Frankfurti Autószalon privát jettel

25 komment

Amikor a taxiból kiszállva, mindenféle testüreg vizsgálat mentesen öt perc alatt feljutottunk a magángépre, majd tíz perc múlva már a levegőben voltunk, csak annyit mondtam a többieknek: végre úgy utazunk ahogyan azt megérdemeljük! Persze csak vicceltem, hiszen nem vagyok én olyan fontos ember, de azért baromi jó móka volt így utazni, és egyébként jó lenne ha kicsi plusz pénzért ez lenne a normális. Sajnos egy ilyen gép nem kicsi pénz, és valószínűleg arra sincs esély, hogy a közeljövőben elkerüljük a kínszenvedést a reptereken. Az biztos, hogy életem legjobb repülése ezen a Jeten volt, de ezt biztos segítette az üveg Jack Daniels is amit a pilóta hátra adott.

DSCN1789

Még pár hónapja egy kedves barátom felajánlotta, hogy mehetek vele egy magángépen Frankfurtba az autókiállításra, én meg hülye lettem volna nemet mondani. A teljesség igénye nélkül lőttem fotókat autókról, meg röviden megosztom, hogy milyen volt a kiállítás.

Két napra mentünk, második nap jártuk végig a kiállítást. 10 km séta pár óra alatt. Elképesztően, brutálisan rengeteg ember rajzott mindenfelé. Robi barátomnak köszönhetően, szerencsére volt meghívónk a minket érdeklő, komolyabb márkák standjaira, ezért nem kellett a tömegben sínylődni, hanem beengedtek a standokra közvetlenül az autók mellé. Miközben a Ferrari 488-at fotóztam, hallottam a hátam mögül a tömegből ahogy az egyik magyar azt mondja: “Rohadt gazdag parasztok bezzeg ott fogdoshatják is a ferkákat, mi meg itt rohadunk meg a tömegben!” Úgy látszik nem olvassa a blogomat, mert akkor megismert volna, és tudhatta volna, hogy bár paraszt szoktam lenni, gazdag sosem voltam. :) Apropó Ferrari: a galériában ott van a Hublot Ferraris óra. Ára: 100 millió forint…

Nem akarok sokat írni, mert nézegessétek meg inkább a képeket, de azért pár szót érdemes ejteni a kiállításról.

A legszebb autó a Ferrari 488 volt metálkékben!, és talán a fehér Aventador, ami ha jól emlékszem potom 480 000 euróba került. A Ford GT-t nagyon meg akartam nézni, de végül amikor megláttam élőben, elég nagy csalódás volt. Kicsit olyan mintha baltával faragták volna… Ára nincs, 2017-ig nem is fogják gyártani. Sajnos az új SUV Teslát nem hozták el, viszont volt Porsche prototype, ami megdobogtatta a szívem, meg persze a full elektromos Porsche is, de ez utóbbiból (is) csak évek múlva lesz széragyártású autó. A Honda NSX nagyon műanyagnak tűnt, de azért elég jó kis rizsrakéta lehet. Kipróbálnám.

DSCN1608

A legjobb show-t egyértelműen a BMW csinálta, annak ellenére, hogy szerintem az i8 és az i3 kivételével egyre unalmasabbak az autóik. De a show az tuti volt. Fogtak egy baromi nagy hangárt, és beleépítettek egy szintet, ami még hagyján, de a szintek közé építettek egy rendes autóutat, amin körbe körbe csapatták az autóikat, miközben a színpadon sorra mutatták be őket, brutál méretű kivetítőkkel. Az állunkat keresgéltük de tényleg. Sacc per kb több százmillió forintnak megfelelő eurót költöttek rá a bulira, de lehet volt az közel egy milliárd is. Mindenesetre le a kalappal, durva volt, ahogy lezúdultak az M4-es BMW-kkel a színpad mögé, aztán vissza fel az első emeletre.

DSCN1731

A legviccesebb stand a VW volt. Ők is hatalmas pavilont béreltek, a bejáratnál VW-s szatyrokat osztogattak, a kivetítőkön pedig mindenféle hangzatos szlogeneket nyomtak. “1000 km 10 literrel.” “A megfizethető teljesítmény.” Mondanom sem kell, hogy bárki aki belépett a VW pavilonjába, rajtuk röhögött, és nem egyszer hallottam a “Das Kamu” poént, ami a Das Auto szlogenből fabrikáltak miután kirobbant nemrég a botrány.

DSCN1784

Nem mondhatnám, hogy lefostam a bokámat. Szerintem az autógyártók megrekedtek egy fejlődési szinten, és ontják magukból az unalmasabbnál unalmasabb modelleket. Egyre szélesebb modellpalettákkal operálnak, ahelyett, hogy csak pár modell lenne, de azok baromi jól megtervezve és megcsinálva.

Ha valaki azt mondta volna, hogy figyelj választhatsz egy autót ingyen. Nem adhatod el, és a következő öt évben azzal kell járjál, akkor valószínűleg a BMW i8-at választottam volna. Az legalább nem unalmas autó pedig már két éve mutatták be. Persze látni próbálkozásokat minden gyártónál, de egyikben sem éreztem az erőt. Talán kivétel volt a Porsche, de abból is évek múlva lesz autó. Szívesen mondanám, hogy láttam a jövőt, de sajnos nem. Vagy ha igen, akkor a következő autóink is pont ugyan olyanok lesznek mint a mostaniak.

Klikk a galériára:

frankfurt

  • Kiss Zsolt

    Akarod mondani VW.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Mondanám, hogy direkt volt, de nem :)

  • Mihaly Koles

    Ha mar a vizio/jovokep hianyat hanytorgatod fel: mikor lesz az, h a handras.hu es a gyakran hasznalt aperture galeria exportjaid mobilbaratokka valnak? ;P

    • http://www.szabopal.com Szabó Pál

      igény az ‘vóna rá :D

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nem rajtam múlik, az Aperture nem tud ilyet. De egyébként galériát én sosem nézek iPhone-ról, mert egérmozi. Nézzétek desktopról a képeimet, és mindenkinek jobb lesz :)

      • Mihaly Koles

        ket ponton vitatkoznek az allitasoddal:

        - az aperture galeriaban a kepek felbontasa 1024×768, retinas kijelzon ez nem eppen tueles :( igy “desktop” nezetben nem vagyok elorebb sokkal, mint az egermozival (ami azert 4,7/5,5col, szal mar egesz elfogadhato mozi…)
        - a handras.hu nem mobilbarat, nehezkes olvasni es navigalni mobilon. Erre pici gyogyir a safari reader view, de a navigalasban nem segit. template update? :)

        • http://raceworld.hu CharlieBrown

          ezt kb olyan felesleges kerni (website theme frissites), mint anno a nagyon sikeres app update-eket. :D

          • Myxomatosis

            szegény handras app

  • Dj Redbull

    “széragyártású autó” az széria akart lenne ugye? :) Amúgy egyet értek veled, az i8 elég ütősre sikeredett, megállja a helyét egy ideig az biztos. :)

  • Dj Redbull

    Most látom, hogy a P900-at vitted magaddal. :) Hogy teljesített?

    • juice900

      Én is egyből ezt szúrtam ki…

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Hát látod a képeket :)

  • Myxomatosis

    Azért van pár érdekes darab.

  • dvs

    Elég kicsinek tűnik az a géptest, nekem még mindig szívesebben utazom az Airbus modelljein, azt is hajigálja jobbra egy komolyabb vihar, el tudom képzelni hogy akkor ezt hogyan, kb ott mondanám, hogy inkább lőjenek agyon.

    PS: i6S vadászat nem volt? :)

    • WiZARD

      Business jet-eknél feljebb van az utazómagasság (max 51ezer láb), mint a normál utasszállítóknál (max 42ezer láb), ezért akár simábban, a vihar felett is tudnak repülni (persze típusfüggő)…

      (Ennél a Beechjet 400a-nál 45ezer láb az utazómagasság)

      jah és minél magasabban repül egy gép, annál nagyobb a fogyasztása, így ha tudnak ezen is spórolnak a légitársaságok, az nekik nem baj, ha kicsit jobban ráz…

  • lessthanmore

    A BMW-nek két éve is ugyanott volt ugyanígy a csarnoka, sőt a legtöbb autógyártó két éve is ugyanoda volt kipakolva. (korábbról nem tudom mert most voltam másodjára)
    Nekem a Porsche koncepció volt a leg-leg-leg, az az autó hihetetlenül gyönyörű :)

  • SamRE80

    Az a VW akció mindent visz :D Rájuk fér…

  • Arnold Kerekes

    off: vittem earpodot garanciális cserére, azt mondták 1-2 nap, 8 napja füles nélkül vagyok, pedig van raktáron, állítólag külön szállítmányt várunk, mikorra várható ?:(
    köszi

    • http://www.istyle.hu/ TG

      ilyesmiben kommentben nem nagyon tudunk segíteni, de továbbítottam a szervizvezetőnek a problémád. holnap délelőtt megkeresnek téged a szervizből. ha ezen a néven és e-mail címen van munkalap. Azt fontos tudni még, hogy a szerviznek semmi köze a bolt készletéhez, de semmiképp nem kellene ennyi ideig tartania egy cserének.

      • Arnold Kerekes

        igen, ezen a néven és e-mail címen van.
        köszönöm a gyors választ

  • Richard Julien Hartl

    En a jet belsejere lennek kivancsi, arrol is kaphatunk kepeket? :)

  • csz329

    Szerintem nem rekedt meg az autóipar, ez értelmezhetetlen.
    Az autó közúton egy funkcionális valami. A-ból B-be. Kis egyszerűsítéssel ennyi.
    Ha lecsupaszítod a kamut akkor szinte semmi sem változott 100 év alatt. Elégetsz egy kis szénhidrogént és közben mozogsz.
    Az csak a marketingbullshit-el behülyített agyunk gondolja, hogy mindenáron évről-évre ki kell vagy lehet találni valami forradalmit.
    Ami változott, az mind mind csak zabhegyezés a lényeghez képest. Kamuvilág kamuhírei.

  • laca

    andris. nem akarlak lecseszni a sárgaföldig de az
    összes euro6-os motor meg bukna az éles teszten csak megsúgom ennyit a
    botrányról :)

  • Kis Adam

    A galeriaban lehetnenek kisebbek a navigacios gombok :) Igy meg epp meg lehet nyomni oket ha nagyon koncentralsz

  • Sandor

    Meg jo, hogy az Apple termekeit nem miattad szeretem.