700 km a BMW i3-mal

46 komment

Ahogy ígértem a múlt héten, itt a következő epizód az elektromos autózásról. Ha lemaradtál az első részről akkor itt pótolhatod.

Ebben a részben beszámolok az elmúlt egy hét tapasztalatairól, jókról és nem annyira jókról egyaránt. Íme:

  • Morgo Morgo

    Biztos nem ez volt az első racionális döntésed. :-) Örülök hogy csinálod a videokat !

  • Morgo Morgo

    A tervezés a legnagyobb nehézség a mindennapokban..

  • Morgo Morgo

    Ez fontos: mosolyt csal az arcodra! És csak ez? :-)

  • Kotnyek Laci

    Andras johetnek a tovabbi videok errol a remek kis autorol ;)

  • Hornyik Erika

    Nagyon hasznos videó ez is, meg az előző is és várom a következőt. Meg nagyon érdekel majd a Tesla Model 3-ról készített videód is. Mi is épp autó csere előtt vagyunk és ezen a két autón tanakodunk, hogy megvárjuk a Tesla Model 3-at vagy bele ugorjunk a BMW i3-ba. Szóval pont jókor találtam meg az oldaladat, nagyon köszönjük a sok jó infót. És persze gratula a kis gyönyörűséghez, tényleg jó döntés volt! Nekünk is nagyon bejön az autó :) Vigyázzatok egymásra!!! :)

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Köszi! :) Model 3 még két év míg elérhető lesz, az még rengeteg idő sztem. Mire Model 3 lesz használtan, jó áron, addig lesz még jópár alternatíva.

    • Valentin

      Erika, ha úgy jön ki a lépésetek, hogy képtelenek vagytok várni, akkor az i3 helyett miért nem Zoé???
      Nagyon szép (Európa No1 díj), formás autó, hatótávban (dinamikusan vezetve is hozza a 300 km-t) és technológiai megoldásokban (leggyorsabb töltés, hőszivattyú fűtés alapáron, ami nem zabálja le az akksit) ver minden mást autót, 5 személyes, és 9 millió Ft újonnan állami támogatassal.
      A magyarok miért csak az i3-at és a Nissan Leaf-et ismerik, mikor van ezeknél kiegyensúlyozottabban jobb és nagyon szerethető autó?
      Ez a 2017-es Zoé.

      • Hornyik Erika

        Egyszerű a magyarázat! Szerelem! :) A BMW i3 volt nálunk tesztvezetésen és tényleg szerelem lett az első látásra. Ami minket megfogott nagyon a hatótáv és egyéb kényelmi funkciókon kívűl, az a design, az autó súlya és a felhasznált anyagok. Eddig nem találtuk meg a vetélytársát, ami ezt felül tudná múlni. A Tesla Model 3 meg egyszerűen gyönyörű. Időnk van, talán megvárjuk az új Teslát, de addig is gyűjtjük az információt. Nagyon köszönöm az ajánlást az új Zoéról, természetesen meg fogjuk nézni, mert érdekel minden. Amikor döntünk, akkor minden tényezőt, minden funkciót megvizsgálunk, osztunk-szorzunk és meglátjuk, melyik lesz a befutó.

        • Valentin

          :-))) Tetszett a válaszod!
          Hát, Szerelemmel nem tudok és nem is akarok szembeszállni! ;-)
          Így tehát i3, de azért látom, okosan gondolkoztok, így igen, valóban érdemes megnézni és megérteni mást is, hogy miért olyan szép és jó a Zoé.
          (pl. 1/3-dal nagyobb a hatótávja, mint az új! BMW i3-é, 44 kWh kontra 33 kWh akksi, …., inkább nem mondom tovább, mert egy szerelmet nem teszünk tönkre :-D ).

  • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

    Itt ahol lakom egy csomó helyen nincs zebra meg lámpa, csak sétálnák át az utcákon. De léptek már elém benzinkúton is, meg amikor gurultam ki a garázsból.

    • Ákos

      Benzinkúton? :D

      • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

        Igen, ott szoktam kocsit mosni :)

  • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

    Star Wars Podracer hang kéne :)

  • doge

    B oszlop hiánya nem zavaró? Ki kell nyitni az első ajtót ahhoz, hogy hátulra beszálhasson valaki, ez szerintem csúnya hiba, de másba nem tudnék belekötni, örülök, hogy van ez a tárgy és hogy veszik is.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Rolls Royce-nak is így nyílik :)

  • Valentin

    *5 video Handrás!
    Tök jó látni, más embereken, most jelen esetben rajtad Handrás- , hogy ugyanazokon a nagyon + élményeken mennek keresztül, s félelmetesen hasonlóan -pl. ahogy nincs kedved nyomni, inkább a nyugodt és okos (E hatékonyság) vezetést élvezed- , mint amiken én is keresztül mentem. Mondjuk nekem ez jóval előbb volt meg fejben (2010), mint ahogy egyáltalán megtapasztalhattam.
    Csak azt sajnálom egy picit Handrás, hogy anno próbáltalak az e-autózás felé terelni, mikor a BMW Z4-esedet eladtad, de szomorúan konstatáltam, hogy egy benzinfaló Jaguárt vettél.
    2-3 éve még nem voltál fejben megérve az e-autózáshoz.
    AZT KÍVÁNOM MINDENKINEK, HOGY MINDENKI ÉLETÉBEN HAMAR JÖJJÖN EL AZ A PILLANAT, MIKOR MEGÉRTI VAGY MEGTAPASZTALJA, MIÉRT JOBB FÉNYÉVEKKEL (ÖSSZE NEM LEHET HASONLÍTANI, ANNYIVAL MÁS, ANNYIVAL JOBB) AZ ELEKTOMOS AUTÓ VILÁGA, MINT A HAGYOMÁNYOSÉ.
    Erre most nem kérek hülye válaszokat, csak éljétek át, tapasztaljátok meg, vagy akár csak játszatok a gondolattal!

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      1 éve még nem volt 250 km hatótávval i3… :)

      • Valentin

        :-)

      • The Norwegian

        Neeee. Az tudott 150-180 km-t. Mire nem lett volna elég, az alapján amiket a videoban mondtál? :) 4 nap helyett 3 nap után tölthetted volna. Ennyi.
        Sokkal kézenfekvőbb válasz, hogy akkor még nem álltál készen. :)

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          noo. A régi 110-130 jó időben, az nekem nem elég.

        • Valentin

          Sajnos tényleg úgy van, ahogy Handrás mondja. A 150-180 csak a hivatalos info, valójában csak 110-130, de sokszor még ennyit sem.

      • Fatér Dezső

        en varosban teljesen meg is ertem az elektromos autokat, de en hetvegi autos vagyok (ide johetnek az idiota kommentek) ha megyunk valahova akkor az valami 100km-nel messzebb levo latogatoknak is megnyitott tajvedelmi korzet vagy parkba megyunk, legtobbszor saros/jarhatatlan foldutakon kovalyogva, sajnos erre meg nincs elektromos megoldas elerheto arban ugyhogy landrovert vettem, de ha varosban autoznek akkor csak elektromos

        • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

          Mondjuk terepezni egy suzuki samurajt veszunk :)

          • Valentin

            Jó autó! Bátyámnak az van. :-)

        • Karnage

          Én vagyok még így ezzel. Hétköznap eleve bringával járunk dolgozni mert az a legkézenfekvőbb. Hétvégén ha autóval megyünk valahová akkor az többnyire olyan 600-800km-t jelent a hétvége alatt és mivel erőteljesen outdoor beállítottságúak vagyunk, jellemzően a semmi közepén parkol este is a kocsi, ahol nem lehetne tölteni közel, s távol semmivel sem.

    • Lenny

      Garázs nélkül elég nehéz tölteni, hiába jött el ez a pillanat már réges rég.

      • Valentin

        Pedig nem para a töltés, különösen nem a Zoéval, ami imádja :-) a váltóáramú (akár villám is lehet) töltőket a 43 kW-os inverterének köszönhetően.
        Szóval váltóáramú töltőből azért már elég jól akad, s azért nyilván útvonaltervezésnél megnézem, hogy amerre megyek, ott van-e töltő, ha szükséges.
        https://uploads.disquscdn.com/images/70a7bad4823460bed8a1d8e40f3e83ccd03c3c95fca508c3b51542051038131e.png

        • Lenny

          Aha ez tök jó. És otthon hogy töltöm? Nem fogok pár naponta dekkolni egy töltőnél órákat.

          • Valentin

            órákat?
            Ahogy írtam, a Zoét fél óra alatt töltöm föl a LIDL parkolójában 10->90%-ra (ja, és ingyen, sorba se kellett állnom, és hülye kérdésekre se válaszolnom a kasszánál. És ahogy Hanndrás a tesztjében elmondta, sokszor 20 percbe is beletelik, ajogy egy hagyományos autót megtankolsz a procedúra miatt.

            • Lenny

              20 perc tankolni? Azt akkor sem értettem. Max. ha előttem a kasszánál 5-en számlát kérnek. De nem is ez a lényeg. Mi van foglalt a töltő? Ja, amúgy nem mindenki budapesti. Fehérváron pl. egy db töltőt láttam de már az sincs meg.

            • Valentin

              fehérvári töltők: https://uploads.disquscdn.com/images/b1b19fe825d5ef297b94b9eca443f38ffdbcbed2c9ab72610f6a77c13a3081a1.png

              Szóval van egy 11 kW-os egy 22 kW-os és egy 50 kW-os töltő ami már nem rossz, tekintve hogy még csak az elején tartunk az e-autózásnak.
              Igen, ha foglalt, az bosszantó, de akkor egyszerűbb és gyorsabb átmenni egy másikhoz.

              A 20 perc pedig könnyen összejön Pesten reggel csúcsforgalom idején egy hagyomános autó tankolásakor.
              Beállsz a sorba a kútnál, s kivárod azt a 3 autóst, aki előtted van, 10 perc. Sorra kerülsz, tankolsz, itt is könnyen összejön a 4 perc, a maradék 6 perc pedig a shopban való sorban állás a 2 kasszás rendszernél, a fizetésnél való extra kérdések, + az autódhoz való visszaérés. Ezt sokan nem látják (be), pedig sokszor így van, csak le kéne mérniük egy stopperrel, mikor beállnak a kúthoz.
              Tudod hányan jöttek már nekem (férfiak is nők is) azzal a szöveggel, hogy nekik 1 perc a tankolás???
              A benya nem megy be ennyi idő alatt a tankba, hagyjanak már ezzel a hülye szöveggel!

    • vtec

      Egy prius is mennyivel jobb, mint egy hagyományos autó

      • Valentin

        Igen, egy Prius is lényegesen jobb autó mint egy hagyományos.
        Viszont akkor már inkább egy elektromos, mert az új Prius áráért (irreális, ha azt nézem, hogy…),
        egy bitang jó teljesen elektromosat kapok, ami egyáltalán nem pufog ki,
        és fényévekkel jobb, mint bármelyik hibrid.

  • Lui

    Hello Handras!
    Jó, hogy pörög a blog egy kicsit, remélem lesz még tartalom. Úgy látszik kezdesz magadhoz térni! :)

  • haban

    Andras, egyre jobban csinalod a kedvet az i3-hoz :) meg szerencse, hogy ez a kilometer para mukodik bennem, es az a teny, hogy minden evben 2-4 alkalommal csinalok autoval 900+900, 1300+1300km es utakat. Becs szinte megoldhato, kiersz, beparkolsz, toltesz, jossz vissza. De ha messzebre indulok, akkor az elso megallo altalaban Salzburg ami 5 ora/500km, ami mar nem mukodik. Szoval marad a hybrid, ami ugyanigy atnevelt, mar nem nyomom, eco modot hasznalok, es azon megy a sportolas, hogy minel kevesebbet jarjon a benzin motor, es a visszatermelt energiat hasznaljam. Ha holnap jonne egy olyan i3 amire kiirnak, hogy garantalt 500km, meg azzal a feltetellel is, hogy a palyan max 115-el lehet menni, azonnal ulnek bele. Szerintem par ev es ezt is elerjuk. Nem is ertem, hogy erre az akku uzemidore kiehezett vilagban egy Apple szintu ceg, miert nem ontott “korlatlan” penzt, es nem fejlesztett vagy hatalmas kapacitast, vagy “1 perces ” maximalis feltoltest.

  • PT

    Nagyon királyak a videók, a téma és az autó is érdekes. Sok-sok ilyet csinálj még, mert ahogy látom rajtam kívül másokat is érdekel és ha nem is sok, de a blogon is újra van tartalom. Ne hagyd abba. Léci.

  • András Homár

    Jo ez a video, de jobb lenne ha nem reklam lenne. Mennyibe szamoltak be a jaguart?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      A Jaguárt magánszemély vásárolta meg, a BMW-től egy forintot sem kapok. Meg senkitől sem kapok pénzt ezekárt a videókért.

  • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

    Olyan auto szerintem nem letezik ami mindenhova jo.

    • Karnage

      Dehogynem. Új Range Rover Sport szinte bármire jó. Csakhát mivel nem rajzoljuk a pénzt legtöbben, ez azért nem igazán opció. :)

  • http://www.tech2.hu/ Pero

    A gyalogos problémára:
    Akustischer Fußgängerschutz
    „Künstlich generierter Sound beim elektrischen Fahren bis 30 km/h zum Schutz anderer Verkehrsteilnehmer (akustische Wahrnehmung). Beim Neu-Start immer aktiv (Default On).”

    100€-ba kerül, ha új autót vásárolsz, nem tudom, hogy utólag be tudod-e tetetni

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Ez csak belül szól, nem kifelé. Jelzi ha eléd lép egy gyalogos, felkeményíti a fékeket, vagy akár meg is állítja magától az autót.