Átadták az első elektromos rendőrautót Magyarországon

12 komment

Hassay Zsófia Terézváros polgármestere adta át a Nissan Leaf elektromos autót, melyet a Terézvárosi Önkormányzat 10 millió forint értékben vásárolt a Budapesti Rendőr-főkapitányság VI. kerületi Rendőrkapitánysága részére. A környezetkímélő autó átadásával egyidőben Budapest rendőrfőkapitánya átadta az általa alapított „Zöld rendőrkapitányság” elismerő oklevelet is, amelyet első alkalommal a terézvárosi rendőrkapitányság képviseletében dr. Kecskés Tamás r. alezredes, kapitányságvezető vett át.

4_17

Az elektromos autó átadásával a Terézvárosi Önkormányzat és a Budapesti Rendőr-főkapitányság is bizonyította a környezetvédelem iránti elkötelezettségét, amellyel együttesen járulnak hozzá a környezettudatos kerület kialakításához, a költséghatékony rendőri szolgálatellátáshoz.

Police.hu

Nagyon tetszik a videó, kicsit – hogyismondjam – a szokásos rendőrös stílusban készült, zenét se találhattak volna jobbat, de tényleg tök aranyosan van megcsinálva az egész. Nagyon szeretem. 🙂

Biztosan megy majd a poénkodás, hogy na majd jön a hívás, hogy ki kell vonulni, de még tölteni kell az autót, meg hasonlók. De kedves rendőrség, ne hallgassanak a károgókra, még több elektromos rendőrautót a városokba. Mondjuk Nissan Leaf helyett javaslom, a BMW i3-at, aminek nagyobb a hatótávja, és mozgékonyabb is, mint a Leaf, vagy ha már Nissan akkor érdemes megvárni az új Leafeket, melyek jövőre érkeznek.

Természetesen nem a magyar rendőrség kezdett el használni először elektromos autókat, jópár országban láthatunk már ilyeneket szolgálatban.

BMW-i3-Dubai-Police

BMW-i3-police-car-images-5

m-kingsport-leaf-police-car-1

BMW-i3-Police-Cars-Austria-1

579edbfbebb7ca4912b738866e27d152

Electric_police_car_2

lapd-bmw-i3_100555726_h

137945_4_7

  • BMWfan

    Képet miért nem lehet csatolni?

  • Daniel Nagy

    Nem hinném, hogy a töltés/hatótáv náluk valóban para lenne. Városban mennek, sok fékezéssel sokat visszatöltenek. Ráadásul ha mondjuk az Elmű véletlenül pont a kedvenc fánkosuk elé lepakol egy villámtöltőt már meg is van egész napra az energia az első kajáláskor.
    Vidéken vagy nagyobb területen már lehetne gond, de egy belvárosi kerületnél ez szerintem egy remek döntés volt.

  • Ádám Vagányi

    Milyen kis cuki fényhíd (fénygombóc?) van rajta 😀

  • The Norwegian

    Lehet hogy, már kérdeztem, de ha nem lenne i3, milyen elektromos autóval járnál?
    Persze azok közül ami már megvásárolható.

    • Ezen még nem gondolkoztam, de valszeg E Golf.

      • The Norwegian

        Szóval ha nem lenne i3, nem is váltottál volna elektromosra? 🙂

        • Valszeg nem.

          • The Norwegian

            Mindenféle g.cizés nélkül, akkor ez a részedről inkább egy “üljünk át egy menő elektromos autóba” döntés volt, mintsem egy “váltsunk elektromosra”.
            Mert ha jól gondolom, ha a BMW helyett a Dacia gyártaná az i3-at, a közelébe sem mennél. 🙂
            Persze, ettől még dícséretes a hozzáállás. Amíg nem találnak ki jobbat, mindenképpen az e-autó a jövő.

            • Egy jólhasználható nekem tetsző elektromos autóra vártam évek óta, a 94Ah i3 meg ilyen lett. Ezért váltottam. Ugyanennyiért beleültem volna Teslába is pl, de az nyilván sokkal drágább.

  • Myxomatosis

    Még csak nem is fogom hallani mikor balról 50-el belém akar jönni egy jobbkezes utcában. 🙁

  • Bence

    Csak a mobilnézet fog változni vagy a többi is?

  • Szak1

    Szerintem fontos, hogy egy elektromos jarmuvet (robogo, vagy auto) szinte nem lehet meghallani, amig nem meterekre van toled. Ezzel jarorozni kihalt lakotelepeken, utcakon idealis.