Tanuljuk már meg mit kell csinálni balesetnél a dugóban

Reggel jöttem be az Árpád hídon melózni, és Pestről Budára a Váci úton az OMV kútnál állt a dugó vége. Mint később kiderült, a baleset az első felhajtónál volt, tehát igazából pár száz méterre, mégis több mint fél óra volt eljönni a baleset mellett.

Mert a magyar autósok bénák, és még parasztok is. A belső sávban volt a baleset, emiatt a középsőbe próbált mindenki besorolni, de persze egyszerre hárman négyen tolták be az autójuk orrát. Emiatt a középső sáv teljesen állt, és persze a külső is, mert onnan is mindenki a középsőbe próbált bejutni. A lenti képen is hasonló bénázás látható, de a hídon ennél is rosszabb volt a helyzet.

ruw8t

A KRESZ szabálya szerint annak van elsőbbsége, aki a nyitott sávban halad, tehát annak kell elengednie a másik sávban haladót aki előtt elzáródik a sáv. Persze ezt senki nem tartja be, sőt, pont fordítva értelmezik ezt a szabályt, de hagyjuk is, mert ilyen esetben egy nagyon egyszerű elvet, a cipzár módszert kellene alkalmazni. Egy autót beengedsz, tovább mész, majd a mögötted jövő is beenged egyet, és így tovább. Ha három sáv szűkül egyre, akkor is ugyanez a megoldás. Belső, középső, külső, és így tovább. Valahogy így:

IMG_0002

Ezzel a módszerrel, sokkal gyorsabban tudnak haladni a sávok, mintha az erősködős bevágós dudálós módszerrel haladnának az autósok. Ha egyet beengedsz, és határozottan megindulsz, akkor a mögötted jövő is könnyen be tud engedni egy autót, és sokkal dinamikusabban mozog majd a forgalom.

Legközelebb ha ilyen helyzetben vagy, gondolj erre a posztra. A fentieket lehet egyébként használni sok más esetben is, a németeknél elég jól bevált.