A fizetős MOL töltés, plusz egy nagyon jó hír!

Három dolog hátráltatja az elektromos autók terjedését hazánkban: 1. Az ár. 2. Nincs készleten. 3. A töltőhálózat hiánya. Most egy pont megoldódik! Cserébe (végre) jön a fizetős töltés.

Nagyon utálom, amikor cikkírok a kattintásokért a sárga földig lehúznak cégeket, termékeket, szolgáltatásokat, embereket, tulajdonképpen minden ok nélkül. Ez történt a MOL esetében is, amikor kiderült, hogy fizetősek lesznek az elektromos autó töltőik. Ezeket a cikkeket aztán megosztották a Facebookon, ahol persze a kommentekben ment tovább az anyázás. Persze, mondjuk felhívni valakit az adott cégnél az már luxus… Ez szokott történni az Apple esetében is, így lesznek mindenféle gate-ek.

Rengetegen kérdeztétek, hogy mi a véleményem a fizetős töltésről, a MOL által bevezetett fix áras rendszerről. Nem akartam beállni a sorba és csinálni egy ÚRISTENFIZETNIKELLAZÁRAMÉRT videót, vagy írni egy fikacikket, inkább vártam egy kicsit, utánajártam, és a plusz infók begyűjtése után most csináltam meg a videót a témáról. Nem akarok clickbait lenni, de attól, amit hallottam nekem is leesett az állam. El is árulom: A fizetős töltés csak egy dolog, sokkal fontosabb, hogy hamarosan átjárható lesz az ország, sőt az egész régió. Erdély vigyázz, hamarosan jövök!

Ez most nem egy akciódús videó, viszont annál izgalmasabb azoknak akik elektromos autó vásárláson gondolkoznak, de persze azoknak is, akiknek már van e-autójuk. Íme:

A Next-e projekt oldalát itt találjátok.

 

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Ebikeshop.hu, BMWelmény.hu Rackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • Robin_OS

    Szolnok ebből a buliból is kimarad, mint mindegyikből! Többieknek jó szórakozást! :))

    • LaciK

      Szolnokon elég régóta van villám töltő. Pont múlt hétvégén használtam.

      • Robin_OS

        Rosszul fogalmaztam. A szolnoki vonal Debrecenig vagy a Román határig. Persze nem kizárt, hogy ha megépül (ha) az “M4” akkor telepítenek ide is…

        • LaciK

          Szolnoki 88 km-re van az utolsó pesti villámtól, szóval az a pozíció pont jó. A következő bármilyen töltő Karcagon van, igaz az csak lassú töltő, de az is megfelelő távolságban van. Aztán Debrecenben is van. Szóval igazából az a vonal ha nem is autópálya melletti töltőkkel, de elég jól ki van építve. Csak az egyetlen Karcagit kéne villámra cserélni.

          Reméljük most már kiépül az M4, és ott számításba vették ezt is.

          • Robin_OS

            Akkor sorry! Nem vettem észre, hogy itt minden rendben 😀

  • szebe

    Nem tudom a többi város hogy áll töltőkkel, de Fehérváron elindult valami. E.ON és e-mobi által 12 töltő kerül(t) ki, az oszlopok állnak, de beüzemelve még nincsenek.
    Ja, és nem csak pl benzinkutakon vannak, hanem lakótelepen is!

  • Gabor Toth

    Ez a cikk is egy MOL reklám volt!

    • Nem, nagyon nem reklam volt, oda is irtam a video ala.

  • Valentin

    Jó hír András, örülünk, a perc ÉS kWh alapú számlálás jövőbeni bevezetésének is nagyon!
    Viszont a következőt nem értem:
    Nem fért bele a “szegényke és icipici” MOL budget-jébe, hogy az M6-osra is telepítsenek töltőket?
    Ennek mi az oka?

    • Gabor Toth

      Mi az a M6?

      • Péter Kővári

        Azért, mert te nem azon keresztül éred el az országunk fővárosát, nekünk pécsieknek igenis fontos kérdés az, hogy van-e az M6 mentél villámtöltő vagy sem.

        • Gabor Toth

          Paksi atom? Örökké tart! Sosem kéne tankolnod. Napcella a kocsid tetejére? Úgy sincsen sehol egy fa az M6-on.

    • Rorschach

      Ezt en se m ertem, pedig pont idealis tavolsagra vannak a Mol kutak. Szazhalombattara es a facankerti kutra kellett volna tolto. Ketto kozott kb 100km van

    • Vitya

      Mert a tobbi autopalyahoz kepest a kutya nem jar az M6-on, azert. Hasonlitsd ossze mondjuk egy Sopron-Budapest forgalommal. Illetve az M6 pecsi vege nem kapcsolodik semmilyen nagyforgalmu uthoz, ellenben az osszes tobbi autopalya igen.

  • okoska

    Erdélybe az északi (1-es) útra is elfért volna egy. Így Görbeháza-Torda között egy sincs, ami ~300 km.

  • Zsiráf Zoli

    ez reklámposzt?!

    • Nem.

      • Zsiráf Zoli

        Akkor kár volt számtalanszor említeni pozitív környezetben a MOL-t, LIMO-t és a GreenGo-ra mint “egyéb carsharing szolgáltatóra” hivatkozni mert ebből igencsak ez jött le 🙂 amúgy jó a videó!

        • A greengot szandekosan nem emlitem es reklamozom, mert nem ertek egyet az uzleti modelljukkel.

          • iDavid

            Mi a különbség a két üzleti modell között? Mindkét szolgáltatónál van egy ingyenes és egy havidíjas csomag.

            • Az, hogy az egyik kizarolag ingyenes toltokon tolt, a masik meg sajat toltohalozatot epitett hozzajuk. Ha ugy tetszik, a Greengo a te penzeden tankol es erre epul az uzleti modelljuk. Szerintem ez nagyon nem etikus.

            • bounty

              Szerintem pont annyira etikus, mint amikor bárki más tölt ezeken ingyen, hisz nincs korlátozva a használatuk. Ha a kivitelezőnek nem tetszik, majd megoldja – ahogy úgy tűnik ez történik is. Az “ingyenes” töltőkkel a cél gondolom az elektromos autózás motiválása volt, a GreenGo-val, Blinkeevel stb. pont ez valósul meg, nem látok ezzel problémát. Ha meg már nem lesz szükség a promócióra, szépen fizetős lesz, ahogy a józan ész diktálja is.

            • A Blinkee és a Mol Limo is saját töltőkön tölt. Az ingyenes töltőknek az a céljuk, hogy a lakosság tudjon tölteni, nem pedig az, hogy cégek ezen gazdagodjanak meg.

  • W

    Hat Te meg milyen autoban ulsz 😀

  • Sánta Krisztián

    köszönjük a MOLnak is, hogy Békés Megye megint nem fejlődik….még egyszámjegyű út sincs, nem hogy autópálya, töltőállomás….

  • Gábor Garamvölgyi

    Bitangjól néznek ki ezek a napelem “fák”!

  • LeventeCS

    Tudom elég off autós videó/bejegyzés alatt, de érdekelne, hogy tervezed-e közvetíteni a 12-i keynote-t, esetleg az eddig megszokott formában? Vagy nincs erre kilátás.