Audi e-tron – Vezettem!

Sokan csak a prospektusadatokat nézik, pedig nem feltétlenül az az autó a legjobb, ami a leggyorsabban éri el a 100 kilométeres per órás sebességet. Van egy csomó más szempont is.

Az Audi e-tron csak 5,7 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, a Tesla Model X sokkal jobb, írja az egyszeri internethuszár. Bárcsak ilyen egyszerű lenne a világ. De nem az, ahogyan egy autóteszt sem csak a gyorsulási adatokon múlik, hanem még kismillió tényezőn. Benyomások százai öntik el az embert minden egyes új autó kipróbálásakor. Van amelyiket már az első percben utálja az ember, van amelyik már az első pillantástól szerelem. Aztán később kiderül, hogy egy mocskos kis ribanc… Ráadásul nem vagyunk egyformák, ami nekem tetszik, az lehet, hogy másnak nem annyira. Azért az Audi legújabb elektromos autója az e-tron, is biztos vagyok benne, hogy kicsit megosztó autó lesz, én mindenesetre mentem vele pár száz kilométert csodálatos utakon, hogy bemutassam nektek. Íme:

Úgy néz ki, hogy lesz egy második rész is, mert van még több mint 15 percnyi felvétel, amit nem használtam fel. Főleg technikai érdekességek, amiket túl száraznak találtam belerakni ebbe az epizódba, de sokak számára érdekes lesz.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István

  • qubit

    Nagyon jó videó lett, bármelyik TV adón megállná a helyét valamelyik autós műsorban.

  • Balogh Balázs

    tök jó videó lett, azonban az, hogy a fogyasztás/hatótáv ideális körülmények között ennyi, azt vetíti előre, hogy télen havazásban/esőben ennek a felére-harmadára eshet vissza: 120-150km-re ami sajnos azt jelenti, hogy 25-30M-ért még mindig csak egy plázázós autót kapunk.

    • fects

      Átlagos használattal elmegy 300 km-t. Biztos össze lehet hozni vele azt is, hogy 150 km után lemerüljön, de ahhoz nagyon meg kell nyúzni és a körülményeknek is olyannak kell lenniük.

      • Balogh Balázs

        átlagos használattal a B Merci a tavaszi/őszi érték 35%-ára esett vissza havazásban, mínusz 5 fokban. Lehet az Audinál erre jobban odaafigyeltek, de kétlem, hogy a 350km körüli ideális érték felénél többet menne el… (klíma/fűtés nélkül, ideális tempóban tudhat többet, de aki 25M+-t kiad egy kocsira, az nem fogja szeretni az ilyen kompromisszumokat)

  • Köles Ákos

    Szia András!

    Nagyon jó lett a videó! Engem személy szerint az érdekelne, hogy Te melyiket választanád a 3 SUV közül és miért?
    – Tesla Model X,
    – Jaguar iPace,
    – Audi e-Tron.

    Üdv.:
    Ákos

    • Én valszeg az I-Pace-t, mert az sportosabb, mint ez, de másoknak meg az Audit javasolnám.

      • Köles Ákos

        Sajnos én egyiket sem vezettem, sőt élőben sem láttam semelyiket, így csak azokból tudok véleményt mondani, amiket a videóiban mondtál róluk.
        Nálam a Tesla Model X alapból kiesik, mert nekem nagyon ronda, meg hát azok a csörgések nyikorgások sem bizalomgerjesztőek tizenezer km után!
        A másik kettő jöhet! 🙂

    • Balogh Balázs

      az iPace ránézésre fele mint az X, nem egy ligában játszanak…

      • Köles Ákos

        Az iPace hossza: 4,68 m szélessége: 1,92 m magassága: 1,56 m.
        A Model X hossza: 5,03 m szélessége: 2,07 m magassága: 1,62 m.
        Na, azért nincs jelentős különbség a méreteiben egyedül a hoszában, de azt el is veszi a + 2 ülés.

        • Balogh Balázs

          autók között ez igen nagy különbségnek számít… nézd meg élőben 🙂

  • Luckyland

    Mennyit vesz le a legkondi/futes ezeknek az autoknak a hatotavjabol?

  • Patrik

    A video megint lenyűgöző már már szokásos remek munka!

    Ami viszont csalódás azok a digitálistükrök! Eddig annyira huha-ként volt reklámozva a dolog erre kiderűl, hogy a vezetőoldali túl sötét, a jobbat meg nem lehet kellően “forgatni”. Nem értek még valamit miért az ajtóba tették a kijelzőt miért nem az üveg és az A oszlop találkozásánál vágtak ki az üvegből helyet és oda mehetett volna az átlátszó oled kijelző így a képernyő is jó helyen lenne meg a holttér se nőne tőle.
    És mèg itt van az az aprósàg, hogy ezért mindössze max 3,5 km-t nyersz vele 100 km-en. Na most a leírt kényelmetlenségekkel minden nap találkozik a tulaj ellenben a 100 km-enként 3,5 km-t èszre se fogja venni!

    • Köles Ákos

      András nem beszélt róla, de nem lennék meglepődve, ha valahol a menü egy eldugott részében lenne a két tükörnek színbeállítása. Amikor már a napfénytetők sötétségét lehet állítani meglepődnék, ha ezt nem lehetne. Ez egy nagy baklövés lenne az Audi-tól. Ráadásul nem egy 10 milliós autóról beszélünk.

  • Bence

    Volt a videóban DJI Osmo Pockettel készült felvétel?