Ezért váltottam Jaguar F-Type-ról BMW i3-ra

122 komment

Jaguar F-Type-ból átülni BMW i3-ba elég nagy bátorságnak tűnik, mások szerint pedig nem bátor, hanem szimplán csak idióta vagyok. Megint csak mások szerint a legjobb döntés volt.

Az alábbi videóban elmondom miért cseréltem le a Jaguárt egy i3-ra.

Úgy érzem neki kell essek egy hosszabb videósorozatnak, mert elég szegényes a hazai elektromos autós tartalom.

ftype_i3

  • DnP

    Szemből még csak csak, de hátulról valami ótvar ronda az i3… Mintha össze lenne nyomva oldalról. Rémes.

  • DnP

    Majd mikor sietni kellene valahova és 10 ember vár a “gyors” töltésre… akkor lehet visszasírod a bármikor bárhol 1 perc alatt maxra tölthető benzinest 🙂 200km harmatgyenge, elmész kirándulni de már vissza nem jössz. Max ha ott alszol és várod a delejt.

    • Péter Kővári

      100 kilóméteren belül csak tud kirándulni. ha meg nem, nem hülye, pontosan tudja, hogy valahol á kell majd tölteni.

      • Zsiráf Zoli

        Elméletben vannak is töltők, de ha pont bedöglik a kiszemelt vagy otthagynak egy kocsit a töltőn, akkor nincs nagyon alternatívája a szerencsétlen tulajnak… városok között főleg problémás lehet…

    • Valentin

      A kommentedből az látszik, hogy nem elektromos autózol, s fogalmad sincs az egészről!
      … de azt is látom, hogy nem értetted meg Handrás videóját!

  • BMWfan

    Ez a felfűtés , lehűtés előre ez hogy működik, mennyi kraftot szív el az akksiból? 😀

    • DnP

      Elindulni már lehet nem tud, de legalább melegben ücsörög 🙂

      • Valentin

        Okos hozzászólásaid vannak! A válasz itt eggyel lejjebb látható.

        • DnP

          Elmész melózni, tudom scifi lehet számodra, de valaki szokott. Szóval 8 óra leteltével karácsony környékén a parkolóban fűtsd már fel légyszi… Nagyokos.

          • Valentin

            Először is, nem értem, mire föl írtad az 1. mondatot! Szerinted én nem dolgozom?
            Egy parkolóban meg pont jó, mert ott legtöbbször van 230 V (de néhány esetben már normál töltő is) rádugod, beállítod a telefonodon, hogy mikor mész haza, s előtte 5 perccel felfűt.
            Egyébként meg az se fontos, hogy töltőn legyen, mert az akksi kapacitásához képest 5 perc fűtés elenyésző.

    • Arnold László

      Ha a garázsban töltőn van akkor mindegy nem?

      • BMWfan

        Akkor igen , de nem hiszem ,hogy mindenkinek garázsban áll…

      • Myxomatosis

        Belvárosban, garázs? Ilyenkor mire gondolsz? Vagy nem jártál még Pesten vagy valami nagyon durva cuccot nyomsz.

        • Gipsz Jakab

          Mondta a videóban, hogy tudja otthon tölteni. Okostelón van bimmer app, a kocsiban meg mobilnet, és akár távolról is elindíthatod a hűtést vagy fűtést, hogy mire a kocsihoz érj, megfelelő legyen a hőmérséklet.

        • Arnold László

          9:57-nél mondja hogy otthon tudja tölteni.
          és nem, még sosem jártam Pesten
          ott nem úgy van mint álunk falun hogy a kocsma előtt ki vannak kötve a lovak meg az öszvérek és azokat szénával kell feltölteni??? 😀 😛

          • Myxomatosis

            Ha már témánál vagyunk, lovagolni legális részegen?

    • Mihály Aracsi

      Ez a felfütőm lehűtöm a legjobb ha töltőre van dugva és onnan veszi hozzá az áramot nem az akkuról. Ilyen amikor este feldugod tölteni és reggel indulás előtt 2 percel automatán bekapcsol a fütés vagy hűtés. Amikor a kocsihoz érsz kihúzod a töltőt és mr mehetsz is.
      Nissan LEAF-em is tudja ezt.

      • BMWfan

        És ha akksiról megy? Mert a kérdésem inkább erre irányult , hogy mennyit szív le a lehűtés, felfűtés .

        • Gipsz Jakab

          Ha 50 fok van, mikor a tűző napon áll a parkolóban, akkor nem mindegy? Azt a a néhány kW-ot szívesen rászánja az ember, hogy ne kapjon gutaütést.

  • Grat az autóhoz ! Várom a lövi részt 🙂

  • Lacquo

    De miért nem egy hibrid Lexus (pl.CT200h) vagy Toyota Prius? 🙂 Annyira drága a BMW, hogy ki tudja, hogy mikor térül meg. Azt költhetted volna benzinre is. 🙂 Amúgy vezettem i3-at és tényleg nagyon adja. Van vezetési élmény és jól gyorsul. Design nem tetszik, de belül bejön, sőt meg is értem a választást, de egy hibrid jobban kihasználható.

    • Kristóf Radó

      persze igaz, nekünk van egy CT200h-nk és ténylegesen városban 5 literrel, országúton 4 literrel el lehet járkálni vele és egy tankolással 550-600km-ert elmegy, de a felsorolt érvek tényleg majdnem mind csak az elektromosra érvényesek. Szervíz inkább egy benzines autóhoz közelít, súlyadó pont annyi mint egy hasonló benzinesre, stb….

      • Lacquo

        Az OK, csak az i3 sokkal drágább, mint a CT200h. Ezert hiába olcsó a fenntartása, ki tudja mikor térül meg.

        • Kristóf Radó

          Sose 🙂 ennek az autónak is van értékvesztése ugyanúgy tehát már csak ezért se. De mint Handras is mondta, neki volt egy hasonló értékű autója, így igazán plusz pénzbe nem került, viszont a havi költségei jelentősen csökkentek.

          • Lacquo

            Nyilván van, persze. De érted mit akarok mondani. Amúgy jó dolog ez az i3.

        • 10-ért vettem. Mennyi egy CT200 8000 km-rel?

          • Phong

            Hybrid Yaris magas felszereltséggel is kijön újonnan 5.5 millióból, 8000 km-el kevesebből is. Városban 4 liter fogyasztás reális, a fenntartása még olcsóbb, értékcsökkenés is kevesebb, méretre pedig kb. azonos az i3-al. Még folyton ingyenes töltéssel sem hozod be ezt az árkülönbséget soha.. Ja és azzal elmehetsz bármennyit, bárhova.. ha tényleg nem számít a “farokhosszabbítás”.

            • A Yarist nem jó vezetni, a BMW-t nagyon jó. A Yarisban van egy benzinmotor, amit ugyanúgy szervizelgetni kell. Nekem nem kell hibrid autó, nem véletlenül nem vettem i3-ból sem REX-et.

            • Myxomatosis

              Ahogy az elektromos motort és részeit is.

            • Persze persze. Azon a nagy tekercsen meg 4 fogaskeréken ám sok mindent kell szervizelni… Ez ilyen tipikus fogalom nélkül fikázol komment volt.

            • Myxomatosis

              Héjj, ezt most nagyon magamra veszem. Konkrétan át tudnék építeni egy (régebbi) benzines autót elektromosra, annyi tudásom van róla.
              Nem fikázok, nem vagy kicsit morci? 😀

            • Nem vagyok morci, egyszerűen faszságot írsz, fogalom nélkül. Hány alkatrészből áll egy benzin vagy dizelmotor, és hány alkatrészből egy elektromos?

              USA i3 fórumot régóta követem. Tudod mivel van kizárólag gondjuk az i3 tulajoknak? Két dologgal: Az egyik a defektek, a másik pedig a benzinmotorok meghibásodásai.

              De menjél rakj össze egy autó inkább, csak ne ide kommentelj faszságokat pls.

            • Myxomatosis

              Engedd el.

            • Myxomatosis

              De hogy valami pozitívat is mondjak, a megspórolt üzemanyagból 1-2 hónap alatt tudsz venni egy kávéfőzőt.

            • Hogy én is mondjak, már meg is rendeltem miután eladtam a Jaguárt 🙂

            • BMWfan

              Aksi meghibásodás nincsen?:)

            • Nem nagyon, legalábbis nem olvastam, hogy bárkinek gondja lett volna vele. 8 év garit adnak az aksira, 70 százaléknál csere.

            • BMWfan

              Csak azért kérdeztem, mert régebben a Hibrid Priusokról hallottam , hogy nem sok idő után beszartak az aksik és millió fölött volt a csere…

            • Igen, talán a legelső Priusokban most kezdenek meghalni 20 év után…

            • BMWfan

              Akkor lehet , hogy csak egyedi esetről, vagy esetekről volt szó:)

    • Valentin

      A hibrid és az elektromos nem ugyanaz a teremtés.
      Egy elektromos lényegesen jobb érzés, okosabb döntés.
      Néha már az az érzésem (a kommenteket olvasgatva, s beszélgetve), hogy az emberek benzinfüggővé váltak az elmúlt 110 év során.
      András nagyon világosan elmagyarázza a videóban, hogy miért a legjobb választás ez, és miért bőven sok, erre egy csomó ember kommentjében látom, hogy beindult nála a hatótáv para.
      ŐRÜLET! Tényleg benzinfüggők lettek az emberek!
      A szaga hiányzik, vagy mi?????
      Ismerek olyan embert, aki a hét minden napján átlagosan 700 km-t autózik
      Mo-n egy első generációs villanyautóval (Zoé), azaz a hatótávja mindössze 150 km, ha nagyon ügyes 200.
      HOL AUTÓZTOK TI ENNYIT BENZINESEK?
      Elárulom, a villanyautósok 40%-kal többet autóznak (km-ben),
      mint tették ezt ugyanazok a korábbi hagyományos autóikkal.
      Az ok egyszerű: olcsóbb fenntartás, üzemelés, s lényegesen nyugodtabb, jobb vezetési élmény.

  • Bence

    (http://www.hybridcars.com/bmw-reportedly-increasing-i3-battery-range-again/)

    Utóbbi időben egyébként viszonylag sok i3-mat láttam (nem az Intelt)
    Annak aki teljesen elektromos autót akar de nincs pénze Tesla-ra tényleg ez a legjobb választás szerintem.

  • Teljesen korrekt beszámoló és igazad van. Én pár napja vezettem először elektromos járgányt (e-Up), és baromira bejött, gondolom az i3 mennyivel jobb lehet. Minden esetre nekem még odébb van a villanyászat, majd ha lesz nagyobb autóban (családi) elfogadhatóbb áron, pl tesla model 3 már érdekesebb lenne.

    Ja ha majd hiányzik a benzingőz szólj, vettem egy régi csodát, nemsokára hajózik át az óceánon, hétvégi autónak. 😀

  • Ion Vers

    mindenki a maga szintjen nyomorog

  • David G

    Lehet sok embernek hülye lépésnek tűnik, szerintem nem. Városban egy 340 lóerős, benzinmotoros autó felesleges, csak az üzemanyag fogy, ahogy említetted is. Egy elektromossal tökéletesen el lehet lenni, nem kell a parkolásért is fizetni, és akár hosszabb útra is be lehet nevezni, továbbá az akksi töltése miatt többet is pihenhet az ember. Ráadásul nem rossz az elektromos autót sem vezetni. Kicsit dodgem hangulatú, viszont semmivel nem rosszabb az élmény, mint bármelyik másik automata váltós autónál. A tartalmakat várom, és sok balesetmentes, és élvezettel teli kilométert az autóhoz! 🙂

    • Lacquo

      Itt a kérdés az, hogy aki az erős autókhoz szokott mennyire nagy visszalépés egy kisteljesítményű kocsi. De az i3-at tényleg jó vezetni. 🙂

      • David G

        Egy i3 nem feltétlen mondható kisteljesítményű autónak. Tény, hogy a 170 lóerő nem egetrengető, és a Jaguar teljesítményének csak a fele, viszont én nem feltétlen mondanám visszalépésnek. Oké, visszalépés számokban, és végsebességben is, csak városban nem lehet kihasználni a Jaguar képességeit, még nagyon országúton sem, így akkora visszalépés nem lehet. Bár ez csak az én véleményem. 🙂 Egy Teslánál nem lett volna teljesítményben sem hiány, csak az nem annyi, mint az i3, és ott is lesz teljesítmény, amit nem feltétlen tud kihasználni az ember. Bár vicces a Model S P90D-nél, hogy csak éppen lepadlózza az ember, és már a városi utazósebességet el is éri. 😀

  • Lacquo

    Szóval ez akkor a full elektromos verzió?! Van ugye egy olyan is, amiben van egy 10L-es tank, szóval hybrid. 🙂

  • Németországban ezzel a melóval és tudással már lenne két Ferrarim a két szintes házam garázsában. Te is kussolhatnál már Romániából szakértve.

    • Vince

      Igen, ez lehet. Az nem is kérdés, hogy magasabb az életszínvonal és jobban élnek. De azt hiszem te is fel tudod azt fogni, hogy nem lehet minden ország Németország és nem lehet nehány év alatt utolérni Németországot 50 év kommunizmus után. Ha nem vagy megelégedve az életeddel és azzal, ahogy élsz, akkor a rinya helyett csinálhatnál mást is és ezt minden tisztelettel mondom.
      Nem szakértek én semmit, de szerintem sokan egyetértünk abban, hogy tőled nem túl hiteles amiatt sírni, hogy szar az élet.

      • iT

        Ja persze fogd a kommunizmusra… véletlenül sincs köze az ellopott milliárdokhoz és az iszonyatos korrupcióhoz. Vicc. Csak nézd meg GDP/fő adatokat, de az is erős. ha megnézed mennyivel jobban növekszik Csehország. Ne legyél vak.

        • Vince

          Figyi, ha nem tanultál történelmet nincs amit csináljak, de mindenki tudja, hogy a kommunizmus súlyos sebet ejtett jó pár országon és keményen visszahúzta az országokat. Hogy egy nagyon-nagyon releváns példát mondjak: Kelet és Nyugat Németország esete. Még most is látványos a különbség a két Németország között, pedig ott aztán dögivel van pénz, mégis!
          Ezenkívül a társadalmakat is szarrá verte, ma is tele van az ország olyan emberekkel, akik mindent a kormánytól várnak, segélyeket várnak, azt hiszik, hogy minden ingyen van, ha valami megdrágul fejjel mennek a falnak, azt hiszik a pénz végtelen és a kormány csak nem akar adni nagyobb fizetést és képtelenek felfogni, hogy nem így megy a gazdaság és lehetne folytatni.
          Tetszik, nem tetszik, ezek tények!

          Unalmas már az ellopott milliárdok szöveg, tényleg az. Minden országban lopnak, az említett Csehországban is kemény pénzeket nyúl le a kormány, csak hogy ne említsem Amerikát, Japánt vagy Franciaországot ahol az állami pénzlenyúlás olyan szinten megy, hogy tanulni járhatna oda még Románia is. Az említett nyugati országok nem az állam miatt élnek jól, hanem azért mert a magán szektort nem verte szét a kommunizmus és kemény, tőkeerős magán cégek vannak akiknek sokszor több pénze van mint az államnak, Siemens, Apple, Samsung, Google, Osram, Volkswagen és a többi kemény cég szerinted hány százalékát termeli meg a GDP-nek? Magyarországnak is volt mindene, kemény cégek voltak. Jött Trianon, jött a kommunizmus és sorban csődbe ment minden, aztán ami megmaradt a szocik eladták kilóra és akkor megy a rinya. Hát észre kellene venni, hogy nem az “ellopott milliárdok” miatt alacsony a GDP hanem az előbb leírt dolgok miatt. Persze nem jó dolog a lopás és a korrupció, de hidd el, ahol emberek dolgoznak ott korrupció is van, minden országban.

          Amúgy nagyon bírom a libsik szövegeit. Állítólag ez a magyar kormány többet lopott mint eddig bármelyik kormány. Aha, érdekes. Csak akkor egyet mondj meg? Ha annyit lopnak, hogy lehet hogy mégis mindenre több pénzt jut mint eddig, nincs csődben az ország, nem kellenek EU-s hitelek, nem kell IMF hitel, nem kell eladni az állami vagyont nyugatra és még az államadósságot is lehet csökkenteni? Miből, ha állítólag mindent elloptak?

          • Jézusom mennyire agymosott vagy és mennyire ferdítesz.

            2010-ben az államadóság nem érte el a 20.000 milliárdot, most már 26.000 felett van. Évi 1.000 milliárddal nő az adósság. Még jó, hogy alaptörvénybe foglalta a Fidesz, hogy nem nőhet. Nem IMF-től veszünk fel hitelt, hanem állampapírokat adunk el szarabb kamatra. Gratula, tényleg tök fasza minden.

            Szted miből él az ország, miből épülnek dolgok. Mondjuk nem sok minden, mert leginkább csak stadionokat építünk… Elárulom neked: EU pénzből.

            Minden országban lopnak… Ja, csak nem mindegy, hogy mennyit. Magyarország elég szarul ál, jelenleg az 57. legkorruptabb ország vagyunk: https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016

            • Vince

              Aha, én ferdítek 😀 😀

              Ok, első és legfontosabb. Az államadósságot KÖTELEZŐEN GDP%-ban fejezik ki -legalábbis a közgazdaságban, a libsi médiában lehet másképp van- és nem forintban, vagy euróban. Lehet 1000000 milliárd is, ha a GDP 1%-a államadósság, szóval első ferdítés a részedről van. Csak annyit mondok, ha bemész a trendingeconomics oldalára, %-ban fogod látni alapbeállításon.

              A valóság:
              2010: 80,5%
              2016: 74,1%

              Ha Euróban nézed Csehország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és sok más ország államadóssága növekedett.
              Ha GDP%-ban nézed Romániában, Szlovákiában és Lengyelországban nem hogy csökkent, hanem nőtt az államadósság és Magyarországon az egyik leglátványosabb csökkenés látható:
              2010: HU: 80,5%, PL: 53,%, SK: 41,2%, CZ: 38,2%, RO: 29,9%
              2016: HU: 74,1%, PL: 54,4%, SK: 51,9% CZ: 37,2%, RO: 37,6%
              Tehát míg Magyarországon 6,4%-t csökkent, addig Lengyelországban 1,4%-t nőtt, Szlovákiában 10,3%-ot nőtt, Csehországban 1% a csökkenés, Romániában pedig 7,7% növekedés volt. Igen, jelenleg Lengyelországot leszámítva a másik 4 országban lefelé megy, csak éppen ők 2014/2015-ig masszívan másztak felfele, Magyarország pedig lefelé. (Eurostat).

              De lehet más adatokat is nézni. Lásunk párat:
              GDP növekedésben a régió egyik legnagyobb növekedése Magyarországon van, idén előzött Románia de meg mondta az EU is, hogy mű intézkedések miatt, populista lépések miatt. Említek párat: levittek az adót gondolkodás nélkül 24%-ról 19%-ra, az élelmiszer adót pedig 9%-ra. Dobálóztak a fizetésemelésekkel. Emelték a szociális segélyeket stb stb.
              Ez idő alatt megbukott 3 kormány. Most ott tartunk, 223 milliárd lej, 50 milliárd Euró a deficit és keményen növekszik és semmire nincs pénz az országban. A beigért fizetésemeléseket visszavonta a kormány és még az ortodox templom építések is leálltak. Marosvásárhelyen bezárták a repülőteret, az országban minden állami projekt megállt, az autópálya építését pedig MEGINT eltolták 1 évvel úgy, hogy még Bulgáriának is több autópályája van mint Romániának!

              GDP/capita: Magyarország a régióban a harmadik, 2016-ban előzte Lengyelországot. (World Bank)

              Ok, menjünk tovább.
              EU-s pénzből épül Csehország, Szlovákia, Románia és az összes EU-s tagország kb. Ezért léptünk be az EU-ba. Ez is olcsó libsi propaganda, hogy nem is jó a helyzet mert EU-s pénz. Az EU-s pénzt azért kapja minden ország mert befizet egy kemény összeget minden évben és mert így volt kitalálva az EU, ezért csatlakoztak a kelet-európai országok. De nem, elárulom nem csak EU-s pénzből épülnek a dolgok, mert nem ad az EU mindenre, valamint amire ad sem 100%-ot ad. Magyarország évente 800 milliárd forintot kap az EU-tól (444), szóval ebből már biztos, hogy mindent nem tudott fedezni. A többi önrész.
              Ismét ferdítés és a tények félre magyarázása.

              “Mondjuk nem sok minden, mert leginkább csak stadionokat építünk”
              :)) :))
              Csodálkozom, hogy ezek után elvárja az ellenzék, hogy komolyan is vegyék. Nem csoda, hogy 2010 óta kb ugyanazon a szinten állnak, a tehén segge alatt és 1%-ot sem tudtak javítani a népszerűségüken. Hazugságokkal nem is lehet.
              Tények: stadionokra 2010 óta 215 milliárd ment el (Átlátszó adatai), míg pl modern városok programra 3400 milliárd, 3000 milliárd családtámogatásra, gazdasági funkciókra adott összegek (2010: 2462 milliárd, 2015: 4172 milliárd), EÜ-re 2010-ben 2396 milliárd ment el, 2015-ben 2447 milliárd.
              Oktatási kiadások: 2010-ben a GDP 4,02%-a, 2015-ben a GDP 4,16%-a, ÚGY hogy a GDP kb ugyanannyi mint 2010-ben. (Átlátszó).

              Ami a korrupciót illeti: Transparency International egy nyugati szervezet, egyértelmű, hogy Nyugat adatait szépíti, keletét lehúzza. Nem is várható több tőlük.
              De vegyük úgy, hogy igazuk van. Meg lehet nézni, az egész Keleti blokk ugyanúgy korrupt és nem úgy van ahogy az ellenzék állítja, hogy Magyarország a korrupció fellegvára és mindenki más kispályás. Románia, Magyarország, Bulgária, Szlovákia, Csehország, Lengyelország kb egy szinten állnak. De a valóságban Bulgária és Románia magasan vezet. A vicc az, hogy Románia meg is mondta önmagáról, minden évben, hogy az EU legkorruptabb országa. Nap mint nap arról beszélnek a román állami TV-ben, hogy Magyarország mennyivel tisztább ország korrupció terén mint Románia. És ha a tényeket nézzük, van is benne valami, hiszen itt még MINDIG nincs autópálya, nem is építenek az elkövetkezőkben és forradalom óta semmi sem épült az országban csak 18000 ortodox templom és egy rakás tömbház. A vonatsínek 99%-a 100 évnél is idősebb, mind magyar időkből vannak, a városunkban is ha lemész a vonat állomásra (amit most újítottak fel 100 év után), a felújítás előtt a síneken magyarul írta, hogy “Resicabánya, 1910”.

              Szóval szerintem nem én vagyok az agymosott. Én tényeket írtam, rajtad a sor. És mielőtt az lenne a válasz, hogy kormányzati propaganda, jeleztem több helyen is a forrást, Átlátszó, 444 vagy Nyugati források (IMF, Eurostat).

            • Oké legyen neked igazad, komolyan nincs kedvem vérnarancs pistikékkékkel vitázni, főleg olyanokkal, akik Romániából osztják az észt. Mondjuk én azt is pont leszarom, hogy Romániához képest egy fokkal jobban állunk, az nem fog vigasztalni, hogy az egész balkán korrupt.

            • Vince

              Gondoltam, hogy tények helyett kb ennyi lesz a válasz. Nem vigasztal senkit az, hogy egész Kelet és Balkán korrupt, ez tény! Ebben egyetértünk
              Az pedig mind1, honnan írok, ezek az adatok nyilvánosak, te is, én is és bárki hozzá tud férni.

            • Mindegy mit írok, mert olyan elvakult vagy, hogy pont leszarod, vagy azt mondod, hogy a libsi média meghamisított számai, vagy a nyugati média hamis számai.

              Mondok neked pár tényt:
              5,2 milliárdot költöttünk sorosozásra a többi propagandát ne is említsük, azokkal már 20 milliárd felett járunk. 180 milliárdod egy szutyok vizes VB-re (bárki megcsinálta volna ötöd ennyiből).

              Közben az iSTYLE nem talál már angolul tudó munkaerőt, mert mind kimentek dolgozni. Az egészségügy katasztrofális állapotban, remélem egyszer befekszel majd az egyik kórházba…

            • Vince

              Nem vagyok elvakult csak épp nem vagyok non-sztop Orbánozó liberális és a tényeket is látom. Na meg azt is, hogy jelenleg konkrétan nincs olyan aki le tudná őket váltani és jobban végezné a dolgát. Az ellenzék totál inkompetens, egyesek a saját pártjukat is csődbe vitték, mások meg eladnák az országot aprópénzért és teletöltenék arabbal (mert szerintük az mindent megold majd).
              A plakát kampánynak konkrétan én sem láttam most sok értelmét, de az tény, hogy Soros keményen dolgozik a nem liberális országok ellen. Romániában is megy a Soros ellenes kampány és láthatod, most már Izrael is beszállt ebbe a játékba. Sokba került a plakát kampány, ez tény.
              Vizes VB-re nincs mit írjak. Ha nem szereted a vizes sportokat, nem fogod látni az értelmét sem. 180 milliárd nem hivatalos szám, a 444 számai, kétlem, hogy konkrétan a VB ennyibe került volna. De a VB számos fejlesztése, a városé marad, függetlenül attól, hogy szereti valaki vagy nem szereti a vizes sportokat.
              Az EÜ-röl pedig annyit: Orvosi egyetemre járok, sokat vagyok kórházban és egyre többet leszek. Nem kell bemutatni a keleti EÜ színvonalát mert egy rakat szar nálunk is, sőt, egyszerűen borzalmas sok városban. Konkrétan Marosvásárhelyen nem annyira veszélyes a helyzet, de ez kivételnek számít. Megoldás: magán EÜ. Soha nem lesz jó az állami, mert nem lehet jó. Mindenhol ahol jó az EÜ, magán EÜ van.
              Amúgy Magyarországon Budapest a legrosszabb EÜ tekintetében, vidéken sok helyen jobb kórházak vannak mint Budapesten.

              Na, akkor már látod mi van nálunk évtizedek óta! Itt nem csak angolul tudó munkaerő nincs, hanem semmilyen! 😀
              Konkrétan, NULLA
              Erre annyit tudok mondani, jó utat, menjenek. Ezt egyik kormány sem fogja tudni megállítani, mert hamis remény az, hogy majd jön valaki és 4 év alatt többet fog adni mint egy német, vagy egy angol. A sok pénzéhes pedig elmegy, még akkor is ha 100 forinttal többet keres. Menjenek, ha ennyi érdekli őket akkor jó utat.
              Azokra kell koncentrálni, aki marad és őket kell támogatni.
              Akik meg elmentek, majd menekülni fognak haza néhány évtízeden belül mikor már óránként fognak kinyírni valakit az utcán és a házból sem fog lehetni kilépni úgy, hogy valaki ne támadjon ránk. Elég csak Brüsszelbe elmenni ahol már a kávézók ajtajában is fegyveresek állnak és megérti az ember miről is van szó.

            • Vince

              Amúgy köszi h normálisan válaszoltál. Mégis lehet veled is beszélgetni.

            • Myxomatosis

              Handras, te is kibaszott elvakult vagy.
              Propaganda? Te mit csinálnál ha lejáratnának téged és az iStylet, és mindenki más boltba menne inkább? Kussban tűrnéd vagy rohadt sok pénzt költenél arra hogy megvédd magad?
              Ne legyünk álszentek, az senkinek se jó.

              Bárki megcsinálta volna? Én nem, de ezek szerint te igen, ha ennyire zavar miért nem jelentkeztél hogy te majd megszervezed, intézed a pénzügyeket?
              Elfelejted hogy ők is ugyan úgy emberek ahogy te. Te nem érzed azt hogy kívülről nem érthetjük meg a helyzeted? Hogy ennyi munkával és tudással ennyit keresel? Nem gondolod hogy ezzel ők is így vannak?
              Nyugodtan el lehet menni politikusnak, és jobban csinálni, vagy szarabbul.
              A szó elszáll…

            • Mennyit fizet a Fidesz ezekért a kommentekért neked? :DDD

            • Myxomatosis

              Miért kell mindig azt hinni hogy valaki egy adott pártot szeret ha már nem nyilatkozik róla negatívan?
              Egyik pártot se szeretem, és nem is utálom őket, talán csak a szélső baloldal lehúzó politikájával nem értek nagyon egyet. Nem gondolom hogy jók vagy rosszak, politikusok. Azt teszik amit az adott pillanatban a legjobbnak látnak, mindegyik, bal jobb oldal tökmindegy, akárcsak te vagy én.
              Ha te úgy gondolod hogy amit valaki más a legjobbnak lát az neked sose lehet a legjobb akkor egyszerűen a demokrácia gyökere nem tetszik. Ezzel sokan vannak így, de nem merik bevallani maguknak, csak szidják az épp kormányzó pártot, minden, kibaszott, alkalommal.
              Én pl nem szeretem a demokráciát, éppen ezért, de kevés jobb politikai berendezkedés van nála.

            • ROZSE

              Nem lehet, hogy azért nincs az iStyleba angolul tudó munkaerő, mert nem egy vonzó munkahely? Kb egy fokkal jobb a mekinél. No offense, de szerinted ki akar laptopokat/telefonokat árulni egész nap, szar fizetésért?
              Egyébként annyiban igaza van Vince-nek, hogy ő érvekkel alátámasztotta a véleményét, valós számokkal, te meg csak dobálózol, hogy agymosott fideszes.

            • Egyrészt teljesen jók a fizuk az iSTYLE-ban, bőven a Budapesti átlag felett lehet keresni, másrészt az egész országban munkaerőhiány van.

              A gyerekek 20 százaléka külföldön születik, ez azt jelenti, hogy kb 1 millió munkaképes ember vándorolt ki az utóbbi években. Ha mondjuk normálisabb adóterhek lennének, akkor lehetnének jobb fizetések is, hogy ne húzzon el az országból mindenki.

            • Valentin

              Ezt csak megerősíteni tudom.
              Tegnap 2,5 órát vártam nagyon erős fülgyulladassal a Debreceni Kórházban, mert a marék orvos képtelen volt ennyi beteget ellátni, még ha tényleg mindent megtettek a betegekért.
              Még a várakozás előtt de. Pestre telefonáltam, hogy mi a helyzet a kerületi kórházunkkal, mire kiderült, hogy este 8-ig!!! teljesen beteltek, még sürgősségi eseteket sem tudnak fogadni, így csak az ügyelet marad. Na azt kösz, nem!
              Összesen 3 óra volt tehát egy 5 perces vizit.
              A páromnak 2,5 év alatt ez a 6. nőgyógyásza, mert mind, ismétlem mind elment külföldre, nyugatra, ezt első kézből tudjuk.
              A 2,5 éves lányomnak most van a 4. védőnője!

              SZÓVAL VINCE AZ, AMIT HANDRÁS ÍR, A TÉNY ÉS IGAZ, A SZOMORÚ MAGYAR VALÓSÁG, SZEMBEN AZZAL AMIT ITT TE NYOMSZ, HOGY MAGYARORSZÁG HOGY FEJLŐDIK ETC.
              JA, ÉS MEG FRANCIAORSZÁGBAN SEM LOPNAK ANNYIT ARÁNYAIBAN, MINT ITT NÁLUNK, AHOGY EZ A VIZES VB ÖSSZKÖLTSÉGE IS EGY KÉSZ KABARÉ -SAJNOS NEM AZ:-( -A MAGA 180 MILLIÁRDJÁVAL A KEZDETI BEHARANGOZOTT 25 MILLIÁRDHOZ KÉPEST!
              ÉS IGEN, ENNEK A KORMÁNYNAK LOPÁSA TÚLMUTAT MINDEN EDDIGIEKEN!
              A BUTASÁGRA, A MEGTÉVESZTÉSRE, A DEZINFORMÁLÁSRA, A FÉLELEMKELTESRE ÉS AZ ELNYOMÁSRA ÉPÍTI FEL HATALMÁT.
              Egy egészen “apró”(nagyok is vannak, civil szervezetek földbe döngölése, no persze a FIDELITAS viszont nem tárja fel, mennyi adóforinttal nyomja az állam, ott nem fontos az állítólagos “átvilágíthatóság”, mint ahogy Paks (2)-re se vetettek ki környezetvédelmi adót, a napelemekre viszont igen
              ), de jó példa a tusványosi nő esete, aki kifejezte nemtetszését Orbánnal szemben, erre a hajánál fogva lecibálták, majd elcipelték onnan, végül megbüntették (miért is? mert kifejezte nemtetszését?) ugyanannyira, mint azt a “férfit”, aki a hajánál fogva rántotta le a földre!
              ÉRTED EZT VINCE?
              ÉRTED SAJÁT KÚTFŐBŐL, HOGY MI FOLYIK, S HOGY A KORMÁNY MILYEN SZINTEN NYOMÁST GYAKOROL AZ EMBEREKRE, A NÉPRE, HOGY MEGPRÓBÁLJA MEGFÉLEMLÍTENI, MINDEN CSÍRÁJÁBAN ELFOJTANI AZT, AKI NEM ÉRT EZZEL AZ ITT FOLYÓ DOLGOKKAL?????

              ÉRTED? VINCE?

              UGYANEZ MENT PEPITÁBAN A SZOCIALIZMUS ALATT, AMIT ORBÁN MŰVEL, ÚGYHOGY NE GYERE NEKÜNK ITT LIBSIZESSEL, KOMMUNIZMUSSAL, MEG EGYÉB AGYAMENT KORMÁNY SZÓNOKLATOKKAL, IGÉKKEL, MERT ORBÁNNÁL NAGYOBB KOMMUNISTÁT KERESVE SE TALÁLNI !!!

            • Valentin

              VINCE, 2-vel lejjebb válasz a felvetéseidre.

            • Karnage

              “Ok, első és legfontosabb. Az államadósságot KÖTELEZŐEN GDP%-ban fejezik ki -legalábbis a közgazdaságban, a libsi médiában lehet másképp van- és nem forintban, vagy euróban. Lehet 1000000 milliárd is, ha a GDP 1%-a államadósság, szóval első ferdítés a részedről van. Csak annyit mondok, ha bemész a trendingeconomics oldalára, %-ban fogod látni alapbeállításon.

              A valóság:
              2010: 80,5%
              2016: 74,1%”

              Szerintem édesmindegy hogy milyen formában KÖTELEZŐ feltüntetni az államadósságot ha egyszer a kamatokat a reálösszeg után fizeted.

              Ha te felveszel egy 10M Ft értékű hitelt ami mellett keresel mondjuk nettó 200k-t. A hitelt csak immel-ámmal fizeted, majd 5 év múlva ott tartasz hogy a hiteled 15M Ft-ra nőtt, miközben a fizetésed 400k-ra ugrott, akkor lehet dicsekedni a szomszédnak hogy a törlesztőd most már nem a fizetésed 40%-át viszi el, hanem csak mondjuk a 35%-át, a valóságban azonban egyszerűen csak több törlesztőt fizetsz (akkor is ha az a fizetésednek egy kissebb arányát teszi ki). Hiába is próbálod ezt relativizálni a magasabb fizetésedhez arányosítva, magasabb hitel = magasabb törlesztő. Ez csak szimpla matek.

              A GDP-vel relativizálni mindezt pedig azért is fals mert nem a GDP-ből fizetik az államadósságot. Gross Domestic Product az bezony nem állami éves bevételt jelent. Ennek jelen pillanatban a túlnyomú részét a járműipari termelés teszi ki (mondjuk ki, a csúnya gonosz külföldi multik tartják életben az országot). Az Audi meg a Mercedes nem fog neked a 2 szép szemedért államadósságot törleszteni.

            • Valentin

              Igen, konkrétan ez a helyzet Vince, ezt a Libsis demagóg szöveget meg eltehetnéd magadnak, mert egyrészt nem vagyunk rá kíváncsiak, másrészt olyan szinten kilúgozott a fejed, hogy a kormánypropaganda 150%-os túlteljesítésének mondhatod magad.

        • Karnage

          Annyiban talán igaza van, hogy a szocializmus mosta át erőteljesen az emberek agyát. Ekkor vált társadalmilag elfogadottá a kiskapuk használata, fusizás, lopás a munkahelyről, pártpénzek saját zsebbe csúsztatása, stb.

          Naivitás volt azt hinni hogy a politikai rendszerváltással együtt egyik napról a másikra megváltozik az emberek gondolkodásmódja és értékrendje is. A korrpució ilyen mértékű relativizálása szerintem is a szocializmus visszamaradt átka. Még az sem igaz, hogy egy generációváltás megoldja a problémát hisz még mindig olyan emberek nevelik napjaink kamaszait akik a szocializmusban nőttek fel. Akik szerint az nem is volt olyan borzalmas rendszer mert “mindenkinek vót’ munkája meg kaptál lakást az állambácsitó’ “. Ha azt látja Apun meg Anyun a mai kamasz hogy a buszon bliccelni nem ciki, akkor ebbe fog “belenőni” ő is. Több generációváltásnak kell még lefolynia Mo.-n mire a csalás, lopás és korrupció végre társadalmilag is elitélendő lesz.

          • Vince

            Logikusan úgy van ahogy írod. De ha megnézed, kb mindenhol így alakul az államadósság, ha nő a gazdaság, nő az államadósság euró értéke, de százalékban kevesebb. Összességében tehát könnyebben fizeti ki az állam. A másik, hogy nem mind1 kinek is tartozik az állam. Ott van pl Japán vagy Amerika, a világ legnagyobb államadósságát felhalmozó országok, Japánnak valami 250% körül van, de nem aggódnak mert befelé tartoznak, saját bankjaiknak, saját országuk fele.
            Magyarországon is ilyen szempontból jó irányba ment el a dolog, mert nem IMF és EU-s tartozás van, hanem pl az MNB-nak tartozik az állam vagy más hazai banknak. És ez nem akkora gond.

            Igen, a kommunizmus romboló hatásával pontosan erre gondoltam, szó szerint. Örülök, hogy átment.
            Nem csak Magyarországon van ez, az összes poszt-kommunista országban ez a helyzet. Sőt, sok helyen durvább a helyzet, mert a magyar társadalomnak még mindig megvannak az ősi értékei, a becsület, a tisztesség, az igazságosság, az őszinteség, hogy nem szép dolog lopni stb. Persze kikoptak ezek az erények sajnos a komcsik által, de lassan lassan visszajönnek. De itt Romániában pl még durvább a helyzet, itt konkrétan ma is ugyanaz a mentalitás mint a kommunizmusban, SŐT, tovább megyek, ma is a kommunisták és a szeku vezeti az országot. Hogy csak egy aberáns példát mondjak, Romániában ,most sincs szabad sajtó, jelenleg pl teljes hírzárlat van a Vizes VB-vel kapcsolatban. Egyetlen TV vagy újság sem beszél(het) róla, egy szó nincs. Vagy ha egy székely autonómia tüntetés van, 10-15-20,000 résztvevővel, mindenhol elhallgatják. Marosvásárhelyen szokott lenni, olyankor még a forgalmat is elterelik sokszor, hogy ne lássák az emberek és kiürítenek mindent. Ha véletlenül megemlítené a TV, azt mondják be, hogy volt 500 radikális revizionista.
            Vagy Marosvásárhelyi választások: tavaly 1 magyar jelölt volt a sok román ellen. Este 9 körül a fiatalok ültek kint a kocsmában, mi is ott voltunk. Jött a hír, hogy nyert a magyar jelölt. Már a nyilatkozat is készült. Üdvrivalgás, öröm. Eltelik 20-30 perc, “elmegy” az áram az egész városban, vak sötétség, rendőrautók mentek szirénázva perceken keresztül. Az összes szavazó körzetet vastag rendőr kordon állta körül. (Engem hazafelé elküldtek másik utcába is, mert szerintük nem szabad közel menni egy választó kerülethez). Eltelt így, sötétben, rendőr kordonnal 1-2 óra (ekkor már az egész országban volt eredmény, csak és TÉNYLEG CSAK Marosvásárhelyen nem volt eredmény), majd bejelenti a román jelölt, hogy ő nyert (immár 4x). Volt ismerős választási megfigyelőnek, azt mondta (és sokan mások is), hogy este 10 körül buszokkal érkeztek a parasztok, cigányok és a pártos románok, gumikkal összekötözőt személyikkel álltak a rendőrök az ajtóban és 2-3 személyit adtak fejenként, bementek, szavaztak és haza.
            Vagy a másik nevetséges eset, hogy Nagybányán egy olyan jelölt nyert, aki a börtönben van, mai napig a börtönből vezeti a várost.
            Egy román falúban pedig egy olyan polgármester nyert, aki még a Ceu időszakból van, szó szerint ismerte Ceu-t személyesen és PCR pártban volt, ami a román kommunista párt.
            Na ez az amikor arról beszélek, hogy a kommunista felfogás még ma is ott van az emberekben és Magyarország nagyon szerencsés helyzetben van mert nem volt olyan elmebeteg kommunizmus mint pl nálunk, ott volt kaja az üzletekben, volt normális termelés, nem volt totális sötétség.
            De ennek ellenére, még ott is kell 30-40 év mire megfelelő mértékben törlődik a kommunista mentalitás, nálunk meg…. vagy 500….

          • iT

            Na igen. De más országoknak ez is jobban/gyorsabban megy valahogy 😀 (jó, nem a Balkánon na.)

            Amúgy Vince, a kommentem melyik része alapján gondolod, hogy nem tanultam történelmet?

            • Karnage

              Persze, azt egy szóval sem mondtam hogy ez ellen ne lehetne küzdeni vagy hogy ne lehetne jobban csinálni. Lehetne. Sőt, kellene. Sőt, neked meg nekem (itt kommentelsz, szóval feltételezem a gyerekkorod/fiatalságod nagyobb részét már te is a rendszerváltás után élted meg) kifejezetten kötelességünk is, hogy tegyünk ezért!

            • iT

              így van

  • Somez

    Szia Handrás!

    Gratulálok, szerintem jó döntés volt és remélem boldog leszel vele.
    A társasház mélygarázsában csak simán radugod a hálózatra vagy van rá külön mérőóra? Az így megnövekedett villanyfogyasztás miatt gondolnám, hogy probléma lehet belőle.

    Amúgy vicces, hogy a bringát említetted. Én 1 hónapja kezdtem el bringázni melóba Kolosy tér – Árpád híd pesti olda távot (5 km) és nagyon élvezetes. Persze sok lemondással jár, de tényleg kellemes élmény. Benzinen sokat nem spórolok így, kb. 6 rongyot és 15 perc helyett 35 az időm.

    • Külön mérőt rakatok fel a garázsban.

      • Zsiráf Zoli

        almérő, amivel bizonyos időközönként elszámolsz a társasháznak?

  • Dredd2

    15-16ért már lehet kapni használt 85-ös tesla-kat….

    • 15-16 pont 50-60 százalékkal több mint ez az autó volt. Szerviz Ausztriában, és egyébként sem vagyok oda a Tesláért. Nekem túl nagy a Tesla, és nem is tetszik se külsőre se belsőre.

      • Dredd2

        aham, szubjektív érvek, így értem (logikus, ha nem munkásautónak kell). külsőre nekem egy EV se jön be mondjuk (talán az új leaf majd), de a tesla azért jól gyorsul 🙂 meg nem rossz a hatótáv, persze max 4.5 méteres kocsiban lenne jó ez az egész. azt furcsálom, hogy nem rex-el vetted egyébként, jó kocsikázást vele 🙂

        • Frisco egyre keményebb

          Hát az osztrák szerviz nem túl szubjektív érv, nagyon is objektív. Azért nem kis macera oda ki hordani ha valami komolyabbat kell javíttatni a kocsin.

          • Dredd2

            Najó, de nem az van, hogy ezek sokkal kevesebbet romlanak el? kevesebb összekötő egység, kisebb hajtáslánc, kisebb motor/ok stb mondjuk villany motorból 4, de akkor is. Persze, ha sima frissítésért is ki kell menni….de nem hinném.

            • Szoftverfrissítést megcsinálja otthon, de szervizelgetni azért kell, vannak kínjai.

            • Frisco egyre keményebb

              Szoftver frissíteni nem is, meg valóban kevesebb dolog romolhat el rajta mint benzinesen / dízelen / hibriden. Ami inkább szívás hogy ha parkolásnál lezúzod, vagy valaki rád parkol és lezúzza, és elemet kell javíttatni / cserélni. Ezeknél tuti ki kell vinni, és ilyenek azért előfordulnak.

          • balage

            Mennyivel macerásabb, mint mondjuk Pécsről (Miskolc, Debrecen, Szeged) Pestre hordani? Semennyivel.
            Najó, kicsit, mert az M1 full szopó, az M6-on meg csak a bécsi rendszámos ex jugó “osztrákok” randalíroznak.

  • fects

    Az i3 tök spórolósnak tűnhet egy F-Type, vagy akár egy X3-hoz képest is, de egy “átlagos” magyar család csak az anyagiakat tekintve jobban járhat egy kis benzines városi autóval. Évi mondjuk 10e km-rel számolva (második autóként használva) egy 6L-es fogyasztást feltételezve üzemanyagra elmegy 200e Ft, a súlyadóra és szervizre mondjuk 100e. A vételár viszont olcsóbb jó pár millió forinttal, szóval nem tud az i3 olcsóbb lenni.
    Persze, ha az ember megteheti, akkor tök jó választás az i3 második autónak, sőt akár elsőnek is, ha az év 365 napjából 350-ben elég a 200-250 km-es hatótáv, arra az évi 1-2 hosszabb útra meg ott a repülő vagy az autóbérlés.

    • i3-at nincs értelme összevetni pici olcsó autóval. Ennyi erővel járjon mindenki gyalog 🙂

      • fects

        Miért? (Hasonló méretű, felszereltségű és minőségű autóra gondoltam.)

        • Hát nem nagyon tudok ennyiért olyan autót, ami így össze van rakva, és ilyen jól meg, mint az i3.

  • Frisco egyre keményebb

    @Handras:disqus : egy autót kihagytál ami kifejezettem úgy épült hogy elektromos legyen: Nissan Leaf. Bár szerintem az kicsit bénán néz ki, i3 szebb. Kíváncsi leszek viszont a 2. generációjára, amit hamarosan bemutatnak.

  • Ez a videó rólam szól, egy szóval sem mondtam, hogy egy Astra tulajnak megéri. Az Astra tulaj gondolkozzon el egy használt Leafen pl.

    • The Norwegian

      Persze. Én inkább arra gondoltam hogy az a könnyedség fura ahogy 10+milliós autókról érvelünk. Utoljára akkor hallottam ilyet amikor jó pár éve a ‘kondiban’ a “vállalkozók” a Bentley-k és az AMG Mercik előnyeiről/hátrányairól tartottak kiselőadást.

  • HunLaci

    Család? Ugyan mar… Az manapság nem divat…

  • dvs

    Azért jó lett volna ha kívülről is készítesz felvételt, még a színét sem tudjuk. A lenti képen lévő nagy felni sokat dob rajta, bízom benne azt választottad, illetve abban a rozsda narancssárga színben nagyon vagány. A Rolls Royce ajtó mechanika nem értem minek kellett, szerintem elég túlzó, pont mint az RX8-on volt anno.. Továbbá az a lenti nagy kerek index+köd lámpa elég ótvar, ráadásul nem is LED-es csak hagyományos égőkkel.
    Nem gondolkodtál az új 530e-n inkább?

  • d A

    Miért nem range extenderes-t vettél, azzal mehetnél Horváto.-ba is nyáron és ha tudod tölteni akkor be se kapcsol a benzinmotor?

    • Mert ez egy tévhit. A REX 120-ig tudja tartani a töltést, de inkább 100 km/h-ig, és a 9 literes tank miatt tankolhatsz bele 100 kilométerenként. Ezen kívül az elektromos hatótáv is csökken, hiszen plusz 120 kilót cipelsz magaddal.

      A REX inkább arra jó, hogy van aranytartalékban 80-100 km, de nekem erre nincs szükségem.

      • d A

        9 litert eszik 100-on a töltéssel a benne lévő benzinmotor? Ez egyenletes haladásnál is soknak tűnik elsőre, ha pedig fékezel is, gondolom javulnak kell… otthonra vettél átalakítós gyorstöltőt? Munkahelyeden nem tudod nap közben tölteni?

        +parkolást nem mondtad a városban, amire ha jártál eddig kajálni valamerre még kellett alkalmanként min 1000 Ft-t számolni…

        • 9 liter kb igen. Sok kW-ot kell töltenie, dolgozik keményen az a kis motor.

          Itthonra sima 220-van a garázsban. Melóhelyen tudnám tölteni, de minek. Igen a parkolás kimaradt, és egyébként nem is az a jó benne, hogy ingyenes, hanem az, hogy egyáltalán nem kell foglalkozni vele. Se app, se apró, se sms, csak megállsz, és mész a dolgodra.

          • Ádám Körmendy

            Pont a melóhelyen kell tölteni ha van rá (ingyenes) lehetőség és nem otthon. 🙂 Nálunk mindenki így csinálja, mert ezzel is spórolnak, pláne télen. Én még egy 330e-n gondolkoztam volna a helyedben bár az szervízigényesebb a hybrid volta miatt valóban. – Meg városba a méret miatt kicsit rosszabb -.

  • Nagy István

    Handrás! jól döntöttél, több ilyen gondolkodású ember kellene. respekt!

  • Lui

    Engem érdekelne az akksi élettartama.. mit mondanak erre az eladók és mi a valós tapasztalat..? Ha jól tudom ebben is Li-ion van, aminek van néhány száz ciklusa, mielőtt jelentősen csökken a kapacitás.
    Mi van akkor ha X év múlva cserélni kell az akkut? Mennyibe fog fájni?

    • 8 év gari van az aksira, 70 százaléknál cserélik a hibás cellákat.

      • Lui

        És hogy jutottál ilyen “olcsón” hozzá? 12 misi az alapár, mire felcicáztam 15 lett. 🙂 Vagy ekkorát lehet alkudni?

        • Ha felmész a használtautóra, találsz 10.5-ért több demóautót is.

  • Norbert Bacsko

    Handras!

    Gratulalok! Jo dontes volt!

    En mindig tiszteltem az ilyen korai alkalmazokat (Early Adopters) mint Handras, mert ezek teszik lehetove egy adot technologia vagy talamany gyorasabb fejlodeset es gazdasagossa tetelet majd szeleskorben olcson valo hozzaferest masok szamara.
    Igy volt ez az pl az iPhone 1 eseteben is, meg meg szamtalan pelda van erre.
    A kornyezt tudatossagod dicseretes es jo peldamutatas. Barcsak sok ember igy gondolkozna es tenne mint te, akkor sokkal tisztabb lenne a levego es tobb tolto allomas is lenne.
    Most azert van tobb benzintyuk meg az utakon, mert az olaj lobbi uralja a vilagot.
    Na de ebe a temaba ne menjunk bele.

    En ajanlom megnezni ezt a TED Talkot mindenkinek:
    https://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action
    Anglul nem tudok kapcsoljak be a magyar feliratozast.

  • A Jaguárt megvenni is bátor döntés volt, de a utána egy elektromos kisautót választani duplán az! Én elektromos Mercedest vezettem és nagyon jó élmény volt. Gratulálok, remélem be fog válni!

  • haban

    Gratulalok, okos, racionalis dontes. Ez a “pici” BMW i3 igazi uttoro, ahogy a Toyota Prius volt. Ez az igazi valtozas, amikor a technikahoz epienek autot, es nem egy meglevo bodeba pakoljak bele az uj technikat. Nalam is beutott valami hasonlo a kerrego uvolto turbodieselek utan, neztem is az elektromos megoldast, de hatotav miatt hybrid lexus lett. A hybrid atmenet, amikor az ember allitja at magat az uj vilagra 🙂 es utanna johet majd a villanyautozas. Europa nyugati oldalan egyre tobb ilyen BMW i3-at lat az ember, de sajnos az eszement benzinzabalo Lamborghini-k, Ferrarik-k, es Porsche-k is szep szamban szaporodnak.

  • Myxomatosis

    Nem csoda hogy nyomorogsz, mit is csinálhatna egy ekkora nyomorék?

  • sparrow79hu

    Az i8 mennyivel lett volna drágább? Mert az sokkal jobban néz ki…

    • The Norwegian

      Négy i3 biztos kijönne az árából.

      • sparrow79hu

        Ja, OK… :O

  • Valentin

    Büszke vagyok rád András!
    … és a videó is nagyon jó lett!

  • Valentin

    Látom, beindult az irígység!
    Szar lehet neked fejben!

  • W

    VINCÉCSKÉNEK:
    Most jottem haza Erdelybol. Olyan szinten elhiszitek a fovezir szavait (cserebe a szavazataitokert), hogy az elkepesztto. Reg lattam ilyen szintu agymosast.
    Tudjak jol, hogy hazai szavazatokbol nem lesz meg a 2/3.
    Ja de majd ne felejtsetek el, csak ennyire kellettetek! Attol meg nem fogjak visszacsatolni Erdelyt Magyarorszaghoz, szep szavak amik elhangzottak Tusvanyoson is – gondolom ott hedereltel a kispajtasaiddal – , de ettol meg minden marad ugy ahogy most van, Erdely Romania resze marad. Ha esetleg valaki ugy gondolja h annyira vissza akarnak jonni majd es errol szavazas lesz es a magyar kormany ezt tamogatja, nagyon teved!
    Sorosozassal kapcsolatban: ugye elhangzott, h Soros fele alcivil szervezetek ekezik a magyar kormanyt… mi a helyzet a magyar kormany altal tamogatott roman civil szervezetekkel? Pl amik a nagy magyar rendezvenyeket szervezik, szembe mennek a roman kormannyal stb. Az miben is masabb?
    Kedves Vince, mar egyszer levezettem itt neked a mostani kormanyunk lopkodasara a josok peldat, ami utan szipogva eltakarodtal innen, de ugy latszik mindig vissza sompolyogsz…
    1. TV2 megvetelere Exim bank hitel Vajnanak, ami nyomja a kormanypropagandat
    (Tehat itt az ingyen penz neked baratom, vedd meg az adofizetoim penzebol a tevetarsasagot, majd ebből a pénzből finanszírozhatod az összes ellenfelünk savazását)
    2. kaszinó biznisz államosítása, ezzel kb. év 40 mrdFt-tal csökkent az állam bevétele, de Vajnának és akiknek visszaad persze maradt egy kevés
    3. a nemzet gázszerelőjének vagyonosodása: külföldi lapok is boncolgatják, hogy az az ember, aki egyben nem látott korábban 3 Mft-ot, most hogy tud milliárdokat behúzni ide vagy oda
    4. szlovákiai és horvát focicsapatok pénzelése, stadionok építése: az ugye nyilvánvalóvá vált, hogy ez a legjobb kifizetőhelyük
    Csak mondom, hogy lassan 2 éve nálunk megjelent 9 emberke egy állami hivataltól és azt mondták jó akkor most az üzemet bezárjuk. És miért? Mert volt egy kormányközeli emberke, aki kitalálta, hogy mostantól ő csinálja ezt a bizniszt az országban. 4 hónapunkba telt, míg eltakarítottuk ezeket a férgeket az útból, ezóta újra megyünk.
    5. vizes vb, 180 mrdFt-ból? Szerinted ez ok? 5 mrd a nyitó-záró ünnepségre, 6 mrd néző? Te magadnál vagy ember, amikor ezeket elhiszed, hogy ezek normálisan menő dolgok? 400 MFt egy olyan biciklis hídért, amit ha 40 MFt-nál drágábban csinál meg valaki egy EU országban lesittelik!
    6. Margit híd felújítása: abból a pénzből 3 új Margit-hidat lehetne építeni.
    7. olimpia: azt észre vetted, hogy a következő 15 évben BIZTOS nem szervezünk olimpiát, de az olimpiai építkezések továbbra is tartanak?!?

    Fogalmad nincs seggfej mi megy itt nálunk… úgyhogy örülj, hogy egy másik országban verheted a nyáladat és nem ide adózol. A GDP-s okfejtésed meg sok sebből vérzik, de ezt már leírták szerencsére korábban, nem nekem kell.

    ANDRÁS:
    gratula a kocsihoz!
    Én először idehaza kialakítom az infrastruktúrát hozzá (1-2 év, napelemeket teszek fel, nagyobb teljesítményűre cserélem a hálózatot, tároló akkut teszek be stb.), utána meglátjuk melyik autó mellé teszem le a voksom. Nálunk 2 autó van, az egyik teljesen elektromos lesz, a másik hibrid.
    A hibridben is jóval kevesebb az az alkatrész, ami meghibásodhat, az is előrelépés, főleg ha plug-in hibrid.

  • Madoff

    sokat gondolkoztam az i3 a Golf e kozott, a Tesla 3 nem jatszik, mert azt nem tudom elhozni a boltbol.
    Nem talaltam ra, hogy miben jobb az i3 azzal a 30%-al, amennyivel dragabb. Na meg Golf orult is vagyok, igy lett a Golf e, egy Fiat 500e utan (ami sok szempontbol telitalalat, idealis platform az elektromos autohoz). De a videoid sokat segitettek a dontesben, koszi.