Audi e-tron és egyéb négykarikások felfedezése

Van abban valami vérpezsdítő, amikor az ember végigsétál 150 darab teljesen elektromos Audi közt. 150 autó, 150-szer 95 kWh aksi. 14 megawattnyi akkumulátor csak a meghívott szerencsésekre vár. Nem várattuk őket sokáig.

Abu Dhabiban a sivatagban már teszteltem az Audi e-tron-t, de ott nem tudtam hatótávot tesztelni, mert a világ legszebb kanyarjaiban padlógázon közlekedtünk. Akkor valami 34 kWh volt az átlagunk 100-on. Gondoltam, majd Spanyolországban úgyis lesz egy újabb lehetőség vezetni az e-tron-t, majd ott szép nyugisan megnézem, mennyi az annyi. A programban láttam, hogy órákig autózunk majd az Ascari versenypályára, azt terveztem, hogy majd útközben nullázgatom a fogyasztásmérőt és különböző sebességekkel megnézem mennyire szomjas az e-tron. Nos… Nem teljesen úgy alakultak a dolgok, ahogyan arra számítottam, de azért sikerült megtudni jópár részletet az Audi első elektromos autójáról. Tudom tudom, hogy volt már e-tron koncepcióautó, de ez az első, amit meg is vehetünk, már ha van rá 28-38 millió forintunk.

Ez az esemény egyébként nem kifejezetten újságíróknak készült. A rendezvény neve Audi Brand Experience Marbella volt, híres embereket, énekeseket, több millió követővel rendelkező influenszereket, Phil Schiller kaliberű embereket hívtak el, hogy ízelítőt kapjanak az e-tron, R8, R8 LMS Ultra hármasból, na meg persze az Audi életérzésből. Szerencsére én is ott lehettem és természetesen forgattam, amit csak lehetett. Íme:

Lesz majd hogyan készült videó is, mert Marci akart készíteni olyat is, az majd pár nap múlva érkezik.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

  • Valentin

    Gyönyörű helyeken jártál, élvezet volt nézni, Phill Schiller meg hatalmas slusszpoén volt!
    Nagyon tetszik, hogy az élet így összehozott titeket, mint két nagy Apple-öst, nem véletlenül, az élet a legjobb dramaturg!
    Valamiben az Audinak kell felzárkózni, valamiben meg a Teslanak, de amit te nyilván tudsz, de sokan nem, hogy a Tesla-nál év végén jönnek ki a 4-es szintű!!! önvezető rendszerrel a mostani 2-es helyett, s az ugrás kb. akkora, mint amikor megnézem a Holdat távcsővel, vagy leszállok rá.
    A többiek -ahogy a videóból is kiderült- még a Tesla mostani szintjét sem képesek hozni, ehhez képest az új rendszer hardware-e “csupán” 20X !!!! lesz gyorsabb az új, saját fejlesztésű, rel. alacsony fogyasztású jelfeldolgozó GPU-nak köszönhetően.
    Ez annyit tesz, hogy beülök az autómba, kikeresem a térképen, hogy hova szeretnék menni, START, és az autó odavisz.

    • Kizart, megeszem a kalapom ha igy lesz. Talan valami demo autoban egy varosban. A tesla navija olyan szar, hogy azt elmondani nem lehet, nemohogy level 4 onvezetesen gondolkozni.

      • Valentin

        Minden fejlődik, ők is. A GPU és a teljes hardver már kész, most dolgoznak a szoftveren, év végén már élesben fogják tesztelni, és igen, annyit pontosítanék, hogy a felhasználók számára 2020-ban lesz elérhető azokban az államokban, országokban, ahol ezt az adott vezetés engedélyezi.
        Egyébként Rondáról az a szlogen jut eszembe, ami anno az Autó-Motor-tesztrovatában volt:
        “Nem is olyan ronda a spanyol Seat Ronda”! :-)))
        Mert igen, volt ilyen autó, s ha jól emlékszem utána jött az Ibiza.

      • Márton Szigeti

        Még mindig messze a Tesla-nak a legjobb az önvezetése, kétlem, hogy ez mostanában változni fog, mindenki más nagyon le van maradva. A navigációs szoftverük szar, de az önvezető algoritmus jó, ez két teljesen külön dolog. Kevered a szezont a fazonnal. A navigációs szoftvert kijavítani nem lenne nagy kaland (nem értem, hogy miért nem teszik meg btw).

  • qubit

    Az Abu Dhabi tesztvezetés alatt a kamerás visszapillantós autót vezetted, most pedig a sima tükröset. De mivel ezt meg sem említetted, abból azt a következtetést vontam le, hogy a tükrös a kényelmesebb és jobb megoldás. Jól gondolom?

  • Köles Ákos

    Szép-szép, meg jó is, csak az a fránya árcédula ne zavarna bele a képbe…
    Én erre leszek kíváncsi! 50 kWh aksival nem lesz rossz kisautó.
    https://www.youtube.com/watch?v=B7JPpYlUVDA

  • gotzym

    A digitális tükör esetén nem lett volna kézenfekvőbb a központi kijelző mellé tenni valahova a tükrök képeit? Minek elnézni jobbra, amikor az nincs oda kötve helyileg. Ha középen lenne mindkettő egy pillantással meglehetne nézni. Tapasztalat ezzel kapcsolatban?