Elektromos autóval a tengerre és a legszebb Tesla töltő Európában

Sokak szerint az elektromos autók ma még használhatatlanok. De tényleg olyan nagy gond megállni egy egy töltőnél kajálni, vagy kávézni egyet? Beültünk egy Teslába és kipróbáltuk.

Visszatértem! Pihenés nem sok volt, de legalább sok ügyes-bajos dolgot elintéztem. A barátnőm nem tudott elszabadulni több napra, emiatt csak három napunk volt lemenni, visszajönni és csobbanni egyet a tengerben, plusz persze az egész utat videóra venni. Fáradtabban jöttem vissza, mint mielőtt elindultunk. 😀

Tesla Model S P85D – 1242 km – 0 ft üzemanyag költség

Nyilván a fikázókat úgysem fogom meggyőzni, azért szerintem a videón jól látszik, hogy mi van ha megfelelő hatótávú autóval indulunk neki, jól kiépített töltőhálózat mentén hosszabb útra. A dugók ellenünk voltak az időjárás is és még a Tesla navigációja is bevitt az erdőbe csak hogy kalandos legyen az út. Íme:

Egy Tesla Model 3 hatótávja még lazább tette volna az utat, de a hamarosan érkező elektromos autók is már mind 4-500 km hatótávval jönnek majd. Mondjuk ez utóbbiakhoz még hiányzik a Teslához hasonlóan kiépített 100-150 kilowattos töltőhálózat, de ez is meglesz pár éven belül.

Van egyébként egy nagyon jó kis Teslás térkép, amivel meg lehet tervezni az utat akár egész Európán belül. A térkép kiszámolja, hogy hányszor és mennyi időre kell megállnunk az autóval, hogy tutira elérjük a célállomást. Ezt természetesen tudja a Tesla navija is ugyanígy.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.huBarna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Martincsek Zsolt, Sándor Bence

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • Gipsz Jakab

    Remek a videó, még sok ilyet!
    Mellesleg annyira mégsem lehet tutti az a navi, ha sikerült 70 km-es plusz kanyart beterveznie 🙂
    Viccen kivül: pont a navi programok bénázása miatt szoktam nagyobb utakat úgy megtervezni, hogy az ismeretlen helyeket megnézem Streetview-n, az útelágazásokat is, meg hogy melyik javasolt út valójában milyen. Sikerült már így elkerülnöm az erdészeti földutakon bukdácsolást is, nem csak felesleges kerülőket…

  • Secret Santa

    Egy BMW belsős tréningen láttam, hogy az egyik szolgáltató 2020-ig több, mint 2000 szupertöltőt tervez telepíteni Európában, állítólag 7 perc alatt fel lehet tölteni egy i3-at, szinte annyi idő alatt, mint egy hagyományos tankolás. Na ez már jól hangzik 😀

    • István Tamasi

      …és minden egyes gyorstöltés érzékelhetően csökkenti az akku kapacitását.

      • Ez nem igaz.

      • Secret Santa

        És? Minden egyes fordulatnál kopik a motor…

  • W

    Az az öböl és felette a kilátó tényleg nagyon jó hely (elvileg Jablanac mellett van nem sokkal).

    A videohoz: megnéznék egy ugyanilyen videot egy mostani Nissan Leaf-fel, vagy valami hasonlóval. Teslával én is nekivágnék, a többivel nem biztos 🙂

  • Nyilván minden újdonságnak vannak előre nem látható következményei is de ha a rendszer szinten beindul és lehet tankolni ez bizony alaposan odavág a benzinnek. Csak a baj továbbiakban az, hogy az állam nem akar majd adó nélküli tankolást és komoly adóval sújtja őket és akkor megint kereshetünk valami olcsó alternativát.

    • fects

      Biztos vagyok benne, hogy mire elterjed szélesebb körben az elektromos autózás, addigra meglesz a jogi háttér az áram megadóztatására. Most még persze lehet érvelni vele, azaz bár drága egy elektromos autó (pl egy Leaf ~4-5M-val drágább, mintha sima benzines motorral vennél egy hasonló méretű / felszereltségű autót), de ennek legalább egy része visszajön az olcsóbb “üzemanyagból”, a kevesebb szerviz igényből és az ingyenes parkolásból. Ahogy olcsóbbak lesznek ezek az autók és egyre több ember vesz majd ilyet, úgy fognak eltűnni ezek az előnyök.
      Viszont egy elektromos autónak nem csak ennyi előnye van szerencsére (nem szennyez lokálisan, halkabb, stb) a hátrányok jó része meg idővel megszűnik (kis hatótáv, kevés töltő, stb).

  • juice900

    Kíváncsi lennék adatokra is. Pl hogyan alakult a “fogyasztás” adott felhasználásnál. Nagyon gondolkodom egy Model S-en, csak a hatótávval van még bajom, mivel az itthoni töltőhálózat nem is igazán hálózat. Van, hogy egy nap lenyomok 5-600 km-t is. Tudom tölteni kell egyszer, csak nem mindegy mennyit és hol. Elvileg beleférne pl egy ebéd idejére…csak hát van 2 supercharger itthon, arról meg nincs hír, hogy mikor-merre bővülhet a hálózat.

    • 21-22 KWh körül volt az átlag. Teslával le lehet nyomni bármennyit, kérdés mennyi idő alatt. 🙂

      • juice900

        Ez a Te mostani utad átlaga? Nem lehet tudni valamit, hogy mikor/merre lesznek újabb Supercharger-ek?