BMW i8 – Vezettem

Azt mondják a pénz nem boldogít. Mondhatnám, hogy egyet is értek ezzel az állítással, de azért ha sok pénzem lenne és vásárolhatnék egy BMW i8-at, szerintem nagyon boldog ember lennék.

A BMW i8 egy műalkotás. Ha választanom kéne a Mona Lisa vagy egy i8 birtoklása közt, tuti az i8-at választanám. Sőt, két darab i8-at választanék. Az egyiket betenném a nappaliba, és csak gyönyörködnék benne. A másikat meg vezetném, és a vezetési élményt élvezném minden egyes nap, minden pillanatában. Esetleg egy harmadikat betolnék a hálószobába, és a karbon “anyaméhben” aludnék.

Amikor a BMW jópár éve bemutatta az i8 koncepcióautót, nem gondoltam, hogy valaha gyártásba kerül, azt meg főleg nem gondoltam volna, hogy majd vezethetem is egyszer. Persze nem volt egyszerű megszerezni. Az i8-at egyelőre csak azok vezethetik, akik potenciális vásárlók. Én sajnos félig sem vagyok potenciális vásárló, de sikerült megszereznem pár napra a BMW Magyarországtól, amiért örökre hálás leszek, mert olyan élményben volt részem, amit a világon igen kevesen tapasztalhatnak meg. Vezethettem 5 napig a jövő autóját. Most pedig klikk a lejátszás gombra!

Igyekeztem úgy vágni a videót, hogy visszaadja az élményt, de úgy érzem ez esélytelen. A videó nem tudja átadni azt az élményt amit vezetés közben érzünk egy mérnöki remekműben. Lehet beszélni a technikai adatokról, gyorsulásról, de egészen más érezni. El lehet mondani, hogy mennyire merev a karbon utascella, de egészen más érezni. Vagy amikor észrevettem, hogy egyszerűen semmi nem zörög-nyöszörög az autóban, mert annyira merev az egész, hogy egyszerűen nem tudnak egymáson elmozdulni az alkatrészek. A BMW Z4 egy gumiautó az i8-hoz képest. Amikor rájössz, hogy még bőven volt tartalék abban a kanyarban, amit egy átlagos autóval eleve fele annyival sem tudsz bevenni mint az i8-cal. Ilyen élményt csak 70-100 milliós Ferrarikkal éltem át. Eddig.

Nem mintha számítana egy sportautónál, de mégis érdemes kitérni egy kicsit a fogyasztásra. A BMW 2,1 literes átlagfogyasztást ad meg, ami elég hihetetlennek tűnik, de elvileg kihozható belőle. Teljesen feltöltve, egészen finoman haladva, el lehet érni ezt a fogyasztást, de azért ez nem egyszerű. Bár ha csak munkába járnék vele, simán meglenne a gyári adat. Utolsó nap, amikor már nem forgattunk, nem utaztattam ismerősöket, megnéztem, hogy ha nagyjából úgy autózok vele mint a Z4-emmel, akkor mennyi a fogyasztás, és egészen meglepődtem. A Z4 13-14 litert evett az utóbbi 8000 kilométeren, az i8 – hasonló vezetési stílus mellett – megelégedett 4.9 – 5,7 literrel. Azért ez nagyon nem mindegy. Persze ez még mindig nem olyan mint például az i3 szinte 0 fogyasztása, de hát egy brutális sportkocsiról beszélünk. És az i8-cal elmehetünk gond nélkül bármeddig, hiszen ott a kis benzinmotor.

i8_cover

Apropó benzinmotor. Sokan felnevettek, és azt hitték poénkodom velük, amikor elmondtam, hogy egy 1500-as három hengeres benzinmotor van az autóban, aztán ez a kínos nevetés mindig széles vigyorrá változott, amikor odaléptem a gázpedálra. Jó persze ott van elöl a 131 pacis villanymotor is, de pont ez benne a szép. A legügyesebb hibrid rendszer amivel valaha dolgom volt.

Ami még meglepő volt, hogy milyen nagy az i8. Parkoláskor tűnt fel a dolog, aztán amikor megnéztem az adatokat, kiderült, hogy fél centivel hosszabb mint például egy M4, és szélesebb is nála majdnem 4 centivel. Okozott is néhány izzadós pillanatot szük utcákban, cserébe nem egy szűk játékautó benyomását kelti. A hátsó ülések mondjuk inkább csomagtárolásra jók csak, viszont elől hihetetlen kényelmesen el lehet férni, és kívülről is nagyon szépek az autó arányai.

i8_belso

Lehet vitatkozni, hogy áááá kell a V8-as, V10-12-es motor, mert az az igazi, de én nem értek ezzel egyet. Én azt mondom, hogy jöjjenek az i8-hoz hasonló, szénszálas, könnyű hi-tech autók. Persze tök jó a nagy hörgő motor, csak aztán nagyon rossz érzés, hetente 20 000-ért tankolgatni bele… Gyanítom még nem mostanában lesz, hogy szuperkönnyű szénszálas autók tömegesen fussanak az utakon, hiszen a szénszálas váz gyártása egyelőre nem olcsó mulatság, de talán idővel egyre több ilyen felépítésű autóval találkozhatunk az utakon. Megnéznék mondjuk egy M4-et ugyanezzel a hajtással és szénszálas építéssel. Szerintem elég menő lenne egy 300 kilóval könnyebb, alacsonyabb súlypontú 4-es BMW. Addig is, amíg ez bekövetkezik, marad az i8, és bár nem vagyok irigy ember, most hogy vezettem az i8-at, mégis nagyon-nagyon irigylem azokat az embereket, akik megtehetik, hogy megvásárolják ezt az autót.

Vágás közben félreraktam pár snittet, de ezeket is feltöltöttem egy videóba. AlieN eszmefuttatását a csajozós autóról, mindenképp érdemes meghallgatni. 🙂