BMW i3 hatótáv extrém hidegben?

Már azt hittem megúszom ezt a tesztet, de nem. A tavasz első napján tesztelhettem, hogy mennyire csökken a hatótávja az autómnak mínusz 16 fokban.

Nagyon nem volt kedvem autózni ma éjjel, elég fáradt voltam már enélkül is. De tekintve, hogy már március van, nem valószínű, hogy a közeljövőben lesz még olyan hideg, mint ez az éjszaka volt. Így hát este 10-kor felkerekedtem és közel három órát autóztam a farkasordító hidegben. Jöjjön előbb a videó, aztán még pár szó ezzel kapcsolatban.

Vicces volt egyébként ez a teszt, mert alig találkoztam autókkal. Miközben vezettem, arra gondoltam, hogy szinte teljesen irreleváns mekkora ilyen hidegben a hatótáv, hiszen én sem megyek ilyenkor sehova, max a városban mászkálok, arra meg bármi elegendő. Persze ha északabb élnénk, ott fontosabb lenne mindez, de itt Magyarországon alig-alig fordul elő hogy ennyire hidegbe kelljen messzire menni. Nyilván vannak kivételek, de azért szerintem a legtöbben ilyenkor inkább otthon pihiznek, nem az utakat róják.

A vasárnapi epizód is készen van már, az is hasonló lesz, annyi különbséggel, hogy amolyan igazi BMW-s stílusban vezetve néztem meg, hogy mennyit bír az aksi. (Patreon támogatóimat, akik már látták arra kérem, hogy ne spoilerezzék el a hétvégi részt. 🙂 )

  • Gipsz Jakab

    Beigazolódott, hogy ahogy egyre északabbra megyünk, egyre hidegebb lesz 🙂

  • Pal

    Jól látom, hogy szempont nálad egy autónál, hogy jobb oldalról is be lehessen szállni a vezetőülésbe? 🙂

  • Márton Szigeti

    Huh de visszaesett a támogatás összege. Valaki ilyen 500 dollár körül tolt be havonta?

  • qubit

    Egy tartós utcai parkolás után lett volna az igazi, jól átfagyott autóval 🙂

    • Nyitott a garázs, ugyanannyi van ott is mint az utcán.

  • Hegedűs Bence

    Ha az ember rúgja az Ampert neki rendesen, akkor kb 65-75 km között lehet a megtehető táv.

    • Márton Szigeti

      Inkább 100 felett, ami városi használatra még mindig elég sok.

  • schvik

    Azt a szegény Soul EV-t 1:33-nál nagyon megsajnáltam…

  • Nagyhal

    “Szemkitolós üzemmódban”.
    Mivel nekem ez a normál üzemmód, ezért tudom, hogy olyan 30 kWh/100km tudok vele fogyasztani. Az kb. 100km. Igaz nekem még az életben nem volt eco módba kapcsolva az autóm, cserébe van normális fűtésem/hűtésem és gyorsulásom.

  • schvik

    Ilyen hidegben mennyit fogyaszt az akku fűtés egy éjszaka alatt?

    • Nem tudom, de valszeg nem sokat, mert lassan fűti fel.

  • Bence

    Elég szánalmas.. azert remélem a megosztással nyerek..https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1599046600150612&id=1598764380178834

    • Secret Santa

      Max. tapasztalatot 😀

  • Tekvando Felsőházy

    Na, most már legalább ezt is tudjuk…..előfűtött beltérrel, frissen feltöltött akkukkal, induláskor pára és jégmentesen 170 km-t lehet autózni ezzel a kocsival hidegben, járható útviszonyok mellett.
    (csak el ne akadjon az ember valahol mert akkor tuti hogy halálra fagy)

    • Alex

      Miert? Amig van benne szufla ugyanugy megy a futes mint amig a tobbiben uzemanyag

      • Tekvando Felsőházy

        Jó lenne tudni, mondjuk mínusz 10-ben, mentésre várva, jó kis szeles időben hány órácskát bír ki az aksi.
        Javaslat: aggregát, 2 kanna benzin,
        még jobb: inkább el se induljunk!

        • W

          Ha kifogy a benyo az ut szelen, ott mivel futesz? Leengeded a motorolajat?

          • Tekvando Felsőházy

            Maradjunk annyiban, hogy féltank benzin, vagy fél tank gázolaj “többet ér” mint a villanyautó 50%-os akku kapacitása.

            • W

              Azt írtad, hogy “csak el ne akadjon az ember valahol, mert tuti halálra fagy”.
              Azt se felejtsd el, hogy az elektromos autókban jóval kevesebb alkatrész hibásodhat meg, amivel az út szélén leállásra kényszerülhetsz. Arról is beszéljünk, hogy valószínű egy kabát, sapi, sál talán akad az embernél ha olyan útra indul ahol akár halálra is fagyhat. Nem 1900-at írunk.
              Ha meg mind a kettőben a motor/akku beszarik, nem mindegy milyen motor/akku van benne? Fűtés itt sem – ott sem lesz, maximum a maradék benzinnel lelocsolod és felgyújtod 😀

            • Tekvando Felsőházy

              1900 körül Igen, nem felejtettem el hogy a villanyautóban kevesebb alkatrész van, no meg jóval kevesebb energia is, mint egy feltankolt kocsiban…..ráadásul ha kipurcan, még felgyújtani se lehet rendesen….marad a sapka, sál, kesztyű, meg a hülye duma 1900-ról.

              Itt a vége fuss el véle!

            • Szakáts Alpár

              Hány alkalommal volt olyanban részed, hogy “mínusz 10-ben, mentésre várva, jó kis szeles időben” kellett fűtened az autódat?

              Csak kíváncsiságból…

            • Tekvando Felsőházy

              Igazad van….lehet hogy azért nem kellett mentésre várnom minusz10-ben, mert nem járok villanyautóval, hanem Alfa 164 2.5 td-vel?