Indul az országos töltőhálózat telepítése? Győzzük kivárni.

33 komment

Érdekes dolgok történnek. Miután megemlítettem az egyik videómban, hogy a 2015-ben Varga Mihály által ígért töltőkből nem lett semmi, megjelent egy kérdés az Országgyűlés oldalán ezzel kapcsolatban. Gondoltam magamban akkor, hogy micsoda véletlen, aztán mint később kiderült, tényleg az én videóm miatt kérdezték meg erről. Egy olvasóm írt Szabó Tímeának, és végül ő tette fel a kérdést hivatalos úton. Válasz még nincs. Frissítés: közben megérkezett a hivatalos válasz is. Itt lehet elolvasni. Az említett videó, ha valaki nem látta volna:

Ma Vácon avattak nagy csinnadrattával egy gyorstöltőt, ott ahova fagyizni mentem. Itt az erről készült videó:

A Váci töltőavatáson az államtitkár ismét ígérgetett fűt fát. Elmondta, hogy már 3000 elektromos autó van hazánkban, ami persze nem igaz, hiszen ebben a számban benne vannak a hibridek is. Azt is elmondta, hogy 2020-ra ez a szám elérheti a 23 000-et. Ha Ha Ha. Jó lesz az 8000-nek is. Plugin hibridekkel együtt…

Idézek egy kommentből mely a Youtube csatimra érkezett, ebben minden benne van:

A Nemzetgazdasági Minisztérium a Budapesti Műszaki Egyetem szakembereivel kifejlesztett egy szoftvert amivel meghatározzák és elemzik, hova és mennyi állomást érdemes telepíteni.
Létrehoztak egy állami céget, az e-Mobi Nonprofit Kft.-t, ez a cég fog foglalkozni a töltőtelepítésekkel országszerte.

300 villámtöltő lesz felépítve a turisztikai pontok illetve a TEN-T hálózat mentén, ezek építése, megrendelése, tervezése már folyamatban van.

Az egész projekt pályázat alapú, az ország önkormányzatai kérhetnek pályázat formában pénzt erre. A pályázatok határideje csak most zárult le, így érthető, hogy eddig építkezés sem volt. A pályázatok eredménye: 1700 db állomás az országban, ebből 400 villámtöltő 1300 gyorstöltő.

300 vagy 400 villámtöltő? Hiszem ha látom. Szoftvert készítenek, hogy hol legyenek a töltők? Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Nonprofit Kft? Legyen profit felőlem, csak történjen már valami, miközben a környező országok már megint totál leelőznek. Félreértés ne essék, nem azzal van bajom, hogy lett Vácon egy töltő. Ez nagyon örömteli, de az ígérgetéssel viszont már ki lehet tapétázni.

Valaki majd szóljon rám egy év múlva, hogy nézzük már meg mennyi valósult meg ezekből az ígért villámtöltőkből.

Eközben a Teslánál…

screen-shot-2017-09-11-at-12-20-44-pm

Esetleg ha kell a kormánynak segítség, szívesen segítek letelepíteni az t a 15-20! darab villámtöltőt az autópályák mellé, amik megoldanák az elektromos autósok legnagyobb problémáját. Ezt most halál komolyan mondom. Biztos vagyok benne, hogy az önkoriban dolgozóknak pontosan 0 fogalmuk van a témáról, pont nemrég hallottam, hogy az önkormányzatok nem is veszik igénybe töltőkre az állami támogatást. Egyrészt mert leszarják, másrészt 5 évig az önkormányzatnak kell vállalnia az üzemeltetést, amit nyilván nem annyira szeretnének.

Természetesen én örülnék a legjobban, ha most nem lenne igazam, és tényleg megindulna valami. Fun fact: 4 darab villámtöltővel, ma a Lidl rendelkezik a legnagyobb hazai villámtöltő hálózattal.

FIZETŐS TÖLTŐKET! FIZETŐS TÖLTŐKET! FIZETŐS TÖLTŐKET!

  • Stef

    A dolog szépszéghibája, hogy a váci Vörösház belső udvara, ahová a töltőt elhelyezték este 10 és reggel 6 közt zárva van… De ne legyünk telhetetlenek, valami legalább elindult! :)

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Zseniális :D

  • Hassan

    Ne legyen igazam, de az a nonprofit kft azért kellett, hogy legyen hova tenni még néhány milliárdot a cimbikhez.

    • Valentin

      Pontosan erről van szó!!! Undorító ez a kormány!

  • http://www.sites.google.com/site/borsimihaly IS200

    Értem én, hogy ha már megígértek valamit, akkor legyen is belőle valami… és az államnak nyilván szerepet kellene vállalnia a környezet/ország zöldebbé varázsolásában.. de a gyártók is részt vehetnének a töltők kiépítésében, mert néha az jut eszembe, hogy tintasugaras nyomtatókat gyártanak/adnak el, de a patronokat már nem árulják hozzá. Természetesen nem vagyok nagyon up-to-date a témában, a teslának tudom, hogy vannak saját supercharger állomásai, de a többinek?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Miért, Ford benzinkút mennyi van? :P Nissan egyébként építget töltőket, csak azokat én le szoktam venni a térképről, mert megzavarná a népeket.

      • Gipsz Jakab

        Akinek ChaDeMo-s autója van, pont örül neki.

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          Persze persze, csak lapvetően én azokat a töltőket szeretem, amin van CCS meg Chademo is.

      • http://www.sites.google.com/site/borsimihaly IS200

        Ok ez igaz, de mivel van 10 féle töltő, azt gondolnám, mindenki a sajátjához… Igazából nem is kellene ezt annyira túlbonyolítani, a benzinkutaknak kéne fokozatosan átállni és fizetős charging stationökké alakulni, csak ez nekik nem biztos, hogy megéri.

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          Európában igazából három van meg a sima 220V-s. Type 2, Chademo, CCS. Ezek mind rajta vannak a villámtöltőkön. Van még a Tesla, de az megy Chademo átalakítóval is.

  • LVS

    jönnek a fizetős töltők

    van már pár ilyen határozat. ebben pl 20db töltőállomás kapott engedélyt ami pénzért adja majd az áramot.

    http://www.mekh.hu/download/4/86/40000/3627_2017.pdf

  • Zsiráf Zoli

    MOL – Paks – hagyományos autók mo-i gyártása – adók. Önkormányzati szinten: kieső parkolóhelyek díjbevétele – üzemeltetés – áramszámla – pályázat bonyolultsága… ezek mint az elektromos autók elterjedése/töltőpontok létesítése ellen mennek. Szavakban meg az EU-s források miatt elindult valami, de inkább a látszatnak minthogy valóban támogassák az elektromos autóra váltást…

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Igen kb. Csak majd 20 év múlva az lesz, hogy mi itt használjuk Európa levetett autóit, a szomszéd országokban meg már ott lesz a villanyautós kánaán… Mint a rendszerváltáskor. Mi még fuldokoltunk a kétüteműektől, egy öreg Opel Kadettől is lefostuk a bokánkat ha megláttunk egyet a sok Trabi meg Lada közt.

      • schvik

        Egy másik lehetséges forgatókönyv:
        -az e-mobi non profit kft kihozza, hogy az evopro töltők a legjobbak, és berendelnek belőle 1700-at
        -teleszórják velük az országot
        -a rendelkezésre állás a béka segge alatt lesz
        (ne legyen igazam…)

  • PT

    Elkezdesz egy fasza videó sorozatot. Az egyik részben elmész Vácra fagyizni. Megemlíted, hogy ebben is le vagyunk maradva. Egy hónappal később megjelenik egy gyorstöltő Vácon.

    Következtetés/megoldás: szerintem járd be az egész országot, hátha a nyomvonaladat teleszórják töltőkkel.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      :DDD

  • Kara_kan

    Az önkormányzatok érthető módon nem akarják a nyakukba venni a töltőket.
    Sokkal jobb lenne a bevásárló központokat és a garázsokat üzemeltető cégeket serkenteni.
    Nem ingyenes töltők kellenek, hanem fizetősek.
    Elmész a bevásárlóközpontba bevásárolni vagy mozizni stb. és addig a parkolóban töltöd az autót. Ugyanez a garázsban.
    Emellett, elsősorban az üzemanyagtöltő állomásokon kell áramtöltőket telepíteni – milyen meglepő!. Ott van kiépített infrastruktúra, kamerás biztonsági szolgálat, és véletlenül épp ott vannak, ahol az e-kocsik is járnak.

  • haban

    “Elmondta, hogy már 3000 elektromos autó van hazánkban, ami persze nem igaz, hiszen ebben a számban benne vannak a hibridek is.”

    Ugye itt a zold rendszamos plug-in hybridekrol van szo? Mert a regi vagasu hybridekbol ennel lenyegesen tobb fut Magyarorszgon.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Igen, csak a zöld rendszámosokról.

    • Valentin

      Igen, de jobb lenne, ha mindenki áttérne a plug-in kifejezésről a tölthető hibrid kifejezésre, ami mindenki számára érthetővé és egyszerűvé teszi a kérdést. Ti. látom, tapasztalom, hogy nem értik az emberek, mi az a plug-in hybrid, ráadásul a magyar megfelelője ez esetben rövid és könnyen értelmezhető is:
      TÖLTHETŐ HIBRID

      • haban

        Amiota Hybriddel jarok rengeteg embernek elmagyaraztam, hogy mikent mukodik a hybrid, es miben mas a plug-in hybrid. A tobbsegnek szinte semmi infoja nem volt arrol, hogy ezeknek a technikaknak mi az elonye/hatranya. Az Andras fele villanyauto felvilagositos vlogot hybridre/plug-in hybridre is meg lehetne csinalni, hasznos lenne. Sott erdemes lenne osszemerni egyszer egy valos tesztel egy hasonlo kategorias benzines/diesel/hybrid/plug-in hybrid/elektromos auto fogyasztasat, es az ebbol adodo karosanyag kibocsatasokat. 5 auto menne fagyizni ;) es a vegen johetne a nagy matek :) Talan ez egy hatasos modszer lenne, hogy mindenki a tisztabb technikak fele terelodjon.

  • rencidavid

    @Handras:disqus Itt a válasz, elég vicces. Röviden: Számolják, hogy hol ideális töltőpontokat létesíteni. Illetve pályázati úton nyert pár önkormányzat (összesen 75db-ot), ezeket majd kihelyezik. Pozitív, hogy nem tiltakoznak a számonkérés miatt. http://www.parlament.hu/irom40/17152/17152-0001.pdf

  • Szabolcs Csermák

    Egész kedvet kaptam hozzá, hogy vegyek 2,5milla körül egy Peugeot iOn-t szaladgálósnak. Ha részletre veszem, akkor is olcsóbb, mint a benzin…

    Gari már nincs, így felhívtam a Peugeot Magyarországot, hogy mégis mennyibe kerülne egy akkupakk csere, ha úgy alakul…

    Válasz: csak egyben lehet cserélni, 7 millió + munkadíj.

    Köszi, asszem inkább akkor Leaf lesz, ott 2 millából kijön…

    A BMW-be mennyi lehet vajon? Utánakérdezel?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath
      • Szabolcs Csermák

        Köszi! Vajon a franciák miért ennyire khmmm… drágák…

    • Valentin

      Peugeot Ion-t vagy (Citroen C zero)-t már vehetsz 2,9 milláért jól használható akksival (tehát nem kell kicseréltetned, olyan 85%-os állapotbú akksival ) 100 km-es hatótávval. Múltkor pont egy ilyet vezettem, 105 km-t mentünk vele a családommal (4-en) egy feltöltéssel vidékre, és szépen elértük a célállomást gond nélkül. Nagyon nagy és pozitív élmény volt!

      • Szabolcs Csermák

        Én ezt értem, de legalább 5 éves időtartamban gondolkozom. Ha addigra megmakkan az akkupakk, akkor
        1) eladhatatlan lesz a járgány
        2) 7milláért nem fogok bele új akkut venni.

        Akkor inkább rászánom még 1milliót, és veszek egy Leaf-et, ahol ha kell, akkor 2m-ből a teljes akkupakk cserélhető.

        • Valentin

          2 millióból cserélhető a Leaf-nél az akkupakk egy teljesen újra?
          Az elég jó, bár mondjuk egy bruttó 24 kWh-s akkunál ez a reális ár, és nem a Peugeot-é, amit írtál Ez utóbbi esetében meg kamu az ár, meg a fickó egész kijelentése légből kapott, mert nincs is tapasztalatuk és konkrét esetük ez ügyben, hiszen senki nem cseréltet egy 3 millió Ft-ot érő autónál 7 millióért akksit, főleg nem úgy, hogy csak bruttó 16 kWh-s az akksi.
          Szóval akksi csere tekintetében akkor jó pozícióban van a Leaf, minden másban elég gyengén szerepel (gyakorlati töltés/töltés sebessége – nevetségesen kis teljesítményű inverter, fűtés, akksi hűtés, külalak).
          Akkor már inkább egy Renault Zoé.

          • Szabolcs Csermák

            A vicc az, hogy elismerte a faszi, hogy ha újonnan veszel egy iOn-t a kedvezményekkel olcsóbb, mint az akkupakk.

            https://villanyautosok.hu/2017/05/02/hasznalt-nissan-leaf-vasarlasi-utmutato/

            Itt írják a 2,2 milliós akkucserét.

            A Peugeot kért egy napot, hogy utánajárjon, másnap hívtak vissza. Alátámasztja az is, hogy a “KiWi EV” youtube csatorna gazdája a szlovák Peugeot-tól átszámítva 5.5 millás ajánlatot kapott. (http://kiwiev.com/taking-the-electric-car-skiing/)

            Ezen túl:
            - a külalak nem igazán érdekel
            - ha éjjel töltöm a garázsban, a töltési idő hossza sem érdekel

            Mindenesetre most türelmes leszek, a következő 1-2 évben szerintem baromi sok elektromos modell fog megjelenni, és talán az árak is lejjebb mennek.

            • Valentin

              Az jó, hogy alapos vagy, így is kell!
              Egy valamit viszont hasznos, és érdemes elgondolkodnod rajta:
              ha lesz elektromos autód, imádni fogod, s mivel imádod, mindenhová ill. egyre több helyre, egyre messzebbre ezzel szeretnél majd menni, vagyis nem csak otthon fogod tölteni eredeti (mostani) terveidhez képest.
              Innentől kezdve, meg nagyon nem mindegy, hogy milyen gyorsan tudod tölteni.