A legolcsóbb elektromos autó

Az elektromos autók drágák, de használtan már egész olcsón hozzájuthatunk néhány modellhez. Így tett Andi is, de vajon megéri?

Milyen lehet egy olcsó elektromos autó? Meg mi számít olcsónak? Létezik egyáltalán megfizethető elektromos autő? Egy ismerősöm nemrég rászánta magát és megvette élete első elektromos autóját, egy Mitsubishi I-MIEV-et. Mindezt tette a tanácsom ellenére, hiszen Andi nem tud otthon tölteni, ami rendesen macerássá teszi az egyszeri elektromos autós életét Budapesten. Andi szerint jobban megéri egy 2013-as használt elektromos autó, mint egy vadi új kis benzines. Erről beszélgettem vele, és persze kipróbáltam a kis Mitsubishi I-MIEV-et is. Íme:

Kasler Andi instája ide klikkelve követhető, likeolható. 

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István

  • Köles Ákos

    Szia András!

    Nissal Leaf volt az első, ja nem Mitsubihi i-miev. Most meg én mondom, hogy ja nem! 🙂 Citron Saxo Electrique. Nem csalás, nem ámítás tényleg lézetett.
    Én Mitsubishi fun vagyok (azt is használok), de ez az i-miev… Sok olyen ember van, aki nem szereti a csicsát, csak egy egyszerű autót akar, ami elvisz A-ból B-be. Arra meg szerintem jó, de nem nyolc millióért!!! Egy 5 millió reálisabb ár lenne érte, biztos többet is adnának el belőle.

    Üdv.:
    Ákos https://uploads.disquscdn.com/images/6b1ac891304911f6aa8f4bf3e17796648aec3f3540174547a839827e6cc19c93.jpg

    • ROZSE

      *fan

    • Az első NAGY szériában gyártott elektromos autó.

      • Köles Ákos

        Hát ez igaz, mert a Saxo-ból, csak 5500 db. készült. A fent említettekből meg jóval több.

  • ROZSE

    Ez az autó tényleg annyira rossz, hogy benzines autó ide vagy oda, ha valaki egy új autót akarna venni tuti egy benzinesre beszélném rá e helyett én is. (Ebben az ár kategóriában nem tudnak az elektromos autók még versenyezni, vagy csak óriási kompromisszumokkal) Az a belső, meg az a 300Ft-os távirányító egyszerűen annyira ciki, hogy nem is értem anno ezt, hogy merték kiadni. Ennél még az is jobb ha BKV-val jár az ember. Na de lényeg a lényeg ha nehezen is de inkább spórolnék még 2M-et, és megvenném a Zoét. Ég és föld.

  • István Tamasi

    1,6-os benzines, szívómotoros Vitarám – nagy doboz – országúton 5, városban 6 litert fogyaszt, 1 tankolással 700 km-t megy és nem kell idegelni, hogy hol tudom tölteni. Sztem a benzinesnek Magyarországon még van kb 10 év előnye.

    • Keksz

      hányan mennek egy nap 700 km-t úgy hogy nem állnak meg 2-3x kávézni/pisilni stb.? (amikor tölthetnek 80-85%-ra 30 perc alatt)

      mennyire életszerű hogy valaki az év 365 napjából ezt max 3x csinálja meg, de neki nem jó az elektromos autó? 🙂

      nem arra a 3 alkalomra veszünk autót…

      • István Tamasi

        Valamint fele annyiba került mint egy villanyautó. Mennyi idő, hány km kell a különbözet megtérüléséhez?

        • Sojeac

          Jelenleg még túl sok! Sajnos…

          • István Tamasi

            Egyetértek. Viszont autó kell méghozzá relatíve gazdaságosan.

            • Sojeac

              Így igaz. Jelenleg benzinessel járok, de nagyon szeretnék átülni villanyosba, és ezért még ésszerű keretek között, kompromisszumokat is vállalnék. De jelenleg az a helyzet, hogy amelyik villanyautó megfelelne, az túl drága, amelyik számomra megfizethető volna (kb. ez az árkategória amit a videóban láttunk), annál meg túl sok a kompromisszum. 200 – 250 km egy töltéssel havonta kb. 2× azért kellene. Amerre én járok, ott nincs töltő a közelben. De legalább otthon tudnék tölteni.

            • gusson

              Használt plug-in hibrid Outlander vagy Prius a kompromisszumod. 🙂
              (az Outlander kb. 30-50km, a Prius 15-25km tisztán villannyal)

        • Valentin

          Nekem mindig fura volt, ha valaki ennyire leszűkítette, s csak a pénz oldaláról közelítette meg a dolgokat!
          Te szereted azt a levegőt szívni, ami Budapesten ill. a többi nagyvárosban van, vagy akár külföldi nagyvárosokban is???
          Párizsban egyenesen isteni a levegő, konkrétan felfordul tőle a gyomrod, de Genfben is ez a helyzet furcsa mód (az talán nem Párizs, de a 30-40%-át az is hozza), Budapest meg pláne!
          És az mennyire klassz dolog , hogy most már minden éven 3-4 hét kánikula van, s az embernek semmihez sincsen kedve a nagy hőségben, mert létezni alig tud???
          Na ezekkel a tényezőkkel (is) gondold át, milyen fasza autó a Vitara, mert amúgy tényleg fasza lenne ha nem itt tartana a környezetünk, és mondjuk nem 7 milliárdan élnénk a Földön, hanem mondjuk 0,5 mrd-an!
          Ebben az esetben nem bánnám a füstös szekereket az utakon, mert se a Föld, se az élőlények nem éreznék meg annyira.
          Most viszont konkrétan már katasztrófális a helyzet, mint Mo-n, mind Kaliforniában, de gyakorlatilag mindenhol.
          Talán akkor fogsz majd elgondolkodni azon, hogy a gazdaságosságba lényegesen több dolgot illene és kell is beleszámolnod, amikor a globális klímaváltozás miatti egyik szélvihar rádönt az autódra egy fát, meg máséra is, és akkor vakarhatja mindenki a fejét, hogy “most ez meg má’ mé’ ?”

          • István Tamasi

            Ha majd olyan problémamentes lesz a villanyautó töltése mint ma a tankolás és az áruk is hasonló lesz akkor én is át fogok ülni villanyautóba.

            • Valentin

              Problémamentes???
              Rossz elektronokat nem lehet tölteni egy elektromos autóba, rossz üzemanyagot viszont igen a füstös autókba.

            • István Tamasi

              Néhány a mai problémák közül:

              1. Lakótelep x-edik emeletén laksz akkor hogy töltöd éjszaka a villanyautót hogy reggel el tudj indulni egy hosszabb vidéki útra?
              2. Tegyük fel napközben olyan szerencsés vagy, hogy a meglévő néhány töltőoszlop közelében van dolgod. Szeretnél csatlakozni, de ott parkol egy másik – akár robbanómotoros akár elektromos – autó. Mit csinálsz?
              3. Vidékre vagy valamelyik szomszédos országba kell utaznod ahol még nagyon ritkák a töltőhelyek. Mit csinálsz?

            • Valentin

              Ezek mondvacsinált problémák!
              Olyanok, amelyről az embernek az a mondás jut eszébe, hogy nem akaródziknak nyögés a vége.
              Ez az amit érzek benned, mert mi már családostul mindhárom pontodat kipipálhatjuk, és mégse volt probléma, amilyennek te beállítod, mert egész egyszerűen ennyivel jobb egy elektromos autóval közlekedni!

              Más: Néztél már rá Mo.-i töltőoszlop térképre? De nem mondanám ritkának a külföldi töltőhelyeket sem, idén meg aztán pláne gombamód szaporodnak.

            • Keksz

              Plusz ha átlag napi 40-50 km-t megy az ember fia, akkor nem kell minden nap feltölteni sem.

              A lakásnál a garázsban sajnos én sem tudok tölteni. De van 3 töltő 8-20-30 percre gyalog. Azaz 6 töltési pont. Most is éppen töltök. A kocsi megmondja mikor lesz kész, telefonon lehet követni, stb. Lassan elindulok és elhozom. Nem gond.

              Ha pl. bevásárolni megyek, vagy a belvárosba olyan helyen parkolok, ahol lehet tölteni. 2 OBI van a városban, az egyik itt a sarkon, de a másiknál van töltési lehetőség. Ahol ingyen töltöd a kocsid, míg vásárolsz.

              Tényleg csak az nem tud tölteni, aki nem akar. Nagyvárosban.

              Persz ez változik majd, ha mindenki elektromos autóval jár majd.
              Akkor a szolgáltatóknak is pl, minden nyilvános telefont át kell alakítani, meg minden villanyoszlopot. De addig is simán lehet.

              Ismerek sok olyan embert, aki tud otthon tölteni, de olcsóbb neki útközben. 😀 na?

          • Sojeac

            Szeretném én óvni a környezetet, de tényleg, csak a számomra megfizethető (így is csak hitellel) villanyautók egyszerűen nem alkalmasak a napi teendőim ellátására. Tölteni csak otthon tudnék, itt nálunk nincs annyi töltő, mint Budapesten. Az ami legközelebb van az nem esik útba. Kb. +40 km, oda vissza 80. És az sem villám csak AC. Egy 100-120 km hatótávú autóval? Új Zoe vagy új Leaf az pedig még hitellel sem elérhető számomra. Ez van…

    • Valentin

      Hidd el, a villanyautósok nem idegelnek, hogy hol kell tölteni az autójukat, ezt csak a füstös autó tulajok hiszik, hogy az elektromosak “idegenek” a töktés végett.
      Egyébként épp ellenkezőleg, imádják az egész sztorit, még azt is, amikor a töltést tervezik előre (gondolkozni jó dolog)!

      • István Tamasi

        Még a legelvadultabb villanyautósok is egyetértenek abban, hogy azoknak éri meg akik otthon tudják tölteni. a többi marketing illetve propaganda.

        • Valentin

          Akkor én még náluk is vadabb vagyok! :-DDD

      • Traveller

        Enyhén túltolod a villanymániádat 🙂
        Most vettem egy zsír új kocsit, persze villanyosban is gondolkodtam, de az ilyen kategóriában és felszereltséggel 3x annyiba került volna (4 helyett 12 millió, nem engedhettem meg magamnak kp-re, hitelre meg autót nem veszek, meg igazából semmit). Magamból kiindulva, én már attól is fázom, ha el kell mennem tankolni, mert macera, pedig csak 5-10 perc. És egy tankkal megteszek 500-600 km-t (pályázok sokat). Belegondolva, hogy vadászhatnám az utcai töltőket, előre meg kellene terveznem, hogy hol és mikor töltök, hol állok meg útközben megintcsak tölteni.. gyakorlatilag egy külön, egyáltalán nem szórakoztató programmá válna az autótöltés.

        • Valentin

          :-))) Túltolni jó dolog, értsd, klassz, ha az ember tud valamiért rajongani!
          Egyébként ha te sokat pályázol, úgy értem, napi rendszerességgel, akkor a te esetedben talán -ez se biztos- tényleg egyszerűbb volt egy füstös autót venni, bár a 4 kontra 12 millió még így látatlanban is erősen sántít.
          Pl. eleve egy DSG váltó a min. a füstös autó esetében, amivel számolnod kell, mert ugye egy villanyautó folyamatosan és egyenletesen gyorsít, ráadásul elég jól és nyomatékosan, amit nem sok hagyományos motor tud produkálni, vagyis itt a 4 milliós értéked már eleve 6,5 milliónál járna, ha egyáltalán kapható az adott autód DSG váltóval és erősebb motorral.
          A másik, hogy a villanyautó nagyon kedvezően üzemeltethető, és ha te sokat pályázol, akkor valószínűleg sokat is mész, vagyis évente kb. 400 000 Ft-ot hoz vissza az elektromos autó az árából a füstös autóhoz képest. Ezen kívül ez utóbbihoz hozzájönnek a szép summára rúgó szerviz és parkolási költségek, fékbetétek etc.
          Ez a villanyautónál megint jócskán alulmarad.
          + A villanyautó 1,5 milliós támogatásával sem számoltál.
          Vagyis ott tartunk, hogy 9,5 milliós villanyautó (pl. Hyundai Ioniq) kontra 6,5 milliós füstös-vibreálós, rezgős, brummogós, gyorsításnál mindig késlekedős autó, és ehhez adod az üzemeltetés során jelentkező költségeket, amiket fentebb írtam.
          Máris nem olyan szép a képlet, ahogy te írtad!
          Egyedül a hitellel nem tudok vitatkozni, ott egyetértek veled.

          • Traveller

            Manuális váltós 🙂
            Azzal sem kezdtél el vitatkozni, hogy a töltés külön programmá válna (tudniillik nem tudok otthon tölteni, a teremgarazsban meg nincs konnektor/töltő), mivel csak utcai töltőket tudnék használni. Belbudán pedig alapból sem egyszerű ez az utcán töltegetés, ahogy látom, illetve nem látom a sok-sok töltőt.

            • Valentin

              Ok, tényleg ezzel nem vitatkoztam, igazad van, de a töltésekhez az ember hozzáidomul, új szokásokat vesz fel -s a változás legtöbbször jó dolog-, s a töltések alatt elintéz egy csomó dolgot. Lehet ezt okosan csinálni!
              Belbuda az konkrétan mi nálad?
              1. ker. és 2. ker. ill. 11. ker. Dunapart felöli részére gondoltál nagyjából, esetleg XII. alja?

            • Traveller

              I. kerület, Vár és Víziváros

          • ASportágNagyÉsSzínesEgyénisége

            Ez a füstös autó duma annyira rossz. Te mit vezettel mondjuk öt éve? Már ha egyáltalán. Illetve erolkodhetsz a számokkal, nem fog kijönni. Fenntartani olcsóbb a villanyautó, megvenni mocskos drága. Főleg azert, mert a többség nem 6-8-10 milliós új autókat vesz.

            • Valentin

              Szerintem meg nagyon jó “duma” a füstös autó, mert kifejezi, hogy mivel teszi tönkre az ember a saját környezetét és levegőjét.
              Nem tartottam autót sem 5 éve, sem most, pedig nyilván megtehetném, ahogy manapság már nagyon sokan, A,B,C-s jogsim van, s elektromos gokart futamokon a legjobbak között végeztem azon ritka alkalmakkor, amikor elmentem.
              Egyszerűen szeretem annyira a környezetem, hogy nem teszem tönkre, és nem áldozom fel a kényelmem oltárán!
              Ráadásul rengeteg szempontból nem is praktikus (kirándulások alatt is mindig a kocsidhoz kéne, hogy visszamenj, hogy csak egy példát említsek!), s még pihenni sem tudsz az utazás alatt.

            • ASportágNagyÉsSzínesEgyénisége

              Neked biztos tetszik, azért nyomod állandóan, csak gyerekes. Szerintem.
              Ha most sem tartasz autót, akkor milyen alapon osztod az eszet a nem is annyira problémás töltésről meg a pénzügyi megtérülésről?

            • Valentin

              Attól, hogy nem tartok autót, még sok tapasztalatom lehet hagyományos és elektromos autók terén, s ez utóbbiban egészen biztos több, mint neked, különben már nem ülnék füstös autóban.
              Egyébként ma reggel is, mikor kimentünk az utcára, a lányommal a hányinger kerülgetett, mert épp egy Diesel autó kanyarodott be előttünk. Undorító volt a szaga, és nyilván ugyanennyire egészséges is, s 15 méteres körzetben lehetett érezni ezt a hányadék szagot.
              Nem mellesleg Párizsban szinte mindenhol ezt érzed, csak mondjuk nem olyan koncentrációban, mint ennék az autónál.
              S hogy mi és ki gyerekes, arról kár vitát nyitni, mert úgyse te fogod eldönteni egy személyben, ráadásul 40 év múlva azt fogják kérdezni majd a gyerekek a szükeiktől, hogy miér hagytátok ilyen sokáig erodálnina környezeteteket, miért nem adtátok el hamarabb a környezetet pusztító autótokat?

            • ASportágNagyÉsSzínesEgyénisége

              Utoljára válaszolok neked.
              1. Van tapasztalatom elektromos autóval, ha lehet, azt bérelek a városban, ha épp autóznom kell (GreenGo, MOL Limo)
              2. Nekem sincs elektromos autóm, és épp ezért nem tudom hitelt érdemlően hozzászólni a töltésről, stb. Ha neked sincs ilyen autód, akkor mindaz, amit írogatsz, feltételezés. Majd akkor legyél ennyire magabiztos, amikor hónapokig használsz életvitelszerűen egyet és töltögeted, eleve megvetted, stb. Addig ez sajnos csak duma.
              3. Az, hogy a dízel autó büdös, mellesleg a benzines is, az nem kérdés. Én is tudom. De attól még az elektromos mégiscsak félmegoldás jelenlegi állapotában, mert drága megvenni és nagyrészt csak áthelyezi az elektromos áram előállítását máshova. Vagyis átdobtad a kutyaszart a szomszéd kertjébe.

              Az, hogy melyik autóban hányan ülnek mikor, azt te egyszer látod és fogalmad sincs, hogy előtte hányan meddig mentek vele. Fogadjuk el, hogy igazad van és nagyobb részt nem a teljes kapacitásukon üzemelnek ezek. Miért lehet ez?

              – Mert sokaknak nem megfelelő a tömegközlekedés
              – Mert ez a tömegközlekedés után leginkább elérhető közlekedési forma, amiben nem a saját erőddel kell hajtani és nem is ázol meg
              – És nem mellesleg mert ennek van igen hosszú ideje hagyománya. Ez van, ilyen az ember, amit megszokott, azt fogja csinálni sokáig.

              Meg lehet ezt változtatni? Igen. Meg kell? Igen. Az elektromos autó jelen formájában megoldás? Nem hiszem. Az elvakultságod segít ezen? Nem hiszem.

            • Pontositas: nem athelyezi mashova, hanem fele annyi dzsuvat termel es azt sem a varosban.

            • ASportágNagyÉsSzínesEgyénisége

              Oké, ezt elfogadom, ebben nem vagyok up to date.

  • W

    Köszi a videót.
    Az autó egyáltalán nem érdekelt, csak Andi 🙂
    Teljesen ésszerű, realitás mentén mozgó érvei voltak. Így kell autót venni. Ő azért vette ezt az autót, mert neki minden kérdéses dolog mellett ott volt a zöld pipa a táblázatában. Nem érdekelte, hogy hű 4mp alatt legyen 100-on. András óriási téveszméd ez, hogy annyira fontos az embereknek ez. Ha a Teslák 2mp-cel rosszabbul gyorsulnának, akkor is megvennék őket. Ezt a gyorsulgatós szart mindenki leküzdi 2-3 hét alatt és elkezd normálisan autózgatni az 500 lóerős autójával is…
    Nagyon szimpatikus volt a hölgy, elvenném feleségül zokszó nélkül 🙂 Sajnos ha ilyen racionálisan hozza meg a döntéseit, nem lenne sok esélyem 😀

    • Valentin

      :-DDD
      NAGYON TETSZETT, AMIT ÍRTÁL W!!!

  • Szerencsétlenre ráküldted a sok kiéhezett idiótát instagramon 😀

  • Palásti Gábor

    Megint nem volt szubjektív a videód mert neked nem tetszik ez az autó.
    Teljesen elnyomtad szegény Andit pedig Ő látja reálisan hogy környezet tudatos és amire kell neki arra teljesen megfelel. Ez egy női autó kicsi könnyen parkolható kinézete ízlés dolga de szerintem nem csúnyább mint az I3-as. Gratulálok neki hogy nem hallgatott rád.
    Azt mondod környezet tudatosságot hirdeted közbe lebeszélnéd.

    • Sajnos te sem értetted a videót. Nem, nem beszélek le senkit. Az volt a videó lényege, hogy bemutassuk kinek felel meg ez az autó.

      • Palásti Gábor

        Akkor nem tudod mit beszélsz és írsz.
        Mert ezt írod “Mindezt tette a tanácsom ellenére, ” fent a szövegbe is.
        Ja persze ez egy kiragadott mondat.

        • A tanácsom ellenére, hogy aki nem tud dönteni az ne vegyen elektromos autót, vagy nagyon gondolja meg. A legtöbb embernek nem alkalmas az elektromos autó ha nem tudja megoldani az otthoni töltést. Jelenleg BP-en 90 százalékban foglaltak a töltőn, van hogy órákat kell várni, hogy sorra kerülj, vagy találj egyet szabadon. Erről is beszéltünk egyébként a videóban.

          • Palásti Gábor

            Szerintem nem az otthoni töltés miatt lesz valaki alkalmas vagy nem alkalmas mert pl a feleségem napi 10 km-t autózik (a vasút állomásra oda vissza) azaz 10 naponként kellene tölteni. A legtöbb ismerősöm meg munkába járna vele és ott tudna tölteni. És valaki akkor nem tud dönteni ha te is ilyeneket mondasz.

            • Otthon vagy munkahelyen, milliószor elmondtam. Napi 10 km télen az 6 nap. Ha nincs villám, akkor 6 órát kell töltsed valahol. Otthagyni, visszamenni, vagy megvárni. Villámmal 30 perc, de akkor csak 80 százalékra töltötted. Ez rohadt nagy macera ahhoz képest, hogy hazamész és három másodperc alatt rádugod a töltőre, aztán amíg alszol feltölti.

            • Palásti Gábor

              Videóba is azt mondta az Andi télen 100 km.
              Rohadt nagy maceráról meg az a véleményem hogy ha ennyit nem teszel meg a környezet védelemért akkor a szelektívet se gyüts mert az is macera, meg minden ami környezet védelem az plusz munka. Andi a gyerekének is jó példát mutat.

            • 100 km 0 fokban, 100 százalékra töltve. 80 százalakéra töltve már csak 70-80. Minusz 10-ben meg 50-60 km. Aznap 80 százalékon volt kb, 71 km-t írt, amíg forgattunk a fűtés levitte 30 km-re…

            • Palásti Gábor

              Na ez csak magyarázkodás lássunk egy tartós tesztet és mondja el Andi.

              Most láttam a live otokat és szerintem te is belátod mostmár hogy rossz volt a koncepciód nem az jött le belőle amit akartál. De mivel nem pár ember látja így szerintem a koncepciódba van a hiba remélem tudsz változtatni.

            • Valentin

              Itt a nagy piros pont, maximálisan ezzel értek egyet! Az én 4 éves lányom már nekem szól, ha lát egy elektromos autót, s a buszon/villamoson mosolyognak rá az emberek, ha hangosan szól, hogy “Nézd papa, ott egy elektromos autó!” :-))) S igen, azt is tudja, hogy ezeket tölteni kell, itthon is érti a töltés lényegét, és a szelektív kuka kérdésében is nagyon élen jár, a nagymamáknak magyarázza a dolgokat. Szóval csodálkozom Handráson, remélem ezt a kommentemet is olvassa, bár írtam neki feljebb.

            • Valentin

              Nincs igazad András, Gáborral sokkal jobban egyetértek, egyáltalán nem olyan nagy macera időnként a kocsit lógatni valamely AC töltőn, amíg ügyeket intézek, ebédelek, vásárolok vagy felnézek egy barátomhoz.

          • Valentin

            A villámtöltők foglaltak 90%-ban Bp-en, de az AC-k nem, s nagyon sokan vásároltak e-autót, akik nem tudják megoldani otthon a töltést, és nincs különös problémájuk a töltéssel. Ezt csak te hiszed András így, mert te megszoktad, hogy otthon töltesz, vagyis ebből indulsz ki, de más helyzetben más meg azt szokja meg, hogy nem otthon tölt…

            • Sojeac

              Egyetértek, városban főleg Bp-en ez nem akkora gond. Amíg az ember egyébként is parkol, addig tölt is. Nagyvárosban sok a töltő, és ahogy nő a villanyautók száma, úgy lesz egyre több és több.
              Próbáld meg ugyanezt vidéken, ahol 100 km van két töltő között! Az otthoni töltés általában itt nem probléma, de gyakorlatilag be vagy zárva az otthonod egy hatótávnyi körzetébe.
              Még ez is vállalható, ha az a hatótáv elég nagy!

            • Valentin

              Nem ismerem a te körülményeidet, nem tudom hány km-t kell tudnod megtenni napi rendszerességgel akár télen is -érdemes ezt a legrosszabb esetet feltételezni-, ezért sajnos nem tudok érdemben hozzászólni a te esetedhez, de azt látom, hogy a vágy és az elköteleződés az e-autózás mellett benned már megvan, és talán ez a legfontosabb! 🙂

  • Keksz

    Andi, két gyerekülés beférne egymás mellé hátra? vagy az egyik inkább elől?

    • vzsolt

      Igen, befér.

  • Treil

    Másfél milláért vettem volna egy jó kis japán benzinest. Jó eséllyel nem kell vagy 10 évig komolyabb javítást végezni rajta, olajat, légszűrőt meg fékbetétet cserélni benne. Nem kell a töltés miatt aggódni, nem fagy meg télen, ha kell kimerészkedhet városból is hosszabb útra. Ezzel a drága játékautóval oda van kötve a városba, télen fagyoskodhat, töltés meg épp elég ha csak évente 2x nem sikerül úgy ahogy kellene. Otthonról töltve, hőszivattyús fűtéssel, komolyabb építési minőséggel esetleg megérné az árát, de mint tudjuk az a 2x drágább kategória.

    • Sojeac

      A fűtés dologgal nem értek egyet. Ha jól értettem, az csak a hangja miatt lett kikapcsolva. A hőszivattyús biztos jobb lenne, de ez is fűt, csak hangos. Az én benzinesemben is hangos a ventilátor, és még a motornak is járnia kell.
      A többivel egyetértek. Túl sok idő, mire megtérül az árkülönbség. Ez a legnagyobb gond. Persze idővel ez is változni fog. Remélem…

      • Treil

        Hőszivattyús 3-4x annyit fűt ugyanazzal az energiával mint a fűtőszálas. Nagyon nem mindegy hogy egy kis kapacitású, korosodó akksiról mennyi áramot vesz fel a fűtés. És bizony akksiról még a hőszivattyú is gyorsan leveszi a hatótávot, nemhogy a fűtőszál.

        • Sojeac

          Teljesen igazad van, nem is ezzel vitatkoztam. Csak azt akartam leírni, hogy Andi jelenleg sem fagyoskodik a kocsiban, ez csak a forgatás miatt volt.

          • Valentin

            Ahogy itt a kommenteket olvasom, sokat megmelengették volna Andit! 🙂
            Tény, hogy nagyon klassz nő, bájos, vonzó és attraktív személyiség, olyan kisugárzása van, hogy ha nem mondott volna semmit, akkor is néztük volna, így meg pláne, mert hallani is bűbáj és magával ragadó volt! /És én az élőt sajnos nem is láttam! /

    • vzsolt

      A budapesti parkolási költség és a dugóban elpöfögött üzemanyag költség miatt, már így is megéri.

  • József Rózsás

    Szia! Andi: nagyon csinos aranyos.. húúú
    autó: egy darabig szemeztem vele, nekem volt több matizom is imádtam őket.Ez majd nem az a méret, szoval nekem ez bejön(bejönne) persze nem ujonnan csak igy használtan. a családban van egy 1.0 Corsa C és most lett egy Corsa E (amit emlegettél a videóban igen egy benzines Corsa)

  • gotzym

    Smart Fourfour EV ehelyett nem lenne jobb választás? Nem sok mindent tudok róla, de árban hasonló (smart.com szerint 7,1 ről indul) és jobbnak tűnnek a tulajdonságai. Kapható egyáltalán?

    • vzsolt

      Kapható, de használtan is sokkal drágább, és nem tölthető DC ”villám” töltőn.