Ezért jó az ültetett autó

73 komment

A tegnapi poszt margójára születik ez a mostani, ha már ennyi embert érdekel a téma, megérdemel még egy kis körbejárást a dolog. Kicsit nehéz volt megtalálni a választ a kérdésre, hogy miért jó az ültetett autó, a sok anyázás és fröcsögés közt, de azért úgy érzem sikerült. Be is rakom ide a cikk elejére, azok kedvéért akik nem szeretnek sokat olvasni.

A Smoke & Charm Facebook oldalon kaptam egy nekem címzett üzenetet:

Kedves Handras!
Nagyon egyszerű a válaszom Neked!
Azért, mert nem vagyunk egyformák és vannak olyan emberek, akik ebben lelik a boldogságot.
Lehet Te abban leled a boldogságot, hogy úgy nézel ki mint egy homosexuális üzletember. Mégsem írnak cikket erről, hogy Neked ez miért jó?! 🙂 /Csak egy példa volt./
Fogadd el, nem vagyunk egyformák. Mint ahogy írtad kikerülöd őket az úton és ennyi. 🙂
További balesetmentes vezetést kívánok Neked!
Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy inkább ebben leljék a fiatalok az örömüket, mint a Tibiatya kocsmájában az igénytelen lerészegedéssel és vagy máshol a kábítószerezéssel. Inkább erre költsék és a futóművet tegyék tönkre, mint magukat! 🙂
LOW IS A LIFESTYLE! 🙂

Egy kis buzizás belefér, de ne akadjunk fenn ezen. 🙂 Kaptam pár privát üzenetet is:

Nekem is allithato a futomuvem de lusta vagyok feltekerni inkabb kuszok! 🙂

Azért mert jó!

Ez egy életforma. Ne akard megérteni. én is imádom ez az életem nalig várom a jogsit hogy építsek. Ez olyan mint a nagy szakáll mostanában. Rohadtul undorito némelyik embernél. Meg zavaró is. Meg minden baj van vele de neki ez kell.

Több száz hozzászólást olvastam el éjjel kettőig, de már korábban rájöttem, hogy mi a helyzet: egy vallásba tenyereltem bele. Olyan mintha azt írtam volna, hogy nincs Isten, és ha van is akkor fekete, vagy nő, vagy majom. Értitek.

Igazából nincs ezzel semmi baj, az Apple fanatikus rajongói is hasonlóak, a legtöbben kiakadnak ha valahol azt olvassák, hogy valaki az iPhone-jukat ócsárolja. Apple vs Android hitvita, és sosem fogja meggyőzni egyik tábor a másikat.

Ez egyébként számomra egy teljesen elfogadható válasz, miszerint azért jó mert csak. Mert valakinek ez tetszik. Azt is elfogadom, hogy valaki a bütykölésben leli örömét, magam is szívesen csinálok ilyesmit. Alacsony utat, és peace!

Most pedig jöjjön a folytatás pedig azoknak akik szeretnek olvasni, és kíváncsiak a véleményemre.

Az autós posztok mindig heves vitákat váltanak ki, ezt már megszoktam. Ha 80-nal megyek egy videón a Váci úton akkor azonnal nekem esnek, hogy gyilkos közveszélyes vadállat vagyok, ha azt írom, hogy 70-ig gyorsulok, akkor meg lúzer kis buzi.

Azért amit tegnap kaptam a hozzászólásokban Facebookon és itt a blogomon, kicsit túlment minden határon. Konkrétan az anyámat szidták sokan illetve kaptam pár halálos fenyegetést is. Azt is megkaptam, hogy biztosan anyuci rózsaszínű rozsdás Suzukijával járok. Ja és persze buzi is vagyok.

Nos. Édesanyám 14 éves koromban vesztette életét egy motorcsónak balesetben. Lehet szidni nyugodtan, csak úgy gondolom nem elegáns, nem hinném, hogy én bárki családját a számra vettem volna.

Nem, nem Suzukival járok. Az első autóm egy 1.6-os Astra volt. Vettem rá alufelnit, cseréltem kipufogódobot, sportlégszűrő stb. Aztán volt egy Vectrám, egy Chrysler Stratus, egy BMW 116i, BMW 220d, BMW 335i, BMW Z4 35IS, és most egy F Type-ot hajtok. Őt:

DSCN2511

A teljesség igénye nélkül, vezettem: BMW i8, M3, M4, Ferrari F430, F12, 458, California, Lambo Gallardo, az összes létező Tesla megvolt, Audi R8, Merci AMG63, Focus RS nem is sorolom tovább. Csak azért írom ezt, mert rengetegen írták, hogy nem értek hozzá, minek pofázok bele. Ja meg volt egy 65-ös veterán Mustangom is. Ez utóbbiban egyébként a fékek és a lengéscsillapítók cseréjével kezdtem, aztán jött minden más. A fenti felsorolás nem gizdázás, csak jelzem, hogy nem gyalog járok. Egyébként sem kell cukrásznak lennem ahhoz, hogy elmondjam a véleményem egy süteményről.

A tegnapi posztban nem fejtettem ki (my bad), ezért jogosan jöttek a hozzászólások, hogy vannak levegővel vagy manuálisan emelhető autók. Igen, és biztos vagyok benne, hogy vannak műszakilag kifogástalan épített autók is, melyeket rendeltetésszerűen használ a gazdája, és mondjuk pontosan tudja azt is, hogy miért 3 centit ültetett és miért nem 4-et. De nem is ezekre gondoltam amikor azt írtam, hogy balesetveszélyes közlekedni az ültetett autókkal. Nem tisztem megítélni, hogy az ültetett autók hány százaléka van tökéletes műszaki állapotban, de azért azt ugye sejtjük, hogy kis hazánkban a legtöbb ültetett autó nem csúcsminőségű cuccokból épült, és az elsődleges cél csak annyi, hogy legyen minél alacsonyabb, a biztonság nem számít, majd lassan megyünk vele akkor nem történhet baj… Nem hinném, hogy a többségnek van 1-2 vagy több millájuk rendesen megcsinálni a fele ennyibe kerülő Golfot, vagy legyen az bármi. Senki ne vegye magára, és persze tisztelet a kivételnek. Ilyesmire gondolok, amikor azt írom, hogy gáz:

Érdekes módon az általam kifogásolt verdákat nem látjuk napközben az utakon, a pályanapokon sem a ringen, és Dobogőkön sem előzött meg még egy ilyen sem, sőt utol sem értem még. Ezek az autók csak esténként vagy hétvégén kerülnek elő, a legtöbb gyaníthatóan azért mert a mindennapos közlekedésre nem annyira alkalmasak (tudom tudom, nem értek hozzá). Ezzel sincs semmi baj, léteznek kiállításra való autók, amik erre készültek. Csak akkor ne mondjuk, hogy ezek az ültetett autók mind tiptop állapotú patent versenyautók, amik biztonságosabbak mint bármi más, mert ez egész egyszerűen nem igaz. Elég csak ránézni a robbantott gumikra, és nincs miről vitázni. Hiába írjátok, hogy a legtöbb autón brutál fékek vannak. A fékhatást nem csak a féktárcsa meg a féknyereg mérete határozza meg, ha elpattog a kerekék az úton, akkor cseszheted mekkora a féktárcsád. De ne menjünk ebbe bele, oldalakat lehetne erről írni.

Nekem tényleg a legnagyobb problémám ezzel az egésszel, hogy maguk a kommentelők írták, hogy ők úgy szeretnek autózni, hogy a kocsi alja súrolja az aszfaltot. Sokan írták azt is, hogy ezek az ültetett verdák jobban kanyarodnak az alacsony súlypont miatt, meg a profi lengéscsillapítók miatt, és, hogy körbeautóznak simán. Sajnálom, de ezt nem hiszem el. A közút nem versenypálya minőségű aszfaltcsík. Feltekerhetsz Dobogókőre egy F1-es autóval is, a harmadik kanyarban fogsz elszállni, mert ha leér a kocsi alja nem lesz tapadásod, és irányíthatatlanná válik az autó. Ha jön egy nagyobb bukkanó és felüt a lengéscsillapító cseszheted. Egyszer előzöl majd, és a busz mellett a szembe sávban meglátod a gödröt amit már nem tudsz kikerülni. Nekem volt ilyen, és nem jó érzés, majdnem elszálltam a nem leültetett autóval is, azt hittem ott helyben kiszakad a futómű akkorát csattant. Ha csak két centivel lejjebb van ültetve akkor az autó tuti az árokban kötök ki. Elhiszem, hogy büszke vagy az általad épített autóra, de ne hasonlítsuk már össze ezeket a kismillió mérnök által megépített sportkocsikkal.

Tényleg imádom az autókat, ahogy azok is akik nekem estek, pedig csak arra próbáltam rávilágítani a tegnapi posztban, hogy nem feltétlenül az ültetést tartom a legjobb módjának, ha valaki egyedi verdát szeretne építeni.

A Tuning tök jó, ha valaki jól csinálja. Az más kérdés, hogy általában nem éri meg, mert az apánként az autóra költött összegből kijön egy kategóriával jobb autó. Tehát mondjuk egy 335i BMW-ből lehet építeni M3-nak megfelelő teljesítményű és menettulajdonságú autót, csak jó eséllyel a végén többe fog kerülni, mintha vennénk egy stock M3-at. A gyári M3-ból meg lehet kijön egy hasznát Porsche 911 ami körbeautózza mindkettőt. Ettől függetlenül lehet tuningolni ha valaki minden áron erre akarja költeni minden pénzét, senkinek semmi köze hozzá, hogy ki mire költi a pénzét.

Ja volt még ami sokszor előkerült mint ultimate érv:

Inkább ezt csinálják a fiatalok, minthogy drogozzanak vagy igyanak, ezzel nem ártanak senkinek.

Meglepően sokan írták ezt, és van is benne igazság. Csak remélni tudom, hogy senki nem öl meg senkit egy kanyarban amit nem adott ki, egy replika alkatrész, vagy barkácsolt felni vagy futómű miatt, esetleg egy nem szakszerűen összerakott futómű miatt.

Tényleg sajnálom ha valakinek belegázoltam a lelkébe, és úgy érzi, hogy lefikáztam a befektetett energiáját, pénzét a szeretett autójába, nem ez volt a cél. Egyrészt a jelenséget próbáltam megérteni, másrészt felhívni a figyelmet, hogy SZERINTEM nem feltétlenül a legbiztonságosabb módja az autózásnak ha porig ültetjük a verdát.

Ha lesz Totalcar Parkoló parádé szívesen dumálok bárkivel az ültetés előnyeiről meg hátrányairól, meg gurulhatunk is egy kört, csak arra kérek mindenkit, hogy ha lehet kicsit kulturáltabb stílusban tegyük a véleménycserét. Lehet szarozni meg odamondós stílusban írogatni, de az anyázást és a minősíthetetlen beszédet nem szeretem olvasni, akkor sem, ha nem engem, hanem egymást anyázzák a hozzászólások közt. Értem, hogy ez vallás meg minden, és a gyári autóval járók senkik, de akkor se csapja már ki a kultúra a biztosítékot, ha kérhetem. Tartsátok tiszteletben egymás véleményét légyszi.

Széles utat, biztonságos közlekedést, Peace meg minden.

 

  • Fromvald Karesz

    Konkrétan az van, amit te is írtál, hogy ez egy vélemény, a másé meg másik. Pont, mint az iPhone vs Android, Fidesz vs MSZP, Techno vs Rock vagy akármi más esetén, ahol akármit mondasz, akinek más véleménye van, be fog szólni, hogy hülye vagy, amiért nem az a véleményed, mint neki.
    A szomorú ebben számomra az, hogy az autós közeg egy olyan réteg lehetne, ahol mindenki segít a másiknak, lenézés nélkül járunk találkozókra, versenyekre, megosztjuk egymással mi jó – mi nem. Ennek ellenére az van, hogy az én tuning autómat az emberek fele kiröhögi meg leszólja, mert más stílusban épült, mint az övéké, és nem a mostani trendeknek megfelelően alakult át (értsd: nem ültetés, nagyfelni, feszített gumi; hanem bodykit, meg merevítők, meg új lámpák, meg hasonlók..). Én megnézem a hellaflöss meg rat meg minden újhullámos divat szerint épített autókat, és elismerem a munkát, szépnek tartom őket. Viszont amikor én gurulok el előttük, akkor gyakran látom a szemekben a lenézést meg a szánalmat, mert az enyém más stílusú és mondjuk 10 évvel ezelőtti “divatot” követ..

    • Barnabás Bánáti

      Ez mindig így volt és így is lesz. Változnak az idők és a divat is. Ruhában, zenében, autóépítésben egyaránt. Ráadásul akkora váltás volt 10 év alatt, a spoiler neon mélyláda, airbrush needforspeed és halálosiramban giccsautóktól a teljesen letisztult, clean stílus irányába ment el az egész. Gondolom a ruhatárad sem a 10 évvel ezelőtti darabokkal van tele. Manapság a nagy hótoló spoilerek, neonok, ledek stb általánosságban nevetségesen mutatnak. Sajnálom ha úgy érzed, hogy mások lenéznek, nem ez lenne a jó hozzáállás hanem inkább útmutatás, vagy építő jellegű kritika, hogy mitől lehet szebb az autód. Mindenki magának építi, de én is ki szoktam kérni a barátaim véleményét, mivel nekik is jó stílusérzékük van és persze több szem többet lát

      • Fromvald Karesz

        Két dolog:
        – autót (át)építeni nem olyan egyszerű és olcsó, mint egy ruhatárat lecserélni
        – a ruhatáram sem a divatot követi, hanem ami tetszik. szomorú, hogy ha valaki nem követi a divatot, akkor nevetséges. amúgy igen, van az autómon neon is, és nekem tetszik. (mondjuk nem nagyon szoktam használni.)

      • Dredd

        “giccsautóktól a teljesen letisztult”

        vannak olyanok igen, de ezeket a “kitört” robbantott kerekű szarokat, sok mindennek lehet mondani, csak letisztultnak nem, mondjuk nem mindegyiken van nagy spoiler, na bumm, de matrica van meg az izléstelen ültetés, legtöbbön gagyi felni, az kb pont annyira izléstelen mint a lócányi spoiler meg hótoló….és akkor még ott vannak a ratosak, meg egyéb agymenések. el kellene fogadni, hogy bohóc modifikációk nélkül, nem lehet kitűnni a tömegből (ja de egy huracánnal vagy valami komolyabb géppel. de arra meg nincs zsé) , ezek meg ugye kitűnni akarnak, mert feltűnési viszketekségben szenvedő egyedek és láthatóan nem tudják feldolgozni, ha valakinek nem tetszik a szarjuk.

  • Barnabás Bánáti

    Ez már egy sokkal korrektebb válasz és örülök, hogy kezded megérteni ennek az érzelmi oldalát is! Aki azt állítja hogy gyorsabb egy ültetett autó közúton mint egy gyári az hazudik sajnos. Volt már nagyon sokféle futóművel szerelt autóm, a mostani is alsó hangon 250 ló, de az 1.6 hdi 90 lovas Citroenemmel bárhova gyorsabban odaérek mert szar úton is lehet vele normálisan tempósan haladni, míg a másikhoz külön gps van a fejemben és a fél várost kerülöm vele.
    Ettől függetlenül utóbbi nagyobb élvezet, DE nem minden nap hanem alkalmanként, mivel túl sok kompromisszummal jár.
    Olyan mint egy szép magassarkú a nőknek. Töri a lábuk, nem lehet benne futni és kerülni kell a macskakövet, meg a sarat. Kényelmesebb lenne mindenhova sportcipőben menniük? Persze, de attól még megvan a varázsa annak ha kicsípik magukat. Ugyanez a lényege ennek a stílusnak is.
    Az F-type-al kapcsolatban csak annyit, hogy gyönyörű autó, de én tuti raknék rá egy Arden szettet, szolid toldatok, nagyobb felnik, +100 ló és képzeld el meg is van rendesen ültetve, még is megy mint az atom.
    Itt egy videó ha érdekel: https://youtu.be/4h2o4x5DtTo?t=10m55s

    • Na végre kulturált hozzászólások, megérte ez a második poszt.

      Láttam ezt a videót, borzasztó a jaguár szobor elöl 🙂 PS: sztem már a 20-as felni is határeset, és a 340 lovat sem lehet sehol kihasználni. 100 kg mínusz lenne a legjobb, de így is baromi jó vezetni.

      • Barnabás Bánáti

        A szobor valóban giccsparádé de nem erre akartam kihegyezni a dolgot, hanem, hogy a tuningnak, autó egyedi építésnek igenis van létjogosultsága. Tény, hogy a 340 ló is sok, de gondolom nem padlógázon közlekedsz mindenhol. 100 lóval is lehet a sebességhatár felett menni tehát nem ez a lényeg, hanem hogy milyen érzés vezetni egy autót. Hiába 650 lovas ez az f-type, talán a legfontosabb az egészben a hangja amitől bármikor libabőrös leszel, még akkor is ha 20-al gurulsz

      • mrbalage

        Engem nagyon érdekelne a Jaguart bemutató post. Nem vagyok irigy és tudok örülni a más örömének is.

      • Nyolcas

        Most írtam az első poszthoz. 🙂 Szerintem a második poszt is kultúráltabb, így a hozzászólások is azok (lesznek remélhetőleg.)
        Ennyi, ez tetszik a tulajnak, csinálja. A többség tudja, hogy mindennapos felhasználásra ez nem jó, ezért csak szombat esténként meg a találkozókra veszi elő az autót (tekeri/engedi le porig a futóművet.) Nem hiszem, hogy ez a legnagyobb probléma a hazai autós kúltúrában(?). 🙂

  • Uz Bence

    Bocsánat, hogy a “csapos közbeszól”: Hogy mennek át ezek az autók a műszaki vizsgán?

    • Barnabás Bánáti

      Mivel a rendszerváltás óta semmit sem változott a kresz (többek között hivatalosan nem is lehetne ledes hátsó lámpa egyetlen kocsin sem, holott a ma gyártott autók nagy része ilyen) ezért semmilyen tolerancia nincs az utólagos alkatrészekre, legyenek azok bármilyen jó minőségűek is. Emiatt csak úgy megy át a legtöbb átalakított / épített autó, hogy szétszeded és gyári állapotban viszed vizsgázni. Az ismerős / zsebpénz téma nem igazán megy már a kamerás NKH rendszer korában.

      Még egyszer kiemelném viszont, hogy a cikkben elmített találkozón az autók háromnegyede légrugós volt, tehát akár gyári magasság fölé is lehet emelni. Ezekre ráraknak egy lemezfelni szettet, leszedik a spoilereket és kívülről máris gyárinak tűnik

      • ROZSE

        Magyarul csalnak. Tehát ha a rendőr megállítja ezeket, akkor nyugodtan elveheti a forgalmit/elvitetheti az autót. Vagy rosszul gondolom?

        • Barnabás Bánáti

          Rendőr nem veheti el, legfeljebb büntethet vagy behívhat műszaki ellenőrzésre. NKH ellenőr veheti el helyszínen a forgalmit / rendszámot.

          Tény, hogy technikailag szabályellenesek a normális mértékű átalakítások, de a szabályokkal van a baj, nem az átalakításokkal (feltéve persze, hogy minőségi alkatrészekből, minőségi beépítéssel készültek).

          • SamRE80

            A szabályokkal nincs baj, pont arra vannak, hogy normális keretet biztosítsanak. Ezekkel az átalakításokkal sincs baj, csak nem közúti forgalomba kell használni.

      • L. Endy

        Biztos vagy benne, hogy nem változott? Szerintem nem is egyszer, szinte minden évben, amennyire rémlik. Pl: a 3. féklámpa is, ami régen ugye tilos volt. Szerintem a menetfény is ilyen tétel. A teljesítmények se wattban vannak, hanem “X méterről látható”, vagyis a led tökéletesen megfelel. Xenon homologizált szett előírás esetleg mond valamit?

      • Wow Janíx

        Megjegyzem a légrugó sem engedélyezett módositás.

  • VaperLife

    Elég szép kocsid van 😀

  • Matt

    Csak ugye a kozut nem versenypalya! Illetve a “tuning” autos balesetek tobbsege a performancenak tudhato be nem pedig a formnak! A gyari futomuveket se a magyar utakra tervezik.. ahogy te is irtad majdnem elszalltal egy katyu miatt… Igy ebbol a szemszogbol tokmind1 milyen autod van milyen futomuvel, mind eletveszelyes a magyar utak minosege miatt
    ….

    • Andrew

      Fizika. Én a nem ültetett új autómmal biztonságosan, szabályosan tudok menni a szar vidéki utakon 90-nel, amíg egy ültetett vagy pályára szánt autó folyamatosan elveszti a tapadását az út egyenletlensége miatt. Ha az út versenypálya lenne, akkor az ültetés nem lenne probléma. Ez tény, nem hipotézis.

      https://www.youtube.com/watch?v=hGZRairqHNI

  • Ballistic BJ Baldwin meg tök hülye ő felfelé emeli a kocsit 🙁

  • Lenny

    Kipufogószelep nyitó gombot nyomod serényen? 🙂

    • Indításkor Dynamic mode on, az bekapcsolja azt is 🙂

  • Bence

    https://youtu.be/FFEcRpAYT0o

    Mondjuk a kipufogó kicsit szerintem túlzás de a Jaguar baromi jól nézki 🙂 Nekem mondjuk a tied is tetszik, nem tűnik rossz kis autónak.

    • Összes videóját láttam, neki a V8-as van. Kár volt rajta kipufogót cserélnie , alapból is atom hangja van 🙂

      • Bence

        Szerintem is jó hangja volt az alapnak (videó alapján). Viszont a pötty levétele jó döntés volt, a lipstick meg türhető. Meg igazából nekem az a felni jobban tetszett ami előtte volt neki rajta (vagy egy olyan mint a tieden van) de az Ő autója 😀

        • Neki a karbon van, nekem meg a Storm.

          • Bence

            Lesz majd róla valami tesz? Mióta Instagram-on megláttam hogy ilyened van arra várok :DD

          • Torda

            esetleg csinálhatnék róla egy videót, ha szeretnéd, szólhatna erről a vlogom ( https://www.youtube.com/watch?v=SgMWLs0z2h0 ) következő része 🙂

  • Ádám Sisa

    Ekkora hasmagassággal jártam minden nap. Budapesten, vidéken, autópályán egyaránt. Soha, semmi bajom nem származott belőle. Rengeteg rendőrrel találkoztam út közben és sosem büntettek meg.
    Ez a közösség ezt szereti, ettől érzi magát boldognak, ezen nem fognak változtatni. Nem kötelességünk gyári autóval járni.
    Ebben sajnos kár volt belemászni, mert igazán egyik félnek sem lesz sose igaza.

    • Daniel23

      Azért ez messze van a hasoncsúszástól 🙂

      • Ádám Sisa

        Melyik hétköznapi autó alja van 4cm-re a földtől? 🙂
        Nem is a stance volt az irányom.

        • Daniel23

          Pont ezt mondom, jól néz ki, mégsem karistolja az utat, és használni is lehet

    • Tomi Juhász

      Hát ez azért még normálisnak mondhato…:D

      Ami durva az a kiforditott kerék, “robbantott” gumival, nem tudom hogy lehet az szép, nekem folyton az jut eszembe az olyanokrol mintha eltört volna a futómű egy része

      • Ádám Sisa

        Pedig gyönyörű egy ilyen szélesített g60 felni 🙂

  • Tomi Juhász

    Lesz Jaguart bemutató cikk ?:) Szerintem sokunkat érdekelne, nagyon király kocsi, mellesleg gratulálok hozzá!
    🙂

  • Bence
  • 123XYZ

    Na a Smoke & Charm mégroszabb! Mások kárára mérgezik teli a környezetet, mert ők ,,abban lelik a boldogságot”… Más meg a köz és saját javára vesz méregdrága környezetkímélő autót (ami még ronda is: Prius)!

  • L. Endy

    Engem az érdekelne, hogy ültetett állapotban, kifelé álló kerékkel ezek átmennek a műszaki vizsgán? Mert erről azért vannak kétségeim. Olyankor “okosba” feltekerik a gátlókat, vagy mit csinálnak? Nem tudom a választ, ezért kérem.

    • Írták már, csak sok volt a komment.

      2 lehetőség van.
      1. Iszonyú pénzért lehet legalizáltatni.
      2. A műszaki idejére vissza építed olyanra, hogy átmenjen.

      • Xero

        Van/volt nekem egy öreg 206-osom. Alatta egy fix -3cm-es Weitec komplett szett és 16″-os kerekek.
        Az első vizsgán még lutrira mentem, majd szépen felvitettem a rendszerbe. Utána nem volt gond vele. Mondjuk ez csak javított a biztonságon, megszűnt a hígfos érzés kanyarokban és 110 fölött, cserébe Pesten leverte a vesédet.

        Nyilván ezt nem feltétlenül olyan egyszerű eljátszani manapság egy hason csúszó papírok nélküli futóművel.

  • Lambós Józsi

    aztakurvageci a Jaguar odabasz!

  • Apkó Péter

    Kedves András, mivel a blogban te sem a megfelelő hangnemet ütötted meg, ezért ne is várj cserébe szebbet. Viszont a helyesbítésért pedig respect és ezt kevés ember kapta meg eddig tőlem. Peace

    • VaperLife

      Azért ne haragudj, de más felmenőinek a szidalmazása egyáltalán nem jogos.

    • Dredd

      az, h egy ilyen kritikára, anyázással és fenyegetésekkel regáltak ezek a retardáltak, nem javítja a közösség megítélését. csak erősíti az ellenszenvet és igazolja, h javarészt frusztrál,figyelemzavaros idióták gyülekezete.

  • Mrjake

    Ültetett az autóm. Gyárilag: 2-2cm (prosztó E36 with M sportfahrwerk) de azt mondják rá, hogy magas. Hát pont leszarom. Mondja ezt olyan, aki az első fekvőrendőrnél kiszállít minden havert péntek este, mert csak akkor tesz bele amúgy: “teli fönők 5000-ért!” Ugyanezek szerint virsli a gumim. Csakmert a gyári mérettel megyek (mind széleségben, mind átmérőben) Nade fel is tudok gyorsulni vele, meg meg is tudok állni. Style32 felni meg van 15-ösben is. Jahogy cserébe minden úgy működik ahogyan a gyárban megtervezték, és úgy viselkedik a kocsi, ahogy kell? Az mindegy, magas! (nem, nem dacia-ról beszélünk, meg a többi “A-B destination box-ról”, hanem egy viszonylag sportosra hangolt típusról) Hát kérem, nem kell a kritika attól, akinek “FLEXtronix” márkájú a futóműve, meg a dzsunkataiwani gewinde-től várja a csodát… De nem is igazából azzal van a baj, aki éli a stance-t egy hobbiautóval és tisztában van vele, hogy a használat kimerül annyiban, hogy találkozgat, meg ha van valami szép sima út, akkor krúzolgat. A baj a telepi suttyóval van, aki őt majmolja, és használni is akarja (mikor van 5000…), de “odabaszni” is, és képtelen felfogni a fizikát. Egy valódi stance-es felfogja, hogy mit veszít el az átalakításokkal, és hol a határ. De a telepi suttyó csak azt tudja, hogy a jóskapista megmondta, lejjebb van, keményebb, nincsennéljobb, hanincsenpénzed itt a flex! Hát ők is inkább tanulni jártak volna az iskolába. nemfokozom tovább, kérem kapcsolja ki. :p

    • Daniel23

      Hát igen… illetve aki az igazi Stance-t nyomja az nem is kommentelt ide fellázadva, mert valahol tudja, hogy az itt leírtak mind igazak… és nem is kéri h bárki megértse őket 😀

  • csab2

    Ezek a leültetett autók undorítóak, kényelmetlenek, rondák, nem biztonságosak, nem praktikusak, stb. Akinek ez tetszik, annak ízlésficama van. Ennyi. Pont. Nem baj ez, csak akkor ne lázadjanak ha valaki ezt megmondja.

    • lowgticsab

      Ezek a kövér emberek undorítóak, büdösek, nem egészségesek stb…Akinek ez tetszik, annak ízlásfiacama van. Ennyi. Pont. Nembaj ez, csak akkor ne lázadjanak ha valaki megmondja ezt.

    • Ben

      De ki szerint van ízlésficama annak akinek ezek tetszenek? Meg úgy egyáltalán, milyen mérce alapján dől el hogy kinek van ízlésficama? Akivel nem egyezik az ízlésem / véleményem az rohadjon meg mert én vagyok a zisten analógia? Mert ez az…

      Értem hogy neked nem tetszik (hint: én is csak röhögök az agyonültetett izéken, a hazai tuningscene-ből túlzottan sok kocsi nem tetszik), de azért szoruljon már beléd egy kis nyitottabb gondolkodás ha lehetséges. Akkor talán a súlyoddal kapcsolatban se kapsz megjegyzést viszonzásul…

  • Goliath

    “Érdekes módon az általam kifogásolt verdákat nem látjuk napközben az utakon, a pályanapokon sem a ringen, és Dobogőkön sem előzött meg még egy ilyen sem, sőt utol sem értem még. Ezek az autók csak esténként vagy hétvégén kerülnek elő, a legtöbb gyaníthatóan azért mert a mindennapos közlekedésre nem annyira alkalmasak (tudom tudom, nem értek hozzá).”
    Sztem kb ennyi. Ezekkel az autokkal nem jarnak, csak estenkent a sarokra menozni a haveroknak. Epp azert mert kozlekedhetetlenek, valszeg kevesebb balesetet okoznak veluk, mint a papatol elkert csaladi autokkal. De persze lehet, hogy tevedek.

  • Lui
  • Nagy Gábor Attila

    Kis segítség, mert látom a blogíró nem értette milyen kiállításra ment el.

    http://pestisracok.hu/itt-minden-az-autokrol-szol-es-ez-lenyeg-stancefest-2016/

    “Egy év kihagyás után ismét StanceFest a Golftanyán. A
    facebook-os hozzászólások alapján azonban idén már volt, aki nem fért be
    a válogatásba. Mik a legfontosabb szempontok, ha valaki be akar kerülni
    a keretbe?

    A válogatás egyik legfőbb szempontja, hogy legyen minél lejjebb az autó,
    ezt jelenti a Stance. Utána azt vizsgáljuk, összességében hogyan mutat
    az autó, mennyire kidolgozott, eredeti vagy egyedi a belső tér, milyenek
    a felnik, milyen a motor.”

    “Az itt felvonuló autók nem a sufni-tuning kategóriájába tartoznak, nem flexszel vannak szétvagdosva a rugóik.
    A futómű részei általában jónevű aftermarket gyári alkatrészek, amelyek
    rengeteg szabványnak és minőség ellenőrzésnek megfelelnek. Németországban ezekhez a módosításokhoz simán lehet kapni műszaki engedélyt”

    Remélem tudtam segíteni.

  • Mondták már, de azt a kegyetlen, de kegyetlen szép az a Jaguar, gratulálok hozzá!

  • lowgticsab

    Ennek örülök ha megnevettettelek. 🙂 Valószínüleg ezzel is kalóriát égettél. Én így tudtam neked segíteni. Ízlés kérdése alatt a hölgyekre is gondoltam…nemhinném hogy olyan sok nőnek jön ez be. De ízlésed neked is lehet hogy belásd ez így nem jó, és igenis tehetsz ellenne. Sőt meg is előzheted/ előzhetted volna!
    Egy leültett autónak miért kéne kényelmesnek és praktikusnak lennie? A többi meg ugye ízlés kérdése…:) 🙂 Kiváncsi vagyok a te ízlésedre.

    • csab2

      A leültetett autók kontra kövér emberek példád továbbra is rossz. Ha ezt te nem érted/érzed, akkor sajnállak.
      A személyeskedésed továbbra is bunkóság, de gondolom ezt sem érzed.
      Abba pedig ne menjünk bele, hogy egy autónak kényelmesnek és praktikusnak kell-e lennie, mert ez valóban lehet szubjektív. Végül is azt is szeretik egyesek ha pl. korbáccsal véresre verik a hátukat.
      Én vállalom magamat a hibáimmal együtt (habár – mint a példa is mutatja nem kellene, mert sok primitív ember ha másba nem tud belekötni, akkor a külsőbe legalább igen) szemben veled.
      Én ezek után nem vagyok kíváncsi a te ízlésedre.

  • Kiss Dávid

    Kedves Handras!

    Gondolkodtam írjak, ne írjak, de írok! Azzal amit az előző cikkben írtál, szerintem csak magad alatt vágtad a fát (nem szó szerint) de azért gondolom számítottál a fenyegetésekre, anyázásra, stb. Ez a közösség nagyon érzékeny erre a témára, és kb. olyan ez nekünk, mintha a cigánysorra mennél “mocskos feketék”-et kiabálni… Szóval harapunk rá elég keményen. A net-es fenyegetéseket hagyjuk, mert akinek itt nagy a szája, annak a valóságban egy mukkját nem hallod. Az hogy van véleményed nagyon jó dolog, mert miért ne lehetne?! Az hogy válaszokat keresel, teljesen rendben van, mert ha az ember valamit nem ért, kérdez, próbálja megérteni a dolgokat! A baj az, hogy Te nem kérdeztél, csak írtál. Nem tetszik neked az autó építés ezen formája. Semmi baj! Nem tetszhet mindenkinek, és általában ezek a kocsik azoknak szólnak, akiknek tetszenek nem másnak!!! Egy rock zenésznek hiába mutatod a világ legkedveltebb disco zenéit, úgy sem fog neki tetszeni. Szóval miért jó ez? Elmondom. Tekints el picit az autóktól, és nézd meg azokat akik benne ülnek vagy körülötte állnak. Barátok. Valószínű soha nem találkoznak ha nincs egy közös pont az életükben, ami összehozza őket. Ez pedig nem más, mint az az autó, ami gyök kettővel halad előtted. Miért jó ez? A legtöbbünk hétköznapi ember, ha találkozol velünk az utcán sétálva, semmi különöset nem veszel észre rajtunk. Dolgozunk, eszünk, alszunk. De mikor beülünk az autónkba, eltűnik a szürkeség! Minden út egy kihívás, egy élmény! jó és rossz is egyben, de nem az a monoton szürke szar, mint a hétköznapokban! Imádjuk hogy pattog az autó, feszes, recseg az alváz, egyfajta kitűnési vágy, hogy bassza meg mindenki az agyonszabályzott életét, itt nincsenek szabályok (természetesen építési stílusokon belül vannak, de itt Te döntesz melyiket választod, nincs megkötve a kezed, és ha jól csinálod, keverheted is őket ezzel új stílust teremtve). Miért jó ez? Mi emberek nem vagyunk tökéletesek, így mivel Mi magunk nem lehetünk azok, a gépeinket próbáljuk tökéletessé tenni, a MAGUNK és az erre fogékonyak számára!!! Miért jó ez? Te mit nézel meg: a bő melegítőben kocogó lányt, vagy a miniszoknyában és tűsarkúban botladozó nőt??! 🙂 Ne mond hogy a melegítőset, mert akkor tényleg búza vagy… Ezek az autók ugyan ilyenek. Megnézik őket, utána fordulnak, van hogy integetnek, villognak! És igen, van aki lenéz, hülyének néz minket, mi meg kiröhögjük, mert nem a rossz számít, hanem a jó, és erre az ültetett autózás megtanít! Miért jó ez? Legtöbbünknek valószínű sosem lesz Jaguar-ja stb. Mi azt építjük ami van. Egyszerű emberek vagyunk, legtöbbünk egyszerű autóval. Olyannal amiket szinte bárki megengedhet magának. Láthatja bár ki, hogy az otthon álló, snassznak hitt Suzuki-ja, vagy VW-je, milyen lehetőségeket rejt magában! Nem hittérítők vagyunk, nem terjesztjük sehol hogy mindenkinek ezt kell csinálni, de egy lehetőséget, egy irányt tudunk mutatni annak aki fogékony rá!

    Végül látom szép a lajstromod az autók terén, sok mindent vezettél, amikben a legtöbbünknek még utasként sincs lehetősége ülni. A vezetési tudásod már felvázoltad, nem törtél autót, nem ütöttél el senkit, ami nagyon jó dolog, remélem ezután is így marad!!! Viszont ezek mind-mind személyautók. Vezettél már nyergest? Próbáltál rátolatni szűk helyről – szűk helyre, rámpára ráállni? A vezetés itt kezdődik, nem ott hogy milyen gyorsan mész előre a pályán!!! Ezt hidd el nekem, én versenyeztem “A”-s Ladával hobbi szinten, soha nem állítottam hogy tudok vezetni, de mikor elmentem kamionozni, akkor döbbentem rá, hogy mennyire nem tudok én semmit se…. Apropó kamionozás! Tudod mennyi közös van az ültetett autók és a teherautókban? Elárulom: Az ültetett autó az alacsonysága miatt nem jut el sok helyre, a kamion meg a magassága/nagysága/szélessége miatt! Akkor kérdem én, MIÉRT JÓ KAMIONOZNI? Mert egy életforma, pont mint a miénk. 😉

    • David Stier

      Aham. Szóval a kamionosok direkt építenek magas, nagy és széles kamionokat, mert az lájfsztájl mint nálatok. És a kamionok semmi másra nem jók, csak, hogy önmagukban nagyok, magasak és szélesek. És a kamionosok csak azért járnak kamionnal, mert nekik ez a fétisük, csak hétvégente veszik elő, akkor is csak találkozóra, mert egyébként mindennapi közlekedésre alkalmatlanok a kamionok és amúgy sem használható egy kamion másra, mint hogy a kamionos szubkultúrában a kamionosok egymás kamionját csodálják. Jé… tényleg szinte azonos a kettő… ja, várjál… mégsem. Értem, hogy szerettél volna okosat mondani, csak most nem sikerült. Majd legközelebb… Ja, tedd már fel a kérdést: MIÉRT JÓ KAMIONOZNI? egy kamionosnak… El fogja mondani, hogy ugyan valóban egy életforma, de annyira azért mégsem JÓ kamionozni.

      • Szerintem se jó példa a kamion. Napi közlekedésre pont ugyanolyan hülyeség kamiont vásárolni.

    • SamRE80

      A mondanivalód sajnos ott téveszt helyzetet, hogy Handras nem ment el a “cigánysorra”… Házon belül kürtölte szét a véleményét és mások jöttek “hivatlanul” … ettől függetlenül, jó tuningolgatást!

  • Csak egy hülye

    Bennem mindig rossz érzést keltenek a hittérő posztjaid (annak ellenére, hogy nekem pl eszembe sem jutna leültetni az autóimat), mert mindig az egyetlen igazság letéteményesének láttatod magad, közben persze meg másról papolsz, s hozzá az is visszatetsző, ahogy állandóan megragadod a lehetőséget hogy a tényleg tetemes és jelentős autós listáddal (vezetett és tulajdonolt) – szerintem nincs erre jobb szó – kérkedj.
    Pár napja reggel a bringámat mostam, majd utána begurultál a Jaguárral, s te is mosattál egy keveset. S bár tiszteletben tartom, hogy a lakásod és munkahelyed közti (régebben kb 2 km, jelenleg kb 5 km) utat ilyen gépekkel teszed meg, hiszen ha téged ez tesz boldoggá, de nekem inkább megmosolyogni való volt a dolog. De ez a te döntésed, s a te életed, s eszembe sem jutna meggyőzni, mint ahogy az “ültetőket” sem.

    • 5000 km-t mentem 1 hónap alatt. Nem csak munkába járok vele.

      • Csak egy hülye

        Ja, az újdonság varázsa…
        Mondjuk én 2-5 km-ért ki sem állok a garázsból, hanem gyaloglok, vagy kerékpár, de ez én vagyok. Nekem inkább tűnik kompenzációnak ezzel járkálni naponta, de ez az én véleményem.

        • SamRE80

          És nyilván egész nap csak oda vissza közlekedik 😀

  • Kelemen Mihály

    A sok boyracert. Szánalmasak! Nincs semmi gond azzal, ha egy fiatal 2-300 000ft ból vesz autót. De aztán mikor undorítóan és igénytelenül “tuningolja” Mikor csak le flexeli a lengés csillapítót, rárakja a hányás minőségű matricákat, meg a szétrohadt üvöltő kipufogót. Költené azt a pénzt, arra, hogy szép állapotú legyen. Ezzel van a baj. Iskola után és hétvégén ezeket a hülye gyerekeket kell kerülgetni és hallgatni ahogy zümmögtetik a szétrohadt 1,4 es motorjukat a szétrohadt kipufogójukkal.

  • Tamás Varga

    Az (is) a baj hogy az F-type magassagabol mar nehez lehet emlekezni ra hogy milyen az amikor csak par ezer forint marad minden honapban arra hogy a Fold-Hold tavolsagot ketszer megtett 20 eves ukran import Civic-et faragja a Tibike. Szerinted neki ez a non plus ultra? Szerinted o ha lenne ra penze akkor ugyanilyen igenytelenul kendacsolna szet a zsir uj R35 Nissan GTR-t is? Persze vannak balfaszok akik szet tudnak barmolni barmit amit nem kellene, de te kb minden hobbituningert egy kalap ala vettel es lehulyeztel. Persze hogy nem jo palyazni a porig ultetett “stanced” auto, de nyilvan a magyarreformokmukodnek atlagberbol nem fussa [sic] kulon melobajaros meg kiallitos meg palyanapos autora. Vagy egy M4 grancoupe-ra ami ezt mindet tudja.

    Ugyanitt bukik meg az epitett 335i vs M3 ervelesed is. Nem kell kioktatni senkit hogy melyik a jobb befektetes hosszu tavon amig marol holnapra elnek az emberek. Tudjak ok is nagyon jol hogy 5misibol job autot lehet venni MA mint masfelbol amire rakoltesz masik 3.5-ot a kovetkezo 2 evben. Csak ezeknek az embereknek MA nincs 5 misije csak masfel. De autot attol meg ugyanugy szeretnenek ok is. Udvozollek a Magyar valosagban. Fura hogy ezt nekem kell elmondanom aki nem is ott lakik.

    • “Ugyanitt bukik meg az epitett 335i vs M3 ervelesed is” Ez csak egy példa volt, bármilyen márkára behelyettesíthetjük, bármilyen árkategóriában.

  • Máté Ferenc
  • Huey

    Én értem, hogy ez egy ÉLETÉRZÉS, és amíg nem döntitek ki a kerekeket, addig jól is néz ki. Viszont ha kérhetem, akkor inkább valami parkolóban, vagy a disznóól mögött érezzétek az életet gyök kettővel, mert én viszon közlekednék. Mindenkinek addig va joga a saját hülyeségéhez, amíg azzal nem akadályoz másokat.

  • csz329

    “One side can be wrong.” Van ilyen.
    Ez az egész ültetés cucc vallásként feltüntetése szánalmas, tényleg nem sok keresnivalója közúton, nem biztonságos.

    Persze legyen kiállítás, meg találkozó, bármi, de kurvára rühellem, ha valamit azzal indokolnak, hogy “mert csak”, meg ez egy vallás és tiszteletben kell tartani, hogy ő másképp gondolkozik.
    Gondolkozzon ahogy akar, de annak eredményét (ha hülyeség) ne akarja közútra vinni azzal, hogy biztonságos, meg ő hisz benne…

  • Gergely Debreceni

    well said, Handras 🙂
    egy vasúti átkelőn nem lehet átmenni egy ilyennel (értsd, ha éppen csak átcsorogsz – bár van ahol ez sem menne – , mit csinálsz ha épp jön a következő vonat? mutatok én olyan helyet, ahol időnként 1 percig van nyitva a sorompó 🙂

    megvan ezeknek is a helye, de az nem a közút.

  • Uri Tamás

    Azért tényleg fantasztikus, hogy emberek mennyire el tudnak borulni. Konkrétan amit egyesek műveltek az előző cikk alatt komment formájában az gusztustalan volt. (Azt meg főleg sajnálom, hogy a családodat is szidták és ez téged láthatóan komolyan érintett mert ehhez aztán főleg senkinek sincs joga!) Tegyük hozzá ugyanúgy ahogy a barom Taxisok az Uber elleni tüntetésen itt is csak a teljes “ültetős” társadalmat égetik le. Mert hogy nekem ezek után minden egyes ilyen autót látva majd ez fog eszembe jutni. És igen tökéletesen egyet értek azzal, hogy legyen lifestyle meg gyökkettő meg stb. de ha lehet akkor csak a falu végén a mezőn mert rohadtul nem örülnék neki ha egy ilyen okosan megépített csoda valamelyik nagyszerű magyar közúton elszállna és esetleg menet közben pont engem mint hétköznapi “gyökér” autóst kapna el!
    Egyébként tényleg nem értem még mindig, hogy ezekkel mégis hogyan lehet bármelyik jól ismert magyar úton haladni?

  • Zavlagyin

    Mekkora nagy arc..álszerénység..hánynom kell..

    • IG

      Anyád pofájába hányj te kis műkatalán köcsög.