Bréking! Itt van az új BMW i3s!

27 komment

Egy ideje már lehetett hallani az új i3-ról, most meg is érkeztek az első képek és adatok. 2013 óta ez az első ráncfelvarrás amikor a külső is változik, az aksi ugyebár tavaly lett 50 százalékkal nagyobb. Idén nem változott a hatótáv, viszont lett egy sportosabb i3, az i3s. 170-ról 184-re nőtt a lóerők száma, a nyomaték pedig 250-ről 270 NM-re. Az i3s-t kicsit le is ültették, ami véleményem szerint kellett is, szélesebb gumikat is kapott, illetve kicsit szélesebb nyomtávot is. Pici változásoknak tűnnek, de vezetési élményben rengeteget fog ez számítani. Nem mintha most nem lenne egy igazi kis vadmacska az i3, de azért tempósabb kanyarokban könnyen ki lehetett billenteni a komfortzónájából. Az ültetés, a szélesebb nyomtáv és a 195-ös gumik, sokat segítenek majd a vezetési élményen.

Az i3s 6.8 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, az alapmodell továbbra is 7.2 alatt éri el ezt a sebességet.

Külsőre elég sok minden változott, a vesék vékonyabbak lettek, az első lökhárító pedig sokkal agresszívebb, köszönhetően az új formáknak. Hátul csak kisebb változások történtek. Nekem bejönnek a lendületesebb formák, és sokat faragtak a sokak által kicsit bumburnyáknak nevezett “arcon”. Ja és ez a fekete-piros színösszeállítás igencsak Instant Get!

Az utastér is kapott új színeket, új Navit, Apple CarPlay-t (végremár!!!), csempés menüt, illetve fejlettebb asszisztenseket is ha minden igaz, bevallom ezeket csak átfutottam.

Ezek a legfontosabbak, nézzétek meg inkább a képeket, árakról még nincs indformáció.

Természetesen, amint lesz itthon i3s, jól letesztelem. Addig is nézzétek az eddigi BMW i3 videókat, és szoktassátok magatokat a gondolathoz, hogy pár tíz éven belül csak elektromos autók közlekednek majd az utakon.

  • http://www.mobilkisokos.hu Erdélyi Marci

    Kezded a kedvemet meghozni az i3-hoz:D

  • Péter Kővári

    Ez egyben a régi leértékelését is maga után vonza? vagy ez egy magasabb árkategóriában kezd alapból?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Az s tuti drágább lesz.

  • balage

    Csak az a hátsó ajtó ne lenne annyira csúf egyedi.

  • Lenny

    Nagyobb kerék nem hiszem, hogy jó hatással van a hatótávra. Nagyobb súly és surlódás. A plusz teljesítmény dettó, persze ha nem tolod neki akkor mindegy. Ettől függetlenül jól állnak a nagyobb kerekek rajta.

    • Gábor Sánta

      Szerintem kellett neki a szélesebb kerék, illetve hasmagasság csökkentés, nyomtáv növelés, mert a nagy sebesség nem tett neki jót. Biztos valamennyit számít majd, de több előnye lesz mint hátránya.. Az i3 amúgyis rohadt takarékos, baromi jó konstrukció.. pille könnyű karbon utascella, jó légellenállási együttható.. Ha még ezek után növelik az akkupakkot is, egy szavunk nem lehet rá.

      • Lenny

        Hiszek neked. :)

  • dik

    Szerintem a régi harmonikusabb forma, sokkal inkább konzinsztens a dizájn. Az “s” hátulról kifejezetten csúf, maradj a “réginél”! :)

  • Attila Bárdi

    Na ez mar tenyleg jol nez ki:)

  • Dani Kollár

    Az utolsó elötti képen az a metál sötétkék összeállítása is nagyon komoly..!

  • BMWfan

    Eléggé odabaszós lett :D

  • Gábor Sánta

    Handrás! Az akku frissítése mikorra várható? Jövőre? Állítólag lesz valami 40 pár kWh körüli akkupakkos valamikor. Kiváncsi vagyok, hogy a simába is beleteszik-e, vagy csak az s-be. Amúgy múltkor ismerősömék elhoztak egy hétre egy i3-mat próbára és kipróbáltam.. mit ne mondjak.. nagyon patkány módon be lehet vele alázni a komolyabb autókat is.. Átérzem az iránta érzett szerelmedet.

  • Bence

    Hogy-hogy nem M jelzést kapott?
    BMW MI3
    BMW I3M
    Már meg is válaszoltam, elég hülyén hangzanak.

  • haban

    OFF: jo a BMW promo :) Tirolban a Timmelsjoch hagon forgattak http://www.timmelsjoch.com/en/ ha valaki arra jar a termeszeten kivul nezze meg a motor muzeumot, sok szep regi csodat lathat https://www.crosspoint.tirol

    ON: Andras, nagyon jok a videok, de nekem egyre “gyanudsabb” vagy :) vagy iBMW kereskedesben torod a fejedet, vagy a Coppenhagai mintara hamarosan i3 Sharing Car szolgaltatast inditasz Budapesten ;)
    Csak igy tovabb, varom a folytatast!

  • rencidavid
    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Inkább pontatlan, mint érdekes.

    • Karnage

      Szerintem nincs olyan iparág/terület ahol anyagilag megérni “early adopter”-nek lenni. Mindegy, hogy autókról, TV-ről, ruházatról v. bármi másról beszélünk. Aki kifejezetten hajszolja a legújabb technológiákat/divatot/trendeket az sosem anyagi megfontolásból teszi. Ez sokkal inkább érzelmi döntés. :)

  • http://www.sites.google.com/site/borsimihaly IS200

    Talán egy fontosabb info kimaradt:

    “… viszont az új töltőkábel révén állítólag három órára sikerült csökkenteni a töltési időt”

    (http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/08/29/ez_itt_mar_az_uj_bmw_i3)

    Hányról is sikerült 3-ra csökkenteni amúgy?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Ez csak az otthoni, lényegtelen. Max USA-ban számít. Eleve csak akkor 3 óra, ha van három fázisod meg sok ampered otthon, viszont otthon tökmindegy, mert úgyis éjszaka töltöd.

  • The Norwegian

    Az hogy jövőre növelik az akksit, honnan jött?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Rumour oldalak itt is vannak, és olyan írta, aki legutóbb is tudta. :)

      • The Norwegian

        Oh. Nagyon helyes. :)

  • mattrica

    Akárhonnan is nézem borzalmasan néz ki, az új és a régi is. Nagyon próbálom látni benne a szépet, de nem megy. :( Tudom, ízlésről nem vitatkozunk, de akkor is. Kis gnóm ez, hiába fényezzük.

  • @Szala22

    Kedves Handrás! Nagyon faszák a videók, nekem nagyon átjönnek! Kérdésem az lenne, holy milyen mikrofont használsz a videód elkészítéséhez? :)
    Üdv!

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      sennheiser clip mic

      • @Szala22

        Köszönöm :)

  • Madoff

    kar, hogy a feneke meg igy is kegyetlen ronda lett/maradt