Mustang a Hungaroringen – videó

Ki kell használni a nyár végi napos hétvéget, meg hát a barátnőm mondta, hogy ő még sosem ment körbe a Hungaroringen, ezért sem hagytuk ki a Totalcar szervezésében a pályanapot és kigurultunk a 65-ös Mustanggal, hogy menjünk pár kört. Végül 20 kört mentünk… 🙂

Kicsit aggódtam, hogy vajon a 48 éves technika kibírja-e a versenypályát, de alaptalan volt a félelmem. Kibírta. Simán. Mondjuk eleve 50 old és young-timer volt a pályán egyszerre ezért sosem volt tiszta a pálya és sokszor le kellett lassítani, de nem is akartam kitaposni a belét az autónak. Ugyebár 1965-ben még dobfékekkel szerelték ezt az autót, ezzel a tudattal kellett féktávokat venni. Végül azt csináltam, hogy nem nagyon fékeztem, próbáltam lendületből autózni az ideális íveken. Ja igen! Kormányszervó sincs az autón… Ja meg a futómű is csak pár vasdarab, meg rugó…

Ennek ellenére hatalmas élmény volt. A lendületből autózás miatt egész szép kanyarsebességek voltak, és bár nagyon gagyi a futómű, szervó hiányában hihetetlen pontos visszajelzés érkezett a gumik és a pálya kapcsolatáról. Azt hittem, hogy majd megcsúszik az autó a kanyarokban, meg leesik majd az ívekről de nem. Amikor már nagyon határon volt a verda, azt éreztem a kormányon is. Egy-egy kanyarban kigyorsításkor, már éreztem, hogy nem lehet jobban nyomni neki, mert egész egyszerűen már nem nagyon birom erősebben tekerni a kormányt. (kenyérszervó) Gyakorlatilag egyszer sem kormányoztam túl az autót, egyszer sem hallottam kanyarban, hogy már sikítanak a gumik. Hihetetlen. (BMW-vel rendszeresen túlfordítom a kereket kanyarban, mivel csak egy laza kormánymozdulat az egész. Kerék keresztben, autó meg megy tovább egyenesen.) A motorerővel nem volt probléma, többnyire inkább sok volt mint kevés, ehhez a futóműhöz meg fékekhez képest mindenképp inkább soknak mondanám a 200 lóerőt. Egyszer kétszer megküldtem, hogy mit bír a célegyenesben, és hát felgyorsult ő 160-ra, csak aztán a féktávon szegény dobfékek majdnem a lelküket lehelték ki.

Sok hasonló vagy fiatalabb korú autó volt velünk együtt a pályán, mégis a Mustang volt az egyik leggyorsabb. Volt egy Chevy Nova 1972-es, 8400-as V8-as motoral, na ő lazán elment (egyenesben legalábbis), meg az újabb BMW-k is gyorsabbak voltak, de azért az látszik, hogy 1965-ben igencsak nagy király lehetett ez a kis Mustang a maga 1400 Kg-os súlyával, benne a 224 lovas V8-assal. Mint ahogyan nagy királyság volt a pályanap is, nézzétek csak meg Alienék arcát a videón.

Bocs a videók hangminőségéért (merthogy nincs nekik minősége), mindig elfelejtem, hogy a GoPróval szinte lehetetlen normális hangot rögzíteni, ráadásul még a Vimeo is rontott rajta mikor újratömörítette. Mindegy, képzeljétek hozzá a V8 öblös hangját. 🙂 Azért a pályázás hangulatát valamennyire visszaadja, de persze élőben sokkal jobb volt.

Ez itt egy vagdalt verzió több kamerából (Sikánnál a megpördülö Trabi, szupercuki.4-en ültek benne egyébként, és tolták neki keményen 🙂 )

1965 Ford Mustang – Hungaroring from Andras Horvath on Vimeo.

Ez pedig egy találomra választott kör a tetőkamerából, pár előzgetéssel, a végén látszik ahogy elnyúlik a célegyenesben az 500 lovas Chevy Nova.

1965 Ford Mustang – 1 lap from Andras Horvath on Vimeo.

Plusz még pár kép amit Alien barátnője lőtt. Köszi Csiga! 🙂

3K9C2232-1

3K9C2238

3K9C2388