukázni? Win95? Rettenet 😀 Amúgy jó a videó, néhány rosszabbul sikerült felvételt azért ki lehetett volna hagyni 😀