Ez megérne 400 milliót! Ingyenes töltőket sem akarunk!

40 komment

Elektromos autós sorozatom elérkezett az ötödik részhez, ebben pedig arról lesz szó, hogy mire kellene elköltenünk 400 millió forintot, illetve azt is kifejtem, hogy miért nem jó ha ingyen tölthetjük az elektromos autókat.

A videóban elhangzott források:

Nemzeti Töltő Infrastruktúra
150 elektromos töltőállomás létesül országszerte

  • ROZSE

    Én azt nem értem, hogy egy ilyen töltőállomás, az gyakorlatilag egy ilyen fehér “dobozkát” jelent, nem? Tehát van 1 db ilyen gyorstöltő, amit te is használsz. Na most, ha az autópálya mellett lenne egy ilyen, akkor annak mennyi az esélye, hogy nem foglalt, amikor odaérek? Szerintem kevés, főleg ha 1-2 db van az autópálya mellett mint Szlovákiban. Akkor tuti sokat kell várni.

    A másik meg a videóban azt mondtad, hogy elutazni Erdélybe kb 7000 Ft ami 100km/2l fogyasztásnak felel meg, és te szívesen kifizetnéd a dupláját, és akkor “4l-ből” ki tudnál menni. Nem, inkább 4liternyi fogyasztással 100km-enként? Tehát nem az egész út 4liternyi benzin, hanem 100km = 4l.

    • Most se volt foglalt a villám mikor forgattam… Értelemszerűen 4l/100, ha dupla áron adják az áramot.

      • ROZSE

        Csak így elsőre furcsa volt nekem, hogy soha nem kell várakozni. Nyilván nagyon kevés elektromos autó van még itthon, de azért így is szerintem szerencse kell, hogy épp ne legyen foglalt.
        Az M1-esen van 1db, kb 30perc tölteni, és ahogy láttam a videóban 3 féle töltő van rajta. Szóval elméletben egy nap kb 24*2*3 (kevesebb amúgy mert csak a gyorstöltőnél fél óra) ember tud tölteni egy állomásnál.
        Ha nem lesz bővítés, akkor ez zsúfolt lesz nagyon, főleg, hogy a többség napközben fogja használni.
        Valóban, az lenne a legjobb megoldás, ha minden benzinkút csinálna egy fizetős töltőállomást.
        Egyébként kb mennyi elektromos autó lehet az országban? És ebből mennyi lehet i3? Én kb összesen olyan 3000re tippelnék. Ebből talán 150 db i3. Szerinted?

        • Zsiráf Zoli

          Norvégiában a Tesla villámtöltőnél 20 kocsi volt előttünk és mintegy másfél óra volt mire sorrakerültünk… borzasztóan sok gyorstöltőre lenne szükség ahhoz, hogy megbízhatóan lehessen hosszabb utakat tervezni.

        • Magyarországon 2456 zöld rendszámú autó mozog, ennek valamivel több mint a fele elektromos, a többi hibrid. i3-ból 300 darab fut az utakon kb.

      • Valentin

        Handrás a propagációdért a villámtöltők autópályák melletti telepítéséért és a kormány ígéretének (szeretnek villogni, jó fényben feltűnni a nép előtt, de ott vágják át, ahol csak lehet) betartása mellett való kiállásodért óriási köszönet!!!
        Azzal viszont nem értek egyet, hogy van végre egy technológia, ami csendes, környezetbarát, és olcsón üzemeltethető, de te máris árának a dupláját propagálod, mikor végre örültünk, hogy 1,5-2 Liter/100 km fogyasztású autókat vásárolhatunk.
        Oké, hogy fizessünk érte, (bár ez is EU-s pénzből megy természetesen, míg a kormány a mellét veri, aztán meg semmit nem telepítenek, akkor tulajdonképpen miért és kinek fizessünk már megint mi adófizetők? A kormánynak fizessünk, hogy végre vegyék a fáradtságot, s telepítsék a töltőket, még akkor is, ha erre megkapják külön a pénzt az EU-tól???), de miért taksálod az árakat felfelé, mikor így is mindent mi, adófizetők fizetünk meg, sokszor duplán, s nem a kormány, vagy tagjai, még akkor is, ha ők hibáznak, a bíróság a kormány húzása ellen ítél, még akkor is mi fizetjük meg (duplán), s nem ők nyitják meg a pénztárcájukat, s fizetik ki onnan, mert ők hibáztak.
        Ha te hibázol Handrás, akkor a kormány fizet helyetted?
        – Ugye hogy nem!
        Akkor ne propagáld az árakat felfelé, még akkor se, ha értem miért mondod, s jó szándék vezérli az elképzelésed.
        Én speciel már nagyon unom, hogy mindent mi fizetünk meg, a kormány és barátai meg lopnak, s nem lapítanak, hanem még ku..ra okosnak is képzelik magukat, mint pl. Mészáros Lőrinc.
        Tarják a markukat az EU felé, miközben másik kézzel pofonokat osztogatnak neki.
        S hogy lássátok, valóban idevaló dolgokról beszélek, itt egy link Handrás videóját nagyon jól illusztrálandó:

        • Valentin

          Nem véletlenül nem megy, egyszerűen központilag a kormány leállíttatta.
          Nehogy már egy szélgenerátor termeljen ingyen E-t a villanyautóknak, hisz ennek rossz hírértéke lenne Mo. új atomerőművére nézve.
          Érdemes azt is megnézni, mennyibe került, azt is, hogy már jó pár éve nem írják ki, mennyit ad ebből az EU (ti. 70-80%-ot!!!, de ugye ezt megint nem reklámozhatjuk, amikor rendszeresen szídjuk az EU-t), valamint hogy ‘… és Magyarország kormánya’. – Utálom ezt a gusztustalan önfényezést!!! Könyörgöm, nem te és én dolgozunk meg ezért???
          Mintha ők termelnék meg a hozzáadott pénzt, holott csak elköltik (utána meg leállíttatják, hogy az enyészeté legyen, magyarul itt is kidobták a pénzünket az ablakon).

          Ilyen apró dolgokon is látni, mennyire gusztustalan ez a ‘kormány’!

        • Nem rajtam múlnak majd az árak, de így is úgyis előbb vagy utóbb pont ugyan annyiba kerül majd elektromos autóval közlekedni, mint most benzinessel. A jövedéki adót valakitől be kell szedni, és az autógyárak is le fognak majd húzni valamivel a kieső szervizbevételek miatt. Ez még sok 10 év, cserébe tiszta lesz a levegő a városokban. 🙂

          • Valentin

            Utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek, s én is ezért küzdök, s nagyon várom azt az időszakot, amikor télen sem lesz 300%-500%-os szmog a legrosszabb időszakokban, ahogy most is volt, hanem mondjuk 70-80%. Ez kb. 10-15 év. A többihez meg annyit tennék hozzá, hogy a kertesházasok napelemről fogják tölteni, ill. az okosabbak Tesla PowerWall 2-t is használni fognak (ill. hasonló vill. E tároló rendszereket (ld. IKEA törekvése), így rá se kell csatlakozniuk a közmű villany hálózatra, vagyis a közüzemi sarcokat okosan elkerülik és leválnak egy kezdeti okos beruházással.
            A Tesla-t se tudták rákényszeríteni a hagyományos értékesítésre és modell szalonokra, hiába tettek meg érte mindent, hogy ellehetetlenítsék őket a többi autógyártó s az olajlobbi (istenem, hányszor temették Elon Muskot és a Teslát az elmúlt 7 évben!).
            S most itt tartanak (győzött a nyitott elme és a realitás a szűklátókörűség és a kapzsiság fölött):
            http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/08/20/ennel_az_abranal_semmi_nem_illusztralja_jobban_mennyire_valoszinutlen_es_szurrealis_a_tesla_vilagsikere/

            Az emeriség előrelép, szintet ugrik, s már mégkevésbé fogják tudni megsarcolni az embereket, mint ahogy már a jobbágyság alól is felszabadultunk, s a munkahetünk se 7/7 ill. 14/24h-s.
            Fejlődni fogunk, s az olaj marad a helyén, nem lesz már kitermelve, csak töredéke a mostani mennyiségnek.
            Az olyan konzervatív, maradi gondolkodású, bigott és múlttal szakítani, megújulni képtelen vezetők elbuknak ill. lemorzsolódnak, mint Trump, Orbán és a többiek, és egy új, tudás és szakember alapú társadalom fejlődik szépen lassan ki, ahol a jobb agyféltekés gondolkodás is nagyon hangsúlyos lesz.
            Tudom, hogy ez utópisztikusan hangzik, de e felé megyünk, évet viszont nem tudok mondani, ez nagyon nehéz kérdés.

            • Valentin

              Jut eszembe, miből gondolják Szijjártóék, hogy ide fog települni a Tesla gyár, mondjuk Lengyelország helyett, amikor az elmúlt években egyetlen egy nyamvadt Tesla Supercharger telepítését se támogatta eddig az ország vezetése, miközben 11kW-os normál töltők mellett pózoltak a majom vezetők, s hülyítették a népet a médiában, hogy mi milyen innovatívak és zöldek vagyunk, miközben a környező országokban ésszerű helyekre telepítve sokasodtak a villámtöltők?
              Most meg azt gondolják Orbánék, hogy egy 15 milliárdos beruházási emelés miatt majd hasra esik Elon Musk???
              Tényleg ilyen ostobának nézik, főleg egy ilyen demagóg, autokrata politikai háttérrel megcélozva?
              Ez a mostani kommunista beálllítottságú kormány tényleg azt hiszi, hogy pénzzel minden megvehető, és a végtelenségig lehet folytatni a hazudozást és az emberek hülyítését a szinte komplett hazai médiapiac felvásárlásával?
              Ha így lenne, akkor a Volkswagennek és a többinek nem esett volna ekkorát a presztízse a hazug “játékuk” és kartellbotrányuk miatt, s most meg kaparnak, hogy kiküszöböljék a csorbát.
              A FIDESZ óriásit fog bukni minden szempotból, az államadósság csökkenést is behazudták és bukták, miután kiderült, hogy a barátaiknak működő Exim bank adósságkezelését nem számolták bele az adósság rátába, holott bele kell.
              Rodhadt az egész vezetés Áderral és az összes többivel együtt, s úgy fognak megbukni, ahogy nem is számítanak rá.

            • Lorand Csaszar

              Ennyire lelkesen ennyi hülyeséget összehordani igazán nagy teljesítény!

            • Valentin

              Örülök, hogy méltányolod a teljesítményem!

  • Tamas Muhari

    Kíváncsian várom az E-Mobi Nonprofit Kft. magyarázatát a 2015-ös miniszteri ígéretre … (egy vidéki villanyautós)

    • ambushka

      “nonprofit”

  • DnP

    Handrás: a 150-es link nem működik 🙂

  • The Norwegian

    Egy kérdés:
    Akkor is cseréltél volna e-autóra ha a bmw i3 nem létezne? Ha igen, milyenre?

  • bfecka

    Megnéztem az i3 sorozatotad mindenbe egyet értek veled de izlésünk nem egy 🙂
    a 335i-d gyönyörű volt a Z4 még elmegy ha jobb nincs de a jaguar és ez iszonyat ronda auto
    ez a i3 olyan mint egy meghízott törpe nő.
    az i8 csinos de túl csicsás.

    Az elektromos autózásnak nem csak a töltőállomás a bibije hanem az hogy széria autókból nem igazán van elektromos változat és iszonyat ronda formát adnak a tiszta elektromos autóknak. A plug in hibrid meg a szarnak egy pofon mert csábitó hogy 40-50km elmegy tisztán elektromossan és ez az emberek 25-30% elég is lenne de a benzines motornak hála úgyan úgy van szervízköltség illetve annyira bonyorult benne a hajtáslánc hogyha baja van mélyen zsebbe kell nyúlni

    • László Prihoda

      Nem ugyanannyira, sokkal bonyolultabb.

      • tibor vas

        Mesélj kérlek! Nem az a gond,hogy nem ért hozzá,hanem,hogy ezt reklámozza is!

        • bfecka

          Miért egy plug in hibridnél ha valami baj van nem kerül többe a szervíz mint a sima elektromotor mentes társánál?

          • tibor vas

            Igaz nem plug-in , csak sima hibridem van 11 éves,9 éve nálam ,eddig semmi extra szervíz! De ez nem egyedüli eset ,olvass utána és meglepődsz mennyire egyszerű és megbízható technika! ( nincs turbó,kettőstömegű lendkerék,magasnyomású befecskendező,önindító,koromszűrő,stb)
            Ilyenkor jön ,hogy de ha az a akkumulátor tönkremegy kezdetű szöveg! Nos ,mint fentebb írtam még mindig teljesen rendben van a 11 éves autóm. És az akksi nem egy tömb ,hanem cellákból áll ,amit darabonként is lehet cserélni ha szükséges! ( pl.Toyota Prius 2 -be 28db cella van ,darabja 10 e forint, arra azért elég kicsi az esély,hogy egyszerre menjen tönkre)
            És lehetne még itt mesélni ,de sajnos vannak akiknek hiába mondják ,akkor is csak a saját igazukat mondják! Ezért olvasson utána és ne saját téveszméit hirdesse senki!
            Sajnos nagyon sokan tévhitben vannak ,mind a hibrid ,mind az elektromos autókkal kapcsolatban!

            • bfecka

              Toyota vagy Lexus?

            • tibor vas

              Toyota,de igazából ugyan az technika mind kettő,csak más csomagolásban!

    • The Norwegian

      A Golf-ból van elektromos, és nemsokára jön a 3-as BMW-ből is.
      Az i8 nem csak elektromos, van benne egy kis benzin motor is.

      • bfecka

        Jogos és az i8 is csúnya
        VW-t akkor se vennék ha az lenne az egyetlen auto a világon. (Valaki Volkswagent vesz valaki autót…)

  • Gipsz Jakab

    A pénz egy része az önkormányzati töltős pályázatba ment. Szinte csak 11-22 kWh-s AC töltőkre pályáztak, amelyek nem villámtöltők, és nem az autópályákon vannak. Célállomási töltőnek megfelelnek. A pénz másik része belement a másfél millás villanyautó vásárlási támogatásba. Szóval villanyautózásra ment a pénz, csak épp nem autópályás villámtöltők telepítésére, mint ahogy eredetileg ígérték.

    • schvik

      Majd kötelezik az autópálya melletti benzinkutakat, hogy építsenek ki C-s töltőállomást, és meg van oldva a probléma. (Ahogy a kormányt ismerem, kivetnek valami extra adót, amit majd nagy kegyesen elengednek, ha építesz x töltőállomást … )

    • Én úgy tudom, a vásárlás támogatása külön pénzből megy, és annyira kevesen vették igénybe, hogy egy csomó megmaradt a keretből.

  • TiborA

    Ugyanerről a témáról kicsit bővebben: https://villanyautosok.hu/2017/04/19/ingyenes-toltes-aldas-vagy-atok/
    Egyébként a 7 milliárd egy részéből a 20 villanyos Evopro buszt illetve a hozzájuk szükséges töltőket vették.

    • Komolyan? 😀 És ha odamennék a Vargához, hogy hol van a 150 villám, akkor mit mondana? Meggondoltuk magunkat? :DDD

  • W

    Bicajos hidra ment…

    Na de komolyra forditva: ti sem gondoltatok komolyan, h van meg abbol a penzbol, max irnak ki ujat.

    Szerintem ha a toltohalozat nem lesz kerdes (mondjuk 2-3 ev mulva), olyan szinten elkezdenek ugrani az e-autos eladasi szamok, h a toltohalozat megint kicsi lesz. Ez az egesz ugyanugy fog kinezni, mint a benzin es gazolaj uzemu autok es a hozzajuk tartozo benzinkut halozatok elterjedesenek 100 eve.
    Amennyiben elkezdenek ezt az altalad emlitett 16 gyorstoltot lerakni, rogton 2-3db egymas melle, ugy lenne ertelme, plusz 2-3 lassu is.
    Ha megnezek egy autopalya melletti benzinkutat, meg az 5 perces gyors tankolasok es 20 perces szuttyogok mellett is folyamatosan 3-4 auto bent all. Ha mindenki 20-30 percet allna, 6-8db gyorstoltore lenne szukseg “kutankent” (persze most elore szaladtam 20 evet 🙂 )

  • W
    • Aki pár hónap alatt 43 hosszabb utat tesz meg, annak nyilván nem opció egy Tesla.

      • W

        Mondjuk Nemetorszagban nem nehez 400km-t meghalado utra menni orszagon belul maradva. Csak az a fura, h ezek a specifikaciok ismertek. Te is elore kalkulaltal, h jo lesz a kis bomos vagy nem. Emiatt egy ilyen autot megvenni, ha jol latom a tipust akkor eza full-full… mennyi is 40-45 misi? Erdekes, nekem kicsit lejaratas szagu a dolog. Ha egy nemet kornyezetvedelmi vezeto visszaadja a Teslat, akkor az biztos szar, mar a kornyezetvedok ek sem kell stb

  • Köszi, figyelni fogom. Azért majd ha van valami, írd meg nyugodtan akár ide, akár másik poszthoz 🙂

    • rencidavid

      Mindenképp megírom 😉

  • Tibor