BMW i3 hatótáv télen padlógázon? Kipróbáltam.

Mennyi az elérhető maximum hatótáv a BMW i3-nak? Unalmas! Ezt már épp elégszer kipróbáltam. Sokkal jobban érdekelt, hogy vajon mennyi a minimum hatótáv, télen, padlógázzal közlekedve. Persze anélkül, hogy a rendőr lelőjön.

Az előző részben megnéztük, hogy meddig lehet eljutni egy BMW i3-mal farkasordító hidegben, a mostani epizódban viszont az akartam megtudni, hogy mi a minimum hatótáv. Így hát felcsavartam a fűtést 28 fokra, maximumra raktam a ventillátorokat, bekapcsoltam az ülésfűtéseket, és lámpától lámpáig gyorsulgatva toltam ki a szemét az i3-nak. Íme:

Az előző résznél írtam, hogy lehet tippelni. Rengeteg tipp érkezett, de a legtöbben jóval magasabbra becsülték a megtett távot. Én magam is azt hittem egyébként, hogy ennél több lesz. Gratula azoknak, akik közelítőleg eltalálták a hatótávot! 🙂

PS: a következő epizódban a Jaguár I-PACE-ről lesz szó, kérlek ne küldjetek el többen erről linkeket, már rég felvettem róla a videót.

  • ROZSE

    Azért ez a 61km akárhogy is nézzük, iszonyatosan kevés. Videó előtt én is 100-120ra tippeltem.
    A másik meg, hogy komolyan leszabályoz az autó, és nem tudsz 110 fölött menni? Na neeee…

    • Tudsz menni 110 felett, csak nem gyorsul annyira, hogy ne cseszd szét az aksit.

  • Rorschach

    Ez a leszabályozás a “titkos” menüben sem kapcsolható ki? Azt hittem azt bekapcsolva fogod tesztelni mert úgy emlékszem olyankor visszatöltés sincs. Versenypályán akkor nem nagyon van értelme tesztelni mit is tud ott, mert az elektronika leszabályoz.

    • Nem lehet kikapcsolni. Vajon az átlagemberek közül hányan használják versenypályán az autójukat? 🙂

  • kantora

    Szerintem teljesen korrekt. Gyakorlatilag egy szélsősőges teszt volt, senki nem így használja az autót. Arra jó volt ez a teszt, hogy szinte bármilyen körülmények között a minimum 60 km biztos.

  • W

    Az nem teljesen világos számomra, hogy ha töltőn van az autó, akkor miért nem melegíti télen/hűti nyáron optimális hőmérsékletre az akkukat? Miért hagyja -2 fokon?
    Ez szerintem élettartam szempontjából is jót tenne. Valami biztonsági előírás van a dologban?

    • Melegíti. 🙂

      • W

        És miért nem 20 fokra? -2 nem tűnik éppen optimálisnak…

        • 10 fokig melegíti fel.

          • W

            Értem. Akkor 10 fokos volt, amikor lehúztad töltőről, utána kiparkoltál és ott dekkoltál 1 órát amíg lehűlt -2 fokra? 🙂
            Csak fura, mert valószínű többet ki lehetne/lehetett volna hozni belőle így.
            Annyira nem fontos, csak megcsapta a fülemet az adat 🙂

            • Nem volt töltőn aznap már rég, mert egy másik autó volt a garázsban.

            • W

              Ok, köszi!

  • Nagyhal

    Köszönöm, végre egy normális teszt. Ha autóként használod, normálisan megy a fűtés, akkor az általam írt 100 kilométer jött volna össze. Az előző hatótávok fillérbaszó vezetési stílussal mennek, amikor az autóval nem a közlekedés része vagy, hanem csak akadály.

    • Daniel Nagy

      Elnézve a videőban a közlekedési szituációkat ez is baromi messze volt a “közlekedés részétől”, csak a másik oldalról. Városban egyébként sem akadályoznak senkit csak aki úgy akarja nyomni, mint Handras a videóban.

    • Az előző részben autóként használva 170 km volt minusz 16 fokban.

      • Nagyhal

        Nem ez az első videó amit látok tőled. Normális autó használatakor felteszed 24 fokra a fűtést vagy 20 fokra a klímát, és nem eco pro ban nyomod. Tedd meg ezt menet közben (comfortról ecora ) és pl. hallod hogy a klíma /fűtés szinte megáll. És nem úgy gyorsul, stb. Vagy nem megy fel pályára, mert úgyis csak 100-al döcögne?
        Az ember nem azért vesz 170 lóerős gépet, hogy úgy közlekedjen, mintha ő lenne Miss Daisy sofőrje.
        Oké, én sem úgy használom mintha a Z4 lenne, de úgy sem, mintha egy első generációs Leaffel kéne Siófokra mennem.
        Kompromisszum mentes autózással 100 kilométer van benne, ilyen hidegben.

        • A legtöbben 100-zal mennek a pályán, nem tudom feltűnt-e. 🙂 Eco Próban 130-as tempóra be lehet lőni. 100 km pedig még mindig pont kétszer akkora táv, mint amit a legtöbb autós naponta megtesz. 🙂

          • Nagyhal

            Nem engem kell meggyőznöd, én is i3-t használok, így pontosan tudom milyen kompromisszummal jár az általad bemutatott hatótáv.

            • Neked mennyi az átlag kWh fogyasztásod most?

            • Nagyhal

              25-30 között. Nyáron 18 körül.
              Nyáron 18-19 klímával a 130km/h tempomat autópálya is.

            • Az szép, nekem 14 az átlag. 🙂 (A világszintű átlag pedig 16,4.)

    • W

      Ez nekem nem tűnt normális autóként használásnak:
      – 28 fokra mikor nyomod fel a fűtést? Én soha.
      – ülésfűtés maxon legfeljebb az első 10 percben, utána visszaveszem, tehát ez sem
      – a klímát nem értettem 😀 Klímázott is , meg fűtött is, ez nekem nem jön össze, de mindig én vagyok a kötözködő kommentelő, úgyhogy ezt a kérdést nem tettem fel 😀
      – mikor nyomod ki az autó szemét lámpától lámpáig? Én soha.
      – szerintem ez a ló egyik oldala volt, amikor meg 280km jön ki az a másik oldal, a tojásokon lépdelés. Valahol a kettő között van az igazság, télen átlagban 170, nyáron 230 szerintem.

      • John Paul

        A klíma növeli a komfortérzetet, párátlanít.

  • Tekvando Felsőházy

    Vajon hány km-t gurult volna, mondjuk + 4 személlyel…….40-et?

    • W

      Bezzeg a dízel az ugyanúgy 4,5 lityót eszik, ha +4-en ülnek benne, ha egyedül a sofőr.

      • Tekvando Felsőházy

        Majdnem, viszont elgurul 1000 km-t, mondjuk egy szintén bmw 320 e46 td.
        A villanyautózás egy szimpatikus kisérlet, de egyenlőre nem több.

    • Zengei

      András, lehetne egy ilyen teszt!
      i3 4 személlyel, teli csomagokkal, téli (amíg még van 😉 és nyári verzióban. Vagyis családi nyaralás nagyobb gyerekekkel. Érdekes lenne.

  • Sintér Rezső

    Gagyi német, hazug adatokkal. Köszi a tesztet, ismét bebizonyosodott.

    • A BMW mondjuk pont nem hazudik, az oldalukon elég szépen ki van fejtve, hogy hogyan változik a hatótáv télen nyáron.

  • Nagyon tetszik és meggyőző de amíg nem tudok egy Szeged–Budapest retúr távolságot (~320 Km) nyugodtan mentenim egy töltéssel akár télen, 130-as autópálya tempóval, addig nekem ez sajnos nem opció. Legtöbbször napi ~15 km-t megyek autóval, de havi 1-2 hirtelen pesti út be szokott figyelni.