Villanyautó a porcelánboltban

47 komment

Itt a hatodik rész. Most először merészkedtem el ilyen messzire villanyos autóval, 300 kilométert autóztam és csodálatos dolgokat láttam Herenden, például egy Apple gyűjteményt is találtam.

A videóban elhangzott Tesla aksi statisztika: Tesla battery degradation

  • Krisztián Kovács

    Csak egy apro megjegyzes: nem autopalyan mesz akkor miert benzinkuton kajalsz? Pont azutan hogy mondod milyen szep a taj az emberek nem talalkoznak egymassal… Valami normal helyen is meg lehet allni, nem utolsosorban olcsobb is :).

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Étteremben kajáltunk, a benzinkúton csak pár müzliszeletet meg innivalót vettünk.

    • Márton Szigeti

      Csak szerintem van brutálisan tákolt kinézete annak az autónak? Szvsz borzasztó..

  • Krisztián Kovács

    Korrekt video! Gratula, es a vege jo zarasnak :). Akkor a mostani futasteljesitmenyek azt mutatjak hogy nem hogy 2-3 ev mulva de akar 6-8 eves korban sem kell akksit cserelni.. Foleg ha az elektromossag miatt nem tesz az autoba eves szinten 50e km-eket, ez biztato.

  • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

    Lehet cellánként, de szerintem tök egyszerre fognak meghalni.

  • Bence

    Esőben egyébként lehet tölteni szabadtéren?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Persze, esőt kibírják a töltők is és az autók is.

      • Bence

        És tűző napon csak az a töltő nem megy vagy a többivel is előfordul?

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          Ezzel a típussal kapcsolatban írták csak. De a plugshare szerint ezzel sincs sokszor gond.

          • Bence

            Jók amúgy a videók :)
            Shot on iPhone?

            • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

              Igen :)

          • Ben

            De ez amúgy általános probléma a hasonló típusú töltőknél? Mert én személy szerint kétlem hogy ez normális lenne, elvégre ezeknek 0-24 megbízhatónak kéne lenniük… csak gondolom egy tetőt vagy valamit felé hogy árnyékot adjon b.sztak felhúzni, vagy a tenderen annak az árát már ellopták.

        • Krisztián Kovács

          Biztos tulmelegszik.

  • Krisztián Kovács

    Mac muzeumot kellene ott nyitni. :) Aktualis dolgokkal feltuningolni es nem lenne sokkal rosszabb mint a Pragai :).

  • David G

    Mindig jó ezeket a videókat nézni! Én, mint villanyautó párti, és az élményautózás szerelmese csak elektromosat vennék ilyen célra, hisz jobban bírják szervíz nélkül a kilométereket, mint a normál társaik. Persze, egy jó hosszú idő után kell bele egy új akksi, de az is minimum 10 év, mire szükség lesz rá. Amúgy az i3-nál is úgy van, mint a Tesláknál, hogy hiába van D-ben a fokozat, csak akkor indul el az autó, ha a gázpedált nyomjuk?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Igen

  • szebe

    Ha másért nem, már azért megérné pár autósnak megnéznie ezt a részt, hogy lássák, nem csak az M7 létezik a Balaton felé. Ezért is dugul be mindig. Északra lehet menni az 1-es, 8-ason.

    “Nem tudom merre kell menni” Jobbra :)

  • The Norwegian

    Ezzel a szűrővel egész szép kékben is. :)
    Új barátnő in the house? :)

  • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

    Opciós az AC és a DC is, de mindenkivel belerakatják, mert anélkül szívás lenne.

  • geegggeeee

    Csinálhatnál egy részt magáról az i3-ról is, nem úgy, ahogy megannyi fennt van a neten, ahogy a keteskedők el akarják adni. Hanem olyan HAndrásosan: ez így néz ki, ez így nyílik ezt ezért szeretem, az azért nem jó, stb.,stb ….lenne rá igény!

  • Valentin

    A Herendi Múzeumot már korábban meglátogattam, és én is meg tudom erősíteni,
    hogy valószínűleg mindenkinek leesik az álla, mikor nézi, hogy hogyan készítik ezeket a míves porcelánokat, annyira érdekes folyamatában látni!
    Handrás, elektromos autó kellett hozzá, hogy felfedezd vidék szépségét és a vidéki utakat? :-)
    Na jó, nem bosszantalak, tetszett ez a videó is!

    • Lenny

      Én is pont ezt akartam írni, hogy ez kellett hozzá? :) HAndras, menj le Pécsre a 6-oson, az is jó túra, Szekszárdtól az igazi. Pécsváradi MOL-nál balra, na az a vadregényes, mini falukon át, full alsórendű úton. Aztán Szederkénynél mehetsz Pécs felé. Ez egy kis kerülő, de megéri. Ha már ott vagy a környéken érdemes a Mecsekben is kocsikázni, komoly szerpentines útvonalak vannak az erdőn át, pl. Abaliget felé, simán filmbe illőek.

  • vtec

    Nekem is, mióta Prius van, állandóan vezetni akarok, ezt teszi az automata, meg a nagyon gazdaságos üzemelés. Élmény volt a Káli medencében is poroszkálni, pedig a P2 sem egy sportkocsi

  • vtec

    Off: ios-ről hova tűnt a disqus alkalmazás?

  • Gábor Sári

    Tetszett ez a videód is, mint minden eddigi.

    Felvetődött bennem viszont az, hogy akár ingyenes, akár fizetős az “elektromos benzinkút”, valahogyan azt az áramot elő kell állítani… AZ mennyire környezetbarát?

    Nem dobjuk ki így a gyereket is a mosdóvízzel együtt?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nálunk mondjuk semennyire (9 százalék asszem), de a reméljük, hogy a világ többi része a megújuló energia fele megy, lásd Norvégia, Németország pl.

      • Gábor Sári

        Azt remélem érzed Te is, hogy nem a felvetett kérdésre válaszoltál.

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          Dehogynem. Most nyilván nem környezetbarát az elektromos áram előállítása, ha megújuló lesz, akkor meg igen. Egyébként ha szénnel csinálsz áramot még az is jobb, mint a dízel vagy a benzin.

    • balage

      Egy erőműben, nagyipari keretek között sokkal optimálisabban (és ellenőrzöttebbe) lehet csinálni a fisszilisből is villamos energiát, szállítani, majd felhasználni, mintha mindenki helyileg égeti el, gyakorlatilag ellenőrizetlen módon (éppen fél órája készül meghalni előttem, sűrű fekete füstben, egy dízel kettesgolf)

  • Zsolt Németh

    Nem mondom, rendesen meghozta a kedvem a villanyautó vásárláshoz ez a sorozat. De sajnos addig még kell aludni párat :S
    Pont előző pénteken voltunk egy kis kiránduláson, Fehérvárról mentünk a Palatinus strandra, este meg a Budapest parkba. A benzin + parkolás díjak hiánya miatt szerintem jobban megérte volna egy elektromos autót használni, tekintettel arra, hogy az egész trip volt 150 km.

  • vargatom

    A Fisker Karma valójában egy hibrid, kétliteres benzinmotorral, 20kWh akkuval, és nem is igazán gyors, de legalább nagyon nagy és nehéz. Ez számomra is csak most derült ki, amikor a videót megnézve rákerestem pontosabb adatokra – én is azt hittem, hogy ez full elektromos autó…

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Jap, a videó alatt korrigálva is van :)

  • BBalint

    András!
    Az publikus, hogy hol vetted az autód? Látom elég jól felszerelt példányt találtál. :)

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      BMW Magyarország demóautója volt. Ha kell kontakt, keress meg facebookon.

  • balage

    A Fiskers Karma annyira ritka, hogy Pécsen kettő is van belőle… :D

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Tudtommal 3 vagy 4 darab van belőle az egész országban. :)

      • balage

        Oké, tudom :)

  • András Homár

    E heti önként vállalt poszt :)

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Mit szeretnél közölni?

  • Frisco egyre keményebb

    @Handras:disqus: ha van kívánság műsor, akkor én szívesen hallanám egy következő postban a véleményedet + tapasztalatodat arról a témáról, ami mindenhol “tabu”: autópálya tempós (110-130km/h) használat.
    A szkeptikusok oldaláról azt hallani hogy a 3-400kmes hatótáv 150-re csökken ilyen tempó mellet. Az elektromos autóban hívő emberek meg mintha direkt kerülnék ezt a témát.

    Ha egyszer belefér majd én szívesen látnék egy olyan összehasonlító tesztet, hogy fullra feltöltött kocsival elindulsz egyszer ideális körülmények között (nyáron vagy kora ősszel) a 7-esen Székesfehérvárra, 80-90el csorogva, majd megnézed mennyi töltöttség marad. Majd egy másik napon ugyan ezt megteszed, csak úgy hogy 130as tempomattal az autópályán mész, ugyan arra a végcélra, és érdekes lenne látni mennyi töltöttség marad ez után.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Lesz ilyen is persze. Egyébként: város 10-11 Kwh, autóút 12-14, 130 autópálya 19 Kwh. Ebből ki lehet számolni. :)

      • Frisco egyre keményebb

        Ebből kiindulva kevesebbet fogyasztana autópályán.
        Csináltam egy gyors összehasonlítást, Bp Déli Pályaudvartól Székesfehérvár Vasútállomásig (vicc kedvéért).
        M7-est használva Google Maps szerint 63.2 km és 43 perc. 19kwh-s fogyasztással 43 perc = 13,6 kw
        7-est használva 68.3km / 1 óra 16 perc. 14kwh-val ez 17.3-as fogyasztás.
        persze ez így nem pontos, mert mindkét út elején / végén van város, illetve a 7-esen sok falun mész keresztül ahol lassabban mész és kevesebbet fogyasztasz (de ki is kell után gyorsítani).
        Ezeket figyelembe véve szinte kb ugyan annyit fogyaszthat?

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          A visszatöltés nagyon sokat hoz ha autóúton mész.

  • Lenny

    Jó a zene. :)

  • Richárd Szabó

    A Mac-es gépeket bárki megtekintheti Herenden?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nem sajna, de az a cél, hogy ki legyenek állítva egyszer.