Az elektromos autók árnyoldalai

Az elektromos autózásnak van egy csomó előnye, de most beszéljünk egy kicsit a hátrányokról is, mert azért természetesen az elektromos autó tulajdonosok élete sem fenékig tejfel.

Borzalmas idő volt egész héten, autós teszt szóba sem jöhetett, ezért inkább egy beszélgetős jó hosszú videót csináltam, amit akár podcastként is lehet hallgatni. Tudom, hogy ezzel most muníciót adok az elektromos autók ellenzőinek, de inkább ezeket az érveket puffogtassák, mint a szokásos teljesen légből kapottakat. Meleg teát, whiskey-t készítsétek be és akkor jöjjön az eheti epizód. Íme:

  • napraforgó

    az akciósan 10 milliós városi autóból mondod, hogy mások nem gondolnak bele, hogy az idő az pénz, mi van? 🙂 eddig hány millió az értékvesztése?

    • Most is 10-et er.

      • Zsiráf Zoli

        papíron lehet, a valóságban 6,5M-tól van választék a hahun.

        • fects

          Az kisebb akkus.

          • Zsiráf Zoli

            jogos, a 94-esek valóban 29000 Eurtól kezdődnek kint is. Jó vétel volt! 🙂

            • Zsiráf Zoli

              érdekes, hogy a 94-eshez hasonló hatótávú, de kevésbé ismert B250e Mercik átszámítva már 7,5M-tól elérhetők…

            • Haha, mert az egy fos. 140km a hatotavja, nehez mint a sar, es asszem villamtoltest sem tud.

            • Zsiráf Zoli

              annak jó lehet, aki a … design miatt nem venne i3-at. A Merci igazi B belülről. Szerintem a BMW-nél úgy adták ki a designereknek az i3-at: csináljatok egy futurisztikus autót amitől egy igazi BMW-s elhányja magát és vesz helyette egy benzinest/dieselt. Hatótáv mindkettőnél édeskevés ugyanúgy mint a villámtöltő lefedettség.

        • 94Ah 2016-os autókat nézd. 7 körül a régi kis aksis fapadosak vannak.

  • Boros Zoltán

    Korrekt összefoglaló! 🙂

  • Barnabás Hajzer

    És a kombinált megoldás?
    Nagyon drága? Nehezek?

    Ha én elektromos autóra hajtanék, olyan gk.-t keresnék (vagy kivárnám), amelyikbe olyan benzines motort
    építenek, ami vészhelyzeti kombinációt jelent az aksik lemerülése esetén. Mondjuk autópályán a KRESZ
    miatt, ehhez a hatóságok rugalmassága is közrejátszik.

    • BMW i3 REX

    • Bódis István Antal

      Én pedig olyan robbanó motoros autóra hajtanék amelyikben vészhelyzet esetére villanymotor van.

  • Gábor Molnár

    90 ezer km-t hajtottam egy 24 KW-os Nissan Leaf-et. Nagyon szerettem. Ez meg egy korrekt összefoglaló. Annyit lehetne még hozzátenni: mindenki döntse el, mire kell neki a kocsi. Aki keveset autózik, az sem dízetl vesz. Aki nagycsaládos, nem vesz kisautót a családnak, ahogy az egyedülálló sem vesz 7 személyes egyterűt, stb.
    A villanykocsi is jó valamilyen használatra, de nem jó mindenre.

  • Ábel Vincze György

    Valamiért úgy érzem hogy a mosógép ,a vasaló és a telefon is villamosenergiát fogyaszt így szennyezi a környezetet ????sok süket,,,,,,,,,, gondolja ezt akkor ha jól értem akinek nem talál szép formát az ne vegyen villanyautót vagy találjon ki jobb formát ,dizájnt magának, itt a nagy lehetőség.
    A korlátok csak a korlátoltak -nak van mert a TESLA TUD 400 KILOMÉTERT a korlátolt nem tud ilyent venni magának értelem szerűen egyszer sem hallottam Teslásat reklamálni de egy agyilag vagy anyagilag korlátozott az mindig talál lehetőséget hogy leirja a véleményét látjuk a különböző megosztásokat hozzászólásokat.
    Nincsen elég töltő számodra akkor ne vegyél villanyautót vagy vegyél két autót de ne az elektromos autó hatótávolságát hozd fel problémának mert újra itta lehetőség tessék megoldani a kérdést csinálni egy jobbat szól ez azoknak akik furcsa hozzászólásokat írják ész információ és pénz nélkül
    ,Az elektromos autók egyáltalán nem szennyezik a környezetet mert akkor a klímát amit otthon használsz akkor azt is ide lehet írni és a villamos energia előállítást nézzük vegyél magadnak napelemet és old meg ebből nem te leszel az első itt Magyarországon 2000 ben építettem az elsöt közel 20 évvel vannak lemaradva a fél kettes iq val megáldott hozzászóló egyéneknek szól ez is …

    .Tetszenek ezek a videók végignézem mindent többször is és azt hiszem ennél jobban senki nem mutatta meg a villanyautózás jelennét mint András minden téren bárhol a világon ,.
    ——-ezt meg azoknak akik hozászólásaikal bemutatkoznak amire egyébként senki nem kiváncsi de mindenképpen okoskodni szeretnének a külömbözö oldalakon és az internetröl begyüjtött faszságaikat osztják anélkül hogy értelmezni tudnák az adott témát.
    Sokallod az árát mert nem tudod megvenni tartsad magadba vagy csinálj olcsóbbat
    Szennyezi a környezetet ne vedd meg járjál gyalog
    Nem tudod hol tölteni ne vedd meg majd de ne ezt hozd fel kifogásnak mert ez a te véleményed vagy ugorjál neki és építsél néhány töltőállomást
    Nem tetszik a formája egyiknek sem ne vedd meg vagy vannak cégek amelyek bármilyen autót át tudnak alakitani vilanyosra ha van pénzed ha nincs pénzed akkor ne reklamálj mert megnéztem egy néhány hozzászóló adatlapját nincsen pénz e villanyszámlára de osztja az észt
    Meg kell tanulnod hogy ez az okos gazdag embereknek van kitalálva most van fejlesztés alatt és ha minimál bérért dolgozol akkor 50 év mulva vehetsz te is egy Teslát amit a tavaly gyártottak de ez nem a vilanyautót fejlesztö., gyártó ,forgalmazók problémája ez egyedül a tiéd,
    Nagy az értékvesztése ? ne vegyél vilanyautót járjál gyalog etiópiában akik veled egy szinten gondolkodnak azok mind gyalog járnak csak az a szerencse hogy nem kell nekünk az ö hozzászólásaikat is elolvasnunk.Hányok amikor azt olvasom egy hozzászólásban hogy azért nem veszek mert nagy az értékvesztése ha szerinted tényleg nagy az értékvesztése ne vegyél de ezt ne ird le sehova se mert ettöl még nem lesz olcsóbb tartsad magadba mint a fingot értekezleten.
    Hozzászólásaidat tartsd meg magadnak ha nem vagy elektromos autó tulajdonos vagy fejlesztö mert senki nem kiváncsi a véleményedre mert tudod a vélemény olyan mint a segjuk mindenkinek van de senki nem kiváncsi a másikéra értem ezt azokra akik a különböző oldalakon írjáka véleményüket az elektromos autózásról miközben fogalmuk sincs az egyrészről Kérdés menyi lehet az iq ja egy olyan egyénnek aki öszehasonlija az elektromos autózást a szénhidrogén hajtásu autókkal vagy akkor ne használj villanyt semmihez költözz ki egy tanyára él még 1000 család Magyarországon villany nélküli tanyán miközben támogatást szeretnél a vilanyautózásodhoz vagy napelemes rendszer épitésére hogy neked olcsóbb legyen a közlekedés ,
    Meg lesz adóztatva az elektromos autó tőltés is , meg hát ne vegyél villanyautót és nem kell utána adózni a töltésért
    András ,köszönjük a sok hasznos információt és sok türelmet a sok negativ kommentelö elviseléséhez

    • Ferenc Kiss

      Majd megnézem, ha az elektromos autó üzemanyaga adózás szempontból üzemanyag lesz.

      • László Papp

        A benzin/dízel nem véletlenül van agyonadóztatva, ugyanis a füstje egészségkárosodást okoz, ami megterheli a TB kasszát. A szennyező fizesse meg az okozott kárt.
        Az áramról ugyanezt nem lehet elmondani, mivel nagy része atomenergiából származik, nincs egészségkárosodos, nincs miért plusz adóval terhelni.

        • Ferenc Kiss

          Az adózás nem ilyen logikus. Olcsó volt a gáz is. Itt is lesz változás.

        • W

          1., Ezt komolyan gondolod, hogy egészségügyi okai vannak az üzemanyagok adóztatásának? Mert a TB-re megy? Nézd már meg az üzemanyagok árának összetételét, de segítek, becsatolom Neked ide.
          2., Ha az összes ilyen befolyt adó az egészségkárosodás megelőzésére és/vagy gyógyításra folyna, nem így néznének ki a kórházaink és orvoshiány miatt nem kellene bezárni őket! (márpedig ezek történnek, szóval BIZTOS, hogy nem ide jön a lóvé)
          3., Atomenergiával termelt áram nincs adóztatva? Láttál Te mostanában egy villanyszámlát?

          Jézusmária…

          https://uploads.disquscdn.com/images/806677d05487f295977defca8a2c90d49c9b4191e01c755f702b765e08455b55.jpg
          https://uploads.disquscdn.com/images/806677d05487f295977defca8a2c90d49c9b4191e01c755f702b765e08455b55.jpg

          • László Papp

            1 Nem azt mondtam, hogy arra is fordítják, amire kellene, de ez az ideológia mögötte. Ezt nehéz lenne beadni az áram esetében. Nem mellesleg a jövedéki adó uniós szinten harmonizált.
            2. Az ábra szerint is a jövedéki adó miatt drága az üzemanyag.
            3. Az áramon nincs jövedéki adó, az egyetlen adótétel az ÁFA, az elosztói meg rendszerhasználati díjakat ne keverjük ide.

            Összefoglalva: nehéz lenne megideologizálni, hogy a nem szennyező elektromos áram után miért kellene ugyanolyan jövedéki adót fizetni, mint a szennyező üzemanyag után.

            Az előttem szóló arra utalt, hogy az áramot is ugyanúgy kellene adóztatni, mint az üzemanyagot. Ez viszont nem lenne fair és nincs rá közgazdasági indok sem.

            Még mindig Jézusmária?

            • W

              Igen 🙂

              Az üzemanyagok jövedéki adótartalma nemzetgazdasági bevételi forrás (méghozzá jelentős). “Kissé” piszkálja a csőrüket már most is, hogy az elektromos autók miatt elkezdett kiesni ez az adótartalom (sok kicsi sokra megy), és ennél sokkal több is ki fog.
              Nem meglepő, hogy elkezdték kidolgozni azt a módszert, amivel a villamosáram jövedéki adós termékké nyilvánítható HA motorhajtó üzemanyagot váltanak ki azzal. Nos ezzel elég sok a gubanc a jogi hercehurcán túl. Nyilvános töltőknél sima liba, de mi a helyzet a háztartásokkal? Külön mérő menjen ezekre a töltőhelyekre? Ki állja ennek a költségét, ki hitelesíti, ellenőrzi stb.?

              Szóval nem ideológia kérdése, hanem AZ ÁLLAMNAK KELL AZ ADÓBEVÉTEL. Ilyen egyszerű, hogy honnan, azt majd kitalálják. De a kiesőt valahonnan pótolni fogják, ebben biztos lehetsz.

              Szóval ezért még mindig fenntartom a Jézusmáriát, de csak viccből, mivel beszélgetünk és nem vitatkozunk (remélem).

            • László Papp

              Sehol a világon nem vetettek még ki jövedéki adót az áramra az autók miatt. 100%-ig biztos vagyok, hogy itt sem fognak. Ha bevétel kell, arra vannak más megoldások, példák is vannak már rá:

              1 – újfajta gépjárműadó az elektromos autókra, lehet teljesítmény alapján, akkukapacitás alapján, bármi alapján, ilyen van az USA több államában.
              2. – megtett úttal arányos útdíj fizetése: ilyen már van a teherautóknál, csak ki kell terjeszteni a személyautókra is és kész.

              Ezekhez képest, ha a) a rezsicsöki országában általános jövedéki adót vetnek ki az áramra, az politikai öngyilkosság b) külön mérőt kapnak a háztartások: ez borzasztóan bonyolult, költséges és ellenszenves lépés lenne a fenti 2 megoldáshoz képest.

            • W

              NEm akarok politizálni, ezért nem kezdem ide beírni azokat a dolgokat, amiket sehol a világon nem csinálnak, csak nálunk 🙂

    • Alex

      Ne haragudj de faj olvasni ahogyan irsz. Neha 1-2 pont nem artana

    • Emmert József

      Neked ugye az Ulysses volt a kedvenc regényed? 🙂

  • ascend honor 6

    kimaradt, hogy NEM ÉRI MEG. Ez az egyetlen és jogos ellenérv.

    Még az egyszerűbb villanyverdák is 10m, ok, lassan alulról. De a feléből veszek 4.5l/100km fogyasztású modern, jól felszerelt családnak kényelmes, hosszútávra elvivős, 5p alatt telitankolós autót. Akármennyit is számolgatsz akkor sem jön ki sehogy az árkülönbözet.

    Tudom, szennyezem a levegőt. Akkor sem éri meg.

    • iT

      Pedig de. Ugyan a toyota sima hybridjei nagyon megérősek (pl. Használtan), azok talán versenyben vannak még, de jópár embernek igenis nagyon megérheti elektromosra váltani, és még a környezetet se szennyezi annyira.

    • Mar megint ez a felebol veszek jobbat… Nem, nem veszel.

      • ascend honor 6

        Ez így elég dedós (veszel, nem veszel, veszel..)

        Középkategóriás, 100LE körüli, kombi autó, bemész a szalonba: 5m Ft, talán picivel fölötte. Pl. egy focus vagy egy astra. Évekig garanciás, de amúgy sem fog elromlani (ahogy az eautó sem)
        4.5-t fogyaszt? Igen. 1000 km-t elmegy egy tankkal? Igen. 5p alatt megtankolod? Igen. Ráadásul még valamivel kényelmesebb is öt embernek mint ezek a városi dodzsemek és pláne bepakolod a fél világot. Szóval: veszel.

        Marad mondjuk 4m különbözet. Az konkrétan 13 évig elég gázolajra csak ebben az esetben. Még akkor is ha emellett van más tényező is, az nem gazdasági racionalitás, hogy 13 év alatt térül meg. Autónál. De másnál sem nagyon.

        • Ja persze, Suzukit is lehet venni. Olyan autot ami igy megy, ilyen kenyelmes, es mondjuk BMW vagy Merci vagy Audiomlogo van rajta nagyon nem lapsz 5 millaert. Nekem kb egy 2-es 335i BMW adna ilyen elmenyt.

          Az uj Leaf egyebkent csaladi auto 8-ert megkapod.

          Ha meg a legolcsobb auto kell, akkor tenyleg Suzuki Swiftet kell venni.

          • Rorschach

            Azert az új Leaf-et sem nevezném családinak. Tavaly volt egy budapesti aotóshow amin ki volt állítva egy lengyel rendszámos. Megpróbáltam a csomagtartóba berakni a babakocsit. Elfért, de nagyjából pakolhatatlan lett a csomagtartó tőle.

        • W

          5 MFt brt. Astra, vagy Focus, 100 LE, évekig garanciás és amelyik 4,5 litert fogyaszt és kombi. Na akkor kérem a kereskedőt, amelyiknél ez így összeáll.
          (abban bízom azért, hogy kínodban nem egy 1.0 Turbós Focust fogsz kiválogatni, mert az nem 4.5-et eszik, dízel meg nem jön ki ennyiből… szóval kíváncsivá tettél. JA! Gumiszőnyeg azért legyen benne! 😀 )
          Amúgy sem fog elromlani és évekig garanciás az nagy duma, de sajnos csak akkor igaz, ha oda viszed vissza kötelező szervízre, ahonnan vetted (márkaszervíz). Nekem legutóbb 250.000-et kellett otthagynom, pedig egy szaros Octaviaról beszélünk. Számoltál a 10.000-enkénti olajcserékkel, szűrőkkel? És most nem a fos Tesco-s kétszer újrafőzött 350 Ft/literes motorolajról beszélek. Fékbetétek, féktárcsák kopása.
          Emissziója van ugyanúgy, de nem annyi (kevesebb), és nem ott. A Te középkategóriás autódnak jóval nagyobb az ökológiai lábnyoma, és bizony a 13 év megtérüléshez még ezt is hozzá kell ám venni.

          Nekem nincs villanyautóm addig, amíg 500km-t biztonsággal meg nem tudok tenni vele és kiépített töltőhálózat nincs hozzá, de utána nem kérdés.

          Nem fogom a villanyautókat az egekig magasztalni, mert vannak vele problémák, de szerintem a kamu 4.5 literes fogyasztásokkal magukat hülyítőkkel nagyobb gondok vannak. Egy beszakadt álomvilágban élsz…
          Szóval: NEM VESZEL

          • ascend honor 6

            https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/focus/ford_focus_1_5_tdci_titanium_keszlet_akcio_2018-12426927

            Ez titanium, 5.8m.

            1.5tdci, normál használat mellett 4.5-4.7 a fogyasztása.

            Mit szeretnél még?

            • W

              Hát azt, hogy ez 6Mft és nem 5MFt, tehát mutass 5-ért ahogy az elején írtad.
              Ne katalógusfogyasztást írj, mert az nem fedi a valóságot. Ezt szeretném még.

              Normál használat Nálad mit jelent, mert még az életben senkit nem láttam a mesemondókon kívül 4-5 liter benzinnel és gázolajjal elszaladgálni…
              Az a fogyasztás VALÓS körülmények között minimum 6 liter jó esetben (éves átlagot kell nézni, amikor nyáron klímázol, télen fűtesz és egyébként is nő a fogyasztás, jó esetben azért egy picit még melegíted is a motort indulás előtt és nem 1-esből 7000-nél 4-be rakod). És ekkor a megtérülési matek máris máshogy néz ki.

            • ascend honor 6

              Titanium, legmagasabb felszereltség. Alacsonyabb mellett 5.2 körüli az ár.

              Nézz körül fogyasztás gyűjtő adatokon, 1.5tdci-vel sokan eljárnak 4.5 körül. Nekem 200k+ van az 1.6 tdci-ben (9 éves) és az élettartam átlagom 4.61. Hidegben, melegben, városban, akárhol.

              Lehet, hogy neked fapapucs van a lábadon, de ne általánosíts.

              Amit írtam az valóság. És még mindig ott van az a 4m Ft gap, amit az életben nem gazdálkodsz ki. Tudom, hogy zöld meg jó érzés, de ezt nem tudod belerakni az excelbe.

            • W

              Ok, akkor a következő autód 1.5tdci Ford Focus legyen és járkálj vele 4,61 liter/100km átlagon 200.000 km-en keresztül.
              Ezalatt égess el 92.200 liter gázolajat és érezd jól magad, hogy pénzügyileg marha jól elvagy.
              De ha valakit esetleg ez a dolog zavar, és ő mondjuk ugyanennyi autózás mellett csak 40.000 liternyi fogyasztásból (ami szintén sok, de mégis csak kevesebb) szeretné és meg is tudja oldani a dolgot, akkor hadd csinálja, nem? 🙂
              És most ne vegyük ide az ilyen nagyon takarékosan tojásokon ugráló sofőröket, hanem az átlagembert aki 7.5 literrel jár, ott rögtön még kellemesebb a számadat.
              MÁS:
              Tavaly kb. 4000 millió liter gázolaj fogyott el idehaza. A jövedéki adótartalma 110 és 120 Ft körül mozog attól függően, hogy a nyersolaj ára 50 USD/hordó felett vagy alatt van-e. Vegyük most a 110 Ft/litert.
              Szorozd be, és nézd meg mekkora bevétel az államnak.
              Utána nézd meg, ha ennek mondjuk 20%-a eltűnik (benzin 1500 millió liter körül volt, ezért írtam, a többi ipari és/vagy fuvarozási felhasználás, nem személyautó), azért állambácsi kicsit elkezd majd vakarózni mit is csináljon:
              – máshonnan szedi be (villamosáram jövedéki adója, nem egyszerű ügy)
              – megtolja a meglévő üzemanyagok adóját még egy picit (hogy ebben is világelsők legyünk)
              – ??? ki tudja

              Nehogy azt hidd, hogy olyan egyszerű kiszámolni a villanyautók megtérülését, mivel az elmúlt években 25%-okat ugrált az ára a benzin-gázolaj párosnak és a villamosáram is, nézd meg egy akkupakk mennyibe került 5 éve és mennyibe kerül most… ezt is vedd figyelembe. Azt is, amit a levegőbe nyomsz ki minden gázfröccsnél. Le fog majd menni az áruk hidd el, jóval kisebb lesz az eltérés. Onnantól nem kérdés, mi éri meg jobban.
              Úttörőnek lenni soha sem a legkifizetődőbb, ugye András 🙂 ?

            • ascend honor 6

              Lesz? 5 év múlva? Majd?

              Amiket én irtam azok most vannak. Tenyleg neharagudj, de ez így nem korrekt.
              Nem tudok olyan paraméterek mentén dönteni, amik öt év múlva lesznek. Talán Talán nem. Minden jövőbeni tényező egy kockázat. Írhatám én is azt, hogy és mi van ha 5 év múlva 350Ft lesz egy kWh áram.

              Utoljára. Tisztán gazdasági alapon ma még nem éri meg villanyautót venni.

            • Utoljara: de megeri. Neked lehet hogy nem eri meg. De masnak meg igen. Pl azzal a fos Focussal elozni nem lehet annyira gyenge, ha ingyen adnad sem kellene. De te csak vegyel, hordjad olajcsere, tankolj bele szpen, addig en elvagyok havi 5000 forintbol. 🙂 (Plusz biztositas, de az minden autora ugyanugy van.)

            • ascend honor 6

              Ok. Amíg te előzgetsz engem az i3mal, addig en a maradék 5m-t a családomra költöm, esetleg nyaralásra vagy félreteszem öreg napjaimra. És pont ráérek odaérni mindenhova 100le-s autóval.

            • De nincs plusz 5 millad :))) elkoltod uzemanyagra olajcserekre adokra parkolasra.

            • W

              IGen, annak, aki 100% gazdasági alapon éli az életét.
              Gondolom, akkor dzsekit és széket is így vásárolsz otthonra 🙂
              Nem lehet mindent 100% gazdasági alapokon számolni, emberek vagyunk és jelentős a döntéseinkben az érzelmi faktor. Lásd: villanyautók csúnyák. Lehet, ha a Tesla ugyanezt tudná, de egy betonkocka kinézettel, alig adnának el belőle. Viszont marha jól néz ki sok ember szerint és nem tudnak eleget gyártani belőle. Na pedig ha valamelyik villanyautót nehéz gazdaságossági szempontból megtámogatni, az a Tesla Model S.

            • Zsiráf Zoli

              teljesen logikus de a legtöbben elfelejtik, hogy a kieső adóbevételeket pótolni kell: – a parkolási kedvezmény eltűnik
              – a köztöltőkön komoly adótartalommal jön az áram
              – magasabb súlyadó vagy útdíj
              – a hamarosan érkező nagyobb kapacitású autók miatt erősebb értékcsökkenés várható
              Ha ezeket bevezetik még mindig megéri az elektromos autó? Ha 1 évesben nem is, 5 éves távlatban mindenképpen számolnék ezekkel

            • Alex

              Bar nem te irtad mindet amire valaszolok de idorendbe ide lesz jo.

              Mai 1.5dizellel siman hozhato a 4 liter. Az en 1,7tonnas 2008as 1.9tdm elmegy hattal hagyjuk mar. (Az meg egyenesen nevetseges hogy ne ugy szamoljam ahogy en vezetek hanem amit a nep mond. Tudnek vele 9liter atlaggal is menni ha akarnek de igy sem kamionok mogott dekkolok. 6-6,5literben van 160as meg 110es tempomatos resz is szoval.. ha beallok egy kamion moge elmegyek 5literrel szazon egy 10eves dizellel ami inkabb 12-13 eves fejleszes)

              Ingyen parkolast is nevetseges felhozni, ahogy ‘eleg’ elektromos auto lesz szepen el fog tunni.

              Tolteni se fogod az elozo okbol kiindulva ilyen olcson, ne legyen felelmunk attol h nem fognak valami adozast kitalalni csak az autok toltesere 🙂 akar utadoba vagy barmilyen mas dologba beleepitve.

              Rohadtul kell majd szervizelni a gari lejarta utan az elektromos autokat is, csak mint mondtam regebben nem ugyanazok a dolgok fognak tonkremenni benne mint egy dizelben. (A masik h nem mindenkinek kell f-typra 100ert csak fekbetetet venni ne ez legyen a szamitasi alap. Es nem mindenki jar fancy markaszervizbe csak egy nyomorult olajcserere hanem barhova ahol fel/negyedaron megvan.)

              Andras Elektromos auto leven tudhatod mi az a nyomatek, szoval nem ertem miert ne lehetne egy 1.5 t.dizellel elozni. otthon mar csak ferkak jarkalnak vagy mi?

              Szoval nagyon sok embernek nem eri meg es nem is ertem minek probalni meggyozni oket. Majd 10ev mulva mindenki azzal fog jarni mert nem lesz mas es akkor mindenki orulhet.

            • Mert veletek ellentétben, nekem volt 2000-es dízelem is, meg elektromos autóm is van, és tudom mi a különbség. 🙂 Aż elektromos autókban nagyjából 15 000 alkatrésszel kevesebb van beszerelve, ennyivel kevesebb is tud tönkremenni.

            • Alex

              attol mert van elektromos autod(meg en el is hiszem h rohadtul megy, nem erdekel az elektromos autok nagy reszenek ugyis 10-14mp a 100as sprint mint egy utolso dizel focusnak) netto hulyeseg marad hogy nem lehet elozni 1.5tdci-vel. Vagy vegig hatszelben elozgettem tavaly az 1.4 fiestaval (78paripa, meg kevesebb nyomatek) nemtudom. Aztan remelem a 15.000es dolog ugy van szamolva, hogy az elektromosnal a fekrendszer egy dolog mig a tobbinel csak a fekpofak 8. De most komolyan elhisszuk hogy ezek nem fognak elromlani? Csak egy szeriat akarnak eladni a kocsikbol vagy mivan.. mert az ujdonsagok elfogynak/belassulnak par ev utan aztan mar csak akkor vesz az ember ujat ha mar minden romilk rajta. Vagy ugy gondoljuk nem lesznek egy ido utan feleslegesen szervizt dragito alkatreszek a kocsikon?(lsd dizelnel egr,kettos tomegu stb)

              Egyenlore akinek van ra penze nagyon megeri mert tele van nyomva kedvezmenyekkel es amig igy van kb vissza tudja hozni a kocsi arat. De aki mondjuk 2-3 ev mulva ugrik bele mar nem lesz olyan nagy buli ha egyik naprol a masikra ugrik az ingyen parkolas, es ‘tankolni’ sem lesz olyan olcso ha mar mindenkinek a kocsija aramot fog szlopalni.

              Tudja mindenki h (sajnos nem sajnos) ez lesz az autoipar jovoje de az okologiai dolgokon kivul, anyagilag a vegen semmivel sem lesz jovedelmezobb mint a mostani autok. A vasarlokon kivul senkinek sem erdeke.

            • Szerintem te még sosem vezettél elektromos autót, mert akkor nem írnál ilyet, hogy nem mennek… 🙂 15000 alkatrészből áll egy motor plusz a váltó. Ha csak egyetlen csavar elfárad, akkor vége az egésznek. Ha csak egy szelep eltörik, akkor kuka a blokk.

              PS: ha majd sok lesz az elektromos autó és ezért nem lesz ingyenes parkolás, akkor tudod mi lesz? Tisztább levegő a városban…

            • Alex

              Nem vezettem en csak errol beszelek

              https://uploads.disquscdn.com/images/edbbbaf64b5042e029e70ba17318925f9481b7d9c3a1a57be3702f812f519295.png

              736 elektromos autobol 326 10felett gyorsul 100ra amit barmelyik modern auto hoz. Es igen a maradek 160auto pedig tesla, i3, es E merci ami nem igen 5millio.

              A tiszta levego nem ertem most hogy jon ide nyilvan tiszta levego lesz, ha ennyi elonye sem lenne szerencsetlen elektromos autoknak akkor senki nem venne. Itt a dinamikarol volt most szo, es az arakrol. Es bizony az e autok nagy tobbsege ugyanolyan lomha szar mint egy 1.5dizel.

              Plusz azt meg kivarnam az orszagok hogy fognak majd ennyi energiat termelni a sok e autonak mert van egy sanda gyanum h nem mindenki lesz olyan kornyezetkimelo mint a norvegok..

            • László Papp

              Pedig olyan tisztán fognak termelni, mint Norvégia, Kínával az élen, ahol évi 70-80%-kal bővül a napenergia kapcitás.

            • Alex

              Remenykedjunk benne. Ha nem igy lesz ertelmet veszti a valtas

  • Róbert

    Írnál pár mondatot a szervízigényről, forgó-kopó alkatrészek áráról?

    • Ugyanannyi, mint egy hasonlo kategorias autoba. Ugyanaz a futomu, miert lenne mas a szerviz?

      • Madoff

        szerintem sokkal olcsobb a fenntartasa, a motor, a valto nem romlik el, nem rohad a kipufogocso, nem kell (pluszban) benazni az aksival, 5 eve van ilyen-olyan elektromos autom, gumicseren kivul nem koltottem ra.

      • Róbert

        Köszönöm a választ.

  • Madoff
  • László Papp

    Bréking: száműzik a dízelautókat a német nagyvárosokból

    Döntött a lipcsei Szövetségi Közigazgatás Bíróság: helybenhagyták az alsóbb szintű bíróságok döntéseit, amelyek értelmében szükség esetén ki lehet tiltani a dízelautókat Düsseldorf és Stuttgart belvárosából.

    A mostani döntés azért is fontos, mert precedens értékű, a DUH pedig már korábban megígérte, hogyha a bíróság nekik ad majd igazat, akkor a többi érintett nagyvárosban is ki fogják harcolni, hogy az önkormányzatok szükség esetén tiltsák ki a dízelautókat a belvárosaikból a levegő minőségének javítása érdekében.

    …nagyobb tőkét köthetnek le hibrid és a tisztán elektromos meghajtás területén, amelyre egyébként az elmúlt hónapokban komoly ígéreteket is tettek a vezető autógyártók. Mindezek együttes hatására pedig az eddiginél sokkal gyorsabban terjedhetnek a részben vagy teljesen elektromos autók.

    https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/breking-szamuzik-a-dizelautokat-a-nemet-nagyvarosokbol.277993.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

  • Balage

    Szia! A mostani rekord hidegekben keszithetnel egy video,hogy mennyire gyilkolja a technikat a -10-15 fok, toltes es hatotav szempontjabol.
    Udv
    Balazs

    • Ma este 10-kor csinálom. 🙂

      • Balage

        Király vagy. 🙂 Azért is jutott eszembe, mert a GreenGo-sok írták, hogy problémás jelenleg az autók töltése, ezért van tele lemerült autóval a város, és a hatótáv sem az igazi. 🙂

  • Richárd

    Vegyétek már észre, hogy András semmi mást nem tesz, csak reklámozza, promózza jó pénzért a villanykocsikázást. 😉 Nagyon ügyesen teszi, remek üzletember. De valóban azt gondolja, amit mondatnak vele?

    • De cuki vagy, hogy azt hiszed penzt kapok ezert. 🙂