BMW i3 elektromos autóval fagypont környékén. Vajon mennyire bírja?

Megérkezett a villanyautósok rémálma: a hideg. Én mondjuk pont vártam már, mert akartam végre csinálni hidegben is egy videót, hogy a károgóknak is legyen mit nézniük. Meg is csináltam.

Mielőtt rátérnék a mostani epizódra, két mondat a múlt heti Teslás önvezetős epizóddal kapcsolatban: közel 250 000 megtekintés, 4K like, egy hét alatt, ami elképesztően magas szám. Köszönöm mindenkinek, aki nyomott egy like-ot vagy egy megosztást! 🙂

Az elektromos autó és a hideg sajnos nem a legjobb párosítás, mint ahogy a dízel vagy a benzines motorok is a hidegben kopnak a legjobban a dermedt olaj miatti hiányos kenés miatt. Az elektromos autók nem kopnak, azonnal nyomhatjuk neki amennyire csak akarjuk, viszont az akkumulátor nehezebben veszi fel a töltést, és kevesebbet is tudunk kivenni belőlük ilyenkor. Vagyis csökken a hatótáv. Na de mennyivel?

Sokkal, de attól függ mennyire van hideg. 10 fok még nem vészes, 0 már erősen érezhető, mínusz 10 meg rendesen sokkolja az aksit. Persze ha valaki zárt garázsban áll, az rengeteget segít. Én nyitott garázsban állok, de elő tudom fűteni az aksit ha töltőn van az autó, ez is jelentősen tompítja a hideg által okozott hatótáv csökkenést. Ami egyébként tapasztalataim szerint a legjobban zabálja az energiát, az a sok állófűtés. Én legalábbis rengeteget használom, mert szeretek meleg autóba beülni. Tegnap este például elmentünk a Tescóba venni pár dolgot, én pedig simán bekapcsolva hagytam a fűtést az autóban arra a 20 percre, amíg benn voltunk. Egyszerűen nem éri meg spórolgatni. A hatótávnak nem tesz jót, hiszen a fűtés megeszik pár kWh-t, de nem igazán érdekel, hiszen úgysem megyek messzire télen, viszont minden elektront megér, hogy folyamatosan meleg autóba ülhetek be.

Most pedig jöjjön a következő rész, melyben ugyanazt az utat teszem meg, amit augusztus elején a kánikulában is: Budapest-Vác-Budapest, csak épp most 35 fokkal hidegebb időben, és még egy kis eső is volt, ami nyilván nem segített, tekintve, hogy nedves úton még nagyobb a gördülési ellenállás.

Aki követ instán, az már láthatta, hogy egy hétig egy teljesen elektromos VW e-GOLF vendégeskedik nálam, erről az autóról készítek majd vasárnapra egy bemutató videót.

  • bitabar bitabar

    Hajrá!

  • Boros Zoltán

    Ez is nagyon jó volt, mint a többi! 🙂

  • JJRED

    hideg???? hol? Majd egy hónap múlva próbáld meg -15 fokban, amikor lefagy a répa ha nem fűtesz! vagy hagyd kint egy éjszakára -25 fokban és utána nézzük meg mit tud!

    • buvartacsko

      ha szerinted most nincs hideg, akkor kérlek aludj kint egy szál boxerben a földön. köszi! azután talán nem kell ilyen okos kommenteket olvasni.

  • Secret Santa

    Nem hittem volna, hogy hallom egyszer, ahogy kimondod a “tizedet” is (0:37-nél) 😀
    Csak így tovább!

  • Zsiráf Zoli

    Vácra a nyugdíjasokon kívül mindenki a M2-esen megy. Nyilván más fogyasztás jött volna ki a gyorsforgalmi úton.

    • dik

      Jogos!
      András, most már megvolt a téli-nyári teszt a 2-esen, a következők legyenek az M2-n! 😉

  • Én nem fogok nyalni, ilyen vagyok. Akinek ez tetszik az követ, akinek nem tetszik az meg nem. 🙂

  • iT

    Szerintem viszonylag felesleges több időt pazarolni olyanokra akik alaptalanul bemondanak valami hülyeséget és elutasítanak bármilyen ellenérvet. Örülnék, ha csak egy nagyokos megsértődne annyira, hogy rákeres a dolgokra és 10 percnél többet foglalkozik értelmesen a témával.

    • Traveller

      Nem is ezzel van a gond, suttyó kommentelőből annyi van, mint homok a sivatagban. Amire én hívtam fel a figyelmet, hogy az előző kommentemben idézett megszólalások, felütések egyszerűen sértettséget, passzív-agresszívitást sugallnak, ami nem előremutató marketingszempontból. Lehet érzékelni, hogy András most próbál felszállni a social media vonatra, a sok subscribe-nak meg following-nak viszont nem feltétlenül barátja ez a fajta fogalmazásmód/stílus.
      Persze erre lehet mondani, hogy így önazonos, és ha másképp kommunikálna, akkor pedig levágós lenne, hogy miért teszi.

      • iT

        Ja, hát így nézve valóban.

      • schvik

        A passzív-agresszív az nem az, aki kerüli a konfrontációt, és a legritkább esetben mondja azt, amit valójában gondol? Biztos ezt a szót kerested?

        Szerintem is be van egy kicsit feszülve a tirpák kommentelők miatt, de meg tudom érteni, nekem már attól felment a pumpa, hogy azt a pár idióta hozzászólást elolvastam, gondolom sokszor ennyit végigolvasott a moderálás miatt…

  • Ben

    Durva hogy mennyire pörögnek az autós videóid. Mondjuk én jobban szerettem a Maces-fotózós-néhanapján bármilyen irányba anyázós postjaidat, de ezek szerint ez a helyes útja a blogodnak, főleg hogy még élvezed is a kontentkreálást. 🙂

    • Lesz kütyüs videó is nyilván, de elektromos autós videó kevés van, én meg most eléggé kében vagyok lévén, hogy nekem is e autóm lett. 🙂

  • schvik

    Jó volt, bár egy kicsit rövid. Hiányoltam a bakiparádét a végén 🙂

  • Se sértett nem vagyok, se agresszív. Mindenki nyugodjon meg a …ba! 🙂

  • fects

    A fogyasztás 9.9 kWh/100 km-ről felment 14.2-re, ez ahogy mondod is durván 40%. Ennek ellenére a hatótáv 250-ről 200 km-re csökkent, ami csak ~20%. Hogy lehet ez?

    • Úgy, hogy nyáron elszámoltam, mert elfelejtettem, hogy nem tele aksival indultam. 280 km lehetett volna meg nyáron, nem 250. 🙂

  • Valentin

    Handrás, akartam már kérdezni, hogy a nyitott garázsban hogy töltöd az autód?
    – Eleve volt ott kiépített konnektor, vagy kiépíttetted? Ha igen, pontosan hány A-eset, milyen típust? Csak egy sima 230V-os egy fázisú 16A-es?
    – Van egy külön villanyóra ott (vagy hogy?), s ha más egyszerűen csak rácsatlakozik, mikor nem tudsz róla?

    Szóval hogy van ez az egész egy viszonylag nyílt/közös garázstérben?

    • Volt konnektor, fogalmam sincs hány amperes.

      • Valentin

        Valószínűleg 16A-s, vagyis 3,7 kW-tal tudsz tölteni, azaz cirka 8 óra alatt fel tudod tölteni a lemerült i3-adat (de ügye sose teljesen lemerült).
        És a fogyasztás mérés nincs megoldva, más is használja?