Az elektromos autóké a jövő? És az aksik? Önvezetés? Carsharing?

Hatalmas változás elé néz az autózás, de egyelőre senki nem tudja pontosan mi lesz a jövő. Vagy mégis?

A BrainBaron is volt szerencsém egy olyan emberrel beszélgetni, aki a egészen komolyan benne van az autógyártásban, de rengeteg hasznos információmorzsát sikerült már eddig is elcsípnem különböző gyártók mérnökeitől. Bár a jövőt senki nem látja pontosan, azért az látszik, hogy a legtöbben egy irányban képzelik el a közlekedés jövőjét. A kérdés már csak az, hogy ezen belül mi a helyzet a Teslával, a szilárd test akkumulátorokkal, az önvezetéssel, vagy az autómegosztó szolgáltatásokkal. Erről lesz szó a mai epizódban. Az említett DJI akciókat itt találod.

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István

  • Köles Ákos
    • Valentin

      Köszi Ákos a cikket!
      Nem tudom elmesélni azt a töménytelen és határtalan ostobaságot körülöttem, amivel nap mint nap szembesülök!!!
      És akkor itt van, amit küldtél…

      Szerintem ez konkrétan így van, nem picit, nagyon, nagyon igaz!

      • Köles Ákos

        Sajnos az emberek nem fogják fel, hogy nagyon nagy a baj!!! Mit mondott András a videóban? Mister X azt mondta neki, hogy az autógyárak még kivárnak az elektromos autó dömpinggel… Gratulálni tudok az igen kedves autógyáraknak. Mára már 4-5 milliós elektromos autókkal kellene a világnak teli lennie, hogy a tömeg tudja venni!!!

        • Valentin

          Mint ha én írtam volna ezt, tényleg szívemből beszélsz Ákos!
          Volt egyszer egy munkatársam, azt mondta, a legdefektesebb emberek ülnek vezető pozíciókban szerte a világon! Ti. ki vállalkozik szívesen arra, hogy nap mint nap hozzon olyan döntéseket, amivel rengeteg embernek -az egyéb tényezőkről ne is beszéljünk- okoznak kárt, hátrányt, szomorúságot?!
          Szerintem ebben nagyon sok igazság van, még akkor is, ha valóban vannak jó vezetők, de őszintén szólva őket sem irígylem.

  • Valentin

    Jut eszembe! Mister X-nek nem értek egyet azon kijelentésével, hogy azért van olyan sok Tesla égés, és azért kisebb lényegesen a fogyasztása, mert csúcsra van járatva a a Tesla technológiája, szemben a németekkel, akik a biztonságra törekszenek.
    Ebből a kijelentésből is látszik, hogy Mister X a német autóipar egyik fejese lehet, és valahogy meg kell magyarázni, hogy miért vannak úgy lemaradva.
    A valóság az, hogy a Tesla adott el a legtöbb full e-autót a piacon, és összességében ezekkel is mentek a legtöbb kilométert, mivel ez az autó hosszú távú autópályás autózásra és ultra gyors töltésre is alkalmas a gyakorlatban is, vagyis statisztikailag nagyobb az esély a kigyulladásra. Ez ilyen egyszerű!
    Talán ha a többi gyártó áramvonalasabb formákkal (ugye “kedves” Audi E-tron, aminek akkora órmótlan hűtőrácsa van, hogy egy Buldog is megirígyli !), hatékonyabb villanymotorral és nem kényszerből, hanem 1. számú szempontként, célként és hitvallásként fejlesztett villanyautókkal jönnének ki, akkor azoknak az autóknak se lenne olyan nagy a fogyasztása.
    Ezzel az üzenettel üdvözlöm Mr. X-et!

  • Valentin

    Valóban nem ez a szakmám, mégis igazam lett:
    https://villanyautosok.hu/2019/06/11/audi-e-tron-visszahivas-az-usa-ban/
    Gyakran van úgy, hogy az ember jobban lát a szakmai köröknél, s egész egyszerűen azért, mert engem nem köt az, hogy ennek vagy annak az érdekeit kell képvisenem, ugyanakkor használom a fejem és jók a megérzéseim.
    Ezzel együtt is szimpatikus volt, amit írtál!

  • asdrefweffew

    Erdekesseg kepp: egy ideje mar mukodnek Berlinben olyan ridesharing szolgaltatasok, amit kozvetlenul egy autogyarto (Volkswagen: MOIA), vagy pedig egy autogyarto mas partnerrel egyutt uzemeltet (Mercedes: Berlkonig).