Az NEDC hatótávval szívattam magam

Sokan kérdezik mennyit megy el az i3 egy töltéssel. Mindig visszakérdezek, hogy télen vagy nyáron, országúton vagy városban. A gyári NEDC hatótávot sosem szoktam elárulni, de azért kipróbáltam meg lehet-e csinálni 300 kilométert egy töltéssel.

Az i3 EU mérés szerinti, avagy NEDC hatótávja 290-300 km. Mióta megvan az autó, azóta gondolkozom rajta, hogy egyszer meg kellene próbálni, hogy kihozható-e belőle. Hát most kipróbáltam.

Egész héten azon filóztam, hogy bevállaljam-e ezt a tesztet. Szerdán fáradt voltam, csütörtökön közbejött egy RTL forgatás, ezért péntekre maradt a felvétel, hogy szombat este legkésőbb nézhessék a Patreon támogatók. Csütörtökön elég meleg is volt, péntekre 25 fokot és egy kis esőt ígértek. Aha… Már eleve csütörtök éjjel nem tudtam aludni annyira verte a tetőt a szakadó eső, max 2-3 órát tudtam pihenni. Reggel 10-ig vártam az indulással, de persze nem állt el, sőt egész délután háromig szakadt az eső. Köszi szépen. Persze ez tipikus, az időjárás akkor a legszarabb, amikor forog a kamera.

A lényeg, hogy nem adtam fel. Megnyomtam a Start gombot, és nekiindultam, hogy kicsiholjam a 300 kilométeres hatótávot az i3-ból. Íme:

Ők, és még sokan mások támogatták ezt a videót is Patreonon keresztül:

Hírkereső.huBarna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, Mezriczki Ferenc Bálint, Molnár Tamás, Beko László, Markert László, Lagolit

  • Ez olyan most, hogy én is tudok 6l/100km alatti fogyasztással menni az 1.4 16V 5ajtós G Atrámmal és 7l/100km-t az 1.8 16V Bertone kabrióval, de egyik esetben sem életszerű a tempó… :/

    • Charles Borroneo

      Nekem MX5-öm van, kétliteres, főleg vidéken járok vele, nem kímélem és ritkán megy 7.2 fölé, inkább 7 alatt. Csak városban felszalad 8-ra.

      • Az MX5 kb 1,1 tonna?

        • Charles Borroneo

          Igen, 1090 kg. De erősebb az Astránál (160 LE).

          • Na, az Astra meg 125LE és 1380kg (kabrió)

    • Szűcs József

      Nekem egyszer az asszony csinált 5.1-et (A4 2.7 TDI automata – éjjel hazafelé 60-70-el vidéken), akkor még félt a kocsitól, de azóta ő is 8 körül jár vele.

      Az NEDC átverés, csak azt érték el vele, hogy a kissebb autókat is többe kerül fenntartani (kisturbós benzinesek amik ennek hatására születtek és kiszorították az olcsón fenntartható szívókat, a legendás első 1.2 TSI vagy az 1.6 Prince motor például ami elég sokszor megfordul szervizekben).

  • qubit

    Mennyire utaztál egyűtt a forgalommal? Sokan előztek?

    • Varosban nem volt gond, autouton elozgettek, de szerencsere alig volt forgalom. Egyebkent elkepeszto benak az emberek, egyszeruen nem mernek elozni, hiaba megy elottuk baromi lassan valaki. Inkabb bealltak az en sebessegemre.

      • qubit

        Ha meg kellene adni egy szorzószámot erre az NEDC hatótávra az kb. mennyi lenne, hogy a valóságot kapjuk. Kb. 0,8?

  • Lui

    F20, 116i: ha nem húzatom, időben felváltok 6-osba, normál közúton 90 alatt (akár 70-85-el) megyek, nekem 4,8 jön ki benzinből.. városban persze 10, autópályán 7.. ha papásan megyek, meg lehet csinálni még jobbat is, mint a gyári adat.. 🙂

  • Secret Santa

    Ha már más is beírta a fogyasztást én 1800 km-t megyek 2 tank (120 liter) üzemanyaggal, autópályán 130/150-es tempóval (2005 Toyota Avensis 2.2 D4D), ez így 6.6l/100km, a legnagyobb fogyasztás Ausztriában van az Alpok miatt.

    • Alex

      Detto ennyi 159es alfaval.

      Annyi hogy az dobott rajta fel litert hogy lecsereltem a gumikat 215rol 235re.. elotte inkabb 6-6.2volt

  • TLoF

    Nem értem ez a hatótáv dolgot. Az elektromos autóknál jó megoldás lenne, hogy van benne kb 120-140 km-nyi akku, a városi forgalomhoz.
    Utánna van egy szabványos csatlakozó, amivel az autó mögé lehetne csatolni egy external power unit-ot.
    Ez lehetne még 300 kiló akkumlátor egy plusz keréken, vagy egy atkinson ciklusos belső égésű motor, mindennel együtt. A lényeg, hogy tudjon adni 20-22 kwh/óra energiát sokáig. Igy a városi/elővárosi bejáráshoz elég az autó napi / kétnapi töltéssel. Ha meg le akarok utazni a tengerpartra, akkor a kocsi mögé csapok egy egy külső range extendert, és tolhatom le az 1000 km-et.

    • Goliath

      Total ertem amit mondasz, es engem abszolut meggyoztel. Lehetne benne motor / visszatoltes / ero-vektoralas, akkor a vontato vezetesi elmenyet se rontana le annyira, urvezetok is el merhetnenek indulni vele. Kelloen kiepult sharing networkkel elhetove tenne az ilyen i3-hoz hasonlo erosen limitalt BEV-ek 😉 hasznalatat is elso autokent. Ami szerintem most meg sokakat visszatart. Es meg jo sokaig vissza is fog.

      • TLoF

        Erő vektorálás: Nem hagyományos utánfutóként képzeltem el, ami egy 2 méteres erőkaron mozog, hanem egy a lökháríóhoz tapadó közvetlen kapcsolatot. Igy kb 1 méterrel, és egy kerékkel megnőne az autó, de nem lenne becsuklás veszély, ilyenek.

        A kerekekre nem kellene visszatöltés, csak egy egyszerü mehanikus fék, meg egy munkahenger, aminek a vezérlése az adat buszon keresztül történne, és csak akkor kapcsolna be, amikor az autó is mehanikus fékezésre vált.

        A motor meg egy 800-1000 cm3-es LPG motor. Abból már ki lehet hozni 70-80 lóerót, ami elég sok kilowattot jelent generátor kimenetként is.

        Ami kellene az autókba:
        – mehanikus csatlakozó pont az alvázhoz 3 helyen (két oldalt + középen) IsoFix szerüen.
        – Adatkapcsolat a External Range Extenderrel, hogy ha nagyon tele van az akku akkor ki tudja kapcsolni, tujdon fékezni, ilyenek.
        – Elektromos csatlakozás, ami kvázi a mostni vissza töltő folyamatra csatlakozna rá, hiszen onnan meg van oldva az elektronok akkumlátorba terelése.

  • TLoF

    Félre érted, én nem akarom állandóan az autóban tartani a benzin motort. Az kvázi egy utánfutóként, csatlakoztatom az autóra, ha szükségem van rá. Megvenni nem lehet, csak használni, és mondjuk kilóméter, és elhasznált üzemanyag alapján fizeted. A nagyobb közlekedési csomópontokban lehetne felvenni. elmész vele 500-800 km-et, és amikor közeledsz a célponthoz, az utolsó nagy csomópontban lerakod.

    Pl egy Budapest – Omis táv, bő 900 Km. Valahol az m1-m7 közös szakaszán budaörs környékén felcsatolom a cuccot, és Splitnél leadom, a maradék 30 km-et meg elmegyek elektromos üzemben. igy a 140 km hatótávolságú autóm kvázi egy seggel megcsinálta a 900 km-et. (feltéve ha én birtam azt 7 órát a volán mögött)

    • Nem veletlenul nincs ilyen. Egy ekkora agregatornak plusz futonak eleg nagy sulya lenne, a legnagyobb gond pedig az, hogy 15 litert fogyasztana.

      • TLoF

        A súly kérdését nem értem. egy 10 kw-os generátor 148 Kg, és 9 kw-os stabil terhelésnél 6.3L -ert eszik, futóművel, dobozzal, csatlakozóval együtt sem lenne szerintem több mint 350 kg.

        Az ára pedig ~800.000 Ft.

        http://www.rpower.hu/catalog/benzin-motoros-aramfejleszt337-bg4110kw2hkf-p-442.html

        Szerintem bőven vállalható megoldást jelentene ez az eszetlen akkumlátor tömeg növelés helyett, “csak” szabványosítani kellene a töltő csatlakozót, és egy páneurópai cégnek üzemeltetni az “utánfutókat”

        • Ja, csakhogy 9 kW nem elég autópálya tempóhoz, főleg vontatmánnyal. 25-30 kWh-t kéne tudnia, ahhoz, hogy szinten tartsa az aksit. Teslánál 40 kWh ha 140-nel mész… Tehát máris ott tartunk hogy háromszor akkora cucc kell, mint amit írtál, az már 1 tonna, 2,5 millió és 18 liter/100km… 🙂

          • TLoF

            Egy 30 kw-os Generátor 599 kiló, (külső fém ház, utánfutó, minden ), ez 64 Lóerőt jelent. Fogyasztása 8 liter gázolaj, vagy 11 liter LPG 80%-os terheltség mellet. 60 liter gázolajat tudsz bele tankolni. Ezt mondjuk már épitkezésen használják, és rögtön van alatta utánfutó is. Gondolom lehet rajta még faragni, mind a fogyasztáson, mind a tömegen. Az ára jelenleg 2.600.000 ft. És holnap megveheted, hogy az I3-as mögé kösd 🙂

            • Hat ez csodas. Nem egyszerubb venni 2.6 millaert egy autot amivel elmegyek hosszu tavra? Vagy mondjuk tomenytelen repulojegy is kijon 2,6 millabol. 🙂

  • dreszer

    Teljesen off, de jobb fórumot nem találtam. Lesz WWDC közvetítés @Handras:disqus ?