ELEKTROSOKK – Tesla P85D-t vezettem

Jó rég nem volt poszt itt a blogomon, de ez most elég ütős lesz, ugyanis elsőként mutathatom meg nektek itthon, hogy milyen érzés a Tesla legújabb és egyben a legerősebb autóját vezetni.

A történet még októberben kezdődött, amikor 2014 októberében, egy ködös őszi napon egyszer csak befutott egy levél az emailfiókomba. Ez állt benne:

Szia, Nagyon szerettem a Tesla-s videókat. Ma rendeltem meg a p85d-t ami februárban jön meg. Szeretnem meghálálni a jó videókat, úgyhogy Magyarországon te tudod majd elsőnek bemutatni!

Mondanom sem kell mennyire megörültem, hiszen imádom az autókat, és a Tesla P85D egy igazán különleges darab. Korábban már teszteltem a Tesla Model S-t, ha valaki lemaradt róla, akkor ide klikkelve lehet pótolni. Már a tavalyi Tesla Model S 85D vezetés is hatalmas élmény volt, így biztos voltam benne, hogy a majdnem kétszer erősebb P85D egészen durva élmény lesz. Kicsit előreszaladok és elárulom, hogy sokkal durvább volt mint amire számítottam.

2015-tesla-model-s-p85d-promo

A P85D szinte teljesen ugyanaz, mint a tavalyi modell. Kicsit sportosabbak az ülések, de ránézésre semmi különbség nincs a két autó közt. Csakhogy a P85D sokkal erősebb lett. Két tonnás összkerékmeghajtású elektromos meghajtású szörnyeteg, egy barátságos családi autónak álcázott külsőben. Konkrétan 691 lóerő, és 931 NM-es nyomaték passzíroz bele az ülésbe, miközben mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Talán sokan legyintenek most, de higgyétek el, hogy ez nem olyan mint egy Ferrari. Itt nincs kerékkipörgés, nem kell versenyzőnek lenni, hogy kihozzuk belőle ezt a gyorsulást. Egyszerűen csak lepadlózzuk, és azonnal megindul, mintha egy fogaslécre lenne rögzítve. Konkrétan az első 1 másodperc a legmegdöbbentőbb, ilyet még az F12-es Ferrariban sem lehet érezni. (A Ferrari védelmében: azért az F12 megveri a Teslát ha nem csak 100-ig gyorsulunk, de az F12 több mint kétszer annyiba is kerül. Nem is kellett volna ebbe belemenni, mert Csányi Robi barátom már nyitja is rám nemsokára a csetablakot, hogy maradjak már a szar Teslával, Ferrari az igazi autó. 🙂 ) Ne is húzzuk tovább az időt, nézz sokkot kapó arcokat a videón. (Mielőtt még valaki beszólna, hogy miért száguldozunk közúton, elmondom, hogy direkt egy teljesen elhagyatott, forgalom nélküli útszakaszon készítettük a videót, ami egyébként egy zsákutca is egyben.)

Ha végignézted a videót, akkor láthattad Laci arcán a döbbenetet, miközben próbál megkapaszkodni a kezében tartott GoPróba. 🙂 AlieN egyből gyártott belőle animgifet is:

IMG_3098

Mielőtt bárki rohanna a legközelebbi Tesla boltba megrendelni, érdemes két fontos dolgot megemlíteni. Ez az autó 100 000 euró plusz áfa, tehát durván 40 millió forint, ez pedig valljuk be, nem kevés pénz. A másik probléma pedig az autópálya. Amcsi autó, ennek megfelelően 105 km/h-s sebességgel lehet vele 300 kilométert megtenni egy töltéssel a pályán, ami elég ciki ha mondjuk ki akarunk ugrani például Horvátországba. Városban simán összejön akár 400 km is, de pályán csak araszolni lehet, hiszen az autópályán nem kell fékezni, így nem lehet visszatáplálni a fékenergiát, közben meg ott a légellenállás ami folyamatosan emészti a delejt. Ott van az ember segge alatt egy 40 millás szupersportautók teljesítményével vetekedő 7 személyes szedán, de nem nyomhatod neki a pályán. Ez egy kicsit kellemetlen.

p85d_2

A jó hír, hogy bár még csak 15 Tesla furikázik a magyar utakon, érkeznek hazánkba is a Tesla saját gyorstöltő állomásai. Elvileg még idén lesz Győrben, Törökbálinton, és Balatonlellén is. Ezekkel a töltőkkel, egy jó kaja mellett újabb 300 km-re elegendő naftát tölthetünk az aksikba 30 perc alatt. Ingyen, ugyanis a Tesla állomásain ingyen lehet tölteni. Otthoni hálózaton egyébként 3800 forintért tudjuk “teletankolni” az autót. Ja, és 8 év garancia van mindenre, így az akkumulátorokra is, ennek tükrében már el lehet kezdeni számolgatni, hogy megéri-e a dolog.

Mit is írhatnék zárásként? Hogy elcserélném-e a Z4-et erre az autóra? Simán. Csak persze senki nem lesz olyan hülye, hogy elcserélje velem a Tesláját. Itt jegyezném meg, hogy amikor a Tesla ellen gyorsultam a Z4-gyel, kb. fél perc volt mire bekapcsolgattam a launch controlt, és még így is nagyon megalázta a Tesla szegény Bimmert, pedig a Teslán egyszerűen csak le kell nyomni a “villany” pedált, és máris megvan a 3,2 sec 0-ról 100-ra. Félelmetes. Tényleg. Pedig a Z4 is egy vadállat, de nem egy ligában játszik a P85D-vel az egészen biztos. Arra most nem is nagyon térek ki, hogy hamarosan érkezik egy szoftverfrissítés, ingyenesen persze, ami engedélyezi az automata vezetést. Értsd: reggel az autó kiáll a garázsból, és bevisz dolgozni. Szerintem ez is megér majd egy videót pár hónap múlva.

Nagyon szépen köszönöm a Tesla gazdájának aki egyébként tagja a Magyar Villanyautó Egyesületnek is (everda.hu), hogy puszta jófejségből a kezem alá adta az autót, ezzel is népszerűsítve hazánkban az elektromos autók terjedését. Biztos is vagyok benne, hogy a fenti videó után sokan rákívánnak, és talán a következő autójuk egy elektromos autó lesz. A fentebb említett limitációk ellenére én már erősen gondolkozom, hogy a következő autóm bizony nem benzines, hanem elektromos kéne legyen.

Még itt a poszt végén csak halkan jegyzem meg, hogy nagyon várom a BMW hívását, hogy mikor vehetem át az i8-as teszt BMW kulcsát. 🙂

tesla-motors-p85d

  • Myxomatosis

    Azt jól tudom hogy a töltőállomások csak azonos márkával kompatibilisek? Váltás hogy van, automata?

    • Árammal megy, nem kell váltani.

      • Myxomatosis

        Nem sok köze van az áramnak a váltáshoz. 🙂

        • The Norwegian

          Váltóáramról nem hallottál még?

          • Myxomatosis

            Az váltakozó áram, különben nem mész át év végén!

          • Kovács Péter

            Ez igaz vicc volt?

            • The Norwegian

              Nem. Ez létező dolog.

            • Kovács Péter

              Valtakozo aramnak mi a szerepe a “sebbesseg” valtasban.

            • Don Kartasch

              Ha már áram, szerintem töltsd fel az iróniadetektorod, mert lemerülhetett. 🙂

          • Arról nem, de váltakozó feszültségről igen. De nem ez volt a kérdés…

        • Nem is mondtam hogy van.

    • Tamás Vincze

      Tesla utcai Superchargert csak teslához használhatod. Európában hiába szabványos a csatlakozó ha egy bmw i3-at vagy i8-at dugsz rá, nem fog menni a töltés. Ha esetleg elindul a nagy áramfolyam, szerintem leolvadna az autóban lévő tölő technika. Váltó? Mármint sebességváltó? Mert az nincs benne. A motor közvetlenül össze van kötve a kerékkel.

      • Myxomatosis

        Közvetlen biztos nem.

        • R3D

          Van egy fix áttétház és difi, de nincsenek sebességek, amiket váltogat.

        • Tamás Vincze

          Na igen úgy értettem ahogyan itt írják is. Nincs semmi féle extra marhaság a hajtásban. Váltóra semmi szükség.

    • Dj Redbull

      Váltó? 😀 Azt keresheted…

      • Myxomatosis

        Ha valamilyen szinten nem vált, vagy be kéne tolni indulásnál, vagy kb1/3 lenne a végsebessége, a fogyasztásról nem is beszélve.

        • R3D

          Hidd el, hogy nem vált! Egy villanymotor már 0 RPM-nél le tudja adni a max. nyomatékot.

        • Dj Redbull

          Elektromos motorról beszélünk ember….

        • ecchphoto

          Ugy van, hogy pl a roadster olyan volt, hogy 0-6000 fordulatig leadta a max nyomatékát, s a végsebességéig lassan ereszkedett, miközben a teljesìtmény felépült. 200 kmhnál kb 14000es volt a fordulat. Se nyomaték görbében sem fordulatban együtt nem tudja egy belsoégés7. Ezért lehetséges az egyetlen áttétellel valo lefedés. Ha nem lenne akkora szenzáció a gyorsulás, lehetne 5mpes sprint 250es végsebességgel, de minek.

          • ecchphoto

            Ugyertem 5mp 0-100on, s 250en érné el a max fordulatot egy hosszanb áttétellel. Érdemes megnézni yt-n az “electric niki” villany kispolszki egyik videoját, ott jol látszik hogy a legjobb időt csak 4. fokozatban éri el 0-60ig. 3ban indulva 4esbe rakva is rosszabb az eredmény.

    • A sima utcai töltőkkel lehet elvileg bármit tölteni, de azok nem gyorstöltő rendszerek.

      • Valentin

        Szia Handrás!
        Anno mikor eladtad az előző BMW-det, írtam neked a handras.hu-n, hogy inkább a Tesla-t fontold meg, de rám se bagóztál:-), most meg tessék!
        Ok, akkor meg nem volt ez a két motoros, 4 kerék meghajtasú D modell, de a Tesla már akkor is Tesla volt, s csodálkozom, hogy csak most esik le az embereknek, mivel is van dolguk.
        Egy szó mint száz, egy villanymotor fényévekkel előrébb tart, mint egy robbanómotor,
        hát még KETTŐ! 🙂

        • Valentin

          Nem mellesleg nagyon örülök, hogy kipróbáltad, s magával ragadott a Tesla, s tetszett a videó!
          Bízom benne, hogy hamarosan a környezettudatos szemlélet is magával ragad, mert ha ez a pont is eljön az életedben, akkor az már azt jelenti, hogy sok mindent értesz a világ működéséből, s még több mindent szeretnél megérteni.
          Jó éjt!

        • Nem megfontolás, hanem pénzkérdés 🙂

          • Valentin

            🙂 Ennek a válaszodnak örülök András, ti. a pénz úgyis jönni fog hozzá, de az attitűd, a gondolkodásmód, már nehezebb kérdés, azon nehezebb változtatni. Szerencsére neked megvan a megfelelő hozzáállásod, intellektusod, meg is érdemelsz egy Tesla-t!
            Legalább lesz egy jó szóvivője, arca a Tesla-nak itthon, akire hallgatnak az emberek, mert felnéznek rá, s ez te vagy András!

            • The Norwegian

              Szerintem Magyarországra még nem érdemes (egyetlen autóként) villanyautót venni.

            • Valentin

              Szerintem meg pont az a jó és kihívás (izgalmas) (figyelmet igényel a töltőállomások elhelyezkedése miatt) benne, hogy az elsők között voltál, aki átállt erre a sokkal harmonikusabb, és fejlettebb technológiára, s ezzel utat mutattál másoknak is.
              Nézd meg, a magyar vezetők hány %-a utazik egy huzamban több, mint 300 km-t!
              Elég kevesen vannak. Vagy a 7 hely kevés a kocsiban, vagy az 5 hely + sok csomag?
              Én nem igazán találok kivetnivalót ebben az autóban.
              Amit látok, az az emberek idegenkedése az újtól.
              Sokan vannak Mo-n, akik hasonló árkategóriában vesznek autót, de még csak eszükbe se jut a Tesla, pedig…

            • The Norwegian

              Ez a párbeszéd egy párszor már lezajlott. 🙂
              Az hogy egyhuzamban mennyit utazol semmit nem számít. Egy átlag villanyautó (e-golf, Leaf) kb120-150 km bír. A Tesla 200-350-et. Ez hány napi autózás? Megmondom, kb 1-3. Már két hét után agyf@szt kapnál a folytonos töltögetéstől, számolgatástól. Hirtelen a Balaton is távolinak tűnik majd.
              Persze akadhatnak kivételek. Ha valaki családi házban lakik könnyebb helyzetben van mert így minden nap töltheti. De még így is előfordul hogy alkalmazkodnod kell a töltöttségi szinthez.
              Hidd el egészen különleges érzés amikor azt modod valakinek (vagy épp magadnak) hogy még 5 órán keresztül nem tudsz kimozdulni mert az autód nem bírná.
              A lényeg: Magyarországon nagyon kevés a töltőhely ahhoz hogy kényelmesen használhass egy elektromos autót. Egyszerűen túl sok a kompromisszum.
              Az pedig édes kevés hogy “de legalább úttörő vagyok”.

            • Valentin

              🙂 Norwegian:
              Sokat olvastam már a hozzászólásaidat, általában jók, és sokukkal egyet is értek.
              A telefonos milyen gyakran rakod töltőre? Naponta, két naponta?
              Nem értem, miért baj az, hogy 1-3 naponta töltöd/feltöltöd az autód?
              Este hazamész, rádugod a hálózatra, és éjszaka alszol.
              ???
              Ez probléma???
              Azt gondolom, igen, aki ilyen autót vesz, annak már van háza, vagyis nem probléma tölteni.
              A baj ott van, hogy te is, és ezek szerint sokan mások is lehetnek vele, hogy nem gondolnak az otthoni töltés lehetőségére.
              Egy 7kW-os napelem rendszer a tetőn vidáman feltölti a 85 kWh-s akku csomagot.
              Mielőtt megkérdeznéd, este a napelem betáplál az elektromos hálózatba, éjszaka meg az autó visszaveszi.
              Ennyi. És erre nincs is szükség minden éjszaka…

            • R3D

              Én mindig azt szoktam mondani, amikor az EV-k hátrányait kezdik sorolgatni, hogy az elektromos közlekedés egyfajta szemléletmód-váltást követel meg. Tény, hogy vannak hátrányai a hagyományos, ICE autókhoz képes, viszont számtalan előnye is van. Valahol olvastam – és teljesen egyetértek vele -, hogy olyan ez, mint a mobiltelefonok világa: 2007 végéig egy hetet is kibírtak a telefonok egy töltéssel. Azóta viszont naponta töltögetjük a telefonunkat, és “senkinek semmi” baja sincs ezzel. Sőt, egyikünk sem tenné le az okostelefonját, és menne vissza a régi 3310-eshez, csak mert az tovább bírta. Ahogy alkalmazkodtunk ahhoz is, úgy kell megváltoztatni a használati szokásainkat az EV-kkel kapcsolatban is. Egy benzines autót legtöbbször akkor tankolja meg az ember, ha már világít a piros. Ezeket nem így kell használni! Nem akkor kell bedugni a konnektorba, amikor már alig van benne töltés, hanem amikor lehetősége van az embernek (hisz szinte bárhol lehet tölteni, ahol konnektor van), akkor töltse. Nem számít, hogy még 70-80%-on áll az aksi, ha lehetőséged van rá, akkor dugd be tölteni. Nem egy nagy erőfeszítés. Azért már egy pár bevásárlóközpontban, utcai parkolóhelyen van töltőállomás, és ezek száma “rohamosan” nő, még itt, Mo.-on is. (Köszönhetően az EU direktívának.)

              Persze nem azt mondom, hogy jelenleg mindenkinek alternatívát jelent az EV az ICE autókkal szemben, de a lakosság legalább háromnegyedének, egy ilyen szemléletmód-váltással, bizony nem kellene, hogy hátrányt jelentsen az elektromos közlekedés. És azért a pár kényelmetlen, a benzines autókkal szemben hátrányként jelentkező pillanatért cserébe (szerintem) bőven kárpótol a számtalan előnyével.

            • The Norwegian

              Biztosan félreérthető voltam. 🙂
              Olyan országban élek ahol több e-autó van mint Mo-n Opel Astra.
              Túlzás nélkül minden 10. autó elektromos vagy hibrid. Itt tényleg mindenhol tölthető, a kompromisszum minimális. Asszonynak is van egy Leaf. Szóval én biztosan nem vagyok az aki nem barátja a villanyautóknak. 🙂
              Mobiltelefonhoz hasonlítani butaság. Csak a legalapabb: telefonálni tudsz töltés közben is. Próbálj meg vezetni… 🙂
              Persze elméletben szuperul működhet az “éjszaka töltöm, nappal használom”, de hidd el ez nem ilyen egyszerű, pláne hogy nem mindenkinek van lehetősége otthon tölteni.
              Ide írom, de Valentin kollégának is szól: Semmi baj sincs a napi töltéssel, de akkor el kell fogadnod hogy naponta (jellemzően délután/este) 8-13 órán keresztül nincs autód. Ez nem hangzik kompromisszumnak, de ezerszer előfordul hogy pont akkor lenne rá szükséged amikor kellene.
              Arról már nem beszélve hogy az ilyen autók kezdő ára 8-10 millió, az meg már Audi/Merci/BMW felségterület, nem Nissan. Nekem ennyit nem érne a környezettudatosság na meg a kompromisszum.

            • Valentin

              :-))) Norwegian, elképzeltem, ahogy a Telsaval elindulok, miközben töltőre van dugva :-DDD!
              Valószínűleg meg sem engedné a rendszer, de tetszett a példád, a kép, ez igaz!
              Viszont valószínűleg te is tudod, hisz Norvégiában élsz, hogy nálatok több Teslat adnak el, mint bármely más márkát,, vagyis tényleg hemzsegnek a Tesla-k.
              Es mint ilyen, a Tesla-nak 2-3x akkora a hatótávolsága, mint a Nissan Leaf-nek. Ha otthon nem tudom tölteni, az tényleg nem szerencsés, ez esetben egyet értek veled, de ez már eleve rossz kiindulópont, ha egyszer elektromos autót veszek. Elköltözöm egy olyan helyre, ahol tölthetem.
              Példádra válaszolva én pl. többre tartok egy BMW I3-t, mint egy 3-as vagy akár egy 5-s BMW-t, Audit, vagy bármely más márkának a szuper jó autóját, egészen azért, mert elektromos, azaz kívü-belül csöndes, suhan, harmóniában van a környezettel, nem támogatja az olajipart, nem büdös, sokkal ritkábban romlik el, féktárcsát se nagyon használ stb-stb.
              Nem értem azt a példádat, hogy miért ne lenne du./este autóm, mikor éjszaka töltöm.
              Egy Tesla hatótávolságánál a napi rutin, de még nagyobb távok sem jelentenek problémát, pláne nem Norvégiában, Angliában, Németország-ban, vagy Fo-ban.
              Most olvastam egy cikket, ahol a Tesla-val megpróbáltak lejutni Párizsból a Côte D’Azur-re a szokásos 1000 km-es útvonalon. A szokásos 11 óra helyett a Tesla-val 13 órába telt (szerintem ez nem kompromisszum), viszont nyilván az üzemanyag 0 Euro volt.
              Ezzel együtt köszönöm a hozzászólásod, értékes darab.

            • R3D

              Tudom, hogy Norvégia az éllovasa az e-mobilitásnak (és úgy minden zöldnek), ezért is “furcsálltam” a kommentedet. Azt mondjuk nem tudtam, hogy nektek is van egy Leaf otthon. Őszintén? Feltételeztem, hogy te is vitted magaddal azt a szép magyar maradi, konzervatív gondolkodásmódot. Ezért bocsi! 🙂

              A telefonos példát nem akartam egy az egyben párhuzamba állítani az elektromos autókkal. Persze, hogy teljesen más a kettő ilyen tekintetben. Azt csak a felvázolt szemléletmód-váltásra hoztam fel példának, hisz valami hasonló ment végbe telefonok használata terén is. Valami rosszabb lett, de sok minden másban meg jobb. Végül örülünk, nem kicsit, nagyon.

              A napi töltögetéssel kapcsolatban pedig, szerintem, az a napi 8-10 óra töltésnek bele kellene férnie abba az időbe, amíg este alszol. Akkor már csak nem akarsz vezetni. 🙂 Mondjuk itt had jegyezzem meg, hogy csak nem minden este szárazra merített aksival tolod be az autót a garázsba, hogy mindig ennyi ideig kelljen tölteni. De ha így is van, bele kell férnie az esti pihi idejébe. Ezen felül, pedig napközben pl. elugrasz valahova egy kis időre (elviszed a gyereket a suliba), hazaérsz, visszadugod. Nem számít, hogy csak 20 km-t mentél! Vagy elmentek shoppingolni, és a bevásárlóközpont parkolójában dugod töltőre. Ha az az 1-2 óra alatt nem is tölti fel teljesen, de bőven megnyújtja a levezethető km-ek számát.
              Én elhiszem, hogy sokkal több tapasztalatod van ilyen téren, nem is akarok veled vitatkozni ezzel kapcsolatban. Ezek csak az én meglátásaim. De az is lehet, hogy te/ti pont abba a 25%-ba estek, akiknek nem felel meg egy EV elsődleges autónak. 🙂 Mondjuk itt még hozzá kell tenni, hogy eddig csak a Model S kapacitása lenne elég ahhoz, hogy ez 100%-ban így működjön. A többi kisebb EV (mint a Leaf) 100-pár km-es hatótávja már bizonyos helyzetekben tényleg kevés lehet. De azokat nem is családi autónak találták ki.

              És csak még egy mondat az árakról:
              Tény, hogy nem olcsóak (sőt…), de erről nem lehet objektíven vélemény mondani. Mindenkinek más az értékrendje, mindenki más összeget adna egy adott dologért. Ezt mindenki döntse el maga, hogy megér-e neki annyit, amennyit kérnek érte.

            • Valentin

              Perfect! Nálad a 10 pont R3D!

            • Valentin

              IGEN, EZ AZ!
              R3D fantasztikusan jól beszéltél, kerek egész az egész, és érted a lényeget!
              Számomra ezek pedig nem is kompromisszumok, mert sajnos manapság már nem lehet
              száguldozni büntetlenül, egy e-kocsiban meg úgyis hatalmába kerít az, hogy minél okosabban vezess, minél jobban értsd és érezd az autód, ezáltal minél messzebbre juss.
              A természet is ezt csinálja (pl. vándormadarak), hatékony E felhasználás.
              De minden, amit írtál R3D úgy igaz, ahogy van, ezt kéne másoknak is látniuk, belátniuk.

            • “egy ilyen szemléletmód-váltással, bizony nem kellene, hogy hátrányt jelentsen az elektromos közlekedés. ”

              Ezt én is így gondolom, de egyelőre nagyon drágák az elektromos autók, és kicsi a választék. legtöbben 4 millió környékén vásárolnak autót, ennyiért gyakorlatilag semmilyen elektromos autó nem létezik. 4-5 millióért tudsz venni egy egész kellemes állapotú 3-as BMW-t, de egy Tesla ára ettől messze van még nagyon.

            • Valentin

              Igen, csak az ár szól ellene, ezzel nem lehet vitatkozni.
              Akinek van pénze, az viszont ilyet vegyen, a NISSAN meg jó lenne, ha modellfrissíteskor nem egy ugyan olyan ronda (változatlan) külsővel rukkolna elő, mint azt legutóbb tette a Leaf esetén.

            • Valentin

              Szerintem meg pont az a jó és kihívás (izgalmas) (figyelmet igényel a töltőállomások elhelyezkedése miatt) benne, hogy az elsők között voltál, aki átállt erre a sokkal harmonikusabb, és fejlettebb technológiára, s ezzel utat mutattál másoknak is.
              Nézd meg, a magyar vezetők hány %-a utazik egy huzamban több, mint 300 km-t!
              Elég kevesen vannak. Vagy a 7 hely kevés a kocsiban, vagy az 5 hely + sok csomag?
              Én nem igazán találok kivetnivalót ebben az autóban.
              Amit látok, az az emberek idegenkedése az újtól.
              Sokan vannak Mo-n, akik hasonló árkategóriában vesznek autót, de még csak eszükbe se jut a Tesla, pedig…

            • Magyar Márton

              Ez is egy megközelítés. Nekem az autó a szabadság érzését adja, és ezt rontja le a hosszú töltési idő és a kis hatótávolság, akkor is, ha évente csak pár alkalommal megyek (illetve Teslával csak mennék) 300km-nél többet egyhuzamban.
              Mi van akkor, ha odaérsz egy töltőállomáshoz pár % akkukapacitással és üzemen kívül van? Áramszünet esetén?

            • D Tesla

              A magyarországi töltőállomásokon pontosan látod a telefonod app-ján keresztül, hogy üzemel-e, hogy éppen van-e valaki ott, tehát ilyen veszély nincs. Ha minden kötél szakad akkor marad a 220-as töltés normál villásdugóval, annyira, hogy egy gyors töltőhöz elgurulj. Ráadásul ha teljesen lenullázódik az autó, még akkor is marad benne 5kW tartalék, amit nem lát a vezető, és azzal 40km-t el lehet még kóborolni visszafogottan.

            • Sherad

              🙂 Pont a napokban meséltem a cimborámnak, hogy Stavangerben olyan sürün látok Teslat az utakon mint a 90-es években trabantot itthon…

    • David Ebert

      Európában általában Type 2 töltők vannak (az ELMŰ töltőállomásai is ilyenek), s az európai Teslákon elvileg Type 2-kompatibilis foglalat van. Adapterekkel amúgy meg lehet oldani mindent.
      Az eredeti Tesla Roadsterben még volt 2 sebesség, de csak a gond volt vele, így már régóta csak egy van; nem vált sem a sofőr, sem az autó. 😉

    • Myxomatosis

      Egyébként útána néztem ha érdekel valakit. Nem 100%-os infó, de állítólag úgy működik hogy a két (különböző)motor különböző áttétellel van ellátva, és néha egyiket néha másikat használja “jobban” annak megfelelően hogy mekkora nyomaték, fordulatszám kell.

  • Myxomatosis

    “vetekedő 7 személyes szedán” ??

    • Igen. A hátsó ülések mögé lehet kérni még két gyerekülést.

  • Ipacs Péter

    Azért annak a BMW-nek jobb hangja van 🙂

  • Tamás Vincze

    Otthon lehet 230V-ról és 400V-ról is tölteni. Ahol megoldható, ott a házba lehet kérni 400V-os 16A-es betápot. A 32A-es már drágább na meg nem biztos, hogy megéri. Az itthoni utcai töltők (kivétel az eon) 400V-on 32A-t tudnak. Azaz a legtöbbször gyorsabban tölt mint az otthoni ipari áram. Az autón igen Type 2-es foglalat van azaz a szupertöltők EU szabványos csatlakozással rendelkeznek. Már ez egy innováció, hogy azonos csatlakozónál 400V 32A helyett 400V 380A-t tudnak átküldeni. Nyilván nem váltóárammal hanem egyenárammal. A BMW beszállt a Tesla mögé a töltő miatt. Szerintem pár év és a bmw-t is lehet tesla oszlopról tölteni.

    • R3D

      Az a 380A az nem 120-125A körül van? Gondolom a Superchargerre értetted.

      • Tamás Vincze

        A Tesla Supercharger maximális töltése 380V és 380A egyenárammal megy. Akksi töltöttségi szintje alapján csökken ez az érték. A Chademo (vagy pontosabban CHAdeMO) ehhez képest gyerek töltő.

        • R3D

          Igazad van, a 120 az kW, nem amper. Rosszul emlékeztem.

  • az i8 egy fos amúgy, még a motorháztetőt se lehet normálisan felnyitni

  • Magyar Márton

    szép és jó lesz majd egy ilyen nyugdíjasként, amikor előre látom a heti/havi programomat, tudok tervezni.
    Most a hosszabb országon belüli utakhoz napközbeni töltés kell, ami kevés helyen oldható meg és nem 5 perc, mint egy tankolás. Túl sok kompromisszum, némi előnyért.

  • Bence

    Ez jutott erről eszembe 🙂
    http://youtu.be/LpaLgF1uLB8

  • 123XYZ

    ,,Városban simán összejön akár 400 km is, de pályán csak araszolni lehet, hiszen az autópályán nem kell fékezni, így nem lehet visszatáplálni a fékenergiát, közben meg ott a légellenállás ami folyamatosan emészti a delejt.”
    Ezt nem teljesen értem! Tehát a városban azért lehetséges nagyobb távolságot megtenni, mert az akkumulátorokból előállított mozgási energiából fékezéssel lehetséges visszanyerni elektromos energiát? És nincs veszteség?… Pedig a hatásfok biztosan nem 100%-os, -sőt, szerintem nagyon is kevés-, tehát ez nem lehet rá magyarázat!

    • Városban 40-50-70-nel mész, autópályán meg 100 felett, sokkal nagyobb a légellenállás nyilván több energiára van szüksége.

      • 123XYZ

        Kis sebességnél is jelen van valamilyen arányban a kisebb mértékű légellenállás! Nem tudom pontosan, hogy alakul a sebesség függvényében, így akár bizonyos értelemben neked lehet igazad ebben a tekintetben!
        El tudom hinni, hogy az autó korlátai miatt főleg városi használatra lett tervezve, így gondolom valamilyen módon eképpen is lett felépítve, hogy a városi forgalomban nyújthassa a legjobb teljesítményt.

        • Exponenciálisan növekszik a légellenállás a sebesség növekedésével. A BMW is csak 7 litert fogyaszt 80-nál, míg 200-nál meg 25 litert. USA-ban nem lehet gyorsan menni egyébként sem, de Európában kevés a 105-ös tempó.

          • The Norwegian

            Nekem is megvolt, és nekem is a hullámvasút jutott róla eszembe. 😀
            Nálunk például egyetlen hely van ahol 80km/h a max megengedett, az is csak egy pár km hosszan (kb 5 :)) Szóval itt elég sokáig bírják az elektromos autók. 🙂

          • Valentin

            Négyzetesen emelkedik, azaz a sebesség négyzetével arányos a légellenállás, de a lényeget jól mondtad András, tényleg ezért tud megtenni kevesebb km-t autópályán bármely e-autó.

            • csibísz

              Igazából az exponenciális növekedés pontosan azt jelenti amit írtál. 🙂

            • Valentin

              X2 és EXP(X) nem ugyanaz a görbe. Helyettesítsd csak be a számokat mondjuk 1-10-ig, s meglátod. Az Exp – vagy másképpen e az x-ediken sokkal jobban, exponenciálisan emelkedik, míg a x2 csak négyzetesen. Még akkor is így van ez, ha mondjuk tágabb értelmezésben az exponenciális függvényt nem az ‘e’-t használjuk, ami =2,71… , hanem a korrektség kedvéért 2-t, azaz x a másodikon kontra 2 az ixediken.
              2-nél még azonos az eredmény (=4), 2 és 4 között az X a négyzeten magasabb értékeket vesz föl, de 4 fölött az Exp már rohamosan elhúz, pl. 5-nél a négyzetes függvény 25, míg az exponenciális 32, 6-nál a négyzetes fü. =36, míg az Exp már 64, 10 nél az előbbi 100, míg az x a tizediken már 1024 és így tovább…
              Még szemléletesebb lenne az eltérés ha egy kirajzolt függvényben mutatnánk a különbséget, az aztán igazán árulkodó lenne.

            • csibísz

              Igazad van, nem szóltam 🙂

      • Pintér János

        A bécsi supercharger-hez 130-140 km/h-val is ki lehet menni. Télen, erős hóesésben, fűtéssel már bajosan. Az alapfilózófia szerint 300 km-ként amúgy is egészséges egy 20-30 perces pihenőt beiktatni.

    • R3D

      Valamennyi veszteség biztosan van a regeneratív fékezés során, de a sima, egymotoros változat – ha jól tudom – valami 60-70 kW sebességgel nyeli vissza az energiát fékezés során.

      • D Tesla

        Azt csak extrém esetben nagy sebességről visszalassulva, alapvetően 30kW körül termeli vissza városi autózásban. Mivel a féket csak és kizárólag vészfékezésnél használja az ember, ha leveszed a lábadat a gázpedálról, vagy csak kicsit feljebb emeled, már tölti is vissza.

        • Don Kartasch

          És amúgy normál robbanómotoros-váltós autóból átülve ez mennyire furcsa vagy igényel megszokást?
          Már néztem több videót is és többen említik, hogy azért megszokást igényel a vezetése mert a teljesen eltérő pedálreakciók miatt máshogy kell vezetni.
          Pl. nem hiányzik az hogy az ember csak simán lendületből gurul anélkül, hogy nyomnád a gázt?

          • Nem vészes, pár nap alatt meg lehet szokni.

          • D Tesla

            Most lehet hogy megköveznek, de a tipikus Apple érzés. Amikor az első iPhone-ját az ember a kezében tartotta, és rácsodálkozott, hogy egy telefon lehet szép, funkcionálisan remek, és könnyen kezelhető, hiába teljesen más szemléletű menüje volt, mint az előtte levő telefonoknak.
            Nagyjából ugyanez, nagyon sok kicsi finomság van benne, amit nem ért az ember, hogy más autóban miért nincs benne, miközben meglenne a normál autókban is a lehetőség rá. Kb. 100 km. után megszokod és megtanulod használat közben, annyira user friendly az egész. Minden autómnál végigböngésztem a kézikönyvet, itt az a különbség, ha valami nem adja magát egyből, és nem jövök rá magamtól, akkor beírom a keresőbe hogy mit szeretnék, és a fent lévő manualból letölti és szemléletesen bemutatja…
            Tegnap jött pl. egy frissítés, azt például végigolvastam, hogy mik az újdonságok. Kb 10 új dolog került bele, de amit vártam és most lett, az a Valet mód, amikor mosóba, vagy parkolóban leadom az autót, beállítom, és lekorlátozza max 70-re a sebességét, és a felhasználható energiát (ergó nem tolja szét a gépet mindenki gyorsan, amíg nem megy vissza az ember érte), lezárja a kesztyűtartót, az összes személyes adatot titkosítja, a navigáció memóriáját és beállított helyeit nem teszi elérhetővé, stb.

  • BMWfan

    Videó végén a fejetek :DDDD Amúgy nagyon papent a gép 😀 jó lett a videó 😀

  • R3D

    Nem szoktam irigykedni, de most b@zd meg bizony az vagyok! 🙂 Biztosra veszem, hogy nem semmi élmény lehetett. Viszont az 300 km-es hatótáv pályán, az elszomorított. Nem mintha vásárlás előtt állnék, hogy ezen kelljen gondolkoznom, de azt hittem, hogy elmegy többet. És ha hozzávesszük, hogy ez télen csak kb. 250 lesz…

    Amúgy a tulaj nem akar csinálni egy teslás blogot, mint amiből már van egy csomó angolul. Mert kíváncsi lennék a tapasztalataira az autóval kapcsolatban, főleg magyar körülmények között, legyen az jó vagy rossz.

    • rovenlive

      Egy rövidebb matekozással olyan 240 (130-as tempo) és 224 (140-es tempo) km közötti távot tudsz megtenni…de ez persze sok mindentől függ.

      • D Tesla

        Sajnos nagyobb a csökkenés ennél… 150-es tempónál a 200-at épphogy el lehet érni! Természetesen ez csak a P85D-re igaz, mert a sima 85-ös es a 60-as változatnál akár 60-80 kilométer különbség is lehet. Egyébként április 24-én tervezünk egy ilyen tesztet pont, hogy egy sima 85-össel teljesen ugyanolyan beállításokkal (hőmérséklet, rádió hangerő, kijelző fenyero, stb) megyünk egy 250 kilométeres távot, és megnézzük a pontos különbséget!

        • rovenlive

          Persze, gondoltam hogy ez kevesebb lesz, mint amit leírtam, de ezt csak nagyon-meredek lehetőségnek állítottam. 🙂
          Kíváncsi leszek a tesztre!!

    • D Tesla

      OK, beszerzem a többi Teslástól is az infókat és ha András belemegy, mehet ezen az oldalon az összes tapasztalat

      • persze simán

      • R3D

        Azt szerintem sokan megköszönnénk!

  • ptomcat76

    az ilyen posztokért nézek rá minden nap erre a blogra! Kösssssz!

  • Treil

    Az akkumulátor az Achilles-sarka ezeknek az autóknak, hiába baromi jó hatásfokú, karakterisztikájú az elektromos motor, ha az energiaellátás problémás. Nyáron a légkondi, télen a fűtés még tovább csökkenti a hatótávolságot.
    Sokkal nagyobb energiasűrűségű és gyorsabban tölthető akkumulátorokra van szükség hogy valóban versenyképes legyen. Továbbá Paks2-re és rengeteg zöld energiára, mert amíg nagyrészt fosszilis energiahordozókból állítunk elő 40% hatásfokkal villamos áramot, addig adunk a szarnak egy pofont környezettudatosságot tekintve.

    • fects

      Érdekes lenne megvizsgálni, hogy egy benzines illetve egy elektromos autó mennyi szennyezést okoz és mennyibe kerül az üzemeltetése a teljes élettartama alatt, szerintem nagy különbség jelenleg nincs.

      Hatótáv: én naponta 2×15 km-t használom az autót, hétvégente pedig kb 2×150 km-et, nagyon ritka, hogy 1 nap többet mennék 300 km-nél, szóval én akár bevállalnám egyetlen autónak is, ha meg évente 1-2x hosszabb távra kellene autó, akkor bérelnék.

      • The Norwegian

        Egy-két gyártónál (pl. BMW) az autó vásárlása mellé jár a lehetőség, hogy évente egyszer(?) elhozhatsz egy ‘normál’ autót, ha nyaralnál pl.

      • D Tesla

        Teljesen igazad van, az emberek legnagyobb része jóval kevesebbet használja az autót. Napi 100 kilométer átlag is soknak számít már. Minden nap úgy érek haza hogy 300 kilométer felett van a hatótáv, de feltöltöm reggelig. Pedig elhihetitek, hogy szoktam még nyomni neki egy-egy kövéret… Egyébként már másfél hét után tapasztaltam, hogy sokkal nyugodtabban vezetek mint az előző autóimmal, néha tolok rajta egyet, de alapvetően nyugis a vezetés. Valahogy a csendesség nyugtatólag hat az emberre.

      • Don Kartasch

        “Érdekes lenne megvizsgálni, hogy egy benzines illetve egy elektromos
        autó mennyi szennyezést okoz és mennyibe kerül az üzemeltetése a teljes
        élettartama alatt, szerintem nagy különbség jelenleg nincs.”

        1. Nem annyira lehet ezt hitelesen és pontosan megvizsgálni mert az energia eredete (milyen forrásból származik) nem pusztán csak országonként eltérő, hanem percről percre változik. Annak függvényében hogy mekkora a terhelése a hálózatnak, ingadozik az energiaimport/export mértéke

        2. Akkor legyünk fair-ek és a benzines autó energiaforrását is vizsgáljuk meg az első pillanattól. Elvégre a benya sem a falikútból csorog. Akkor már legyünk igazságosak és dobjuk mellé az olajkutatás-fúrás-kitermelés-finomítás-szállítás költségeit és eco-lábnyomát is… szerinted? 🙂

        • fects

          Persze, teljes ökológiai lábnyomra gondoltam a benzines esetén is. Nem egyszerű egy ilyet összeszedni, és egy kis bizonytalanság lenne benne, de nagyságrendileg kíváncsi lennék a végeredményre.

  • bm

    “Amcsi autó, ennek megfelelően 105 km/h-s sebességgel lehet vele 300 kilométert megtenni egy töltéssel a pályán, ami elég ciki ha mondjuk ki akarunk ugrani például Horvátországba. Városban simán összejön akár 400 km is, de pályán csak araszolni lehet, hiszen az autópályán nem kell fékezni, így nem lehet visszatáplálni a fékenergiát, közben meg ott a légellenállás ami folyamatosan emészti a delejt.”

    te sem érettségiztél fizikából, te barom! hogy a faszba lehetne a fékezéses visszatáplálásból több energiát kinyerni, mint amit elveszítünk a fékezéssel?! Az energiamegmaradás törvényéről hallottál már, te húgyagyú?!?!

    Általában az autókból 90 kmh körül lehet a legkisebb fogyasztást kihozni. Szóval az autópályának kéne a maximálisnak lennie, még a 105 kmh is elég maximum közelinek kell lennie. De ezt nem próbáltátok ki, gondolom.

    Komolyan, bazdmeg, véletlenül vezetett egy ilyen Teslát, sík hülye, de már megmondóembernek képzeli magát.

    • Treil

      Mielőtt fröcsögsz egy kicsit nem ártana visszaolvasni hogy a légellenállás miatt nagyobb a fogyasztás pályán. Városban 50-es tempónál jóval kisebb a súrlódás miatti veszteség mint 100km/h-nál. A fékezéskor pedig az energia jelentős része visszatöltődik.
      Ráadásul teljesen más egy robbanómotor és villanymotor karakterisztikája.

    • Szép stílus, de itt hagyom, mert jófej vagyok, úgyis csak magadat égeted itt ezzel. Gondolkozz egy kicsit, és rájössz majd miért bírja tovább városban. BTW az autó tulajdonosa kipróbálta: 305 km 105 km/h-nál a hatótáv, városban 400 km a hatótáv városi tempó mellett.

    • Tamás Gaál

      Egyébként 70-80 km körül van az optimum, típustól függően. De nem kell sok ész ahhoz, hogy megnézz egy benzines autó pillanatnyi fogyasztását menet közben, hogy fog növekedni a sebesség növekedésvel arányosan.
      A stílus pedig külön pontot ér. 🙂

  • dvs
  • Gsm prémium

    Az ilyen tesztek a legjobbak! 50-es táblánál 130 és még videóra is veszi! A majom:))))

    • Cikket nem olvastad mi? Idézek csak a te kedvedért: “Mielőtt még valaki beszólna, hogy miért száguldozunk közúton, elmondom, hogy direkt egy teljesen elhagyatott, forgalom nélküli útszakaszon készítettük a videót, ami egyébként egy zsákutca is egyben.”

      • Gsm prémium

        Teljesen lényegtelen a kresz szempontjából, hogy mennyire volt elhagyatott! Majd a rendőrség eldönti, hogy helyesen tetted e amit tettél és mivel ez ha jól látom a felvételen egy áruszállításra használt bekötő út volt nagyon valószínű , hogy az 50 inkább 30km/h.

        • Gondolom szerinted sokkal jobb lett volna, ha autópálya felhajtón vesszük fel a videót, csak mert ott 130 a megengedett sebesség. Hagyjuk már ezt a hülyeséget de tényleg.

        • dvs

          Nah ne mondd, már be is linkelted nekik?

      • buvartacsko

        Engem nagyon elszomorít, hogy ennyire sötét ez az ország… 🙁 Állandóan csak ez a kurva kötekedés…

    • R3D

      Valakiből büfög az irigység?

  • MatLe

    Szerintem készülj a napokban egy vastag csekkre, a magyar mentalitást ismerve páran tuti fel fognak jelenteni…

  • sajnos ha 10millába kerülne akkor se lenne tucatautó itthon… majd 20 év múlva jó lesz az ár is a hatótáv is meg a feltöltési sebesség is… addig csak úri huncutság…

    • R3D

      Ez prémium autónak készült, úgyhogy sokkal nem lesz olcsóbb. Kimaxolva 30 millió fölött lesz az ára mindig. Lesz majd olcsóbb is, csak az nem fog így menni. A töltési sebességen meg sokat nem tudnak faragni, hiszen a kábeleknek is bírnia kellene azt az áramot, amivel gyorsan fel lehetne tölteni.

      • azért hogy mi lesz 20 év múlva az majd kiderül… 3 kilós mobiltelefonokkal rohangáltunk 10 éve…

        • R3D

          Ez igaz, de amit te mondasz, az technológiai fejlődés, nem pedig az árak alakulása. Egy 7-es BMW 20 évvel ezelőtt is kurva drága volt, akárcsak egy A8-as Audi vagy S-osztályos Merci. Jelenértéken számolva szerintem durván ugyanennyibe kerültek, mint most. Biztos lesz olcsóbb autója a Teslának is (hiszen már be is jelentették Model III néven), de az messze nem lesz ennyire prémium jellegű.

          • igen, de ami régen elképesztően drágának minősült
            pl laptopok azok manapság megfizethető kategóriában vannak
            vagy lcd tv-k
            vagy ssd-k…

            • R3D

              És vannak laptopok 6-800e Ft-ért is, mert azokra rá van aggatva a “prémium kategóriás” címke. A kapitalizmusban nem az határozza meg egy termék árát, hogy mennyiért tudják előállítani, hanem, hogy mennyiért tudják eladni. És ahogy már mondtam is: biztosra veszem, hogy lesz “olcsó” elektromos népautó, de nem a Model S lesz az, hanem valami kisebb, lassabb, olcsóbb alapanyagokból készült autó. Az igaz, hogy azoknak a technológiáknak nagy része, amiket ebben az autóban látunk, idővel majd átgyűrűznek az olcsóbb kategóriákba is, de addigra a Model S még fejlettebb lesz. Ez a modell tudásban mindig is a népautók előtt, árban pedig ezek fölött lesz.

            • még mindig nem érted, így részemről zárva 🙂

    • Pintér János

      8 évre vetítve – ld. garancia – egy dízeles autó üzemanyag, szervíz,
      stb.. költsége akár 1,5-2 MFt is lehet évente. A kockás füzet szerint nem
      is rossz befeketés. Ráadásul úgy tűnik az értékvesztése is jóval kisebb,
      8 év után maximum egy új akksit veszel bele amelyik minimum dupla
      kapacitású lesz.

  • D Tesla

    Az elmúlt időszakban elég sokat beszélgettem olyanokkal akik régóta benne vannak az autós szakmában, szinte mindenhol az ár-kérdés és a megtérülés volt a második helyen az agyleszakítós gyorsulás után.
    Egyre inkább kezd kialakulni bennem az, és egyre többen mondják, hogy ez az autó valóban drága, de ha akár csak 5 éves időszakot nézünk, és nem csak a megvásárlási költséget, akkor már nem biztos, hogy ugyanez a helyzet.

    Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, hogy az ember, ha a banktól kölcsönből vesz házat/lakást, vagy csak bérli a házat/lakást, biztosan sokkal többet fizet ki, mintha megveszi egyben az elején, akár 2-5-ször annyiba is kerülhet. Ez senkinek nem újdonság, sajnos sokan meg is élték/élik ezt a dolgot.

    Hasonló a Tesla:
    Ha eltekintek attól, hogy 5-ös BMW, A7-es, Mercedes S autókkal összehasonlítva ugyanez a felszereltség hasonló árban van, vagy még kicsit drágább már a megvásárláskor, akkor ott beláthatjuk, hogy mindenképpen árban jobban megéri.
    Viszont ha lejjebb megyek egy kategóriával, és 3-as BMW, A5, C osztály, akkor azt mondhatjuk, hogy nagyjából a felénél kicsit többe kerülnek ezek az autók, mondjuk 60%.

    Viszont erre az autóra:
    – nincs regadó
    – nincs súlyadó
    – nincs cégautóadó
    – nincs dugódíj
    – 8 évig teljes körű garancia van
    – 8 évig minden szerviz ingyenes
    – nincsenek benne kopó alkatrészek amik elromolhatnának. (Az egyetlen ilyen nagyobb dolog a fékbetétek, de ha nem András teszteli az autót és másodpercenként felpörög és lefékez, akkor az ember normál használatban csak vészfékezésre használja, mert mindent a motorfékkel old meg)
    – egy feltöltés otthon 3500 Ft kb, ami mondjuk normál autó hatótávjához viszonyítva háromnegyed tanknyi km feltöltésnek felel meg
    – a gyorstöltőknél (ELMŰ, NISSAN töltők) ingyenesen töltöd fel és közben ingyenesen parkolsz
    – ha valóban idén bejön három Supercharger, akkor ott 30 perc alatt fullra feltöltöd ingyen
    – remélhetőleg a parlament előtt levő beadványt elfogadják és ingyenes lesz a parkolás mindenhol az ország területén, és lehet használni a buszsávot.
    – pl. Norvégiában már ingyenes a autópálya, és Dániában a komp, remélhetőleg az EU-n belüli országokban valami hasonló történik majd.

    Ha ezeket összeadja az ember és 5 évre számol vele, vagy neadjisten tovább, akkor máris érdekes számok jönnek ki. Ennél az autónál a költségek nem folyamatosan érkeznek a használat
    alatt, hanem a legnagyobb rész a megvásárláskor történik.

    …és akkor nem beszéltük a vezetési élményről, arról, hogy nincs rezonancia az autóban (visszaültem a feleségem autójába és akkor már éreztem azt amit nem is tudunk, de ott van), a különleges szolgáltatásokról, és extrákról ami más autóban nem megkapható, a 7 személyről, stb.

    • Valentin

      D Tesla nagyon hasznosak a tapasztalataid és az írásaid, nagyon köszönjük!

    • The Norwegian

      A kompról nem tudtam. Csak Dánián belül(van ilyen?) vagy a Dániából induló kompokra is érvényes?
      Gondolok itt Hirsthalsból induló járatokra.

      • D Tesla

        úgy tudom hogy a Dániából induló kompokra igaz

  • Sanyo_o

    Nagyon klassz video lett,tetszik amit a Tesla elkezdett,remelem mas gyarto is beszal ebbe a versenybe.

    • The Norwegian

      Mire gondolsz?

  • Azért én megnézném Palvin Barbit az autóban 😉

  • D Tesla

    ha valakit érdekel: https://twitter.com/P85D_HU

    • R3D

      Egy követőd már biztosan lesz! 😀

  • AmorphChris

    A Facebook üzenetem az Others mappádba került, szóval bedobom ide is, hátha:
    http://www.roadandtrack.com/car-shows/new-york-auto-show/news/a25449/aston-martin-will-build-a-1000-hp-electric-rapide/

    Az Aston nem szarral gurigázik:D

  • Donald Trump

    A mikró is árammal megy…
    btw: Április 10 megveszem a Galaxy s6 Edge-et, fehérben

  • Ferenc Barazutti

    Mekkora királyság ez az auto!!!
    Házi töltővel is ingyen tölthető lehet akár…. Napkollektor kell és csokolom 🙂
    Ha fejlődik tudásban pl autopálya 130-150km/h és 500-600 km egy töltéssel illetve töltőállomások épülnek és egy töltés nem haladja meg a 15 percet megfelelő hállozat épül ki rá (kávé szendvics mint egy benzinkuton) sokkal jobb lesz mint egy szar bezines fos. Nem szennyezi a környezetet, nincs olajcsere, semmi szarsag.
    Bár én most is vennék egyet 1/8 teljesítménnyel 200km hatótávolsággal ha van rá teljeskörü 8 év garancia és házi töltő. Csak ne haladja meg a 4 millió forintot….

  • ecchphoto

    Amikor pesten a munkaidő végén kialakuló nagykörúti araszolgatásban égettem alkalomszerűen az Astra kuplungját, mindig eszembe jut mekkora jóság lenne az erőfeszítés nélküli gurulás villannyal.. Az már egy olyan érzés lenne, amiért bevállalnám a szemléletváltást.