BMW i8 Roadster – Vezettem

Pár éve a BMW azt mondta, hogy lehetetlen tető nélkül megépíteni az i8-at. Aztán mégis megcsinálták, és voltam olyan szerencsés, hogy vezethetem a BMW i8 jövőautót nagyobb hatótávval és leengedett tetővel.

Pár napra megkaparintottam a BMW i8 kabrió verzióját. Bár a napközbeni 35 fokos hőségben nem volt a legjobb ötlet leengedett tetővel autózni, forgatni meg még rosszabb ötlet volt, de naplemente után viszont igazán élvezetes volt suhanni a városban. Nem is ártott a hűvösebb levegő, alapból izzadtam kicsit, nehogy valami kár érje az 57 millió forintos autót… Szerencsére karcolás nélkül megúsztuk a hétvégét. Tényleg nem jó érzés egy ilyen drága kocsiban nézi ahogy az öregecske néni kicsit szódásszifon szemüvegben éppen húzza rád a kormányt a családi Opelből, mert nem lát.

Már előre látom azokat a kommenteket is, akik ismét elmondják, hogy akinek ennyi pénze van, az leszarja a fogyasztást, ami persze nem igaz, senki nem szereti a pénzét elégetni. Persze ezt az autót nem azért veszik – évente egyébként 10 darab fogy itthon – mert spórolni akarnak, hanem azért mert kell egy újabb rohadt jól kinéző kütyü a garázsba. Az átlag halandó meg gyönyörködhet ezekben, illetve az ilyen koncepcióautókból egyszer majd a mindenki által megvásárolható átlagautókba is leszivárog a technika. Bár mondjuk a szénszálas váz valószínűleg megbukik, de az elektromos és hibrid technológia mindenképp elérhető lesz majd egyre több megfizethető autóban. Mint például az 1,8 millióba kerülő lézeres fényszóró, 10-15 év múlva már lehet, hogy alap lesz az autókban. Addig is íme az i8 Roadster:

Ha szeretnétek kipróbálni, milyen vezetni egy BMW i8-at, akkor a bmwelmeny.hu oldalon foglalhattok magatoknak tesztvezetést, nem is drágán, most épp akciós áron lehet bérelni az autót.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.huBarna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Martincsek Zsolt, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légárdi Zoltán

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • W

    Nem akarok trollkodni, de ahogy néztem a videot, folyamatosan arra gondoltam: Ezt az autót minek?

    Minek tervezték? : benzines is, és elektromos is… külön-külön mindkét paraméterben van jóval jobb.
    Sportkocsinak? van belőle jobb, ahogy Te is mondtad, 57 millioFt-ért meg végképp.
    A városban dzsukerkedni? Komolyan? Meg kabriózni? Hát nem tudom… inkább venném meg a Tesla-t, Jaguar elektromost, i3-at és a maradék lóvét meg elnyaralnám 10 éven keresztül.

    (ui. jót röhögtem, amikor a kontrasztot említetted a dízelmozdonyok körül… szinte mindegyik a narancs ilyen-olyan árnyalata volt 😀 😀 )

    A video ok, az autóért egy lyukas garast nem adnék.

  • nincs1itt

    az üres súly 1670 kg, menetkész súly 1900 kg. a hatótávolság tisztán elektromos hajtással 53 km, mindennapi használatban akár! 40 km is lehetséges.
    az üzemanyag tank 30 liter, ami a bmw-re jellemző fogyasztási adatok mellett akár 300-350 km megtételére is elegendő lehet… a csomagtér mókás 88 l.

    • Teljes karbon es siman hozza az 52 km-et varosban, 60-at is akár.

      • nincs1itt

        rendben van, akkor teljes karbon… igaz, hogy az alváz, futómű egyéb merevítő elemek aluminiumból készülnek, “csak” a burkolatok karbon. sőt néhol nagy szilárdságú acélt is találhatsz. nem idézem a “gyári adatokat” mert gondolom tisztában vagy azokkal. 53 km ad meg a teszt vizsgálat alapján, a mindennapi használatban pedig akár 40 km-t.

  • nincs1itt

    még egy “apróság” feltűnt, a bmw.de oldalán az árlista szerint (https://www.bmw.de/content/dam/bmw/marketDE/bmw_de/new-vehicles/pdf/combined-catalogs/180727/I15_i8_Preisliste_218_online_04.pdf.asset.1532677252191.pdf)
    155000 azaz százötvenötezer euró az új ára, ez cirka 300 forintos váltással = 46 millió 500 ezer forint, a wallisnál ugyanezért az autóért 57 milliót kérnek, ez 190.000 euró, vagyis 35 ezerrel drágább…

    • Charles Borroneo

      Kiszámoltad az áfa különbözetet? 300 Ft-ért pedig nekem is válthatsz eurót, hozom a sok forintot.

      • Charles Borroneo

        De kiszámolom neked. A német 155 ezres ár bruttó, azaz 19% áfát tartalmaz. Azaz nettó 130 ezer. 130 ezer euró mai középárfolyamon (324 Ft) 42 millió Ft. Erre jön rá a 27% magyar áfa, azaz 53.3 millió. Hozzátéve, hogy középárfolyamon senki nem tud eurót venni.

        • Emmert József

          De, a bank dolgozói például. 🙂

        • 52 millio a listaara itthon, amiben en ultem az 57 volt extrakkal.

        • nincs1itt

          tehát a 2 hete vásárolt autó, németországban 10500 euro volt(átíratás 68 euro) ugyanaz magyarországon 17500 euro

      • nincs1itt

        érdektelen az áfa, mivel egyetlen kereskedő sem listaáron (áfás áron vásárol a gyártótól). tehát ha levonod az áfát még mindig nem azt az árat kapod, amennyiért egy kereskedő megkapja a gyártól. az árfolyam teoretikus volt, elnézést a pontatlanságért, nem vagyok tisztában a forint/euro napi árfolyamával. de hasonló érdekességeket találhatsz, ha keresel, egyéb magyar márkakereskedőnél is, vagyis azt, hogy magasabb a magyar ár, mint a német.

  • Márton Szigeti

    Az i8 nem egy koncepcióautó, felejtsük már el ezt.

    • De. Az i3 es az i8 is egy koncepcio auto, amit megvehetsz.

      • Márton Szigeti

        Tudod mit jelent a koncepció? Olyan tanulmányi dolgok, tárgyak, amiket nem adnak ki, pont azért, mert nem tartanak olyan szinten, hogy sorozatgyártásban kiadják őket.

        Az i3 és i8-ban már akkor se volt semmi érdekes, amikor kiadták őket. Az i3 egy teljesen átlagos elektromos autó (volt már a megjelenésekor is), az i8 pedig egy “hibrid” (annak mondjuk nagyon gyenge), ami egy meglehetősen merész kinézetet kapott, de ettől még nem lesz koncepció.

      • Márton Szigeti

        De amúgy ellent is mondasz magadnak szépen a videó első percében 🙂 Amit le lehet gyártani és legyártanak, az nem koncepció.

  • Xor

    Eszmeletlen modon rontjak el a gyogyoru autokat a magyar ocsmany lepedonyi feher rendszamtablak. Egyedi (ertsd kicsi, barmilyen szinu es akar 1 betu vagy szam) tablak nem ertem hogy nem kezdtek meg el.