BMW i3 elektromos autóval fagypont környékén. Vajon mennyire bírja?

Megérkezett a villanyautósok rémálma: a hideg. Én mondjuk pont vártam már, mert akartam végre csinálni hidegben is egy videót, hogy a károgóknak is legyen mit nézniük. Meg is csináltam.

Mielőtt rátérnék a mostani epizódra, két mondat a múlt heti Teslás önvezetős epizóddal kapcsolatban: közel 250 000 megtekintés, 4K like, egy hét alatt, ami elképesztően magas szám. Köszönöm mindenkinek, aki nyomott egy like-ot vagy egy megosztást! 🙂

Az elektromos autó és a hideg sajnos nem a legjobb párosítás, mint ahogy a dízel vagy a benzines motorok is a hidegben kopnak a legjobban a dermedt olaj miatti hiányos kenés miatt. Az elektromos autók nem kopnak, azonnal nyomhatjuk neki amennyire csak akarjuk, viszont az akkumulátor nehezebben veszi fel a töltést, és kevesebbet is tudunk kivenni belőlük ilyenkor. Vagyis csökken a hatótáv. Na de mennyivel?

Sokkal, de attól függ mennyire van hideg. 10 fok még nem vészes, 0 már erősen érezhető, mínusz 10 meg rendesen sokkolja az aksit. Persze ha valaki zárt garázsban áll, az rengeteget segít. Én nyitott garázsban állok, de elő tudom fűteni az aksit ha töltőn van az autó, ez is jelentősen tompítja a hideg által okozott hatótáv csökkenést. Ami egyébként tapasztalataim szerint a legjobban zabálja az energiát, az a sok állófűtés. Én legalábbis rengeteget használom, mert szeretek meleg autóba beülni. Tegnap este például elmentünk a Tescóba venni pár dolgot, én pedig simán bekapcsolva hagytam a fűtést az autóban arra a 20 percre, amíg benn voltunk. Egyszerűen nem éri meg spórolgatni. A hatótávnak nem tesz jót, hiszen a fűtés megeszik pár kWh-t, de nem igazán érdekel, hiszen úgysem megyek messzire télen, viszont minden elektront megér, hogy folyamatosan meleg autóba ülhetek be.

Most pedig jöjjön a következő rész, melyben ugyanazt az utat teszem meg, amit augusztus elején a kánikulában is: Budapest-Vác-Budapest, csak épp most 35 fokkal hidegebb időben, és még egy kis eső is volt, ami nyilván nem segített, tekintve, hogy nedves úton még nagyobb a gördülési ellenállás.

Aki követ instán, az már láthatta, hogy egy hétig egy teljesen elektromos VW e-GOLF vendégeskedik nálam, erről az autóról készítek majd vasárnapra egy bemutató videót.